Nem a Mercedes a leggyengébb, hanem ők járnak legközelebb a megoldáshoz: szériagyártású autókon már csak szoftveres munkálatok folynak. Ez nagyon más dolog ám, mint a Google sok száz millió dollárnyi érzékelőkkel és számítógépekkel megpakolt autói, amikről senki nem tudja még, mikor lehet majd értelmes áron megvenni.
Érted már a különbséget? Ez nem kísérleti autó, hanem ugyanaz, amit az emberek az autószalonban megkapnak. Érkezik majd nekik a szoftverfrissítés és akkor már megy is az autó magától, önállóan. Autópályán már most, városban pár év múlva. Ott a videó, látható, hogy elég jól működik már a városi közlekedés is. Utoljára szerkesztette: M2, 2016.04.17. 00:16:02
Lényegtelen mérőszám, hogy hány meghibásodás volt? Nem mondod! Bizonyára azért, mert a Merci a legtrébb az összes rendszer közül, ugye? És alig 1600 km-es teszt? Az is komoly! A nevadai dolgot a Daimler mindenhol reklámozza, tehát marketing. De több dolgot nem vettél figyelembe, vagy nem olvastál el. Ez csak közúti tesztelésre vonatkozó jogosítvány, amit a Kia és az Audi (és a Daimler egyik amerikai leányvállalatának, a Freightlinernak a kamionja) már korábban megkapott. Másrészt ez mire is jogosítja a Mercedest? Hogy sofőrrel (aki hivatásos tesztpilóta) és egy utassal autópályán haladjon, úgy, hogy az embernek kell elindulni, kanyarodni, és felhajtani az autópályára. Ebből tényleg világhódmeghódíccsa lesz 5 éven belül! :-)
Totálisan lényegtelen mérőszámon rugózol, csak annyit ábrázol, hogy hol mennyire óvatosak a szoftveresek. Megsúgom amit eddig nem tudtál: Mercedesnél extrém módon fontos a biztonság.
Nevada állam is a Mercedes marketing gépezet része? Mióta?
Te most marketing anyagot linkelsz be a Mercedestől (mely emlékezetes csattanást produkált anno a radaros távtartó elektronika demonstrációjakor is)? A jelenleg legrosszabb technológiával rendelkező cégtől? A Google, a Delphi, a Nissan, VW, a Bosch, a Tesla mind sokkal kevesebb emberi beavatokozást jelentett, mint a Mercedes, és csak Kalifornia ideális útjain. A Merci kérlek alássan 2015 év végéig 2147 km-t tett meg és ezalatt 967-szer kellett a sofőrnek átvennie az irányítást! Tényeg szuper a cucc! Szerintem megalapozatlan az optimizmusod. Egyébként az összes jelentés fen van a California Department of Motor Vehicles oldalán. Összehasonlításként a VW pl. két autót tesztelt, összesen 24 ezer km-en és 260-szor volt rendszerhiba, mikor a sofőrre hárult a vezetés. A Google ezekhez képest tényleg óriási előnyben van, már milliós távot tettek meg 350 körüli hibával.
Erről a Mercedesről beszélek: https://www.youtube.com/watch?v=NQN6-GbAXkU valahogy úgy látom a városban is egész jól elvan az "autó önmagában", pedig még erősen tesztpéldány és nem "kooperált a többi közlekedő járművel".
Várjál, te most arról a Mercedesről beszélsz, melynek messze a legrosszabb a sofőr nélküli technológiája az összes közül (a teszt kilométerek felében a sofőrnek át kellett vennie az irányítást)? Az autó önmagában nem elég. A környezetnek is meg a többi közlekedő járműnek is kooperálnia kell. Attól meg 100 évre vagyunk...
20 év múlva a világ nagyobbik részének az infrastruktúrája még mindig a béka feneke alatt lesz, és ugyanígy csak a szép egyenes, forgalommentes, napsütéses kaliforniai utakon lesz életképes a robotautó. A balkánon meg marad a kátyú meg a VÉDA.
Majd fog. Nem is azért csinálják mert holnapra le akarják cserélni az összes kamiont ilyenre, hanem kb 20 éven belül. Gondolj csak bele mi volt 20 évvel ezelőtt. Pl. kijött a Pentium II. Mobil még szinte sehol stb.. Erre néz szét mi van ma. 20 év relative rövid idő, de a technológiában iszonyat sok. Nincs kétségem afelől, hogy a kitűzött célt ennyi időn belül el fogják érni. Persze ehhez már ma el kell kezdeni a fejlesztést és tesztelést, de pontosan ezt is teszik. Ma még csak röhögnek a 20-al döcögő robotautókon, de ugyanúgy lehetett röhögni a két aktatáskányi mobiltelefonon is. Akik nem láttak előre, arra gondoltak, hogy ugyan, ki fog ennyi súlyt magával cipelni? Mi értelme ennek?
Elképzelem a vámos arcát, mikor beáll elé egy sornyi sofőr nélküli kamion. Vagy a benzinkutasét. Vagy az útmenti Rozáliáét... :-D Szerintem még csak nem is az a gáz, hogy sofőr nélküli autókról van szó, hanem, hogy csordában mennek.
Hogy a viharba ne csinálnák meg a sofőrök, nem kell hozzá nagy felszerelés (bár tény, hogy vannak plusz eszközök amik megkönnyítik a kerékcserét). Nem viccből van a traktoron és a pótkocsin ott az a plusz kerék... Kerkércsere
A tankolást szerintem a legkönnyebb megoldani. Eleve úgy tervezik az utat, hogy a kúton már várni fogja a gépet a kiszolgáló személyzet és kb egy gombnyomással jóváhagyják, amikor a tankolás befejeződött. A cechet meg utólag kiszámlázzák. A defektre meg a legjobb megoldás a levegő mentes gumi
Arra azért kíváncsi lennék, hogy mennyire mentek sofőri beavatkozás nélkül. A hivatásos sofőröknek akkor kellesz félniük, amikor a rendszer meg fogja tudni oldani azt, hogy tankoljon, vagy például egy defektes kereket kicseréljen. :) Az áru felvételi, lerakodási helyéhez való odajutást pedig mondjuk a telephelyek biztosítanák a sofőröket (10-20-30 fő, mérettől függően), akik egy pár nap után már álmukban is be tudnának állni bárhova.