Eccerű ez kérem: az a felelős, aki a balesetet okozza. Ki okozza? A vezető. Ki vezet? A gép. A gépet ki irányítja? A szoftver. Ki írta a szoftvert az autóra? Ha csak a használat jogát vette meg az autós, akkor a szoftvert megíró cég a 100%-os felelős. Ha a program tulajdonjogát vette meg az autós, akkor meg az autós a 100%-os felelős, ha az autója okozza a balesetet. Ennyi.
Egyelőre a robotkocsi pont úgy vezet, mint a Sofőrök vetélkedő sorozat bármelyik szereplője. Igen, vannak helyetek, amikor rájuk is rá lehetett bízni a kormányt, vagy figyelnek olyan dolgokat, amit általában egy jó sofőr sem szokott annyira. De ettől még nem lesz kevesebb baleset, sőt.
Ha egy alapvetően robotizált gyárba beengednek egy csapat tébláboló emberkét (és fordítva) attól sem hiszem, hogy lényegesen csökkenne a balesetek száma.
Amúgy ha már itt tartunk, a legtöbb baleset, halálos baleset otthon, meg a melóhelyen következik be. Ehhez képest a forgalomban jelenleg is kevesebb.
"Ilyenek történnek a jeleglegi egyetlen polgári gyakorlatban használt technológiával (mindig azzal mossa a kezét a Tesla, hogy csak "béta")... A biztosítók sejtenek valamit a jövőről. Lehet, hogy egy robotra 100x-os díjak lesznek..."
Ezt Stanley is elkovette az elso robotauto versenyen, konkretan atment egy drotkeritesen, mert nem latta. Egy evvel es egy extra szenzorral kesobb mar jo volt. A technologia adott es pl. a google fel is rakta a felso lidar szenzort a kocsijai tetejere, a Tesla valamiert ezt egyelore lehagyja.
Az teherauto egyebkent is eletveszelyes, latszik a fotokon, hogy hianyzott az alafutas gatloja. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Semi-trailer_truck#Underride_guard )
Majd jonnek uj biztositok akik karcsuak, es a robotautokra specializalodnak, alavagva minden mas arnak.
Ha a profitjuknak artanak, akkor ennel sokkal tobb kifogast ki fognak meg talalni. De a vilag haladasanak megforditasahoz nagyon kevesek, szoval jobban jarnak ha inkabb minel korabban alkalmazkodnak.
"Lehet, hogy egy robotra 100x-os díjak lesznek" Én ebben kételkedek, mert a balesetek is ritkábbak lesznek szerintem.
Ilyenek történnek a jeleglegi egyetlen polgári gyakorlatban használt technológiával (mindig azzal mossa a kezét a Tesla, hogy csak "béta")... A biztosítók sejtenek valamit a jövőről. Lehet, hogy egy robotra 100x-os díjak lesznek...
Mindenre adnak a biztosítók biztosítást, erre is kitalálnak valami konstrukciót. És presztízs lesz egy gyártónak, hogy az ő kocsija biztonságos, ha mégis baj van mehet a család hawaiira nyaralni élete végéig
Hát, ha beválik, akkor az autó technikai kárnál még csak-csak. De ha valaki belerokkan és élethosszig történő ellátásról van szó, akkor ott milliós összegek repkeden dollárban nyugaton. Ez is beleférne?
A gond inkabb az, hogy tenyleg jelentosen alacsonyabbak lesznek a biztositasi dijak, sot lehet eleg lesz a minimalis kotelezo. A biztositok meg attol felnek, hogy a sok visszautasitott kareset helyett minden esetben fizetniuk kell. (mivel lesz videos bizonyitek es a gyartok nem perelhetoek sikeresen) Ez ketszeresen rossz a profitjuknak. (mondjuk mindenki masnak meg jobb)