Ha átveszik a robotok a munkánkat akkor nem kapunk fizut, nem fogunk vásárolni , kevesebb lesz a cég bevétele ami miatt még több robotot kell felvenni a spórolás miatt és kezdődik az elejétől....
"a megszuno allasok helyett letrejovo ujak eseten kevesebb ember, de tobb tudassal es magasabb intelligenciaval fog kelleni. Osszessegeben ez azt jelenti hogy noni fog a hasznos munkahoz szukseges minimalis iq szint."
A globalizációt is add hozzá, mérnökből is kevesebb kell mert a megoldása globális lesz, nem kell országonként/vállalatonként újra megtervezni valamit, szabadon áramlanak a javak.
Fogyasztóra viszont szükség van. Ami érdekes, hogy a közbülső átmeneteken túl én csak azt látom működő modellnek hogy közösségi tulajdonba kerülnek a termelőeszközök(a robotok). Valahonnan ez ismerős ugye...
Milyen vészhelyzetben tudna beavatkozni a sofőr, ha hátul ücsörög? Még akkor sem biztos, hogy sikerülne, ha a volán mögött, lásd a Tesla balesetek.
"a sofőrök alkalmazásáról le lehetne mondani és nyugodtan pihenhetnének vagy aludhatnának"
Most akkor lemondanak a sofőrről vagy hátul fog pihenni? A kettő együtt nem megy. Az meg érdekes dolog, hogy a trélereket is tele kell-e rakni érzékelőkkel, vagy nem? Abból ítélve, hogy tolatva parkolást ember végzi, felteszem, hogy nem.
Igen, papíron és agyban a mérnököknek még a kamion tankolni is fog..de igazából ezek a mai szarok életveszélyesek. A mérnökök a pihent agyukkal kitalálnak mindent beépítik de a mai MP4-es Mercik és Euro 6-os Daffok, Volvo FH16-sok pályán ha a felhajtón jön egy egy autó és te mellette vagy, besatuzik még 25 tonnával is, nem érdekli mi van hátul, még ha vascsövek is, ha előjön a hátadba bele állva biztos te vagy a hibás.
A technologia alakul es a jelenlegi megoldasok csak az egyszerubb munkakoroket valtjak ki. Az elso automata szovoszekek kivaltottak a szovonoket, de helyettuk megjelentek a szovoszek technikusok akik a gepeket kezeltek es a gepeszek akik javitottak oket. Kevesebben voltak mint akiket kivaltottak. tobb tudasra es az ehhez szukseges magasabb intelligenciara volt szukseguk. Manapsag is csak annyi tortenhet, hogy a megszuno allasok helyett letrejovo ujak eseten kevesebb ember, de tobb tudassal es magasabb intelligenciaval fog kelleni. Osszessegeben ez azt jelenti hogy noni fog a hasznos munkahoz szukseges minimalis iq szint. A kerdes csak az, hogy mit kezd a tarsadalom a tul butanak szamito emberek egyre nagyobb tomegevel.
Én olyan kutatásokat is elkezdenék csinálni, hogyan alakul át az emberiség miután minden munkaterületről kiszorították az embert a robotok. De ne menjünk ennyire előre, ha kb 10 éven belül a sofőröket alkalmazó vállalatok mind átváltanának erre a technológiára az világszinten több millió ember munkájának a végét jelentené. Csak MO-n több 10 ezren dolgozhatnak a szakmában.
Az emberek altal iranyitott jarmu egy elhibazott koncepcio. Az emberek 95%-a ertelmi es erzelmi okokbol alkalmatlan a gepjarmuvek balesetmentes iranyitasara. Ezert muszaly robotokra bizni a vezetest. De meg a profi soforok is boven hibaznak, mert az ember nem kepes allandoan figyelni oszpontositani, ezert csak ido kerdese, hogy baleset tortenjen. Es persze a szallito ceg szamara a robot olcsobb, mint az ember.
Jah, abban az 50 millában bőven benne van az is, hogy nem kell fizetni majd az embert (sofőrt). Tényleg le akarnak minket cserélni robotokra?? Ezt már Asimov egyszer megírta...azt hittem sci-fi, de kezd valóság lenni.