Na es mi van a cockpit nezettel? Furcsa, hogy nem is emlititek. En X2-ben imadtam, hogy minden hajonak meg volt csinalva. X3-bol meg ha jol remlik total kivettek, legalabb is en emiatt nem is jatszottam vele 20percnel tobbet. Csak kulso nezet volt amennyire tudom, ez nekem total hazavagta az egesz elmenyt. Nem is ertem, hogy lephettek ezt meg...
Igen, az X2 érzését át kell élni és az úgy a legélvezhetőbb, ha akkor teszed, amikor kijött a játék. Régi, és ezt érezteti is veled sajnos, nem úgy mint az X3 bármely része, legalábbis grafikailag.
Nem akarok hülyeséget írni, szóval előre jelzem, hogy magamból kiindulva jellemzem a játékokat most.
Talán úgy jellemezhető leginkább az X2 érzésre az X3-mal szemben, hogy minden arányosnak és monumentálisnak tűnik. Az X3-nak volt egy érdekes sajátossága - bármely hajót irányítottad, legyen az M5 vagy M1, nehezen volt értelmezhető a különbség. Ha szembe jött veled egy Discoverer, abból te legtöbb esetben csak annyit érzékeltél, hogy a GUI mutatta a Discoverer körül a keretet. Ha 1km-en belül járt, még látszott is, viszont picike volt és nagyon könnyen kicsúszott a képernyőről. Gondolom ez így "valósághű".
X2-ben ezzel ellentétben minden nagynak és személyesnek tűnt. Emlékszem, még mikor a Simulator opciót próbálgattam az elején adott volt a Novád, és rengeteg Xenon hajót küldött ellened a játék. És a dogfight ott úgy volt érzékelhető, mintha egyenesen a Star Wars egy részéből vágták volna ki: a kis hajók 500 méteren belül üldözték egymást és meg kellett küzdeni azért, hogy el is találd a célt, nem úgy, mint az X3-ban, hol elsuhant a hajó és te utána lőttél japán árkád módra milliónyi lövedék spam-et, remélve, hogy az egyik erősebb lövedékbe belefordul az NPC. Persze ez általánosítás, de túlnyomórészt ez érzékelhető az X3-ban.
Továbbá űrállomások - az X2-ben szintén megvolt az a személyes szféra, hogy megközelítettél egy űrállomást, és az hirtelen hatalmasnak tűnt. Átmentél a kapuján és bekerültél az állomás terébe (mely minden állomástípusnál máshogy volt kialakítva), ahol meg kellett keresned a dokkoló platformot. X3-ban ugye túlnyomórészt a kar rendszert használták az állomások, nagyobb állomás esetében pedig volt egyetlen valós dokk, mely túl szűknek tűnt.
Ám. Ezeket, amiket leírtam az X-Rebirth játék már "orvosolta", tehát az X2 atmoszféra már adott. Tehát amit Bernd mondott, az az X-Rebirth féle játékmenet az X3 jó tulajdonságaival karöltve lehet.
Állítólag: 79.99 € for the Collector's Edition. 49.99 € for the normal edition. Magyarán; Csak a gyűjtőire jön 5 ajró pluszba! Nem túl nagy üzlet...
Én sem örültem amikor hazavittem a ribörszöt, bekészítettem a joy-omat ugyanúgy, mintha csak X3-aznék, de egy óra múlva már a polcon volt az eszköz, mert lehetetlen volt kezelni vele a játékot. Még most sem áll kézre a menü, de személyzetet marhagyorsan tudok újraverbúválni a 2,5,1,6,3 gombokkal. Valahogy mintha a statisztikai adatokkal is szűkebben bánna mint elődei. X3-ban sokkal egyértelműbb volt, hogy egy gyár miért nem termel. Persze sokat segített, hogy dedikált hajókkal dolgoztak. Még most sem értem, hogy: Ha van öt gyáram, (ebből három Devríben!) ami termel scanning array-t mégsincs sosem elegendő a Cantheran hajógyárban!
X2. Hááát. Az a helyzet, hogy én azzal kezdtem az X pályafutásomat, nem is olyan nagyon régen (Már kint volt az X3 TC is) de nem jutottam messzire vele. Kicsit túl bonyolultnak tartottam, aztán ránéztem a TC-re és persze a fejlettebbsége meggyőzött. Aztán azt is megszoktam, hogy ezek a játékok ilyenek mechanikailag. ez a varázsuk. Így nekem az a mondat, hogy az X2-höz hasonlítható, nem sokat mond.
Két hét! ("két hétig. Kééét hééoáítig. kéoát héáoétioáég")
Ha már UI, akkor nálam az X3 Reunion volt a csúcs! Nekem az állt kézre legjobban, a TC-t már nehezen szoktam meg, Rebirth-öt meg semennyire sem. Az X2-nél az volt vele a gondom, hogy a menü kitakarta az egész képernyőt. Persze az nem hasonlítható 1:1-ben, mert nagyon régi már.
Ehhez a kérdéshez fel kell tennünk a kérdést: miben különbözött a Rebirth az X3-AP-tól? Miben volt jobb és rosszabb az egyik a másiknál.
Csak az a gond, hogy ízlések és pofonok alapján mindenkinek más az ízlése. Én például eleinte nehezen (sőt, még most is) nehezen azonosultam Rebirth-el, de nem azért, mert nem találták el benne a hangulatot. Talán nekem a legnagyobb problémám vele a kezelőfelület felesleges átalakítása volt. Majdnem minden máshogy működött Rebirth-ben, mint az X3-ban. Néhány dolgot pedig extra idegesítővé varázsoltak a UI által: kis sarokmonitor animációval (eleinte), kötelező kurzor használat a legtöbb menüben, illetve a nehezen értelmezhető átalakított működése a játéknak, melyhez rösteltek készíteni oktatói anyagot, sajnos.
És nem akarom előhozni, hogy bezzeg az én időmben, de sajnos valóban úgy van, hogy bezzeg az X2-ben sikerült összeütniük egy olyan tutorialt, amely a bonyolult dolgok alapjait is takarta.
-
Bernd szerint az X4 leginkább az X2-höz hasonlítható jelenleg. Gondolom ezt inkább a játék általános atmoszférájára gondolta, de szvsz az a jobbik irány. Utoljára szerkesztette: tomonor, 2018.11.16. 00:56:00
Szép napot Urak! Na, ismét itthon vagyok. 1 hónap csodás Kenya és egy gyűrű a párom ujján. Jövőre ismét megyek, és akkor a gyűrű végleges lesz. No, első dolgom az volt ma, hogy megrendeltem az X4-et, úgyhogy most már én is várom. Aztán meglátom. Házasság után nem biztos hogy fogok játszani. Lesznek fontosabb dolgok is. De a lényeg, hogy boldog vagyok és lett egy új családom abban a csodás országban. Csak ennyit akartam egyelőre. Végigolvasom az írásaitokat, aztán csatlakozom.
Én sosem sütöm le a szemem, ha szóba kerül a téma. Én szeretek játszani, számomra ez örömet okoz és nem is áll szándékomban lemondani róla. Soha. Akik ismernek elfogadják, a többiekkel meg nem muszáj találkoznom. De, ha nem hagynak, akkor Mamba Raider-rel megyek nekik
A megjelenés utáni ár vajon mennyi lesz? Steam-en most 50 euró elővásárolva, viszont erre nem látok semmi extrát, ami az elővásárlásért járna. A hajó festések meg annyira nem vonzanak, hogy annyival többet adjak érte.
"Gee so if mid 30's is old then there aint no hope for me then I'm a fossil or dinosaur! I'm double your age and I still get excited about new games as not much more to get excited about at my age"
Ez a játék vonzza a "felnőtt" embereket! Már ő is csúcstartó lenne ebben a fórumban. Ilyenkor az jut eszembe, hogy amikor őszinteségi rohamom van, akkor nyíltan (szemlesütve) vállalom "idegenek" előtt, hogy szoktam efféle játékokkal játszani. De egyre inkább azt érzem: Ez természetes!
Itt egy nagy kérdés lóg a levegőben: Mennyire kanyarodtak vissza az X3-hoz és/vagy mennyire újítottak. Hiszen a Ribörsz kész lett (!!!) Tulajdonképp, "csak" át kellett berhelni vulkánra. Meg amit még nem tudunk... De már csak 15!
Remélem "apró simítás" alatt most nem azt kell érteni, hogy félig sincs kész a játék.
A Rebirth-t is más a Terran Conflict megjelenése után nemsokkal beharangozták, csak akkor még úgy, hogy nem X játékokat fognak többé csinálni, hanem független űrszimulátorokat (persze nem így történt szerencsére). Az pedig 2009 körül történt, tehát ahhoz képest az X4 fejlesztése ideje nem is sok.
Bár azt hozzá kell tenni, hogy elég szorosan a Rebirth-ön és a Rebirth VR-on alapul a játék majd, szóval mégiscsak elég hamar elkezdődtek azok a fejlesztések. Tavaly is már azzal dicsekedtek a második stream során Berndék, hogy a játék már funkcionálisan játszható, csak a simítások vannak hátra.
Ezzel szerintem nem leszel sokáig csúcstartó. Az enyémet is egy nap alatt döntötték meg.
Más: Gondoltuk volna, hogy három éve Foglalkoznak az Alapokkal?!?
Hát, itt saját magam felől tudok nyilatkozni a magyarok oldaláról.
2006. májusában volt teljes játékként mellékelve az X2 The Threat a Gamestar magazinban, ott ismerkedtem meg a szériával és azóta játszom vele aktívan. Akkor 14 éves voltam.
A másik vége attól függ, hogyan nézzük...Mert apuci oda tudja ültetni a gép elé a 2éves gyereket is. Kicsit nehéz meghatározni, mert kisgyerekek is tolhatnak X-et, de csak ha a szülő előtte megvette nekik, mivel nincs CC-jük. Szerintem 6-7éves lehet a reális. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.11.13. 16:40:55
"Hi All, I am now 83 Years old. I started playing the X Series in Year 2004. Wow! What an exciting time over the years playing such a vast and diverse game. I have been helped by many excellent Forum Players who willingly give their time and skills to help others. Really looking forward to X4 Foundations. Cheers - Watch your six."
Eddig ez a rekord. Vajon mennyi lehet a másik vége?
Mi itthon rúgtunk be
Rengeteg jager és kőbányai sör adja a hangulatot November végéig.
Tök jó így elvitatkoztok hogy milyen egy még meg nem jelent játék, miközben én be vagyok rúgva a hazámtól kb 12 ezer kilométerre :) Azta rohadt, nem gondoltam volna hogy a gin kólával iható...és mindez 30 fokban. Bocs, még pár nap és otthon vagyok. Alig várom hogy hazaérjek. Bocs, off topic+ berúgás. Phew...
De, pontosn így van, csak szerintem ez nem igazán értelmes megoldás.
> Elite ott van elrontva, hogy csak szomszédos rendszerekbe ugorhatok egyesével, aminek semmi értelme, ha a hajó egyébként rendelkezik elegendő üzemanyaggal mondjuk 5 rendszernyi távolságra. Az is irreális, hogy akkor miért kell közben megállnom másik 4 rendszerben? Mindezt ráadásul kézzel, még egy autopilot sincs. Ennél az X3 is okosabb volt már.
Nem ertek hozza, de nem lehet, hogy Eliteben hiaba lenne naftad boven, ha az FSD-t csak X tavolsagu "szomszedba" tud ugrani. Amely szomszed ugyebar lehet 7 fenyevre es lehet 60-ra is, feleszereltsegtol es rakomanytol fuggoen (es akkor a neutron csillagos torpedo effektet nem is szamoltuk). Minel jobb az FSD, minel tobb a tuning (esetleg minel kisebb az ossztomege a hajodnak), annal tavolabbi szomszedba ugrasz, uzemanyag mennyisegtol fuggetlenul. Ugorhatsz te egybol az 5 rendszerre levo celpontra egy konnyu hajoval es jobb FSD-vel, ahogy elerhetsz oda 5 ugrassal is egy nehez hajoval es gyenge FSD-vel.
Ezzel nincs baj, de ez csak egy elvi magyarázat, viszont a gyakorlatban mégis úgy működik, hogy fogod magad, és belépsz a hipertérbe (Stargate-ben is, meg szinte minden scifi-ben így van, nem mintha ez lényeges lenne). De nem cikázik ott sehol egy "cérna" az űrben, amit előbb el kell érni és "bele kell menni".
Mindegy egyébként, ez a legkevésbé fontos a játékban. Highway ide vagy oda, ha a játék egyébként jó lesz és folytatja az X3 irányt, akkor az is meg fog békélni ezzel, akinek egyébként nem a szíve csücske.
A Highway-ek védelmére, így belegondolva a Star Wars univerzumba is (kánon szerint) Highway rendszer van (Hipertér), azzal a különbséggel, hogy azt nem mesterségesen alakították ki, hanem a természetes körülmények (bolgyók, csillagok, egyéb gravitációval rendelkező testek), melyet muszáj követni a hajóknak, különben ütköznek. Bárhonnan ugorhatsz, viszont ha nem követed az előre felfedezett és kikalkulát folyosókat, akkor kellemetlen meglepetésben lehet részed. Utoljára szerkesztette: tomonor, 2018.11.09. 22:22:12
"Elite-ben sem tudsz átmenni SC-ben egyik rendszerből a másikba. Hiába van csak 4 fényévre mondjuk. Ugrani muszáj."
Ez egy szimpla tech korlát, a játékmotor csillagrendszereket tölt be egyesével, tehát ugrás nélkül azért nem járható át, mert az ugrás alatt tölti be a másik rendszert. Elite ott van elrontva, hogy csak szomszédos rendszerekbe ugorhatok egyesével, aminek semmi értelme, ha a hajó egyébként rendelkezik elegendő üzemanyaggal mondjuk 5 rendszernyi távolságra. Az is irreális, hogy akkor miért kell közben megállnom másik 4 rendszerben? Mindezt ráadásul kézzel, még egy autopilot sincs. Ennél az X3 is okosabb volt már. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.11.09. 17:22:10
kicsi off a számok tengerében, valamilyen cikkben olvastam, vagy láttam, mindegy, reálisan ~574km/s szökősebesség kellene ahhoz, hogy el tudjuk hagyni galaxisunkat a Tejút-rendszert.
Vicces, hogy realitási gondodban egy nem reális dologra vágysz. Ennyi erővel legyen P2P hajtómű a hajón és ugorjunk egy szempillantás alatt a célpontra. Sokkal több idő jutna a játékra és kevesebb az üres, de remélhetőleg látványos közlekedésre. EVE-Online-ban szintén kapuk vannak. Sőt, ott egyáltalán nem tudsz eljutni egy általad kiválasztott üres térbe, mert csak jelekre lehet ugrani. Ha eléggé lemeríted a kapacitort, akkor nem ugrasz teljes távot, így eljuthatsz a köztes térbe, de amúgy igencsak lassan (bár AB-vel lehet 1000 fölött is menni, csak kérdés meddig). Elite-ben sem tudsz átmenni SC-ben egyik rendszerből a másikba. Hiába van csak 4 fényévre mondjuk. Ugrani muszáj. És van olyan állomás is, amihez másfél óra az út (Hutton Orbital). L-es hajóval nem is tudsz dokkolni rajta.
Mondjuk az tény és való, hogy mehetnének sokkal gyorsabban is a hajók, de valószínű játékmechanikai akadályai vannak. Space Engineers-ben a max sebesség 100 m/s. Fixen ki lehet számolni, hogy mennyi idő, míg elhagyja az ember a bolygót, aminek 40 km-es a gravitációs határa a felszíntől. Bár vannak modok, melyekkel lehet gyorsítani, de 1000 fölött már nem viseli jól a motor.
Szerintem élvezhetetlen lenne a játék ha így csinálnák. Órákig kellene a számítógépnek számolgatnia, ha most megnyomom a gombot akkor hol lesz a cél és hol lesz a kiindulópont, hogy ne 10 fényévvel vétsem el a célt. Ezek már olyan mértek, sebességek hogy fel nem fogható szinte. Játszani meg nem lehet vele.
És ha már itt tartunk: "Naponta negyvenezer kilométert utazunk..."
" Travel Drive meglétével, mely közel Highway sebességekre gyorsít fel SETA-val karöltve. " Megközelítőleg 100'000 Km/h (2742 ms-al számolva) A hold majdnem 400'000-re van tőlünk! NÉGY óra CSŐGÁZON SETA-val!!! (anélkül, ugye 40 óra. Ez kb az Apolló 13 teljesítménye!!!) Látok némi különbséget ez és ez között. Valahogy nem adja ki! Vakartam már a fejem, hogy honnan vették ezeket a számokat a játék készítői, és ez nem csak az X-.ekre igaz. A játékok 99% -ban jelen van ez a torzulás. Egy gólyóvihar fps-nél érthető a csalás, mert ott le kell modellezni a terepet. Még a számítástechnika sem tart ott, hogy 1:1-ben lehessen gondolkodni. De "nálunk" azért lehetne kicsit bátrabban dobálózni az értékekkel!
Értem az okfejtésedet Tokrafan, és ha beleélem magam igazad is van, de kicsit túl szigorú vagy a játékkal szemben. Pares válaszában van legkézenfekvőbb megoldás.
Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2018.11.08. 05:59:48
Amúgy csak hozzátenném, hogy teljesen opcionális lesz az X4-ben a sima Highway-eket használni a Travel Drive meglétével, mely közel Highway sebességekre gyorsít fel SETA-val karöltve.
"Miért nem állhatok rá egyszerűen az irányra (koordináta), és ugorhatok "fénysebességre" egy arra alkalmas hajtóművel? ... Sokal életszerűbb egy fiktív hajtómű megléte, ami képessé teszi a járművet arra, hogy _bárhonnan_, bárhova eljuttasa a térben, maximum a hatótáv lehet kérdéses."
Minden annyira életszerű, amennyire az aktuális univerzum engedi. Az egyik legegyszerűbb, játékon belüli magyarázat, hogy túl költséges/bonyolult/lehetetlen lenne minden egyes hajóba olyan hajtóművet tenni, ami relativisztikus sebességekre gyorsítja, így egyszerűbb kiépíteni utakat, amiket mindenki használhat. Nagyobb távolságokra meg ott a kapuk. A földiek is, akiknek a legfejlettebb a technológiájuk, és több száz éves izolációban éltek az Argonoktól, gyorsítókat telepítettek a Naprendszerbe a Merkúrtól egészen az Oort-felhőig. Azt kár feszegetni, hogy bárminek az X univerzumban mennyi realitása van, mert ízekre lehetne szedni az egész játékot. Az miért nem zavar, hogy a hajók végsebességei még a szuperszonikus sebességeket sem érik el? Egyáltalán hogyan közlekedtek a bolygók között, amikor még csak a kapukat használták? Közlekedtek egyáltalán? Szóval inkább hagyjuk. Az Elite pedig egészen más játék, mint az X, lore és technológia szinten is.
Csak akkor hülyeség, ha nem vagy tisztában azzal, hogy mi mit köt össze. A kapuk a különböző, egymástól iszonyatosan távoli (csillag)rendszereket kötik össze a galaxison belül, míg a super- és standard highway az egyes naprendszereken belül köti össze a bolygókat illetve a bolygók körüli zónákat...
X3 kapurendszere sem volt tökéletes, bár számomra navigációs problémát egyetlen percre sem okozott. Ráadásul csak a játék elején használtam, amikor még kapuról-kapura kellett ugrálni egy kis vadásszal, de később már megfelelő rakterű hajóval csak EC kérdése volt, mennyit jump-olhattunk tetszőlegesen akráhova.
Szubjektív véleményem szerint, a kvázi végtelen világűrben teljesen életidegen az, hogy ha el szeretnék jutni A-ból B-be, akkor előbb valamiféle fix csöveket kell keresnem az űrben. Miért nem állhatok rá egyszerűen az irányra (koordináta), és ugorhatok "fénysebességre" egy arra alkalmas hajtóművel? Az univerzum méreteit ismerve (amit még csak megbecsülni se lehet), akkora terek vannak, hogy bármilyen utazáshoz egy fix telepített "sztráda" használata minden, csak nem realitás, mert lehetetlen behálózni egy ekkora teret. Sokal életszerűbb egy fiktív hajtómű megléte, ami képessé teszi a járművet arra, hogy _bárhonnan_, bárhova eljuttasa a térben, maximum a hatótáv lehet kérdéses. Ezt az Elite-ben kiválóan megoldottak. Csak kiválasztom a célt (csillagrendszert), ráállok az irányra és junp! Ennyi. Akárhol járok, ezt megtehetem! Nem kell előtte odakocsikázni egy random "csőhöz"...
Eljátszom én a csövekkel is, de mint látható, létezik ezerszer reálisabb és főleg, jobb megoldás is! Dehát kinek a pap, kinek a paplan. :-) Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.11.07. 19:36:57
Jaj, ugyan, miért ne férnének el gyorsító kapuk egy olyan univerzumban, ahol féreglyukakon keresztül utaznak valamint létezik FTL, anti-gravitáció és teleportáció is?!
Mert szerinte vicces... kb azért amiért mások is tesznek mindenféle idézeteket az aláírásukba. Gondolom tőle álandóan ezt kérdezik, hát betette ide igy. Utoljára szerkesztette: lammaer, 2018.11.06. 22:56:22
Csak arra nem válaszoltál ez mennyire lehet egy sci-fi játékban elfogadható. Mármint ilyen ugye nagy eséllyel nincs. A kapu meg nem kizárt. Utoljára szerkesztette: Although, 2018.11.06. 19:25:08
Szerintem az előző X-ekhez képest fényévekkel jobb a highway rendszer. Igen. Fényévekkel. Lehet, hogy a Rebirth-beli megvalósítása távol állt az ideálistól, de a Gate-only Sector-to-Sector rendszer számomra messze nem adta vissza annyira az űrbeli utazás élményét, mint a Rebirth több szintű, kvázi töltőképernyő nélküli, highway-ekkel összekötött rendszere. Nem kukázni kell, hanem javítani. Igen, az, hogy fölösleges kanyarokat tettek mindenhova, és sok helyen úgy nézett ki az egész, mint egy kanyargó spagetti tészta szál, nem volt jó. De erre az a megoldás, hogy nem tervezünk fölösleges, nem jól kinéző és nem realisztikus kanyarokat a highway rendszerbe. A látványon és a hihetőségen az is sokat javít, ha bizonyos időközönkét "gyorsító kapukat" teszünk, mint pl. Home of Light-ban is.
Nem találós kérdés. Aki tudja, simán mondja meg: Miért van az Egosoftos linolafett aláírásában ez: "When is release?" Így: 01010111 01101000 01100101 01101110 00100000 01101001 01110011 00100000 01110010 01100101 01101100 01100101 01100001 01110011 01100101 00111111
(A hatszögekkel kapcsolatban: TBS-t akartál írni! Ezért címeztem neked, egyébként a tömeghez szól)
Azt láttam az ego fórumon, hogy szóba került az autópályák lapossága, de ezt meg is erősítették? Mert mintha a kép alapján nem lenne egyértelmű. (meg ezért) Azt látom, és a korábbi hozzászólások alapján, amikor érintettük a témát, körvonalazódott bennem, hogy többen igen erős ellenérzéseket táplálnak az autópályák iránt. Simán elfogadom, hogy van akit zavar. De akkor hadd kérdezzem meg: Közlekedés szempontjából az X2-3 kinevet a végén jellegű kapuról-kapura ugrálása (épphogy dobókockát nem mellékeltek hozzá) mennyivel volt hatékonyabb, vagy különb? (Engem az sem zavart különösebben, csak mint fogadatlan prókátort, kicsit beleélem magam.) Valamint amikor AP-ban eljutottatok az Albion zónákba és láttátok az épülő "csöveket", gyűrűkkel, szerkezeti elemekkel, akkor mi jutott eszetekbe? Mert én emlékszem ilyen hozzászólásokra, hogy akkor innentől nem kell a kapukkal bíbelődnünk, mert mehetünk az autópályán több zónán keresztül. Akkor most?!?!? Hogy kanyargós és itt-ott félrevezető? Hát istenem! Tulajdonképp úgy is lehetne értelmezni, hogy: Itt van nektek ez a gyorsforgalmi út. Ha nem tetszik, akkor mehettek az erdőn keresztül is! És tényleg mehettek, csak jóval lassabban! Tehát; A célját elérte a "CSŐ"!
Freelancert sokat játszottan anno, és valóban, akkor nem éreztem kifejezetten zavarónak a csövet, de közben eltelt 15év és ezt a technikát szerintem meghaladta a kor. Engem a Rebirth-ben már a látványa is zavart, ahogy ott össze-vissza kanyargott egy szines "cérna" az űrben...nem volt reális szerintem. A kapukra rá lehet fogni, hogy egy mesterséges féregjárat végpontjai, vagy egyszerűen egy molekulabontó eszköz, ami fényévekre teleportálja a lebontott anygot ami átment rajta. A csőnek kicsit zavaró az irrealitása, mert az űrben nincsenek légifolyosók és éppen a csövek láthatósága miatt, az űr végtelenjének érzését eléggé hatékonyan rombolja szerintem. Na mindegy, majd meglátjuk milyen lesz a gyakorlatban. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.11.06. 01:48:39
Őszintén, szerintem nem rossz koncepció. Ráadásul volt már nem egy játék, melyben működött.
A gondja Rebirth-ben a kivitelezéssel volt. Egyszerűen érezhető volt, hogy rossz a kódolása az egésznek, de legalábbis a játék motorja nem kezeli jól. Viszont több sebből is vérzett, ellenkezőleg más játékokkal, ahol tökéletesen meg tudták oldani, például a Freelancer-ben.
Nem szerettem azt a játékot, valahogy nem állt az egész a kezemre. Viszont ha egy dolgot jól csináltak benne, az a Highway rendszer volt: -Logikus volt (egy naprendszer bolygóit, azok holdjait kötötte össze) -Valós volt (végig röpülhettél mellette, a játék nem töltött egy másodpercet se) -Sima volt (ha esetleg kikerültél belőle, nem kellett elkezdeni olvasni a csillagok állását, hogy tájékozódni tudj) -Játékfunkciója is volt (kalózkodás esetében az egyik közkaput kiiktathattad ideiglenesen és elfoghattad az onnan kikerülő NPC hajókat).
Ellenben Rebirth: -Nem logikus (a Zónák, ahol volt megállók teljesen logikátlan közökben kaptak helyett. Nem aszteroida közelében, nem nebula közelében... Igazából látszott, hogy a designer csak gondolt egyet és kiélte fantáziáját) -Valós volt, de csak félig (a sima Highway mellett tudtál röpködni, viszont amint átértél egy új zónába, megakadt egy picit a játék, új zene kezdődött. A Super Highway-ek viszont kiestek a valósból és nem tudtál új szektorba lépni a használatuk nélkül) -Döcögős volt (a játék nem tudta rendesen kezelni a Highway-be való be- és kilépést. Ráadásul amint kikerültél belőle, nehéz volt tájékozódni) -Túl sok lett (rengeteg kanyar, rengeteg kereszteződés, ráadásul a hihetetlenül gyenge térkép GUI amit csomagoltak hozzá a kezdetekben nagyon megnehezítette a játékosoknak a tájékozódást és magán a Highway-en való végigjutást) -Bezavart (az X játékokba számos módja volt a navigációnak: kapuk, jumpdrive, SETA, robotpilóta, stb. Ezt megtoldották az utánégetővel, a sima Highway-el, a Super Highway-el, ráadásul úgy, hogy a kapuk is megmaradtak. Ez azt eredményezte, hogy egyetlen rendszernek lett 4 külön szektora melyek külön átlagba 6-6-6-6 kisebb zónákra lettek osztva. Mindegyiknek külön megnevezése volt. Nem volt konzisztens az utazás közöttük. Nem volt konzisztens a kapuk/highway-ek elrendezése bennük. Ezt angolul úgy hívják, hogy Clusterfuck.)
Tehát a Rebirth negatív példával mutatta be a Highway-t. Viszont az Egosoft nem arról híres, hogy ne tanulna a hibáiból, még ha makacs is picit.
Az X4-ben a Highway: -Logikus lesz (Bi-highway rendszer lesz, tehát két Highway egymással párhuzamosan fog haladni egyenes, vagy picit ferdülő irányba. Nem lesz kanyargás és kereszteződések) -Valós lesz (Zónák nem kapnak helyett a játékba) -? (még nincs infó róla, hogy mennyire dolgozzák át a működését, viszont annyit tudunk róla, hogy 2D-s síkon lesz elhelyezve a hajód a 3D-s cső helyett) -Egyszerűbb, átláthatóbb mégis komplikáltabb lesz a jó értelemben (a tájékozódás meg lesz könnyítve az új, RTS-szerű térképpel, hexagonálisan felosztva. Viszont bonyolítanak rajta annyit, hogy rendszer (system) helyett Cluster-ek (csomók) lesznek, melyek egybegyűjtenek pár hexagonális rendszert. Ezeket elvileg egy újfajta kapu, a Trans-Orbital Accelerator-ok fogják összekötni. Így navigáció szempontjából a következő funkciók lesznek: Transporter Device, Boost, Travel Drive, SETA, Highway, Super Highway, Trans-Orbital Accelerator, Jumpgate).
Véleményem szerint, ha nem is lesz tökéletes, mérföldekre lesz a Rebirth-ös abominációtól. De ez egy rövid hónapon belül úgyis eldől. Utoljára szerkesztette: tomonor, 2018.11.05. 21:54:46
Még mindig Kenyában vagyok, de jövő hét második felében már valszeg otthon leszek és akkor újra izgulhatok. Azért hiányzik itt is egy kicsit az X, ezért legeltetem rajta a szemem.
Manapság erre van igény. Gear-eld, fitteld, crew-old arra amire akarod. Ahogy a társ játékokban is erre haladt a világ, úgy az X4 is erre az útra tér rá. Egy jól kitalált M5 majd lever egy bénán fittelt AI M2-t :D
Én se veszem meg elővételben, a családi élet fontosabb. Az X3-t újra elővettem, feküdtem is tegnap hirtelen 2:15-kor a szokásos 22:00 helyett
És simán el tudom képzelni a fenntartási költséget,ami nem csak üzemanyag és javítás,hanem legénység bérezés formájában jelentkezhet :D bár eddig ilyen nem volt :D
Egy kép többet mond ezer szónál! Erre a képre hatványozottan igaz! Kezdjük mindjárt a jobb alsó sarokban: Ribörszben, ha Devríben hajót akart venni valaki, akkor nem az volt a kérdés, hogy van-e elegendő zsé a bankkártyáján, hanem, hogy van-e a zsebében scanning array! Úgylátszik ettől nem szabadulunk! :-)
A-ból B-be jutásnál elfeledkeztünk(tem) róla, hogy (ugyan említették valamelyik videóban) lesz "hiperhajtóművünk" is: sebesség: 119 (Kicsivel gyorsabb, mint egy Veyron! (Azért az űrben ez már inkább méltóságteljes, mint gyors!!!)) utánégetővel: 238 utazási sebesség: 2742
Valamint, ha megrendelés listát nézzük, ÉS AZON MINDEN MÓDOSÍTHATÓ (???!?!??!??!?) akkor lehet bíbelődni egy hajó testreszabásával. Amit én ugyan nem kedvelek, de biztos lesz aki igen.
A fogyóeszközökkel kapcsolatban is vannak aggályaim: A rakétát és a hőcsapdát értem, a hegesztő és targonca drónokkal volt bajom az XR-ben is. De a többi? (Mire idáig elértem, meglett saját kútfőből is) Bólya és műhold volt az X3-ban is. A szonda meg kavics-szkenner helyett lesz.
Valamint, hogy ne legyen olyan olcsó: Legénység 204 fő tíz gurigáért!
Én már nagyon várom... hiába van és lesz rengeteg melóm, esténként azért szorítok rá időt biztosan. Már nagyon régen játszottam az X3-al utoljára, elvonási tüneteim vannak, és az X4 úgy néz ki, hogy próbálták az X3-at és az XR-t egybegyúrni, néhány régóta várt újítással, mint pl. az új kezelőfelület és térkép. A közlekedési lehetőségekre is kíváncsi vagyok, nekem nagyon bejött az XR közlekedési rendszere, tudom, sokan rühellik a highway-ket (amik most azért sokkal jobban néznek ki a képeken), de nekem nagyon tetszett, ahogy láthattuk, hogy a rendszeren belül a bolygók körül utazunk. Lehet, hogy a töltőképernyők hiánya is közrejátszott, de sokkal nagyobbnak és szabadabbnak tűnt a játszótér, remélem ez megmarad.
Nos én meló és az egyetemi tanulmányaim miatt kizárt, hogy rögtön az indulásnál beszerezzem. Jó lesz az majd nekem is valamikor tavasszal, addigra még lesz pár hotfix meg patch is.
Különösebben én sem várom, mert szerintem nincs másról szó, mint egy túlárazott X Rebirth DLC-ről, vagy ha úgy tetszik akkor X Rebirth 5.0-ról. Engem nem érdekel az, hogy lehet vezetni benne más hajókat, mert semmi kedvem böszme nagy vasakkal vergődni. Mivel megmaradnak a sztrádák különösebben nem izgulok rá, hogy most már majd nem kacskaringósak hanem egyenesek lesznek. A moduláris építkezés hírétől sem akart kiugrani a bankkártyám a tárcámból, hiszen most is moduláris az építkezés csak talán kicsit nagyobb léptékben, mint majd lesz. Értelme úgysem sok van, mivel úgy is törekszik az ember a teljes kiépítettségre. A kereskedelmi részen sokat nem lehet javítani a harc valószínűleg ugyan az lesz, szóval sok okosság nem lesz. Ami értelmes dolgot ki lehetett találni azt már belerakták az X R-be. Attól tartok, hogy most majd az jön, hogy ami eddig a jobb oldalon volt az a bal oldalon lesz és fordítva. Ami kék volt és alul találtad a képernyőn, most majd szürkén lesz felül megtalálható, stb. Szóval majd négy-öt hónappal a megjelenés után egy -75%-os akcióban... esetleg! (Addigra túl lesz legalább 5 nagy patch-en meg 3 hotfix-en) Addig meg továbbra is X Rebirth, mert még "csak" 1200 órám van benne és hol vagyok én még a kisiku-tól :)
"Van még valaki rajtam kívül, aki vágja a centit? Vagy a Ribörsz után inkább óvatosak vagytok? "
Nálam az utóbbi. Annyira vártam az XR-t és akkorát koppantam, hogy most nem tud úgy hatalmába keríteni az érzés. Persze így is nagyon kíváncsi vagyok a végeredményre és reménykedem, hogy végre olyat tesznek le az asztalra, mi méltó az X3 folytatásaként. (tudom, az XR-t nem ennek szánták, de akkor is)
Folytonos játékélmény alatt az értendő, hogy nem lesznek töltőképernyők? Mert eddig engem egyik X játékban sem zavart. Sőt! Mondhatni egyik játékban sem zavart, ha egyik területről a másikra jutás közben a gépnek némi háttérmunkát kell végeznie. Ez felnőtt fejjel könnyen belátható. Kivétel persze mindig van: A fallout 4-ben ha beltérből kültérbe akar jutni az ember, akkor igencsak megváratja a játék. Amire már én is kapartam a falat.
Túltápolt hajók.: Jogos, de van létjogosultságuk. Egyszer eljön az a pillanat még a kemény mag életében is, amikor már nem akar harcolni, vagy a harccal bíbelődni, tötymörögni, sunnyogni, olyankor csak simán lelövi az ellent, vagy csak faképnél hagyja.
<26. Van még valaki rajtam kívül, aki vágja a centit? Vagy a Ribörsz után inkább óvatosak vagytok?
A Transporter Device nem új keletű dolog a szériában, szóval elvileg nem kellesz sokat kutatgatni érte, hacsak nem azt is átírják, mint a Jumpdrive mivoltát (mely megszűnik létezni ugyebár).
Annyi a biztos eddig, hogy a Transporter Device fejlesztése össze lesz kötve a Player Headquarters állomással, vagy annak küldetéseivel, mely igazából az egyetlen globális küldetés lesz a játékban megjelenéskor.
Továbbá a Transporter Device most már nem csak pár gombnyomást jelent, hanem minden hajóban lesz egy kisebb fülke. Kicsit összevonták ezt a fülkét több funkcióval, ugyanis a fülkéből elteleportálhatsz: -másik hajóra/állomásra (mely akár NPC állomás is lehet) -a hajód egyes részeibe (nem lesz konzisztensen összekötve egy nagyobb hajó folyosókkal, helyette a Transporter fülke úgymond fapados turbóliftként funkcionál majd) -illetve véleményem szerint efféle fülkével lehet majd egy nagyobb (L-XL) méretű dokkolt hajóba jutni (nem nyugtázott).
Sajnos már most kritika éri a játékot, ugyanis az első bejelentő videóban az Egosoft "Folytonos játékélményt" ígért, melyet sajnos bizonyos szemszögből nézve a nagyobb hajók belső kiépítettségének hiánya megszakít. Azt a részt egy picit máshogy fogalmazhatták volna meg.
A tipikus Overpowered hajókkal viszont sajnos nem értek egyet. Amíg a Rebirth-ben még elfogadható indok volt, hogy nem tudtál hajót váltani, így a Skunk-nak egy picivel több kakaót kellett nyomatnia, addig ha tényleges balanszot és fair játékélményt szeretne visszaadni az Egosoft, akkor a Springblossom-féle indokolatlanul hátrány nélküli hajókat hanyagolhatnák.
Eljátszogattam ezzel a teleportálás dologgal. Mindenképp furcsa lesz a Ribörsz-féle: "Ott a hajód, azt' vagy azzal mész, vagy gyalog!" - után. Ha jól értelmezem, akkor a teleportálás nem csak úgy lesz, hanem ki kell fejleszteni. Ez jó, mert feladat.... Viszont amíg nincs, addig "gyalog" Aztán meg: Oké, hogy átugrom a mindenség másik felébe egy másik hajómba, de ahhoz ott kell lennie egy hajónak, tehát vagy én elviszem oda, vagy rábízom egy alkalmazottamra. Nagyjából azt is értem, hogy ezzel lassítani akartak minket, hogy ezzel is érdekesebb legyen a játék. Hisz előre (IS) kell gondolkodni. Etc.
Hiányozni fog a Borz, vagy a Borz utódja, bármi is legyen az. Ha mondjuk találok az X4-ben egy olyan hajót, mint az X3 Tavaszvirága (szinte ki sem szálltam belőle), akkor abból hármat-négyet... kell tartanom a világ sarkaiban, (Természetesen ugyanúgy konfigurálva mindet. Hiszen a fegyverek és bármik, amiket rá lehet aggatni, variálhatósága elég tág lesz) hogy ne jöjjek zavarba, ha az egyik úgy volt összerakva, hogy cirmoscicákat használt lövedéknek, míg a másik pirosgőzmozdonyokat.
Na mindegy is. Csak úgy mélázgattam!
Hoppá: "Draw distance is much, much, much higher than in XR. " (by Egosoft) Ez egyrészt jó, mert a Ribörszé nem volt túl acélos. Én használtam is erre módosítást ("More view range") Csak ehhez már combos vga IS kellett!
Egyre kíváncsibb vagyok! (négy hét, négy nap!)
Azért amikor a Leviathan-nal összecsaptam egy K-val, akkor érezhető volt, hogy nem a procinak kellene dolgoznia, mert egyszerűen elvesztek a lövedékek az űrben. És ami vizuálisan eltűnt, azt már a találatoknál sem számolta bele. Ilyen szempontból előnyt élvezhettem, ha én irányítottam a lövegeket és tüzeltem folyamatosan, mert a szűk kereszt metszett miatt a K-nak több lövedéke tűnt el.
Hát ha azt nézzük, hogy fizikailag miből áll az X univerzum: gyakorlatilag hatalmas üres terek, ahol néhány tárgyon kívül, mint az űrállomások, űrhajók és űrkőzetek, nincs semmi. Ezek kirajzolása pedig mai mércével alig erőlteti meg a grafikus kártyákat. Ami sok erőforrást igényel, az az, ami a háttérben megy. Több száz űrhajó útvonalának és röppályájának valós idejű tervezése, a gazdaság szimulálása, stb. Az X játékok gyakorlatilag FPS nézetből játszható RTS-ek. Ha igazak a hírek, hogy most még kevésbé lesz scriptelt a gazdaság, és sokkal önállóbban fog működni az egész, akkor az rátesz még egy lapáttal.
Ebben bízom én is! Eddigi találkozásaink során a vulkán igen szépen teljesített. Már-már csodaszámba ment. Ha ezen fog múlni, senkinek sincs félnivalója!
Inkább az a kérdés, hogy a Vulcan Api használata mennyire javít a dolgon, mert végeredményben az X3-al pl. az volt a baj, hogy szinte alig használta ki a VGA-t, CPU intenzív volt a program. Most ez változhat a Vulcan miatt, és akkor végeredményben sokkal kevésbé fog számítani a CPU, fontosabb lesz a VGA képessége.
Ahogy látom, halad szépen a játék . Én még élvezem a kenyai levegőt, az indiai óceán kb. 30 °-os, a mangó mézédes, a kenyaiak aranyosak a sörük hideg és nagyon jól érzem magam. Már egy hete vagyok itt és egyáltalán nem hiányoznak a videójátékok :) Na de mire hazaérek, addigra megjelenik ez is és nem leszek egyáltalán boldogtalan ahogy elnézem. A Rebirth engine jó volt, legalább nem kell minden egyes alkalommal új gépet vásárolni hogy elfusson.
Bár fogalmam sincs, hogy hogyan van összerakva a játék, de szerintem körülményes lehet szétszedni a szorosan összefüggő folyamatokat kettőnél több szálra, vagy eleve nem járna akkora teljesítménynövekedéssel, hogy ezért megérje széttúrni a kódot. Egyébként is az órajel mindig is előnyt élvezett a magok számával szemben, ez ma is így van, és szerintem egy darabig még így is lesz. Nincs ezen semmi meglepő. A 8+ magos gaming kora még nem jött el...
Ez eléggé elszomoríó...Bár alapvetően érthető, valószínűleg nem volt pénzük új engine-t írni, vagyis az XR-ét használják, ami eleve a konzolok akkori képességeire lett tervezve, ami ugye mindössze 3 mag volt az Xbox 360 esetében, melyre az XR-t eredetileg fejlesztették.
Viszont jó ideje az a trend, hogy a magok számát növelik a hardvergyártók, és nem az órajelet, tehát elsősorban abból profitálhat(na) egy szoftver, ha képes lenne a magok számával arányosan skálázódni. Mert ha az általad idézett szöveg igaz -márpedig miért ne lenne az-, akkor még az is előfordulhat, hogy egy régebbi 2 vagy 4 magos, de magasabb órajelű CPU-n jobban fog futni a játék, mint egy újabb generációs i7 vagy i9 esetén. Számomra pedig különösen rossz hír ez, mert nekem 12mag/24szálas Xeon rendszerem van, mindössze 3,1GHz alap órajellel. Akkor ezzel nem sokra fogok menni. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.10.25. 17:39:55
"About the processsor (CPU): The game has a similar threading model to XR. It will use two cores pretty heavily, for its core activities, and a few others more variably for other tasks. There is no fixed limit to how many it will use for those other tasks, but at the same time just increasing the number of cores won't necessarily improve performance beyond a certain point. With current-generation CPUs, which can usually run at least 8 threads on 4 cores, you will probably gain more from a higher core speed than from adding more cores."
Bár nálam a Ribörsz vidáman szaladgál, de azért némi aggodalommal tölt el ez a bekezdés. Főleg az a rész, hogy: Hát, tulajdonképp két magon/szálon fut a játék, meg még néhányat használ apró-cseprő feladatokhoz. Így laikusként és nem célzottan, csak úgy vaktában a világba: Felfigyeltek már a "PROGRAMOZÓK", hogy egyre több magot tartalmaznak a processzorok és ez divattá is vált. Valószínűleg ez lesz az irány. Tehát: Nem kellene elkezdeni alkalmazkodni ehhez a helyzethez?
Nyugodtan megfeszíthetnek a szakavatottak, csak közben tegyék szívükre a kezüket!
Addig újra elő kell venni az X3: AP-t :DD Volt márciusban egy 2 órás stream ahol az Egosoftos srácok X3-t játszottak 2 órán át, abban volt pár mondat az X4-ről is: https://youtu.be/Qmp-nU2cLdo
Valami biztos történt velük. Ezt próbáltam jelezni, amikor az árazást és a megjelenés menetrendjét firtattam. Kicsit olyan katonásan kezelik ezt a menetet. Vagy, szeretnének már pénzt keresni, ha mondjuk a Ribörszöt bukásnak tekintjük... No meg azt se felejtsük el, hogy ez kell a népnek. Mint néhány játék elején a karakterünk farigcsálása. (AKÁR ÓRÁKON KERESZTÜL!!!) (A Fallout 4-ben két kattintással intéztem el: Férfi, Mehet.) Az X3-ban is lehetett festegetni a hajókat. Még csak nem is újdonság!
Értem én, hogy szeretnének bónuszokat adni az előrendelő vásárlóknak, csak furcsállom, hogy pont egy festést adnak majd, ami talán a legkönnyebben moddolható be a játékba.
Kicsit idegen ez a fajta beilleszkedés a mai vásárlókultúrába az Egosoft-tól.
Nem tudom, de ez a ződ, nem szép... Pontosabban, számomra "tájidegen", ebben a játékban nem a dzsungelbe küldünk terepszínű Tigris tankot, fácánra vadászni. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.10.20. 04:02:09
Erre gondoltak, amikor azt mondják, hogy a gyűjtői kiadás előrendelői kapnak "Exclusive pre-order paint mod"-ot? Ezért Gondolom! Már látom is a hajóimat csillámpóni színekben!
Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2018.10.19. 07:08:24