lehet nem az eladások voltak gyengék, hanem ők kalkuláltak rosszul...
szerintem simán alapul vették az 1. rész kickstarter eredményeit.. 4 millió usd elosztva az adakozók számával, 53 $ per kopf.. a 2. rész kábé annyiba is kerül..
az a 28 000, aki annó kiadta érte az 50-et, tán most is...
csak épp a 70 000-ből közel 55 000 volt, aki 35 $ -nál többet nem adott érte.. kérdés abból hány volt hajlandó majdnem a dupláját kiadni a 2. részét ? ha legalább a fele, akkor még nem nyertek rajta, csak nem buktak...
meg volt 13 000 ember, aki többet is adott 50 $-nél, ők összesen 2 millát dobtak be, annyit, mint 40 000 ember 50 $-ral számolva.. feltételezzük, hogy ők most mind megvették a 2. részből a legdrágább, 100$-os gyűjtőit, az 1,3 milla.. akkor is 0,7 millió USD-vel kevesebbet adtak bele, mint korábban... 50 $-ral számolva 14 000 ember minusz..
most ha a nem-adakozók közül többen is vették meg, mint az elsőt, akkor is kábé annyi lehet a bevételük, mint az első résznél, csak gondolom többre számítottak...
Mondjuk ezt a gyenge eladást én sem értem, mivel a játék nagyon jó. Mondom ezt úgy, hogy kritikus vagyok egy kicsit a játékkal szemben, de attól még nagyon szeretem. :) A Pathfinder egyébként nem rossz. Az amolyan tipikus kalandor rpg, ahol elindulsz kezdő akárkiként és a végén te leszel a király.
Mondjuk nem féltem az Obsidiant, mert azért a kiegekkel megmutatták tudnak még jókat alkotni. A The Forgotten Sanctum a kedvencem a három DLC közül, az jobban betalált nálam, mint a Beast of Winter (pedig az sem gyenge).
Én megvettem day one, és csak a turn-basednél merültem el igazán benne - de ha csak 10 órát toltam is volna megérte volna nekem a támogatásuk. Sajnálom, hogy ez tényleg így alakult. Remélem a Baldurs remélhetően jó szereplése meghozza a kedvüket :))
Én meglepődtem, hogy milyen szarul fogyott a PoE2 ... Nekem simán a tavalyi év legjobb játéka, legalább négyszer végigvittem már, kétszer turn based mode-ban is. Tökéletes szerintem a játék, alig tudtam visszatérni az 1-hez, miután csináltam egy újabb teljes végigjátszást a két résznek. Azt közben fel nem foghatom, hogy a Pathfinder: Kingmaker meg h a bánatos fszba tudott jobban fogyni, mint a PoE2. Háromszor kezdtem neki, de egy-két óra játék után szó szerint elalszok a dögunalom generic pathfinder világban, a full unalom, teljesen crpg-szerű, sablonos npc-kkel (cukicuki gnóm, élőholt elf, ... ásítás ..., kemény barbarnő nagy karddal, ..zzzz...). Egyszerűen nincs benne semmi, ami megfogna.
De ha tippelnem kéne, hogy miért nem fogyott olyan jól, akkor a kalózos - hajózós settinget lőném be. Az izometrikus fantasy crpg-k eleve eléggé rétegjátékok, erre tovább szűkítették a réteget még ezzel a hajózós, kalózos izé világgal. Sokaknak nem jött be. A PoE1 általános fantasy világ volt. A PoE2 meg nem, hiába ugyanaz a világ, egész más hangulatú a deadfire szigetcsoport, mint a dyrwood volt.
Na a turnbased nekem nem. Divinityt is azért tettem félre, mert nagyon unalmas lett a harc egy idő után. Pedig Total Warnal imádom, hogy körökre osztott, agogy anno a Disciple játékokban is. De itt meg a Divintyben... Nem jött be :)
Utoljára az Anno 2070-be hajóztam ennyit. Viccet félretéve, az 5-ös patch után már nem idegesített a hajós harc: ez megközelítem, rálövök, elfordulok, megint lövök, töltök, menekülök vagy közelítek, ez nem nekem való. Amikor már megcsáklyáztam az ellenfél hajóját, az okés volt, mint a szárazföldi harc. Real time lett volna érdekes jah. Ha úgy lett volna megcsinálva a hajós harc, mint ahogy látod a hajódat felfedezéskor és úgy lőtték volna egymást a hajók. Nem is értem miért nem így csinálták meg. Lehet akkor szartak volna sokan a történetre és inkább lőttek volna szét mindenkit. :) A kasztokat szerintem is tök jól eltalálták. Ami még baromira bejött az a turn based mód. Az új részt simán kiadhatnák RTwP és Turn Based módba.
Az a baj nekem bejött a hajózás, a szabadság, a felfedezés, hogy elnevezhettem, csinosíthattam a hajót :) A kasztok, multikasztok szintén élvezetes volt. Persze, ha az is real timeban ment volna, akkor lett volna a tuti.
Nekem az eredeti. Jobban átjön, hogy Sawyer összezavarodott. :)
Amúgy Daermon szerinted min kellene változtatniuk?
Szerintem a hajós cuccot nem kéne erőltetniük, a játék leggyengébb eleme. A szabad felfedezés nem rossz, de a fősztorihoz kötött terület "nyitás" nekem jobban bejött. Később persze lehessen ide-oda mászkálni, de az eleje/közepe felé még nem muszáj. Meg azért a vár fejlesztés kicsit hiányzott, mert a hajót fejlesztgetni valljuk be nem ugyan az. Más dolog így nem jut eszembe, talán még az olaszos akcentusokat elhagyhatták volna...
Belököm ide Sawyer Tumblr válaszát a POE3-ra vonatkozóan, hátha valakit érdekel. :) POE3?
Na kicsit jobban megnéztem a turn-based módot. A legnagyobb változás az az action type. A legtöbb képesség standard típusú, néhány pedig free, ami elég durva. Ezeket addig lehet nyomatni, amíg ki nem fogysz. Kezdtem veterán módba egy monk/ciphert és elég durvának tűnik, mert a monk/rouge-nál valamiért nem írta a backstabet. A combat ablakban, ha shift+klikket nyomtam a sebzésen, írta hatásokat, de a backstab nem volt ott (sneak attack hátulról 2méteren belülről indítva). Így maradt a monk/cipher, de nem bánom mert ez beteg állat. :)
@Terawatt Mind a 3 kieg jó lett. Az SSS főleg azoknak való, akik szeretik a kihívást jelentő harcokat. Már az elején vannak "vicces" ellenfelek (pókok, szellemek), de alacsony szinten ne menj oda. A BOW meg az FS más stílusúak ( sztoriban és látványban), de mindkettő megéri szerintem és a végső harcok is elég nehezek. :)
Na én is leszedtem megint a játékot :) Kíváncsi leszek - a story kiegészítőket is behúztam egyszer, de még bele se néztem. :/
Számít, de csak ennyit számít: az első kör sorrendjét. Utána úgyis mindenkinek egy action jut sorban és nincs ability cooldown sem.
Igen az azért tényleg számít, hogy ki varázsol vagy támad először de most már könnyebb elmenni a vészélyzónából is. És pont ezért írtam, hogy a CC most már még nagyobb király mert nagyon bele tudsz zavarni az ellenfelek mozgásába vele.
Valóban eddig sem volt rossz a Cipher de most már nagyon jó. :D A kedvenc class-om mindkét játékban.
Aki informálódni akar az ezt nézze meg. Nem friss videó, akkor készült amikor először kijött a turn based mód tesztelésre de a dolgok nagyrészt változatlanok maradtak. Utoljára szerkesztette: CrashBoostZoom, 2019.05.11. 13:40:26
Na gyorsba ránéztem. Érdekes lett a turn based mode. Fura, hogy nincs cooldown. Meg az is, hogy sec helyett round-ba van megadva a hatóidő. Tetszik, ez olyan kis D&D-s dolog. Viszont a kezdeményezés szerintem számít, mert nem mindegy ki támad vagy varázsol először. Vagy ez hosszabb távon nem mérvadó?
@CrashBoostZoom Azért a cipher már régebben is OP volt szerintem. Az, hogy 1 power szinten már 10 pontért nyomogathatja a Whisper of Treasont, meg 2. power szinten 20 pontért a Mental Bindig-ot, azért az elég durva. Mellette meg még jól is sebez. Nálam a rohadt Serafen nem kicsit volt durva. A legnagyobb sebzése neki volt: 458.6-al. :)
Én csak annyit vettem észre, hogy a Cipher karakterem nagyon OP lett. Még némi CC egy másik karaktertől és fekszik az ellen. És igen, nagyon más lett a harc része a játéknak. Ugyan tovább egy-egy küzdelem de precízebben tudod csinálni és jobban kijönni belőle mint a kaotikusabb RTwP módban.
Ég és föld a különbség. Pl. egyes kasztok, amik gyengék voltak erősek lesznek és fordítva. A nehézvért meg csak a kezdeményezést (és a varázslási sebességet) befolyásolja, de nincs ability cool down, tehát azt nem. Ez a közelharcos karakterek miatt fontos, kb nincs érv náluk nem nehézvértet használni. Szintén OP lett a kétfegyveres harc, mert megduplázza a támadások és a sebzés számát. A kétkezes fegyver ehhez képest nagyon lemarad. Érdemes egyénileg tesztelni, de nekem olyan, mintha egy másik játékot játszanék. Erősen javaslok egy új, második végigjátszást mindenkinek turn base módban. Amióta kijött a béta én RTwP módot teljesen el is felejtettem.
Sehogy. Az 1-et magyarítják, az jelenleg tesztelés alatt, úgyhogy hanarosan kész. Ha ez volt a 2 utolsó patche, az király, mert akkor nyugodtan neki lehet áll i magyarítani :)
Kinnt van a 4.0 beta patch. Van bennt érdekesség: 2 új mega Boss, meg minden kaszthoz Subclass. :) link
Kicsit elvitt pár játék, de ha befejezem őket rácuppaok erre az tuti. Jó sokat foglalkoztak ezzel a játékkal az Obsidianosok. Jó lenne ha más fejléesztők példát vennének róluk és nem csak a seggükön ülnének a manit számolgatva, hanem nyomnák az ehhez hasonló javításokat és a tartalmakat. :) Utoljára szerkesztette: fluency, 2018.11.30. 09:23:11
Jön a 3.1 patch: új kihivások, új Megaboss, meg új Blessing.
Kitiltam a SSS dlc-t is: Ahhoz képest, hogy “csak” egy Curcible, nagyon jó volt. lvl20-as tápos csapattal is volt benne kihívás, 2-3 harc neg kifejezetten nehéz volt :)
Az üzletben az nem számít. Ha a shareholder-ek (tudod akit a pénz adják és semmi közük a játékok készítéshez) úgy vélik, hogy jövedelmezőbb a Microsoft alatt dolgozni mind folyton csak kickstarteren kérni pénzt akkor bizony meg fogják tenni függetlenül attól, hogy monjuk Josh Sawyer (azért hozom példának mert őt lehetett látni a legtöbb PoE videóban) mit mond.
Nincs ez hamar. Minden a tervek szerint alakul. :)
“The first downloadable-content pack (DLC), ‘Beast Of Winter’ will be available in July 2018, and will take your party to an island populated by a mysterious doomsday cult, that hides an ancient secret. Players will get to experience adventuring in ‘The Beyond,’ a mysterious dimension populated by ancient souls and filled with devilish challenges.
“The second DLC ‘Seeker, Slayer, Survivor’ available in September 2018, is a combat-focused expansion taking place on a previously undiscovered island that will challenge the martial prowess of your party, and your tactical skills as a commander, as you embark on a mission to rediscover ancient relics, and pit your party against Eora’s most skilled and savage.
“The third DLC, ‘The Forgotten Sanctum’ available in November 2018, will test your party’s allegiance and morality in a quest to help (or obstruct) the great wizards of Eora. Will you befriend, betray or befuddle these venerable mystics as you uncover secrets lost to the generations? The consequences of your actions will be felt across the Deadfire Archipelago whatever you decide.”
Nekem tetszett a DLC. Rymrgand szinkronját nagyon kedvelem. Az új társ meg elmegy. :) Remélem a másik 2 nagy dlc is ilyesmi lesz tartalom mennyiségre :)
Még én se kezdtem neki. Annyit meglestem, hogy PRE-ENDGAME mentés előtti mentést kell betölteni, és akkor oda tudsz menni a DLC szigetre.
Ui: Úgy tűnik minden hónapban lesz valami jóság. :) Utoljára szerkesztette: fluency, 2018.08.03. 15:48:41
Erre kíváncsi leszek. Elvileg nem lesz bennt sok változás, de a terület nagysága a mobok és az itemek érdekelnek. Ebből valamennyire lehet majd következtetni a következő kiegek nagyságára. :)
Jött egy free DLC :) Scalawags Pack Free DLC In conjunction with this patch, we are also releasing the Scalawag's Pack Free DLC! This DLC includes: - Seven New Crew Members added to the taverns of the Deadfire Archipelago for you to recruit. - Six New Ship Upgrades, including sails, cannon, anchors, and more added to shipwrights throughout the game. - New Savage personality setting.
Na, akkor újra nekiesek, egy két képesség nagyon el volt szállva, nehézség a béka segge alatt volt.
Ja és jött mellé egy ingyen DLC: Beard and Hair pack.
1.1
Így igaz. És ez egy nagy piros pont az Obsidiannak.
Azt még nem néztem mi van, ha elutasítom Berathot. :) Mondjuk a sztori előrehaladtával is lehet húzni az istenek agyát. Tuti kipróbálom a kövi végigjátszásban. :)
Hm nem volt kifagyás nekem. De akkor már a vége elött vagy Te is. Vieókat én se néztem elötte. Viszont az poén, ha a legelején visszautasítod Berathot :D
Én még nem végeztem. De Ukaizo előtt vagyok. Még van bounty meg pár helyet nem pucoltam még ki. Viszont nem döntöttem még el mi legyen a vége. Direkt nem néztem videókat róla, de sejtem, hogy a sorsunkat komolyan érintő cselekmény lesz. :) Viszont a bugokkal kezdhetnének valamit, mert még mindig random kifagyok. Ez főleg a csatáknál kellemetlen.
Így kb az egész régióban a káosz az úr mert senkinek sem segítettem.
Most karakter kombinációkat próbálgatok amíg nem patchelik a relationship rendszert meg a nehézséget. Utoljára szerkesztette: BEAST, 2018.05.31. 00:07:12
Na végeztem másodszor is :D Az eddigi legrészletesebb végigjátszásom lett: szinte mindenki legendary cuccban, tatyóba is tettem félre pár legendaryt, lvl20, az összes hajót megvettem, 320k gold is maradt, nehezebb/rejtett helyek is kipucolva, achik 86%-on :) Most 3. előtt kis szünet, mert nem akarok mindent ellőni teljesen, megvárok pár dlc-t szerintem :)
Kinek mi lett a vége amúgy?
A cipher elég jó multi class. A passzív dmg bónusz nagyon jó és ott vannak még a debuffjai és még cc-zni is tud. Az első szintű charm meg szerintem az egyik leg OP-b cucc a játékban. :)
Újabb free DLC is közeleg, Obsidiant elkapta a gépszíj :D “We will be releasing even more free DLC over the next few months that will add more items, ship upgrades, crew members, and appearance options. Look for the next free DLC to be available two weeks from now.” Az első nagy fizetős DLC, Beast of Winter pedig júliusban.
Egyébként nagyon nagy kedvenc lett a Witch kaszt (barbár+soul blade(cipher)). Dual-Wieldel tolom, light armor, és valami brutál dmg-t lehet tolni vele. Az igazán nagy ellenfelekre meg mehet cipher dot is, nagy zsir lett :)
No kint van az új sidekickert tartalmazó ingyenes DLC. Június elején valamikor jön az 1.1-es patch. Bug fixek mellett többek közt: új karakter cutomizációs lehetőségek, és teljesen átdolgozott veterán és PotD nehézség.
Az jó cucc. Dunnage-ben le lehet róla venni a soulbound-ot. :) Ez lesz belőle: link Utoljára szerkesztette: fluency, 2018.05.24. 22:10:01
Ez a Soulboundos kard nagyon nagy :D Gullet alatt mélyen Old Ruinsban lehet megtalálni. Beszélni kell vele, mert intelligens kard. Nem csak erős, hanem rohadt nagy szövege van :D (itt még nincs felfejlesztve, most csinálgatom)
Egy kis tipp, annak aki importált az első részből és azt alaposan kijátszotta: Perikis Overlookban van egy kovács nő, Marihis Metalwork. 1500-ért újrakovácsolja a Whispers of Yenwoodot (1 kezes kard), vagy a Blade of the Edless Pathsot (Escot). Avagy 3000-ért a kettőből csinál 1 Great Swordot. Ennyiért elég nagy ajándék :)
Kb 32 volt, úgy, hogy maradt mellékküldetés így is, plusz a térkép felét jártam be kb.
Na, az achikért kapott pontok felhasználhatóak (Berath's Blessing-et kell bekapcsolni), amikor az első végigjátszás után új játékot kezdel. A pontokból vehetsz goldot, bónusz szintet, bónusz skill pontokat, felfedezett térképet, stb).
Első végigjátszás pipa. Hát elég érdekes vége volt :D
OFF. Magyar fejlesztésű rpg. Részben legalább is. Black Geyser
Dehogy, ez simán nagybetűs Kalózkodás. Csak azért mert egymással rivalizáló szervezetek egymásra szórják a fejpénzeket, attól még úgyan úgy kalózkodás kilőni őket. Ezért is írtam, hogy ez a legjobb kereseti lehetőség. :D
(kivétel amikor konkrétan kalózókat vagy rabszolgatartókat támadod meg)