Végigvittem... Véleményem: mi ez a szent ... a Microsoft-tól??? Kiadnak 2022-ben egy játékot, aminek a küldetéseinek 30%-a a 20 éve kijött AOE2-ból lettek átemelve??? Azok is butított verzióban? Már a 3 is csalódás volt, de ez egy kalap kaki. - küldetésekben nagy az átfedés az AOE2-höz képest - a térképek 30%-a inaktív - kampány mód tök gagyi, gyakorlatilag A játszik B ellen, hol van az, hogy 2-2 ben vannak, vagy van egy szövetségesem aki átáll vagy van 3 db ellenfelem stb - az egységek már régen is egyformák voltak (tök mindegy Amerikában vagy Ázsiában voltunk), de legalább a kastélyokban meg néha a lovardákban voltak nemzet specifikus egységek az AOE2 DE-ben - lejátszottam 32 (vagy hány) küldetést és dokkot nem láttam :) - én nem szeretem mikor 150 fős hadseregek feszülnek egymásnak, hiába magyarázta az elején, hogy ki ellen ki a jobb, kb az nyer aki többen van - valóban nehezebb, de amit az előbb is írtam, több egységet kell gyártani mint ahány az ellennek van:) pl mikor a franciáknál meg kell védeni egy TC-t, elsőre levertek, másodikra már sikerült, mert több katonai épületet tettem le a TC-hez és ezerrel gyártottam a népeket - utáltam, hogy legalább 6-8 pályán a legelső ultra gagyi korban voltam, healelni nem lehetett Volt még sok hiba, de hirtelen ennyi, ez is bőven sok :)
Tényleg miért nem lehetett 18-19-20. századot tolni??? Nem akarom elővenni az Empire Earth nevű (majd 20 éves) játékot, ahol RTS-ként lehetett harcolni 2. vh-ban.
Előfizettem a GamePass-ra, első hónapban 300ft-ért. Így most 8400Ft-ért meg is tudnám venni. Az lenne a kérdésem, hogy ha megveszem és utána már nincs gamepass előfizetésem, akkor is tudok majd online játszani?
Nem tudjátok-e esetleg, hogy később a multiban tervezik-e a mentés lehetőségét betenni?
Másik kérdésem, hogy az miért lehet, hogy multiban játszva ha rányomok egy random fejlesztésre, akkor az 5-20 percig készül el? Ez eddig nem volt jellemző.
Hát nagyon király lett, 1069-ben lévő pályán amikor ki kell nyírni egy tornyot, és körbefogják kicsit visszább volt híd is arra volt valami?,nem tudtam már arra szétnézni mert vége lett a pályának mikor legyaktam az épületet sajnos.
Sok a noob online is. Első pár match amíg nincs kialakulva az ELO-d összedobhat erősebb játékosokkal is, de pikpak beáll a te szintedre. Ha már Hard AI-t meg tudod verni akkor online is élvezni fogod és vszeg 50% feletti winrate-ed lesz. Én relative kezdő vagyok online 1v1 RTS-ben, Warcraft 3-al játszogattam régebben kicsit komolyabban, csak az túl micro heavy nekem. AoE4-ben 13 meccsből 7-et nyertem. Egy hosszabb winstreak után utóbbi 2 meccsem volt olyan, hogy érezhetően erősebb ellenfeleket kaptam, eléggé elkezdtek harassolni már a játék elején, de ez jó is mert volt tanértéke, a második elvesztett meccsemen már sokkal jobban tartottam magam mint az előzőn :) Szerintem nyugodtan vágj neki online, sokkal izgalmasabb és tényleg lesznek a szintednek megfelelő ellenfelek.
A team colors ha jól rémlik, azt kell kikapcsolni. Az ostromgépeket adom valóban gyorsak és nagyon hamar nyitnak/zárnak, illetve baromi messziről tudnak támadni, nekem ez is picit túlzásnak tűnik.
Amíg a legnehezebb AI nem megy le simán addig custom game-ben keresd a noob játékokat és jókat lehet játszani. Be lehet állítani hogy mindenkinek saját színe legyen engem is zavart az alap beállítás.
Hali! Egyre több játék után főleg skirmishben azt tapasztalom, hogy az ostromgépek zavaróan gyorsak! Egyrészt gyorsan mozognak, még lovassal is nehéz elkapni, másrészt pillanatok alatt összeáll harci helyzetbe és onnan vissza. Ez nekem kicsit illúzióromboló. Az AoE 2 és 3 idején megfontoltabban kellett velük játszani, védeni kellett őket. Amúgy már elég jól megy a Hard AI elleni küzdelem is. Nem tudom miért de idegenkedem az emberek elleni multitól? Nagyon pro játékosok tolják ott? Fura érzés, hogy egy 4.-es. 10 éves gyerek porrá aláz :D Van tapasztalatotok?
Még egy kérdés: Nálam az ellenfél színe egységesen piros, míg a baráti sárga. Lehet ezen változtatni? Úgy értem, hogy pl. a 3 ellenséges AI különböző színű legyen. Utoljára szerkesztette: Serko, 2021.11.15. 08:42:35
Ha skirmish-ben tolom, akkor tényleg nem tudom azt beállítani, hogy ne legyünk fixen csapatban, hanem majd később lehessen diplomáciázni a többi néppel? Csak annyit tudok beállítani, hogy vagy random rak be mindenkit csapatba vagy senki nincs csapatban és az utána ez nem is változtatható tehát inaktív a kereskedés is vagy mindenkit én rakok be külön-külön. Hogy van ez?
Ha az jön utána, amikor sunnyogni kell a bozótosban, az is teljesíthető. Akkor akadsz el, amikor már bent vagy a várban? Én ott rengeteg Longbowman-t gyártottam. Azok fel a falra, meg mögé, és szétszednek minden támadót. plusz dárdások a lovasság ellen. Falak mellé pár munkás, hogy azonnal javítsák a sérült falakat. Egy idő után csökken a támadások intenzitása, és a három támadó tábort már a falakon kívül kell elintézni, egymás után.
Na sikerült. Rögtön az elején palánkokat építettem az útra keresztbe, ahol beszűkül az erdő. Plusz két tornyot, és oda vittem az egész sereget. Azok így fel tudták tartani a támadókat, amelyek szépen felmorzsolódtak, mert csak kis csapatokban jöttek utána. Megjött Henry, őket is odavittem, és ott vártak, amíg a gazdaságot fel nem combosítottam. Majd vissza kell foglalni a két elvesztett települést, maxra húzni a fejlesztéseket, és végül szétverni a fenti sarokban várakozó ellenséget.
Én is pont itt tartok. Viszonylag hamar átjönnek a falon, és onnan nem tudom feltartani őket! Annak azért örülök, hogy nem csak én vagyok ilyen "béna" :) Utoljára szerkesztette: Serko, 2021.11.08. 12:42:43
Melyik küldetés? Ahol a térkép jobb alsó sarkában vagy a várban és kívülröl támadnak a franciák? Ha igen, akkor én is ott járok most, intermediate nehézségen, de egyelöre én se tudom az ellenszert. :)
Kampány. Fel kell tartóztatni a francia seregeket, amíg Henryk megérkezik. De eddig esélytelen, bármit csinálok. Baromi sokan vannak, és pikk pakk átgázolnak mindenen. Biztos van valami trükkje, de még nem jöttem rá, mi az.
Csak középkor van benne, vagy esetleg modern korba is átmegy a játék mint annó az Empire Earth?
Csak jelzem azoknak akik fontolgatják, hogy megveszik, hogy míg a Steam-en 60EUR addig az xbox.com (magyar) oldalon 10500Ft Áfával a Microsoft Store-os Windows 10 változat. Azt irja: "Az ajánlat lejárati dátuma: 24 nap" https://www.xbox.com/hu-HU/games/age-of-empires-iv#purchaseoptions
Hát ez nem egy nyugodtan építkezős stratégiai játék! már a második nehézségi fokozaton is simán lever az AI :))))))
Igen, nekem is ilyen döcögősen megy, de mondjuk most még kevés időm van rá. Plusz évek óta csak WarCraft 3 Reforged volt, amit RTS-eztem (Spellforce 3 is, de az nem fulligazi RTS), ezt leszámitva csak Total Warok jó ideje. Vissza kell állni fejben is erre :) Amúgy maga a játék tetszik is, és jó is, igazi Age of, erre lehet épiteni majd. Csak jöjjön még jó pár nép mihamarabb.
Tetszik a játék... tegnap egy normál ellenfél ellen kikaptam skirmish-ben :) Kicsit nehezen találom még a dolgokat, mivel a szintlépéshez is épület kell, így kicsit zsúfoltabb a "bázis". Elsőre nehezebb az AoE3-nál.
Ami újítás és jó, hogy minden nép ruházata és páncéljai egyediek, most már van értelme a falaknak, amugy a grafika szerintem még nem a végleges volt, csak azt sajnálom hogy mi is és a lengyelek is kimaradtak a játékból, reménykedem még egy dlc ben hátha szerepet kapnak.
Anno rongyosra játszottam a 2-t, abból az új kiadás is megvan, szóval vártam ezt is. Hozza a régi feelinget, hibái ellenére összeségében pozitív a véleményem. A béta simán futott, nem volt semmi gondom szerencsére. Hangok nagyon jók, grafika viszont szerintem lehetett volna szebb is. A HUD-ot hamar meglehet szokni, 10-20p elteltével már rutinból tudja az ember mit hol nézzen, szóval teljesen átlátható. A mikromenedzsment teljesen rendben van, kényelmes, látod melyik fejlesztés/épitkezés mivel jár. Induláskor 8 nemzet lesz, ezt továbbra is kevésnek érzem, mert azért akkora eltérés nem lesz a népek között. Maga a gameplay hozza a régi széria érzését, ami jó is meg rossz is szerintem. A jót nem ecsetelem ettől Age og az Age of… Viszont. 2021-ben szerintem illettvolna itt is fejlődni. Azért pl egy Total War után visszaállni arra, hogy a lovasok nem rohanják le a gyalogosokat, hanem ütik egymást állva, valamint az épületeket is kardal verjük le, nem ostrom géppel, azért… na
2 versus után: Kicsit a grafika olyan homályosnak tűnik. Gondolom valami még nem kerek… A gameplay hozza a régi stílust (vissza is kellett szoknom, hogy itt nincs pl lovas roham, mint a Total Warban :D), valamimt teljesen simán futott, hangok okék, a kezelőfelelületet még szokni kell. Azért 1-2 menetet majd még lenyomok hétvégén.
Csak hozzon egy AOE 2 hangulatot modernebb grafikával és jó lehet!
Nudlinak tűnik, de a felújított verziók is símán benyaltak 6 giga vramot.
Ez most az elő rész felújított verziója lesz vagy az első 3 részé?
Ha nem lehet értelmes MP formát adni neki, akkor értelmetlen lesz. Én eljutottam oda, hogy MI elleni strat/taktikai játéknak nem látom értelmét. Abban semmi poén nincs, hogy egy kőhülye, de pofátlanul csaló és a játék szabályain kívül játszó ellenfelet kell lenymoni. Ezért nem játszok már a Civvel és az TW szériával sem. Pedig az RTW2 Emp. Edition állítólag már jó.
Egyszerűen az MI és dipmloácia egyetlen játékban sem működik igazából 20+ éve "fejlesztés" utána sem. Minden játékban, amivel játszottam semmi értelme nem volt a diplónaknak. Az MI semmit nem tartott be, a szövetséges mindig hátbatámad, ha meg nyerésre állsz, akkor irracionális összefogás van ellened...
Én csak az elsőt játszottam, a másodiknak talán a demójával. Azért nem nyugtat meg, hogy nem csak én asszociáltam egyből arra, hogy valaki pénzt akar csinálni egy régi név előhúzásából. A Relic-ről én valamiért mindig a Soulstorm-ra asszociálok. Azért remélem azóta fejlődtek a fiúk valamicskét.
Nekem a három volt a kedvenc,elsőt nem ismertem,de a hármat nagyon szerettem és játszottam vele online is,mivel volt hozzá multiplayer,bár az EA-hoz kellett regisztrálni a multihoz,ha jól emlékszem.Rég volt már nagyon. Utoljára szerkesztette: Plata, 2017.08.22. 14:16:58
Ensemble már közel 10 éve nincs. Utolsó játékuk a Halo Wars első része volt. Aranyos volt, hogy tegnap a bejelentéskor a Microsoft előkotorta a kirúgott Ensemble-s fejlesztőket, hogy mondjanak szépeket a játékokról. Az Ensemble mellett volt egy másik csapat is, akik Rise of Nations-t készítettek - közösen utoljára az Age of Empires 3 2007-es The Asian Dynasties kiegészítőt rakták össze. Aztán mindkét csapatot szélnek eresztették, vannak, akik a Blizzardhoz mentek át StarCraft 2-t fejleszteni, van, aki a Creative Assembly-nél kötött ki (Halo Wars 2) és valaki a Relicnél (Company of Heroes 1 kiegészítői + CoH 2 + DoW sokadik rész). Szóval annyira nem ördögtől való dolog a Relic sem, de sajnos az elmúlt játékaik nem voltak annyira erősek és bizalomgerjesztőek, hogy epekedve várjam a negyedik részt. Első két rész a gyermekkorom szerves részét képezte (StarCraft és WarCraft 2 mellett), harmadikkal is nagyon jól elvoltam. Örülök és várom is a negyedik részt, de azért vannak fenntartásaim - főként, ha valóban XBox-ra is kihozzák, mert akkor hasonló kezelést tudok elképzelni, mint, ami a Halo Wars 2-ben is van. Utoljára szerkesztette: TBTPumpa, 2017.08.22. 13:49:00
Hmm, érdekes pár hónappal ezelőtt amúgy volt egy poll a relic oldalán, hogy mi az ami a CoH1-ben jó volt vagy ami a Coh2-ben javítás volt. Aki nem ismeri mindkettő világháborús RTS.
Most vagy CoH3-at készítenek a srácok a DoW3 bukása után vagy az Age-hez vártak tippeket és valami modernebb korszakból lesz, teszem az viktoriánus kor, I vh, II vh.
Szerintem meg pont nem ezt mondja a trailer, hanem csak simán elsorolja az eddigi játékok korait, és a végén feldobja, hogy akkor most jön az új kor (19-20. századra tippelnék, az amcsi függetlenségi háború és az első világháború között).