Pont amiatt, hogy mas a merettartomany, pont nem jok arra amire kellene, mivel igen csak magas a termikus egyutthatojuk. Pont ez volt a baj veluk ezert kezdek mas utan kutatni, nemcsak az ar miatt.
na ez az ezt régen tudjuk, hogy germánium, gallium és hasonló félvezető anyagokból sokkal jobb(kisebb gyorsabb) elektronika gyártható. nagyjából egy nagyságrenddel, mint a szilícium. Amikor elkezdtek kísérletezni a félvezető technológiával először nem szilíciumot használtak. Aztán jöttek a költség tényezők. A szilíciumból gyakorlatilag korlátlan készleteink vannak. szilícium-dioxidként, ami a homok. ugyan ez a többi félvezető anyagra nem mondható el sokkal ritkábbak és drágábbak,
Ezek a cikkek honnan jönnek elő? Már 2010-ben volt erről szó egy szakmai lapban
Tenyleg nem az autok a fo terulet es igazabol mar most is eleg aprok a sima szilicium alapu felvezetok. Ha meg valami jobbat keresnek, akkor ott a Gallium-Arzenid (GaAs) alapu technologia, ami osidok ota megvan es egyetlen igazi baja van csak, hogy draga.
Jarmuveknel meretcsokkenest, belso ter novekedest vagy hatotavnovekedest max. az hozhat, ha megnovelik a hatasfokat a teljesitmeny felvezetoknek, mert akkor amennyivel jobb a hatasfoka a vezerlestnek, annyival kevesebb aksi kell a kocsiba azonos teljesitmeny es hatotav mellett. A gond ott van, hogy mar most is eleg magas szamrol van szo, tehat par szazalekot nyerhetnek, ugyanakkor a mesfet technologia a mosfet-hez kepest annyival erzekenyebb, hogy a megnovelt hatekonysag nem biztos hogy megeri a lecsokkent megbizhatosagot. Mindenesetre kutatjak ezt is...
Ha a tíz néfyzetcentiméteres chipen belül az egy négyzetcentéméteses áramkör fél négyzetcentiméteres lesz, akkor könnyebb autókat lehet készíteni...
Mi a fasz van?
Kicsit megint félremagyaráz a cikk. A gallium alapú félvezetőknél ha jól tudom nem tudnak jó p csatornás eszközt csinálni. Teljesítményelektronikában ott ez nem probléma (és a cikk erről szól), de processzorban szükség van a CMOS mindkét felére, ezért ott ez nem fog áttörést hozni. Egyébként ott van a SiC is, hasonlóan jó tulajdonságokkal. Még majd elválik, melyik lesz a befutó?
Az elektromos motor meg negyed akkora, mint a benzines a sebességváltóval együtt... szóval továbbra sem értem mi olyan nagy probléma itt. Teslában sem az elektronika viszi el a sok helyet meg adja a nagy súlytöbbletet...
Ja hogy a hibrid hajtáshoz kell benzin motor is meg elektromos is? Akkor talán az akkukat kéne fejleszteni, hogy benzin motorra ne legyen szükség...
Lattal mar pl Priuszt szetszerelve? Lattam mar a bontoba, az elektronikus vezerloegyseg az erosaramu elektromos rendszerhez akkora mint egy kozepes meretu borond, igaz tobb darabbol all ossze de osszerakva kb annyi. Na ezt akarjak lecsokkenteni meretben es sulyban.