Rendkívül veszélyes ez a buta sztereotipizálás. Általában azok képezik le így a világot, akik Érd felsőnél messzebb még életükben nem jutottak el, a világot tehát buta filmek és egyéb "hiteles" források alapján képzelik el, nem lévén más, a valóságot bemutató minta számukra.
Pont ez a baj veled, hogy elképzelt sztereotípiák alapján képezed le a világot, ami természetszerűleg egy teljesen téves outputot fog eredményezni számodra. Elég sok informatikust ismerek a munkámon keresztül, de egyik sem a kockás inges, szódaszemüveges fajta, aki mással se foglalkozik, mint a gépével. Sőt, legtöbbnek a nap végére annyira tele a töke az egésszel, hogy amint tehetik, mennek bulizni a -javarészt szintén informatikus- haverokkal. Ellenben a szomszédom egy mezei burkoló, aki a munkát leszámítva még életében nem mozdult ki otthonról, se ő, se a családja. Mégsem képezem le ebből a világot és állítom azt, hogy minden burkoló a 4 fal között éli le az életét
Már hogy a fenébe tagadnám meg az esélyét új emberek megismerését azzal, hogy online vásárolok és nem járok fizikai üzletekbe? Te ilyen helyeken ismerkedsz új emberekkel? Megint kevered a különböző jelenségeket. Miért zárná ki az online vásárlás azt, hogy bárki élje tovább a megszokott társadalmi életét a barátok, családtagok között? Korábban sem a plázában meg a sarki kis fűszeresnél ismerkedtem az éppen betévedő f*sz se tudja kivel -és ezzel kb. mindenki így van-, hanem olyan közösségekben, klubokban és baráti társaságokban, ahol jól érzem magam.
Dehogynem. Csak még fokozni kell az online jelenlétet, és csökkenteni a szabadban töltött időd. Majd a technika segít ebben, kitalálnak majd egy újabb okosfaszságot, ami segít még inkább elembertelenedni. Csak figyeld meg.
Ez a trend. Csak meg kell nézni azokat akik nem most estek ebbe bele, hanem hivatásszerűen hozzá vannak kötve a PC-hez... Ha az ember az informatikusokra gondol, nem az a sztereotípia, hogy mekkora társasági életet élnek, hanem sajnos az, hogy még meztelen nőt sem láttak életükben... Az anyjukon kívül.
Most már eltekerted a történetet kicsit :D Online vásárlásról beszéltünk. Ez kb a napi tevékenységeim 1%-a ha éppen kell valami. Ettől még eljárok futni, meloba, a sarki boltba sörért, este kocsmába, a haverhoz a szomszéd utcába, a csajomhoz stb... millió lehetőség emberekkel találkozni.
nem online kapcsolat tartásról volt eddig itt szó, hanem online vásárlásról.
A szomszéd, aki sose köszön, az eddig is meg volt mindenhol, nem kell ehhez internet :)
Dehogynem. Tudod, útközben mondjuk találkozol a szomszéddal, vagy egy ismerősöddel az utcán, vagy egy régi iskolatársaddal,.stb. Ami online Nem fog mégtörténni, ha csak a Facebook meg nem pingel, hogy hülye barom, ennek ma van a születésnapja. :)
Szép dolog az, hogy online kapcsolatot tarthatsz a harátaiddal, de újat szerezni soha nem fogsz így. Ráadásul elembertelenedsz a közvetlen környezetedtől. Tudod, van az a szomszéd, aki még csak nem is köszön, de tizenöt éve lakik melletted. Na, te leszel az a szomszéd, ha túlságosan belebuzulsz a gépedbe.
Mellesleg online vásárlásról volt szó eddig mint káros valami szerinted.... A lényeg továbbra is, hogy nem az online vásárlás miatt fog kevesebb emberrel megismerkedni vagy találkozni.
Akkor meg nem mindegy neked hogy hol vásárol? Úgy se a plazaban fog ismerkedni, viszont megspórol egy csomo időt amit utána a családjával tölthet... vagyis jobb lesz az élete :)
Nem az online ügyintézés szeparál el minket a világtól. Csak azért mert az ügyfél kapun keresztül intézek hivatalos dolgokat még nem leszek magányosabb, minahogy attól se lesz jobb az életem, hogy egy hivatalban ülök másik egy tucat embertársammal és várjuk hogy szólítsanak.
Szerintem értem én hogy mit akarsz mondani, de az a facebook lesz, meg a túlzott telefonnyomkodás stb, és nem az online vásárlás vagy ügyintézés....
Az okfejtésed egy erőteljes ferdítésen alapuló, a realitással köszönő viszonyban sem lévő fantazmagória. Összemosol fogalmakat, jelenségeket, melyeknek az ég világon semmi közük nincs egymáshoz. Az online vásárlás világát megelőzően sem kommunikáltunk senkivel egy plázában, maximum az eladóval, bár azt is inkább csak kényszerből, de ismerve a felkészületlenségüket, inkább azt is elkerültük. A vadidegen Gipsz Jakabbal meg minek kommunikált volna bárki? Mentünk a családdal, vagy barátokkal, a többi ember meg eddig is le volt szarva. Pont azok az emberek éreznek késztetést egy nyilvános helyen teljesen idegen emberekkel való kommunikációra, akik mérhetetlenül egyedül vannak (lásd: pl. idős emberek a váróteremben, akik sokszor csak azért mennek le, mert az egyetlen hely ahol interakcióba léphet másokkal).
A szeparáltságnak netto semmi köze az online vásárláshoz. Információ buborékba pedig sokkal inkább a sugárzott, egyirányú propaganda média zár, az internet éppen azt teszi lehetővé, hogy magad tájékozódj, olyan forrásból, amilyenből akarsz. Úgyhogy semmi nem igaz abból amit mondasz, sőt, pont az ellenkezője igaz.
Annyivap talán mégis jobb a pláza, hogy ott találkozol idegen emberekkel.
Mindenki nagyon aggódik, hogy az internetes sajtó csak az általa kedvelt cikkeket dobja fel néki és vélemény buborékba zárul. De közben meg nek törődünk a sokkal súlyosabb veszéllyel, ami abból áll, hogy ha mindent online intézünk, akkor elszeparáljuk magunkat a világtól. Csak az általunk kiválasztott emberekkel találkozunk, csak az általunk kiválasztott emberekkel kommunikálunk, azt is kizárólag online persze, és eltelik egy élet úgy hogy otthon ülsz, főleg ha még a munkád is olyan, hogy otthonról végzed. Ez rosszabb münt egy vélemény buborék, ez élet buborék. Ez ugyanaz, mint a francia arisztokrácia buboréka, amikor is a francia királyné amikor megtudta, hogy az embereknek nincs kenyere, azt mondta egyenek kalácsot! Ez ugyanaz, mint amikor a Budapesti sosem mozdul ki a fővárosból, vagy a vidéki a falujából és emiatt fogalmuk sincs egymás Körülményeiről.
Tökéletesen elszeparált élettér, amely bebörtönöz. Talán ha valaki olvasta Asimovnak azt a regényét, amelyben az egyik bolygón már sosem találkoztak az emberek, csak a robotjaikkal voltak körül véve. Na ez abba az irányba fejlődik.
Hát a ruhán kívül gyakorlatilag én is mindent online veszek. És ahogy elnézem errefelé mennek a dolgok másoknál is.
Posta??? Pubi, külföldről -ilyen esetben- NEM a posta szállít, hanem valamilyen nemzetközi futárszolgálat! Tehát nem, nem miattam terhelt a Posta, hanem mert itthon azt is szarul csinálják...bár bizonyára büszkén. Mert büszkeség az van, csak agy és értelem nincs. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.02.17. 18:25:07
Évek óta neten rendelek szinte mindent! Élelmiszer 80%-át Tesco Online-tól, mert baromi kényelmes. Ott én mondom meg mikor jöhetnek, az ajtóig becuccolják, a termékeket pedig ismerem tehát no problem. A karácsonyi őrületből szintén évek óta kimaradok, mert mindent online rendelek, jellemzően külföldről mert sokkal megbízhatóbbak, mint a magyarok. Pár nap alatt minden itt van az EU-ból. A fickó pedig nettó baromságot beszél a cikkben, valószínűleg üzleti kapcsolata van a facebookkal, ennyi a történet. Egy jó webshop, melynek az üzemeltetője igényes és felkészült, körökkel kényelmesebb és átláthatóbb vásárlást tesz lehetővé, mint bármi más, beleértve az IRL fizikai boltokat is, az unott fejű 8 elemis libákkal, meg a sok akciókért rohamozó idióta emberrel. Ezeket csodálatosan el lehet kerülni a netes vásárlással.
Ruha: Simán rendelhető, én Angliából szoktam. 3 nap alatt az ajtóm előtt van. Ha nem jó/nem tetszik, megy vissza és cserélik. Nem a magyar sufnicégtől kell venni, hanem egy normális, megbízható nyugati kereskedőtől. Soha még gondom nem volt, pedig nem egyszer küldtem már vissza terméket. Sőt, legtöbbször még elnézést is kérnek azért, mert nekem nem tetszett a teermék. Nem a magyar nyomorból kell kiindulni.
ha tudod a méreted, akkor az se olyan nehéz szerintem. Polo, ing, pulcsi, zokni, alsonemű, nadrág.. ezekkel nem szokott gondom lenni, egyedül a cipő amiből mindig kettőt rendelek egyszerre, aztán a rossz méretet visszaküldöm :)
Vicces hogy az alatti levo cikkben 'Az EU megtiltja az online...' ban meg epp azt irjak hogy elmult idoben megduplazodott az online vasarlasok szama :). Azt viszont nem ertem miben jobb ha ugyanazt latod csak a facebookon, mivel javul a vasarlok kiszolgalasa ? Amugy is mi a francot kerdezzek azon hogy jo e nekem ez a tv vagy nem, mikor ott van minden parametere az oldalon, alt az elado meg sokszor azt sem tudja mi a franc az a valos 100hz kepfrissites. Ez vmi fb fizetett neszerusites, mert statisztikak alapjan hanyatloban a nagy fb.
Én csak úgy veszek online ruhát, ha vettem már boltban ugyanolyat (vagy cipőből vettem már boltban ugyanazt a márkát, mert akkor a méret valszeg stimmel más modellnél is). Persze barátnőm relatíve sok ruhát vesz online, küldözgeti is őket vissza hasonló rendszerességgel, mert nem jó a méret vagy nem áll jól rajta.
Rohadtul elterjedt. És akkor még a helyi változatokról nem beszéltünk. Skandinávoknál két másik online ruha bolt is van, mást se látsz a postákon csak embereket dobozokkal a hónuk alatt.... Rengeteg előnye van ezeknek...
Aha, persze. Na és, az élelmiszer vásárlásoknak hány százaléka bonyolódik neten át? 0.01%-a? Maga az online kereskedelem volumene még mindig nagyságrenddel kisebb, mint az offline.
Akkor úgy mondom, hogy ez lenne az ésszerű. Az élelmiszereknek még a csomagolásán sem olyan illusztráció van, ahogy az áru kinéz valójában. Nem szívesen vennék szép képek alapján webshopban kaját.
"az élelmiszer és ruha internetes vásárlása szerintem soha nem fog elterjedni." Aha. A legnagyobb forgalmú magyar webshop a Tesco. A nemrég indult Auchan házhozszállítás is biztosan TOP10-es lesz a következő mérésben.
Odáig legalább már eljutottunk, hogy nem nyitvatartás előtt/után töltik fel a polcokat, hanem közben, és nem lehet megmozdulni a boltban a békáktól, raklapoktól, kerekes tárolóktól, árufeltöltőktől, földre dobált csomagolóanyagtól. Lehet, hogy rosszul emlékszem, de ~20 éve nem nagyon volt ilyen.
------- Már csak az hiányzik, hogy a közösségi oldalakra terelődjön a forgalom...
Pl. az élelmiszer és ruha internetes vásárlása szerintem soha nem fog elterjedni. Kivéve, ha standardizálódnak. Pl. a kaja ilyen kompakt katonai fejadagcsomag lesz, a ruha pedig adaptálódik a viselője méreteihez, alakjához... :D
Ja, mert a bot aztán tudni fogja, hogy milyen méretű és típusú csavarral kell felfogatni a faliszekrényt. A facebook meg a rendezettség és átláthatóság mintaképe.
A költséghatékonyság jegyében már jó régóta a rendes boltokban sincs senki, akitől kérdezni lehetne, illetve ha van is, nem éri meg, mert lehet, hogy csak nemrég vették fel, és alapdolgokon kivül nem ért a témához. A raktár hiánya mindenhol teljesen általános (cipő és ruhaüzletekben az a méret van, ami a polcon van), a műszaki áruházak pedig inkább bemutatótermekre hasonlítanak, ahol az a termék kap nagyobb alapterületet, amelynek a gyártója fizetett érte. Nemsokára mindenhol a kedves vevő lesz a kasszás is (már a Sparokban is egyre több az önkiszolgáló pénztár), kis túlzással már azt várom, hogy mikor kell nekem feltöltenem áruval a polcokat.
Nem értem. A hagyományos kereskedelemben mégis hogyan térnek el egymástól az üzletek? Hát kb annyira mint a honlapok. Ha nem lenne kiirva hogy H&M az üzletre, akkor azt se tudnád hol vagy, Zara, C&A vagy akármeiyik. Kurvára minden üzlet ugyanugy néz ki egy plázában, nem látom a kurva nagy egyediséget.... hacsak nem valami extra luxus helyre megy be az ember ahol még a seggét is kinyalják...
Az meg hogy nem tudják megválaszolni az online boltok a vevők kérdéseit, az nem a technologia hibája, hanem azé aki feltöltötte a boltot. A legtöbb honlapon alig van termék informácio, mert csak valami központi helyről huzzák le a cikkszámot, meg a raktárkészletet, oszt jónapot..