Tegnap elkezdtem egy Spawnery-s pályát az újoncaimmal, lehet hogy nem kellett volna...Egyelőre életben vannak, de még most se sikerült megtalálnom a spawnery-t magát. Vajon előbb-utóbb elfogynak az ellenfelek és érdemes kitartanom vagy addig non stop jönnek, amíg nem győztem? Lenne egy újabb kérdésem: a legtöbb pályán van néhány olyan fehér átlátszó falakkal körülvett hely egy számomra ismeretlen ikonnal. Ha odamegy egy katonám, van egy hang és a fehér falak eltűnnek. Az mire jó?(lehet, hogy a tutorialban benne volt de nem jegyztem meg) Utoljára szerkesztette: Tibbbor, 2020.01.12. 18:35:29
Jobb vagy a bal sarkába van a mappnak 2 lépcső vezet le hozzá. Ha megnézed a pályát lehet már az elején látni hol van nem kell "felfedezni". Utoljára szerkesztette: ttt1, 2020.01.13. 07:37:16
Ez minden spawnery-s pályára igaz?Mármint ez a 2 lépcsős és a sarok dolog. Mert össze-vissza reptettem a haevy-met, de az istennek se bukkant fel az ikonja. Majd a következő esetnél figyelek arra, amit tanácsoltál, mert azóta inkább kihagytam ezt a küldit. Amúgy a jobb sarokban volt egy terror sentinel és legalább 8 ellenfél, köztük 2 kedven szirén...Remélem, nem arra van. :(
Én eddig 3 típussal találkoztam.Egyik a spawnery-s (ott mindig ez a "verzió" volt azaz a létrás, mivel a keltető mélyen van) a másik ugye a kill-es küldetés(Scylla) , a 3-ik pedig amikor abban a dungeon mappon vannak. Utoljára szerkesztette: ttt1, 2020.01.14. 07:26:45
Na ez most érdekes volt. Spawnery-s pálya, harmadszor kezdtem újra, mikor már tudtam, hol is van? Harmadszorra lényegesen könnyebb volt minden, feleannyi szirén jött és a féreglövő behemót is sokkal kevésbé volt agresszív. Mintha a program figyelné, hogy nem megy ez a pálya az istennek sem. :)
Jobban nem is tudnék egyetérteni a játék félkészségével és kiaknázatlan potenciáljával kapcsolatban, remélem az elkövetkező hónapok során sikerül egy tonna bugfix, rebalance, pacing és megígért quality of life improvement formájában javítani az összképet, mivel a rls build inkább egy sokadik backer bétára hasonlít mint egy tágabb közönség számára ténylegesen kiadása érett termékre. A játék ebben a formában a sokat nyelni hajlandó trial and error barát hardcore játékosok számára kifejezetten ajánlott, viszont az alaposan kidolgozott tervezett élményekhez szokott casual arcoknak keserű, ingerszegény, vontatott önsanyargatás. Az alapvető koncepció jól hangzott hogy vesszük az X-Com receptet aztán dobunk rá extrákat, csak az a gond hogy megannyi meglévő részlet és azokból származó kellemes szinergia hatás hiányzik. Egy részük talán a kukában landolt és semmi nem került a helyére, esetleg a korlátos erőforrások miatt hiányosan, felemásan került megvalósításra. Érthető hogy az aprócska piacból adódóan többnyire minél szélesebb közönség számára/gyerekeknek majomkodó magyar youtuberek nem tolják, nem illik a profiljukba, nem a közönségüknek való...ahogy a releváns feliratkozásaimat elnézem a külföldiek közül is a tipikus rétegjátékosok néztek rá úgy egyáltalán. Az általad említett BIT of Gaming-nek van összesen 5 feliratkozója, abból lehet ketten mi vagyunk és a legtöbb Phoenix videójának van egy tucat megtekintése...bár belegondolva nem rossz szám ahhoz képest hogy az egyik nagyobb rétegjátékos csatornával rendelkező Colonel RPG több mint 21 ezer feliratkozójából kb. 150 nézi a Phoenix videókat... :)
Én magam elküzdtem a végigjátszásomat az utolsó küldetésig úgy hogy mindenkivel a legnagyobb haver vagyok, minden sztori lezárási lehetőség elérhető. Miután megláttam hogy összecsapták a záró boss küldetést, inkább letettem a játékot, hátha idővel átdolgozzák... /spoiler/ Amikor egyszerre rám fut több mint egy tucat gránátos-gépfegyveres Arthron, 2 kifejlett Scylla, 2 vagy 3 szmötyis Chiron meg Siren akkor kinyílik a zsebemben a f*ck you too gravírozású bicska. Még talán lehet hogy szívtam volna vele pár órányi próba cseresznyét ha lett volna legalább anti-szmötyi cuccom...de nincs. Rendelkezem mindenféle fegyverrel és fejlesztéssel a haverságokon keresztül, de mivel a Chironok közül pont szmötyiset nem spawnolt a szeretve tisztelt fejlesztők végletekig átgondolt dizájn ötleteivel megáldott játék mióta tele vagyok nyugtatós sniperrel, így nem tudtam kifejleszteni a védekezési cuccost...bár lenne egy másik út...mindenkit mutálok olyan lábbal amelynek extra tulajdonsága hogy nem tapad meg a szmötyiben. Itt elvi akadályba ütközöm, mivel nem fogom mutálni az embereimet...egyedül egy állandó csapattag mutáns fickóm van akit anno szükségből toboroztam, rajta nézegettem a fejlesztési lehetőségeket.
Őszintén nem értem hogyan léteznek emberek akik ironmanben tolják ezt a játékot, ráadásul sikeresen, amikor úton-útfélen olyan dizájn kib4szásokba lehet ütközni hogy ihajj...hogyan engedheti a játék hogy egyáltalán elkezdjek egy küldetést amikor jól tudja mit fog betölteni és az adott csapatommal 99.9% rá fogok b4szni? Figyelmeztetés semmi. Volt olyan diplomáciai küldetésem hogy láttam rögtön 4 plazmavető Chiront meg egy rakás gránátos Arthront és ki tudja még mit spawnolt a game, nem néztem tovább...ilyenkor az egyszeri ironman nyelhet egy keserűt hogy itt a vége... Savescumolva persze lehet ilyenkor rulettezni, mivel más összetételű csapattal más ellenfeleket adott be a játék...de érdekes hogy a bizonyos csapattal mindig ugyanaz a 4 plazmás Chironos felállást dobta. Lehetne még sorolni a további borítékolhatóan azonnali visszavonulós savescumolásra ítélt megnyerhetetlen vagy talán-talán hatalmas szerencsével egy komplett délutános relatíve optimális kimenetelű körökre játszós oda-vissza töltögetős rulett szívással nyerhető helyzeteket, a legjobb esetben is fontos csapattagokat elvesztős zárással, amelyből nem sokkal később potenciális game over alakulhat ki... A random erőforrás ládás küldetésekből is dobott már be olyat a játék hogy a 8 legjobb emberemre jutott több mint egy tucat rájuk rohanó csúcs páncélosra fejlődött melee+shield kombós Arthront amelyből egyetlen egy simán szétmeleezik egy ládát ha egy adott kör elején ott állt mellette. Amikor legalább hármat üt egymás után és volt láda nincs láda, akkor kicsúszik a mi a f4szom...és következik utána a további tucatnyi idegtépően lassú kíméleten lépés. Persze lehet az a gond hogy ezek a ládás küldetések alapvetően a játék azon szakaszára lettek tervezve amikor még a bizonyos területek nincsenek a ködben...a köd után meg elqrt a balansz, mert egy random ködös erőforrás küldetés az endgame felé ha teljesíthető is, akkor is a ládák többsége szét lesz verve, ha 2-3 épségben hazavihető az nem rossz. A korai szakaszban ritkán foglalkoztam velük mert a szeretett elfáradós rendszer miatt a fontosabb küldetésekre fókuszáltam a kevéske ténylegesen használható emberemmel. Meg talán említettem egy régebbi kommentben hogy egyszer valami közel sem teljesen kifejlett de szirén a szirénediken példány egy körben egymás után három emberemet vonta mind control alá...yea right, nyerhető. Mondjuk olyat sem láttam többet, pedig azóta sok-sok órát beleöltem a játékba...de szívásból nem volt hiány utána sem. A megnyerhetetlen random helyzeteken túl a majdnem befejezett végigjátszásom alatt a játék legnagyobb hibájának az akció küldetéseket érintően túl a más területeken is jelenlévő random generálást találtam...talán már azt is említettem régebben hogy a bizonyos végigjátszásban nekem a legelső Jericho diplomáciai küldetést a játék oda random generálta a kib4szott Antarktiszra, miközben Afrikában kezdtem...valami agybomlasztóan átgondolatlan hogy nem tettek az ilyesfajta randomizálásra területbeli korlátot a játékos kezdeti kiindulási pontjához képest. Valamint a Phoenix bázisok földrajzi helyzete is valamelyest random minden végigjátszás alkalmával és az esetükben sem kötötték meg a nagyszerű fejlesztők hogy legalább minden kontinensre jusson egy, ne tegyenek vagy négyet szinte egymás s3ggébe és mondjuk a komplett Amerikába egyet sem...mint az én 'szerencsés' végigjátszásomban amelyben valamilyen 'érthetetlen okból' kifolyólag a teljes Amerikát letarolták a rákemberek...összességében ez a nyílt világot erőltetés és elengedjük a játékos kezét kombó, valamint csokiöntetnek át sem gondoljuk megfelelően a dizájn részleteket rémálom újra és újra visszatérve agyonveri az élményt. Bizonyos részletek esetében lehet mentegetni a hiányos dizájnt és a fejlesztőket, hogy a játékos a kreativitásra képtelen csicska tömegember, de megannyi esetben ez egyszerűen téves és káros...másrészt sok esetben valóban szubjektív dolog és elég homályos hogy hol van a bizonyos vonal a szándékosan kíméletlenre tervezett játékmenet és a felemás, hiányos dizájn között, de megannyi súlyos esetben számomra nem kérdés hogy nyilvánvalóan az utóbbi a helyzet. Amikor újra és újra azért kell az egyébként is fájdalmasan lassú, de akár még egészségesnek is felfogható flowt megtörve különféle savescum kiskapukban gondolkodnom, csak hogy tovább tudjam gördíteni a játékomat, akkor az bizony hibás immersion breaking dizájn...
Az X-Com utóbbi pár része ehhez képest vitathatatlanul egy alaposan kiforrott mestermű, mindenféle hiányosságuk mellett. A Phoenix jelenlegi állapotát elnézve úgy gondolom hogy a Firaxis jó okkal nem feszegette tovább a Phoenix szemszögéből korlátosnak tűnő X-Com határokat, mivel végtelen mennyiségű erőforrást lehet eltapsolni rá és minél tovább bővítgetnek, iterálnak, annál jobban eltávolodnak egy egységesen, kiforrottan megvalósítható élménytől. A mindenféle tekintetben korlátosabb hátterű Snapshot mégis nekiment a feladatnak, az én szememben egyelőre inog a mérleg hogy bátor vagy botor döntés-e. Szeretném azt látni hogy idővel nem csak egyértelműen bátor de sikeres projekt is lesz, habár a jelenlegi anyagból kiindulva erősen kétséges... Utoljára szerkesztette: broman191, 2020.01.16. 23:41:51
2 segítség, amit nekem elég sok szívás, és szenvedés árán sikerült rájönnöm. - Scylla kell majd elkábítva hazavinni, kell a sniper-nek kinéző kábítópuska, amit 15-őt kábít, Scylla-nak kb 135-kell ha jól emlékszem, Sniper katonára kell indítani egy heavy gunner - vagy mi a pontos neve - skillt-treet, és a 7. szintű skill, amivel kitáraz, azzal egy sorozattal alszik is a nagy dög (12 lőszer van benne) Itt valamiért viszont ki kell ilyenkor írtani az összes enemy-t a pályán - Siren mindcontrol - annyira faxa, hogy a mindcontrolos lények kb egy lövés volt az összes eddigi játékban, hogy ne legyen szívás már. Itt meg kemény mint a tarzan talpa... VIszont nem tudom a játék eleje óta írja-e (és én vagyok vakfasz), vagy csak a lény fajtájának elrablása/megvizsgálsa óta, hogy melyik testrésze mire jó. A fejére kell egy-két jó sniper lövés, és pápá mindcontrol (160hp). - Scylla - ha szétlövöd a potrohát (600-800 hp) akkor halála után nem jön ki belőle 6 kedves lényecske :)
Napról-napra közelebb kerülök ahhoz, hogy feladjam. Pedig mindent megpróbáltam, már a legkönnyebb fokozattal kezdtem új játékot, de hiába. Eleinte pont kellően nehezek a pályák, aztán amikor a második - nyilván csupa 1-es szintű katonából álló - csapatommal szeretnék harcba lendülni, kezdődik a szenvedés. Újra és újra be kell töltenem egy pályát, hátha végre a játék is felfogja, hogy most nem a feltápolt embereimmel vagyok terepen, hanem olyan zöldfülűekkel, akiknek halvány esélye sincs olyan alienekkel szemben, akik átlósan, falakon keresztül látva lövik át a teljes pályát, akkorát sebezve, hogy másodszorra már fekszik is a harcosom. Vagy olyan szirénekkel szemben, akik hipp-hopp mindig a semmiből kacsáznak elő és mindig épp elérik valamelyik katonámat, hogy jól bemindkontrollezzék. Gránátból is mindig képesek kettőt rám dobni, hogy a frusztrációt tovább fokozzák. Minden irónia nélkül megemelem a nem létező kalapom azok előtt, akik végig küzdötték a játékot. Én nem fogom. Azon oknál fogva, hogy második próbálkozás után is ott tartok, hogy már nem szórakoztat, hanem kifejezetten idegesít a járék. Pedig imádom ezt a harcrendszert és az egész X-Com feelinget, de az elődökkel volt sikerélményem, főleg pedig esélyem a túlélésre. Itt olyan tempóban dőlnek romba a bázisok(hol az idegenek, hol pedig a frakciók támadásai miatt), hogy már követni se tudom. Még közbeavatkozni sincs módom, mert a katonáim rommá lőve pihennek valamelyik bázison, ráadásul az egyiken késve veszem észre, hogy a staminájuk az istennek se regenerálódik. Aztán egy angol fórumon rábukkanok a válaszra: a játék egy bug miatt lekapcsolta az áramot a bázison. Klassz! Ezalatt újabb bázisok pusztulnak el, megpróbálom megvédeni az újoncaimmal az egyiket, de harmadik újratöltés után is ugyanaz a helyzet: elsöprő alien túlerő, soha nem tévesztő lövésekkel, két kör után két embert veszítek. Nyilván én csinálok valamit rosszul, bár a külfölldi fórumokon is tucatjával olvasok háborgó gémer kommenteket. Mindenki az unbalance-ot kifogásolja. Isten igazából még a nehézségi fokozatok közötti különbség sem érződik igazán. A spawnerys pályákhoz pedig valódi mázli kell, mert ha mérgező férgeket kezd dobálni mondjuk két behemót, nem számítva azt a három szirént, ami még felbukkan a térképen, akkor fújhatjuk. Ha kijönne egy játékegyensúly javító patch, biztos folytatnám, mert az ilyen stílus mindig is tetszett, de egyelőre pihentetem a játékot. A kitartó profiknak viszont sok sikert és kevés bosszúságot kívánok!
Igen, én is leginkább a Te indokaid miatt hagytam abba a játékot...
Gondolom ti is rengetegszer töltötök vissza játékállást harcmezőn. - Azt ti is észrevettétek már, hogy ha valamelyik ködöt fingott a pálya részére, és mellettem lévő kockán állva se látja a katonám az ellenfelet, és ha ezt a elmentve visszatöltöm, akkor már átlátszóbb a köd, és látszik az enemy. - Illetve az az alap lény, amelyiknek pajzs az egyik karja (nem ugrik be a neve) az ha "letűzte" a földbe a pajzsát (fedezékbe vonult), és ezt is elmented visszatöltöd, akkor a pajzsa nem lesz "letűzve"?
Ti a közelharci toborzott katonákkal mi a bánatot kezdetek? Mire jó az a faj ? Jó, hogy 250-et tud sebezni, meg nem lehet mind controllozni, de az életbe nem jut közel az ellenfélhez :(
Azóta már az XCOM 2-vel játszom, NORMÁL fokozaton és nagyon élvezem. Itt is gyakran mentek, de teljesen más az élmény. Itt időnként a gép is téved, vagyis egyenrangú ellenfelek vagyunk. És ez így jó.Magyarítással pedig kifejezetten szórakoztató!
Én könnyű fokozaton játszottam (múlt hét keddig), mivel hasonló elhatározásra jutottam. A frakciók egymással küzdnek ,nekik kellene segíteni, de mivel a világ másik felén van mindegyik ilyen küldetés nem érek oda időben. Second phase küldire se tudok csatlakozni (bug v nem tudom mi a baja). A főcsapatom pedig 7-es szintő shyrilla-t leszedik 1 kör alatt ha arról van szó vagy bármelyik minibosst, de ne mtudok így a storyval haladni. ráadásul az uj patch nerfelt egy csoomó mindent (snipert pl. mind controlt, pár hasznos skillt sebzéseket csökkentettek, spawnery dupla hp stb.) így pihentetem én is . A régi X-comokat (terror from the deep és társai) végignyomtam, ill az új x-comokat is hardon, de ez ilyen téren (random base generátor) kifogott rajtam.
A hozzászólások gyakoriságából látszódik, hogy valami nem az igazi a game körül. Az azóta eltelt időben javult valamit? Újabb vélemények esetleg, érdemes ismét nekiállni?
Én hanyagolom amíg számos nagyobb frissítés meg nem érkezik, mivel a fejlesztők sem tagadják hogy tonnaszám van javítanivaló, közel sem kerek az élmény...súlyosbítja a helyzetet hogy a DLC-ken melózás is megy a javítgatás közben, így az érkező DLC-kkel újabb tényezők is a feje tetejére állíthatják majd az eddig is felemás balanszot.
Nem 70 euró, hanem 1390 Ft egy hónapra MStore Game Pass-el. :-D Kipróbálni bőven elég, és brutál jó. XCOM2, PP, Mutant, mindegyikre ráver. Utoljára szerkesztette: Maala, 2020.05.03. 02:59:08
Lol, azért 2020-ban legalább a genret illene eltalálni. Taktikai játék, messze nem stratégia. Azt a kis stratégiai részt, ami pl. XCOM-okban, Phoenix Pointban van, teljesen kivették belőle. :-D Facepalm. Ennél a mondatnál tovább nem is néztem.
Hard West úgy emlékszem, elég régi westernféle, anno talán Marbozir-nál láttam róla egy pár részes kipróbálást.
Legnagyobb probléma talán a Gears Tacticcsal, hogy legnehezebben nagyon nehéz, eggyel alatta meg... Könnyű. :-D Mivel bizonyos emberek nem halhatnak meg, különben Failed a küldetés, de minden kb. egy lövéssel megöl. Utoljára szerkesztette: Maala, 2020.05.03. 03:39:23
Nem rossz a Hard West. A sztorija jo, a menedzsment resze erdekes, akcioban a lepattano/visszapattano golyo marha jo, viszont nagyon fapados az egesz mondjuk a xcom2-hoz kepest es az ujrajatszhatosaga is minimalis (es szerintem ez a legnagyobb baj a GTactics-szel is). Irtam par napja a masik topikban, hogy akciosan 350 forintert be lehetett szerezni, ha esetleg ki akarta (volna) valaki probalni, annyit vakon is meger. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2020.05.03. 11:12:56
Maala, jogos a két pont, de OW-től függetlenül is vegyes a kép a neten, angol oldalakon is. Ami csak azért érdekes számomra, mert ennek alapján döntöm el, hogy mennyit vagyok hajlandó fizetni egy játékért. Virágoltban nincs így kipróbálni se tudom, hogy nekem megéri-e megvenni, ahhoz viszont drága, hogy bebukjam.
Nézz utána jobban mert már lopható állapotban van.
Nem tudom, nálam 2 újrajátszásnak néz ki a 2 nehézségi fokon, az kb 30-40 óra, ami bőven belefér egy havi (1390 Ft) Windows Store Game Pass-ba. Megvenni végleg... Minek? Nem véletlenül árazták ennyire túl. Utoljára szerkesztette: Maala, 2020.05.04. 03:22:55
Tegnap kezdtem el a Chtulhu update-s verziót. Sok mindent blalancoltak. Pandoraiak sem a max erősségen kezdik, hanem folyamatosan fejlődnek (és kapsz infót róla mi "változott"). Eltűnt a time limit (bár helyette egy poluláció számláló került oda, de ha a rescue missziókat csinálod akor olyan nagyon nem csökken -és jobbak a rewardok-). Ebben már 2 dlc is benne van. Még sokáig nem jutottam, de elsőre kiegyensúlyozottabnak tűnik.
Igen, én is így látom! Én már az utolsó csatát csinálom, na ott minden maradt a régi. De addig nagyon jól lehetett nyomni. :D Mondjuk a többek által említett Rage Shot sem a régi... gépkarabélyoknál kaszál közben, tehát használhatatlan, shotgun esetén pedig nagyon közel kell menni. Mondjuk ebben a DASH sokat segít. Amit még használok: - WAR CRY - INDUCE PANIC - MIND CONTROL - PSYCHIC SCREAM - DEPLOY DECOY Fontos a max speed és will is. Az Anu vonalon mentem végig, huh azok emberek a bunkójukkal pikk pakk rendet tesznek és hatalmasat tudnak mozogni is. :) Ami még fontos hogy lehet genetikailag módosítani a katonákat (az idegeneket feldolgozva, de akár meg is ehetjük őket.. :D) , és érdemes az IMMUNE TO GOO képességet felvenni és akkor nem ragadnak bele a zöld trutyiba. Ez az utolsó küldinél nagyon fontos! A végén három bázison volt 3x8 katonával, nem mondom így is alig győztem a pörgést... állandó támadások, illetve ellentámadások, az ő bázisaik ellen (néhe kicsit unalmassá is vált emiatt a játék)... nem nagyon marad időm felderíteni, még ennyi ember mellett sem. Hajók közül az Anu 8 személyes (olyan mint egy léghajó) a legnagyobb, de cserébe a leglassabb... úgyhogy fenntartottam a főbázisomnál az eredeti 6 személyest is, ami szükség esetén gyorsabban odaért a célhoz.
Már a végső fázisban vagyok és a BOSS-t támadnám (defeat the final boss Yuggothian receptacle),de meglehetősen kilátástalan. Még úgy is hogy távolról kiiktattam a 3 savköpőt és van egy plusz szövetségesem, aki egy támadásból 100-at levesz a közelben lévő ellenek életerejéből és egy körben 4x, 5x is képes ezt megetnni... De az a gond, hogy: - Folyamatosan termelődnek az ellenek és nagyon erősek emiatt folyamatos lőszergondok vannak, pedig két fegyver minden embernél, fegyverenként 2x3 tár.... :( - A megjelenéskor egyből támadnak - De még nagyobb baj, hogy ha belépsz a "kapun" minden körben sebez asszem' 40-et az embereiden a boss, csak úgy... - A boos védve van sziklákkal, távolról nem tudsz rá lőni... - Plusz valami héj szerűségbe lakozik, aminek csak egy része nyílik meg, csak ott tudod sebezni - Hatalmas HP-ja van...
Na ez így eléggé aljas... :D Ja és a legkönnyebb fokozaton tolom.. :D Amíg el nem jutottam eddig, biztos voltam benne, h hozzá veszem a SEASON PASS-t is a játékhoz, de most megint elbizonytalanodtam. Most 152 óránál tartok. De na, tényleg sokat balanszoltak a játékon, lehet olvasni a patch-ekben is, pl:
Pandorans start off without any weapons or mutations. They now have their own research and evolution system that develops over the course of the game. Dash - Movement range reduced from 75% to 50%. Limited to 2 uses per turn. Pythagoras VII - slightly reduced its accuracy.
Szóval, az utolsó küldit leszámítva, tényleg jó kis játék lett! :)
Érdemes EZT a linket átolvasni. Ha jól értem, régebben a szerzetesnek az a képessége, ami megvédte a közelében lévő baráti egységeket a pszichés támadásoktól, azt most nem működik (és tényleg nem, kipróbáltam). Mi több, a letett ágyukat is érinti. Többen gondolták, hogy ez egy bug, de úgy néz ki, hogy ezt így akarták. Elvileg az egymás mellett lévő katonák esetén még nagyobb a sebzés, de az a fura, hogy a boltív alatt lévő szerzetesemen is kapásból 40-et sebezett.
Szerintem ez így gáz... :( remélem, nem hagyják így.
A 2. DLC-t érdemes megvenni? Az a baj, hogy az 1.7-es patchbe megint csökkentettek 1 2 hatást, így gondolom nehezebb lesz .:)
Sziasztok! A játékhoz van esetleg magyarítás?
Én az egész SEASON PASS-t is meg akartam venni annyira fellelkesítettek a korábbi patch-ek, amíg el nem érkeztem a záró küldi utolsó részéhez (amiről lejjebb írtam)...Azóta elbizonytalanodtam. :D Ha azt javítják megveszem a SP-t,
Nagyon ajánlott 7-es szintű 2 db technikus osztályú katonát vinni, lézer ágyúkkal. 1. Nagyon hatékonyak, hatalmasat sebeznek 2. Ezek a katonák alapból nagyon sokat tudnak gyógyítani a többieken. 3. Képesek további pajzsot is generálni a többieknek 4. A 9 fős osztagomban 4 olyan ember volt akik rendelkeztek a MIND CRASH (egy "ütés"-100 hp!!!) és az INDUCE PANIC képességekkel. Ebből 2 emberem Anu bunkós bottal felszerelt fazon volt, fejenként 5 db (!!!) MEDIKIT-tel... 5. Mindenki IMMUNE TO GOO képességű is volt.
Ezek nélkül nem volt esélyem... ami azért szemétség mert a főküldetésig ezek nélkül is megvoltam. Az volt a mákom, hogy 3 egységem is volt, amelyekből kettőt leginkább ELITE TRAINING-ekből töltöttem fel... és ott volt minden. De ez sztem nem fair. Mert így hiába van egy nagyon jól képzett egységed, ha bizonyos tulajdonságok, képességek nincsenek meg a játékot nem lehet befejezni. Vagy legalábbis én nem tudtam. :)
És ugye az is kérdés, hogy a későbbi patch-ek, hogyan módosítják a játékmenetet... a Rage Shot szerintem már alig használható. Szóval lehet amit írtam pár patch után már nem is állja meg a helyét.. pl találtam egy bugot is, ha a technikus lézerágyúját kiteszed, ami a harc közben megsérül, ha visszacsomagolod és újra előszeded, akkor semmi baja. :)
Összességében hatalmasat nőtt a szememben a játék, megszerettem, de ugyanakkor a balansz, főleg az utolsó küldiben kis túlzással, játszhatatlanná teszi a játékot... A SEASON PASS-t is a meg fogom venni, ősszel vagy télen, de addig is kipihenem a fáradalmakat! :)
A rage burst-ot kezdtem el fejleszteni, sniper esetében. Mire meglett 6. szintű utána jöttem rá, hogy szar, (azt hittem csak levették 5 lövésre és ráadásul nem célzott lövés, így lehet kezdhetem előröl az egészet,mert akkor nem erre specializálódnak a sniperjeim ( 3 is van a csapatban).
Igen, ez a gáz ebben a játékban... jön egy kis patch, és kezdheted előröl az egészet... :D
Írtam a modiknak, akik voltak olyan kedvesek, és betették a játék hivatalos oldalának, fórumának és FB oldalának linkjét... :) És egy bannert is! :)
Ezúton is köszi a segítséget! :)
Dec10-én megérkezik Steamre is, ha valaki csak emiatt nem kezdett bele, akkor az ünnepek alatt meglesz a szórakozás.
Most kezdtem a játékot ? Mekkora létszáma lehet egy csapatnak a csatatéren 4 vagy 6 vagy 8 ? Akkor mi az a jobb felső sarokba az a halálfej 90 % ? Hány bázist érdemes aktiválni ? Bázist hogyan épitsek fel mit hova és milyen épületből mennyi legyen ? Mi a lift szerepe stb ? Raktár stb . Érdemes-e repülőgépet lopni vagy harcjármüvet ?
Szia! ;) Nekem eléggé hamar megkopnak az emlékek, de néhány kérdésedre tudok válaszolni! Létszám: Ha jól emlékszem 8... de a lényeg, hogy minél nagyobb annál jobb! :) Sőt érdemes 3, de legalább 2 JÓL képzett egységet fent tartanod, mert olyan szinten támadnak folyamatosan, hogy 2 egység csak a támadások elhárítására kell. A 3. pedig felderítésre, ellenakciókra. A bázisokban amit lehet húzz fel! :) Kiemelném az idegen tárolót, mert az idegeneket fel tudod később dolgozni és mindenféle genetikai adottsággal tudod tovább fejleszteni a katonáidat... végső esetben akár meg is eheted őket... :)
Minél több bázist keress fel, hiszen ugrópontként nagyon kellenek, nem mindegy h a távoli idegen támadásokhoz időben odaérsz-e... másrészt a többi frakciótól az Elit katonákat is így tudod megvenni. Illetve az embereid pihentetni, fejleszteni is kell.Ehhez egy bázison kell lenniük, és ki is kell szedni őket a repülőből! Repülőgépet KELL lopni, még az elején. Az adott frakció ugyan egy picit morcos lesz, de hamar elfelejtik, ha csinálunk nekik néhány küldit... Amiatt is fontos, mert jobb gépeik vannak, mint neked kezdetben, több ember fér bele/gyorsabbak.
%: Nem igazán néztem, nem volt hatással semmire, úgy emlékszem, az idegenek előrehaladását mutatja...de lehet ez butaság. Javasolom, olvasd el a korábbi hsz-eket is, mert sok hasznos infót találsz bennük. Pl a #194-es.. hozzá teszem, hogy amióta én befejeztem, rengeteg javítás jött a játékhoz, és lehet, hogy amiket írtam már nem állják meg a helyüket... ez a PP-nak egy jó/rossz tulajdonsága... :D
Másik megszeretném kérdezni milyen eszközökkel és modszerrel lehet " elkapni " a " dögöket " . Szereztem egy talán " sokkoló " 1 személyes lebegő gépjármüvet . Le kell lőni az életerőt és meddig hogy sokkolni lehessen ? Másik ha két fegyvergyárat épitek két különböző bázison akkor gyorsabb lesz a fegyvergyártás ( mert elég lassu ) ? Vagy miből érdemes többet felhuzni egy bázison ( kajatermelés stb ) ? A gépjármüveket technikussal vezessem ? Vannak-e kasztok különböző harcfeladatokra ? Milyen fegyverek jobbak a " dögök " ellen ( gondolom páncáltörö kell a páncélozott célok ellen ) ? Hogyan mivel védekezzek az elmekontrolos dögök ellen ? Most tanulom a játékot .
Melyik fokozaton érdemes játszani ezt a játékot ? Veteranon nyomom van vagy 5 bázisom 25 emberem de valahogy minden várost " haven-t " nem tudok megvédeni a " Pandora " támadástol . Mi lesz ha elfogynak a települések ? Game Over ? Akkor hogyan szerezni " material " meg " " tech " ? Jo Food-ot lehet termelni . Rooki fokozat miben másabb ? Ritkábban támad a Pandora ? Vagy sérülékenyebb az enemy ? Csatában van-e jelentősége a Rooki fokozatnak vagy csak a virus terjed lassabban és minden ugyan az ? Mik a tapasztalatok ? Melyik fokozaton " korrekt " vagy máshogy mondva kiegyensulyozott a játék ?? Utoljára szerkesztette: horthy, 2020.12.29. 02:00:17
Szia! Én is veteránon játszom, de nagyságrendekkel könnyebb mint régebben. Biztos, h fognak elesni települések (hisz egymást is abajgatják), de nem tragédia.. :) Mondjuk huszonöt ember az jó sok nem szabadna h gond legyen. Én jóval kevesebbel vittem végig az előző végigjátszásomat, de ott azért pusztultak a heaven-ök is... Jól vannak "terítve" a bázisaid? Mindegyiken van elég ember, gyors repülővel, hogy odaérj a balhéhoz?
Na akkor megkérdezem ? Mi a jelentősége a Syderion Mist repellernek amit a bázison épitek? Kevésbé támad a pandora a környékén ? Hogy teritsem a bázisokat ? Egymás mellett ? Vagy kontinensenként ? Hogy célszerű ? Mert ahol " légüres tér van " ott támad a pandora ! Vagy oda rakjak ahol még van " élő" haven ? Általában a 7 vagy 8 fővel támadok az vált be 6 fő kicsit kevésnek tűnik ahogy halad az idő persze ezeknél lassabb a " transporter " .
Syderion Mist repeller: Nem tudom. :) Eddig az Anu és most pedig a New Jericho oldalán nyomom. Én kontinensenkénti elhelyezést használom, mindenhol legyen hangár, gép és jól képzett, felszerelt katona. De mondom, a heaven veszteségeket még így sem lehet elkerülni (szerintem). A fő osztagom a lassú 8-asban van, de település védelemre a gyors 6-osokat használom. De ez sincs kőbe vésve. :) Utoljára szerkesztette: Papa01, 2020.12.29. 11:01:58
Na, megvan a 2. végigjátszásom is! :) Ez már veterean-on ment és azt kell mondjam, sokkal könnyebb volt mint a Rookie... :D Valószínűleg alakítottak a balanszon, mert az első végigjátszás során majdhogynem játszhatatlan volt a játék. Most a New Jericho oldalán küzdöttem végig, mindenki mást utáltam... :D Összességében tovább fejlődött a játék, igazi klasszikus lett belőle. Érdemes tolni a Syderion-os lézerfegyvereket, nagyon szépen lehet leszedni az Arthron-ok végtagjait.. volt, h egyik lövéssel leszedtem azt a karját amiben a géppuskája volt, másik lövéssel pedig a pajzsot tartó karját... ő meg csak állt és nézett ki a fejéből.. :D
Amire rámentem még a kereskedés, tök jól lehetett a kaját cserélgetni a kék és arany színű biszbaszokra. Sajnos csak NJ-vel tudtam kereskedni, mert mindenki mással hadban álltam.
A Syderion-os oldalt akkor fogom megcsinálni, ha már meglesz a készülő honosítás! :)
Pont egy éve toltam ki, és emlékszem, hogy az utolsó pillanatban értem oda ahova kellett. Igazából be is buktam, de egy 3 játék beli nappal korábbi mentésből sikerült kicsit faragni az időmön, úgy sikerült. Viszont amit írsz, az pozitív, lehet újra megnézem :)
Igen, nagyon érdemes újrajátszani! Szerintem a legjobb kombó a heavy+assault kombó: Háti rakétás páncél,+ Syderion lézer "gépkarabély" +Shoti +NJ-s tovább fejlesztett vállról indítható rakéta (mount)+ DASH +WAR CRY+h a puskatussal szépen lecsapkodja az ellent... :D (ennek a neve nem jut az eszembe, egy lángoló ököl az ikonja) Ez utóbbi hatékonyabb (!!!) mint az AR50, és csak 1 AP... hátránya, h a fegyvert is roncsolja és közel kell menni, de ennek ellenére nagyon hatékony... +IMMUNE TO GOO vagy ilyen cipő +Return FIRE + A fejére Mind Controll ellen "háló", bár az nem valami hatékony.
Fegyverek: Syderion lézer "gépkarabély" +Anu Shotgun (3-3 tár) + egy eü csomag és rakéták a mount-os cucchoz. Az erőt fel kell tolni jó magasra, h ezeket tudja cipelni az emberünk! Ugyanígy a willpower alatti jellemzőt is érdemes maxolni ( a neve nem jut az eszembe), h minél többet tudjon lépni egy körben a katona. (+Dash-ekkel ez elég nagy távolságot jelent)
Mondjuk szerintem a nehéz fegyverek elég rosszak, nagyon pontatlanok és akkorát nem sebeznek. NJ-van ugyan egy RPG-je, amiben több rakéta is elfér. Ez ugyan mindig betalál és jó messzire ellő, de sebez valami nagyot.
Ha 8 emberedből 4 ilyen , akkor azért ezek tudnak alakítani. Plusz és a 2 technikus+assault! Illetve 2 mesterlövész+ valamely másik osztály. Kemény kis osztagot kapsz így! :D Utoljára szerkesztette: Papa01, 2021.01.31. 10:23:49
Mi okozza a települések " Haven -ek " lassu kipusztulását ? Látom ki van irva minden nap mennyi a halálos áldozat . Vagy csak a " sérült " településeknél van elhalálozás ? Reparálnom kell a feldult lerombolt településeket azt akkor csökken az elhalálozas ? Mi a " hosszu élet titka " ? Hogyan tudom a " Haven-eket " a lehető leghosszabb ideig életben tartani ? Mert a reparálásukra nem fektettem hangsulyt elég volt a csatákat megvivni értük és az elhaszált municiót kifizetni . Attol félek ha kipusztulnak a " Haven-ek " akkor csődbe megyek nem lesz kivel kereskedjek .
Szerintem nem lehet mindegyik castot megmenteni, még egyet se nagyon. Párra koncentrálj, ami nincs nagyon messze. Illetve mire elfogynának úgy is vége a játéknak. Bár amióta én toltam, már sokat változhatott a játék. Utoljára szerkesztette: pointer4, 2021.02.16. 19:20:37
Elérhető a játék honosítása. Ezúton is köszönet a fordítónak!
Sziasztok!
Ma meglett a 3. végégjátszás is már HŐS fokozatban! :) A teljes játékidő 300+ óra felett van. Ami plusz és nagyon jól jött: a csatákban a bátorítás, és az hogy technikusok a letett lézer ágyúnak egy körben többször is át tudják adni az irányítást. Azokkal pedig a Scylla-k és a Yuggothian ellen nagyon hatékonyan lehet dolgozni. Rengeteg HP-t le lehet szedni így róluk. Pirítanak rendesen! :)
Ja és a nyersanyagok. Nagyon könnyen megoldható, 2 plusz hajót tartottam fent akinek a pilótái olcsó toborzott katonák. Csatákba sohasem mentek. Csak felderítésre és KERESKEDÉSRE használtam. Ezekkel a guberálós küldikre sem mentem ki, ha olyat talált, akkor azt ott hagytam és a kommandót küldtem ki később. :) Tehát folyamatosan tudtam így kereskedni.
A DLC-k is nagyon jók! :) Utoljára szerkesztette: Papa01, 2021.04.03. 22:10:14
Sziasztok! Bocs, de nem tudja véletlenül valaki, hogy a játék magyar fordítása működik a sima alapjátékkal is? Tehát nem a year one edition verzióval...
Szia! Ki kell próbálni, kb 5 perc! :) Nekem a YOE van meg. De a honosítás egy ideje nem volt hozzáigazítva a játék frissítéseihez, így az szerintem most egyik verzión sem érhető el. Papa
Sajnos nem jó a legújabb verzióhoz a fordítás, viszont nem olyan sok és bonyolult a szöveg a játékban, alap angollal is teljesen érthető. Viszont azt látom hogy te nagyon vágod ezt a game-t, tudnál adni egy "gyorstalpalót" csak pár szóban, hogy mik a kutatási, gyártási prioritások, ill a katonáknál mi a fejlesztési irány szerinted, mert most kezdtem neki és nagyon tetszik, de nem mozgok túl otthonosan a stílusban, tán' gyerekkoromban xcom-oztam utoljára...
Szia! A korábbi hosszabb hsz-eimben leírtam, azokat fusd át. Bár nem tudom, hogy a későbbi frissítések után mennyire állják meg a helyüket, amiket leírtam... :) Pl a "Rage Shot" már semmire való az első verzióhoz képest. :) Az elején szerezz egy nagy hajót (lopással), és az idegen tárolót is húzd fel minél hamarabb. Fegyverek a rohamosztagosoknál: Syderion lézer "gépkarabély" +Anu Shotgun (3-3 tár) + egy eü csomag és rakéták a mount-os cucchoz... A nehéz osztály fegyverei szerintem rosszak, de maga az osztály elég jó! :) Szerintem a mérnök is nagyon fontos kaszt és persze a mesterlövész is.
De mondom, olvasd el, amit lejjebb írtam, abban sztem sok minden található! :) Számomra sokkal nagyobb élmény volt honosítással játszani, már csak a sztori miatt is. Utoljára szerkesztette: Papa01, 2021.08.07. 15:48:31
Pont erről beszéltem.. :) Ötödikén jött ki egy újabb peccs. :) "Reduced the amount of damage “Bash” does." Pedig szerettem lecsapkodni a népeket a puskatussal.... :D De legalább fejlesztik a játékot folyamatosan...
Ami még nagyon jó a mutációk és az emberek "robotoziálása". Ezekre is érdemes rámenni. Utoljára szerkesztette: Papa01, 2021.08.08. 17:43:15