Ellőte még meg kéne tanulni nem nekimenni a kamionoknak. Meg az se ártana, hogy ne kelljen fogni a kormányt koncentrálva, hogy mikor dobja vissza az irányítást. Ez utóbbi jóval stresszesebb, mint maga a vezetés...
A természeti katasztrófa olyan objektumokat és helyzeteket hoz létre (törmelék, hibás út, eltűnő táblák, megszűnő GPS-jel), amit nem tud értelmezni az autó, aminek az agya végső soron egy hatalmas vészszcenárió adatbázis. Ha van épen olyan minta, amivel találkozik, akkor jól dönthet, ha nincs, akkor szopóállarc. De bekerül az adatbázisba és majd legközelebb egy másik autó talán örülni fog az infónak...
Ha tele van az út mindenféle objektummal az a gépi látásnak komoly kihívás, de gyakran az emberinek is: A suzukis nő a környékbeliek figyelmeztetése ellenére hajtott a csőtörés kráterébe
Gép ilyen szintű bizonytalanságot nem vállalhat fel ha van utasa is akinek vásárra viszi a bőrét. Ha csak az a kérdés hogy defektet kap-e ha átmegy egy fémdarabon azt talán, de én ilyenkor is kérnék megerősítést a bent ülőtől, mert az anyagi kár benne van a pakliban. Ahhoz nem kell jogsi hogy valaki döntsön abban hogy egy úton lévő valami hogy fog viselkedni.
Az elso robotautos verseny a DARPA fele offroad kihivas volt. Tehat a jarmuvek ha megfelelo szoftvert kapnak, akkor infrastruktura nelkul, a sivatagon at is kepesek elmenni. Nem csak az elmeletben, hanem a gyakorlatban is.
A valosagban ilyenkor egy automata jarmu jo esellyel automatikusan segelyhivasi uzemmodba kapcsol es mentest ker ha van min keresztul. Ekkor lehetoseg van ket dologra: ha van benne manualis vezetesi lehetoseg, akkor mutat egy terkepet a rendelkezesre allo infokkal es oda megy az ember ahova tud, mig a masik alternativa, hogy ha van valamilyen halozat, akkor taviranyitassal oda kuldik a kozpontbol ahova lehet. Pl. automatikusan az egyik mentesi helyszinre tudja vinni az utasait, amennyiben az utak valamennyire jarhatoak. Ilyenkor a DARPA fele szabalyok az ervenyesek, tehat offroad mozgas a roncsok es romok kozott es feltetelezi, hogy rajta kivul senki nem tart be semmilyen szabalyt.
Alapvetoen ha halozat sincs es veszhelyzeti terkep sincs es jogosult sofor sem ul benne vagy az utak szamara arhatatlanok, akkor az auto feny- es hangjelzessel segitseget ker, mert mast nem nagyon tehet. Ilyen esetben egyebkent az emberek altalaban otthagyjak a kocsijukat ha gyalog el tudnak menekulni. Erdekes tartalek megoldas lehet egy assisted human driving, amikor egy ember (utas) mondja merre menjen, de az auto donti el hogy milyen gyorsan es a jarmu keruli el az utkozeseket is.
"hogy olyan technológiákat fejlesztenek ki, amelyek segíteni fognak abban, hogy a vezetők meg tudják oldani az ilyen helyzeteket."
namost ha minden szép és jó, akkor a 5 éves unokahúgom is elvezeti a vasamat.
Érdekes megoldás: amikor kellene egy gép segítsége akkor lepasszolja a munkát nekem.
Bár támogat, azt ugyan nem fejtették ki, hogy miben. Mert ha ő lepasszolja akkor kvázi ő nem tud megoldást a problémára. Aztán amikor én kezdek gépészkedni a kormány mögött akkor meg 5letelni kezd? Öcsém arra volt lehetősége addig amíg nem passzolta le a munkát nekem... Szóval miután én átvettem a munkát kibicnek kuss a neve.
Bár összegezve: waymo beismerte, hogy komolyabb helyzetben elvéreznek a vasaik.