"Nagyságrendekkel nyugodtabb lenne a vezetés, ha lenne a forgalom számára alkalmas úthálózat."
Sajnos nincs összefüggés az út minősége és nyugodtabb vezetés között. Saját példámból/tapasztalatomból kiindulva én is ideges vagyok az ilyen miatt:
Pár éve felújított, két település közötti rövid út. Ezen heti 100-150, de néha több km-t is megteszek. Egyenes útszakasz, parasztunk előtt senki és vánszorog 60, max 70-nel. Előzni nem lehet, mert ahhoz nagy a szembejövő forgalom, de ha esetleg mégis lehetne, akkor parasztunk az út közepén megy, hogy véletlenül se láss ki az autója mögül/férj el tőle. Ritkán, de előfordul, hogy még sietnék is (nem kell gyorshajtásra gondolni (a 85-tel sincs bajom, mert csalhat az órája, stb), de 90-nel kalkulálok elindulás előtt, nem 60-nal). Na ilyenkor nem tudok nyugodt maradni. Ami pedig a legszomorúbb, hogy átlagosan heti 2-3 ilyet biztosan kifogok. Egy táblamentes útszakaszon, ami ráadásul belátható, fényes nappal, semmi nem indokolja a 60-at. Szóval igen, még jó útviszonyok mellett is előfordulhat, hogy valaki ideges lesz a forgalmi viszonyok miatt. Az ilyen vánszorgókat egyébként magamban tömegközlekedésre szoktam ítélni, esetleg áramvezetésre autó vezetés helyett...
Nagyságrendekkel nyugodtabb lenne a vezetés, ha lenne a forgalom számára alkalmas úthálózat. Például befejeznék végre az M nulláson a sz.rakodást... vagy keresnének helyet a kamionoknak városon kívül. Vagy a Hungária körúton végre kijavítanák azt a 3 - 4 természetes eredetű fekvőrendőrt, ami a Rákóczi híd és a Népliget közötti 4 sávos utat keresztezi. A nagy indián könyvet 10x tele lehetne írni a példákból sajnos. Szerintem nem azért idegesek a sofőrök mert vezetnek, inkább azért, ha nem vezethetnek.
"elalvas es mobiltelefon hasznalat detektalas" Ezek már ma is meglévő funkciók, tehát nem újdonság.
Amúgy külön vicces lenne, hogy beülsz kocsiba, fázol (vagy enyhe hőemelkedés), felhúzod a fűtést, kocsi látja ideges vagy, felülbírál és elkezd hűteni ... Attól is felforr az ember agyvize amikor egy h-lyegyerek áll neki okoskodni ... akkor most képzeljük el amikor a kocsi kezd el ugyanígy okoskodni (nesze neked nyugalom)
Azt viszont nagyon hiányolom, hogy tényleg legyen egy gomb amit megnyomva elmúlt 3-5 perc felvételét auto elküldené zsaruknak, akiknek KÖTELESSÉGE lenne ez alapján eljárni. Lásd nemrég kirobbant tilosban előző rendőr botrány.
A, C es ha legalizalt teruleten tartozkodik es a tulaj feltoltotte az illatosito tartalyt akkor +420. Ezen kivul amikor nagyon anyazik a sofor akkor az utolso 120 masodperc dashcam felvetelet automatikusan kuldi a zsaruknak.
A realisabb felhasznalasa leginkabb az elalvas es mobiltelefon hasznalat detektalas lesz. Mindket esetben gyujtas le, elakadasjelzo ki es szepen lassan gurulva lehuzodas az ut szelere.
Ezek tényleg ennyire ostobák, vagy rájátsszanak ? Tényleg egy szoptatós dajka színvonalára kell lesüllyedni, ez lenne a jövő ?
Valamint, ha műszaki szemmel nézem a felvetést, akkor mégis milyen reakciója lesz az autónak a következő esetben: mész főúton 90-el, 10-el féktávon BELÜL kivág elég egy Buzukis (megtörtént 2x). Az ütközést vagy a szembe sávba átvágva (sűrű forgalmú út, lehetetlen), vagy az ő gyorsítósávjába + laza útpadkára jobbra kiugorva úszod meg (jobbról kerülöd ki). Ekkor bizony a sofőr láthatóan feszült, ideges (üvölt), hisz csak a reflexeinek köszönheti hogy megúszott egy potenciálisan halálos balesetet. Tehát ekkor mit tesz a kocsi? A, Hideg levegőt küld be? B, Mozart-ot kezd el játszani ? Requiem? C, Beethoven-től az Örömóda (a'la Die Hard széf kinyitása) ? D, altatózene ... ?
Szóval mégis, hogy tudná egy autó megnyugtatni a sofőrt? Mert azon kívül, hogy rágyújt egy marisra és beküldi a szellőztetőn át, máshogy aligha.