4GBs kártyám van, de csak 3,2Gb vesz észre. Azon felül nem enged állítani. (A GTA4nél volt hasonló anno, persze más kártyával!) Van erre patch, vagy csak nálam jön elő? (GF980 4GB)
Borzalmas a játék mentési rendszere. Nem ment soha, kb. csak küldetések elején és végén, talán. Az meg külön poén, hogy minden egyes elindítás után néhány perccel megkérdezi, hogy felül akarom-e írni az előző automentést.
Mikor kellene mentenie a játéknak? Most megint kifagyott küldetés közben negyed óra után. Nem hogy a checkpointot nem töltötte vissza, de az előző küldetés végére dobott vissza 10 percnyi lovaglásra.
Ha az Nvidia GFEvel ráteszek mélyélességet, akkor hományos a menü is. Ezért lenne jó a reshade, de az nem indul el. Legalábbis eddig nem indult el. :(
Igazából nem én se találtam erre beállítási lehetőséget.
Nem homályosak a távoli dolgok, ha megnézed, a sátornak a kötele pixeles. #982 Másrészt meg nem is lehet állítani. :D
Mikor éjjel arra jártam, nem hittem a szememnek, tényleg gyönyörü. Egész egyszerűen a legszebb játék a kategóriájában és így utólag már közepes hardwaren is csodásan fut high/ultra beállítással. A másik nyíltvilágú kedvencem a W3 nem fut igy ultrán és nem is ennyire szép ugyanazon a vason. Persze az is szép azért, de ez egy más szint. A Rock* megint megcsinálta :)
En is koszi! Bar en nem vagyok GFX-magus, inkabb jatszom mint nezegetem:) De amitol agyverzest kapok az "uj vilagban", a sok blog/vlog, ami sokszor jo, de a legtobbszor idegesito, idorablo stb. Miert nem lehetett a tablazatokat osszecsomagolni es letolthetove tenni?! Tudom, nezzuk vegig az 1 oras szofosast.
Egyébként ezek alapján belőttem egy gyakorlatilag ultra beállítást - értsd nem látszik semmi különbség játék közben a csutka ultrához képest- és valóban nyertem egy olyan 15 fps-t. OK, a gépem nem gyenge, de szerintem mások is simán elérhetnek hasonló eredményeket ezzel a kis segédlettel. Annyi, hogy ha bírja a vas, akkor a Lighting Quality-t szerintem érdemes ultrán hagyni, mert van különbség. Ahogy a videóban is mondják, mediumon is gyönyörű, de ultrán egészen álleejtősen brutál tud lenni, főleg sötétben, Saint Denis valami eszméletlen gyönyörű, olyan szinten, hogy én még ilyet nem láttam sehol máshol. Hihetetlen látványvilága van a játéknak.
Hú,kösz ezt nem is tudtam hogy van ilyen utasítás! Nekem is megmaradt a patch után az előző probléma hogy beakad a játék pár mp-re időközönként.De nekem helyreállította a hibát amit korábban irtam hogy a feladatkezelőben a részletek fülnél,az RDR2.exe fájlon nyomni kell egy jobb klikket,és az affinitás beállításainál,ki kell venni a 3-as,és 2-es processzormagot (mialatt fut a játék persze)
hát én nem tudom mi történt, de patch után beirtam a paraméter cpuload izét, kitöröltem az egész settings könyvtárat hogy ne maradjanak a régi beállítások, mentések, és simán ment a játék. sőt, olyannyira ment, hogy alapokról kezdve szépen mindent fel tudtam húzni 3 benchmarkolás alatt. aztán 3 óra játék után gondoltam egyet és az egész grafikai részletesség csúszkát felhúztam maxra, és úgy is tökéletesen ment 6 vagy nemtudom hány órán keresztül, most léptem ki :D se fagyás, se szaggatás, se semmi. nagyon szép a játék. 3GB 1060as videókarin, sima vinyóról, 16 giga rammal fullhdben és egy régi i5-ös procival. Utoljára szerkesztette: botyika, 2019.11.14. 23:27:55
Nálam most szebb és jobban fut mint bármilyen más játék. Erös középkategóriás a vasam, RAM-ban jobb. Kicsit dögögösen indult a megjelenés de úgy látom most már sinre kerül.
Patch után: Valóban jobban fut. Érezhető, simább, majd lemérem mennyi az annyi. Az akadás megmaradt, de ritkább és hamarabb megszűnik, szóval ez már előrelépés. Illetve volt amikor nem is jött elő. (Természetesen a parancs be van írva.)
Alakul ez, mint púpos gyerek a prés alatt. Nekem is átállított mindent. Picit feljebb tettem pár beállítást, de maradt a medium többségében. Egyelőre jól van ez így. DX12-en maradtam, mivel TAA alatt az élesebb képet ad leírások alapján és saját meglátás szerint is. Utoljára szerkesztette: Árnyvadász, 2019.11.14. 21:30:54
Fullscreen-ben volt valamiért a játék. Áttettem windowed borderless-be és nincs crash...
Eddig tökéletes volt, most új update után nálam is behal indulásnál
A mai patch mindent elállított. Patch elött DX12-n voltan, utána vulkan-on, de most azzal is szépen fut, nem bántom.
Mellesleg most patch után toltam egy 30-40 percet, és nem volt eddig crash. (Először Vulkanon volt, de azon néha megreccent – DX-szel jobban fut.) Lehet, tényleg sikerült orvosolniuk a problémákat. (Mondjuk ezzel talán nem mindenki ért egyet, #947 . :D) Utoljára szerkesztette: FartingSquirrel, 2019.11.14. 20:12:40
Gondoltam is arra a Res Scale-re, de az azért magától nem szokott elállítódni... :D
Megtaláltam, a Resolution scale cseszte el, azt kikapcsoltam és TAA <high>, FXAA <on>, MSAA <off>. Igy szép, éles és fut röccenés nélkül.
Van egy elég jó kétrészes videó, ahol minden grafikai beállítást (ok, a peccs előttiek) fel van sorolva, a fokozatok összehasonlítva, százalékosan megmutatva, hogy mennyi FPS-t nyertek a változtatgatással. Elég hasznos szerintem.
Én is csináltam egy kis összefoglalót ez alapján, majdnem teljes :)
Texture quality - ULTRA, minden más nagyon nagy romlás
Anisotropic Filtering - Ultra - csak 1% difi, érdemes ultrán
Lighting Quality - Ultra éjjel egy hardware hog High +8,7%, Medium +41,8!!!
Global Illumination Quality - High és ultra között nincs látványban különbség, HIgh - +2,1%
Shadow Quality - High nem sokkal csúnyább, alig észrevehető. High +4,8%
Far Shadow Quality - Szinte semmi látható különbség nincs, high +0,5%
Screen Space Ambient Occlusion - a fokozatok szinte semmilyen FPS különbséget nem adnak, viszont OFF-ban +5,9%, de a látvány SOKKAL rosszabb, szóval hagy bent.
Reflection Quality - Ez egy igazi killer. High és Ultra között nem nagy a difi viszont High: +15,9%, Med: +20,1%, Low: +21,6.
Mirror Reflection Quality - Ez csak tükörnél van, nincs nagy hatása az FPS-re, High-Ultra maradhat
Water Quality - Medium +15,1% , Low + 19,0%, sokat eszik
Volumetrics Quality - Nem nagyon látszik a különbség, apró. FPS-ben viszont több: High +4,8%, Medium +7,1%
Particle Quality - Nincs fps jelentősége
Tesselation Quality - Nincs FPS kül. Ultra és High között, a többi között is elhanyagolható +0,5%
Advanced
Near Volumetric Resolution - Kb, mint a volumetric alapnál. Nem látványos a difi. High +4,2%, Med +6,5%, Low +7,0%
Far Volumetric Resolution - Itt sem látható a különbség, az FPS impact minimális Low-Med +1%
Volumetric Lighting - Ultra - Med között nincs nagy difi, de FPS-t ad. High: +3,1%, Med-Low +4,2%
Unlocked Vol. Raymatch Resolution - Nincs látvány difi nagyon, +0,5% FPS difi, nem lényeges
Particle Lighting Quality - Nincs látvány difi, FPS sem nagyon Medium: +0,5%, Low +0,8% - nem lényeges
Soft Shadows - Látványban nem sok a különbség, csak ha OFF. High-med +1,5%
Grass Shadows - High és medium között nincs nagy difi, a low kicsit szarabbul néz ki. Medium: +1,5%, Low +2,1%
Long Shadows - Ez jó effekt, Off +0,5%, ON Recommended
Full Resolution SSAO - Abszolút nem látványos, de OFF +3,7% - OFF req
Water Refraction Quality - Nem látványos a difi, de Medium +6,9%, Low +8,0% - MED REQ
Water Reflection Quality - Ez jobban mutat high-on, és nem nagy az FPS difi: Med-Low +1,5%
Water Physics Quality - Fullon ez FPS killer. Nem kell. Közepesen +3,5% a high-hoz képest. Közepesen érdemes
Reflection MSAA - nem sok értelme van, OFF recommended
Parallax Occlusion Mapping Quality - ULTRA mehet
Decal Quality - ULTRA mehet
Fur Quality - HIGH mehet
Remélem, valakinek segít kicsit :)
En is arra tippelek.
Na, en is ujrakalibraltam a beallitasokat, ami eddig medium volt, az is high es akadas nelkul fut, nagyon stabilan :) Egyedul a volumetric dolgoakt es water refleciont nem mertem mediumnal nagyobbra egyelore.
Eddig ultrafaszán ment a kezdeti szerencsétlenkedés után. Ma csináltak vele valamit és minden egy kalap kakker. Nem viszi végig a benchmarkot, küldi közben megáll a történet, nem megy tovább a történetszál. Ez azért így borzasztó.
Btw, nekem ez a patch valamiért szinte mindent low-ra rakott (csak a textúra maradt ultrán, meg néhány dolog mediumra váltott), de még így se néz ki rosszul. :D
Igazából most én se tudom mi van. Feltettem ma a patch-et (ahogy irtam korábban) a parancssori utasítást, a játék gyönyörűen akadás mentesen futott. Visszamentem a hegyekbe, ott is hibátlan, hóviharban, mindenhogy hasít. Gondoltam megnézem, hogy milyen beállításokkal megyek, erre látom hogy visszatette vulkan-ra és minden beállítás össze-vissza van (borderless window meg ilyenek). De a játék hibátlanul fut. Erre felhúztam minden high-ra meg ultrára, így is hibátlanul fut, de rátett valami filtert (nem jöttem még rá melyik az) amitől olyan mosottas, homályos-szerű sz egész kép, lehet, hogy ez valami nagyon menő filter de nekem igy nem tetszik. Konzolokon láttam ilyen jellegű képeket, én PC-n az éles képet szeretem. Most kísérletezek. De a játék továbbra is pörög és nem akad (45-60 fps bárhol)
Benchmark alatt nálatok is egy hídon áll meg a történet? Korábban két szekér és némi dinamit volt a vége, most megáll egy hídon.
Annyira, de annyira lehúzták a Breakpointot. Semmi bajom nem volt vele. Bezzeg a Rockstar! Mennyire faxa, micsoda cég, erre egy kalap kaki lett annak is, akinek miután végre elindult, jól futott, semmi baja se volt, gyors is volt ...
Ez ám a játékvisszafejlesztés! Csakhogy feledni tudnám, hogy az UBI játékát százezred ennyi szarért hogy lepontozták! Ez meg el se indul! Bakker ...
állírsd vissza és jó lesz, örüljünk, hogy folyamatosan javítják
Nem lehet, hogy neked is resetelte a beallitasokat? Jott egy (tobb?) uj opcio a grafikai opciokhoz, nezd meg azt, es probald visszaallitani ugy, ahogy ment anno.
Van ez a fos. Három napos szarakodás után végre ment. Elég jól. De egy ideig nem volt időm. Ülnék le, patchel, nagyot, erre patch után szarabbul fut, ha éppen nem crashel, mint korábban. Ezek nóóóórmálisak? Utoljára szerkesztette: AnuluWork, 2019.11.14. 15:22:58
De hogy a játékról is legyen szó. Tudtam, hogy ez jó játék lesz, de arra nem számítottam, hogy ennyire szellemes és szórakoztató elemek, változatos küldetések lesznek. Az apró dolgoktól, a disznótrágya lapátoláson át, a kígyómarás kiszívásán keresztül a folyamatos zrikáló párbeszédekig, minden hibátlan. Eszméletlen mennyiségű szöveg van benne, mindig mást mondanak a szereplők, főleg az apró tábori beszélgetések jók. Ez az első olyan játék ahol öröm "haza menni", vissza a táborba, mindig van valami. Sok játékban van fejleszthető bázis, tábor, de sehol se ennyire jó. A gyűjtögetések se fulladnak unalomba (nem egy AC2 "gyüjts össze 100 madártollat" stilus). Olyan magas a léc, hogy attól tartok sok évig, de lehet, hogy egy évtizedig nem ugorják meg mások. Talán egy igazi, komolyan vett Fallout 5 (ha egyáltalán lesz bármikor is)
El szoktam gondolkodni, hogy a tesztelők ezt hogy nem vették észre. 10 perc tényleges játék után ez már zavaró.
Amit észrevettem hogy javítottak és hasznos, hogy az inventoryban nem lehet normálisan használni az egeret, mert ha valamire rákattintottam, akkor rögtön "végre is hajtotta", most rákattintok csak kijelöli, meg tudom nézni, stb és ha még egyszer kattintok akkor hajtja végre (pl megnyitja, megeszi, stb) Ennek is igy kellett volna működni az első napon.
Feltettem az új patch-et és a launcher parancssorba beírtam a javasolt paraméret ( -cpuLoadRebalancing). 20 percet tudtam most játszani, de egyszer sem akadt meg. Nekem eddig is szépen futott DX12-vel, de olyan 5-10 percenként jött 1-2 megakadás, Saint Denis-ben gyakrabban. Most oda is elugrottam és nem akadt egyáltalán. A leírás szerint az a gond, hogy nem egyenletesen osztja el a processzor magok közt a terhelést és hiába van ezer mag a gépben (4-6-8) amelyiket túltölti az megakad. Úgy tünik ez a parancsori paraméter ezt orvosolja, legalábbis nálam. Most úgy fut a játék ahogy első nap kellett volna.
uj pach után lancher crash omg jó indul nem is indul el a játék XD
A mi esetunkben nem az 1060 a gond, a grafikat high/ultran elbirja (1080-ban, felette nem probaltam celszerszam hianyaban) es gyonyoru a jatek (imadom a kivilagitott esti telepuleseket es a dinamikus arnyekokat), a procit terhelo dolgokat kell lentebb venni, mert az a sovanyka.
De, viccet felre, a ma reggeli teszttel egybekotott postakocsis szaguldas vege az volt - mi mas? -, hogy a lovakat kinyirtam a kocsit meg gallyra vagtam egy kisebb "szakadek" toveben :D Viszont nalam jelenleg igy nez ki a jatek, bar eloben picit elesebb a kep, a photomode effektjei meg a jpg tomorites ott nincsenek nyilvanvaloan.
és látványra mennyire volt gagyi a 1060-as grafikával így lehúzva? csak mert az egy dolog hogy "fut" valahogy, de ha gázul néz ki meg bár játszható de ránézek és csak sírok akkor inkább maradok a refundnál. régóta tervezek már új gépet venni, de igazából tavaly vettem egy 1060-as kártyát és ezen kívül minden játék fut szépen vele, far cry 5 meg ilyenek is, szóval emiatt az egy játék miatt nem fogok, mivel kb minden más játék elfogadhatóan szép grafikai beállitások mellett jól megy. ráadásul a foglalatok miatt vehetnék új memóriát is meg kb mindent a tápon meg a vinyókon kívül. nekem is win 7 van amúgy.
Koran reggel leszedtem, 2.9gb volt kb. es kave kozben belepve nem volt gondom "onalloan", 3rd party cuccokat nem hasznalva. Oke, csak 10-15 percet probalgattam, es az is csak egy agyatlan vagtatas volt keresztul-kasul mindenen egy lopott postakocsival, de remenykedek en is, hogy tenyleg megoldottak... :)
#922 Szinten regi vassal, 1060+i5-4460 procival jatszottam az elmult masfel hetben, es ugyanigy jartam, mint te (sot, meg teteztem is a gondokat, hogy win7-tel, ami felett szinten eljart mar az ido). Le is irtam egy korabbi posztban, hogy a belepes utan egyszeruen hasznalhatatlan volt az egesz. Akadt az egyszeri animacio is, a mozgas, a hang recsegett, minden szar volt.
Aztan atraktam dx12-re, kikapcsoltam a volumetric dolgokat (harom van talan) es levettem a water opciokat low/mediumra, minden mas medium/high, textura ultra es ment siman. Kozben futtattam a BES-t, a stuttering ellen, de ez majd' minden konfigon elofordult, igy ez ellen csak vedekezni tudsz - bar elvileg a mai patch ezt is orvosolta.
Aztan par napja visszaraktam vulkanra, a beallitasok maradtak es tokeletesen hozta a stabil 60 fpst (varosban 40-50) az en regi konfigomon is. Szerintem nalad sem lesz nagy gond, maximum tovabb kell finomitani a beallitasokat itt-ott.
Na persze elotte azert csinalj egy kulon profilt a jateknak a nvidia panelen, kapcsold be (nem ugy lenne beallitva) a maximum performance opciot, kapcsold ki a vsynchet, aa-t, stb.
A buveszkedes es a reddites otletek kiprobalasa utan nalam a konfigomhoz kepest nagyon jol, stabilan futott a RDR2, mind a story, mind az online, es oszinten mondom, a jatek elso par oraja meggyozott arrol, illetve bizonyitotta szamomra, hogy a jatek megeri a penzet, megeri a kinlodast, meg a lebutitott beallitasokkal is fantasztikus a (jatek)elmeny.
De, az is teny, hogy arra is ravilagitott, hogy ideje fejlesztenem, ne varjak vele tovabb. :)
Nem tudom, hogy igazam van e vagy sem, de arra figyeltem fel egyebkent, hogy ez a jatek is olyan, mint par tobb, hogy a beallitasokban talalhato csuszka tobb, szem elol rejtett beallitast is valtoztat, vagyis, amikor a settings csuszkat leveszed minimalisra, de az osszes tobbi egyedi kapcsolot felhuzod ultrara, akkor egeszen mast kapsz, mint amikor felhuzod a csuszkat ultrara es utana allitasz be mindent, ami kimaradt, szinten maximumra. Vagyis erdemes gyengebb gepeken lentebb venni a csuszkat, es onnan kezdeni a beallitasokat. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2019.11.14. 09:17:16
Ma leszedett nekem egy másik, bő 2 gigás peccset. Félek eindítani, hátha elbarmolt valamit, ami eddig működött. Na majd délután ...
Áh, már minden minimumon vagy off-on van, 1200x700 vagy milyen felbontásban, nem ez a gond, 16 giga ramom van, 1060as kártya, stb.. Hanem ez:
Intel Core i5-3470 3,20GHz 6MB LGA1155
Unlike the Core i7 parts, the i5 lacks HyperThreading, making this a quad core, quad thread part.
A kérdés inkább az hogy érdemes-e várni bármilyen patchre vagy ez annyira fundamentálisan alap hogy a játék nem tud ilyen processzorokat kezelni hogy kuka az egész.
Talán még ma próbálom ezekkel a BES meg ilyenekkel szenvedni, de ahogy olvastam ha 2 órát túllépi a játékidő akkor már nem refundolják vissza, és már 1 órát elcsesztem az álligatással.
Kezd azzal, hogy tedd at dx12-re vulkanrol, az sokat segit. Aztan allitsd be nagyjabol medium beallitasokra (az egyszerusitett csuszkan olyan 30-40% korulre), majd hasznald a BES-t (-5%) es nem lesz gond!
Maga a játék van szarul írva/optimalizálva. És igen, már maga a rockstar game launcher is problémás, nagyon sokaknál, mint nálam is a setupban nem is látja feltelepítve a játékot... "Gyári beálításokra visszarakva", ( ezt se lehet egyszerűen mert ugye a játék egyfeszt kicrashel az asztalra, ezért a sajátgép/documents/mygames/rockstargames mappát felülírva) újra hajlandó elindulni, de csak hang nélkül, és bármely grafikus beállítás módosítása után újra crashel, és megint nem enged vissza...+ excited unexpectedly hiba... nem videókártya vagy proci specifikus gondok vannak itt, hanem hogy ez egy gusztustalan slendriánul összehányt szemét fos portolás... Mint írtam is a "kedves" supportnak : ez egy kurva szar munka volt...XD
nemtudom hogy áll a patchelés, én ma vettem meg, letöltötem, bárhogy bármit állitok a legminimálisabb beállításokkal is totál játszhatatlan 100%on pörgeti a procit, a beállítások menü full bugos, stb. úgyhogy nyomtam is rá gyorsan egy refundot. 1060 3GB, i5 proci, 16 Giga ram... GTA 5 meg ugyanezzel simán megy ezerrel.
Megpróbálom ha a következő patch tényleg nem oldja meg, köszi a tippet ;)
Nekem az elején a legfrissebb nvidia driver telepítése megoldotta a gondom. Azóta sem jelentkezett semmi. A procit nem hajtja ki 50%-ra sem, de a GPU gyakran megy 99%-on. Akadás nincs és a képkockákkal sem gyűlt meg a bajom, bár konkrét értéket nem néztem. A grafikai beállítás az egyszerű csúszkával kb. középre van állítva. Van ami ultra, több közepes, alacsony meg nem is tudom, hogy van e. Talán 1. Szerintem így is gyönyörű. 6700K a proci, 4200-as boost-tal, 980 Ti a VGA, 1400 körül jár és ablakban, FullHD-ban játszom.
Remélhetőleg így is marad a dolog.
Az RS launcher tényleg gáz, de a játékon belül elvileg látni kellene a verziószámot, mint GTAV-nél.