Kit carokat már most is vehet bárki. Kapsz pár raklapnyi alkatrészt, egy kiadós kézikönyvet majd rakd össze. Ha meg kész és közben vezetted a naplót mit és hogy, akkor a vizsgáztatás is olcsóbb és könnyebb. Sőt! kisrepülőt is lehet így vásárolni és építeni, de ott a motor már egyben jön. Azt nem merik összerakatni a júzerrel.
Az létezik, csak még eléggé tiltják, ha létező pénzt nyomtatsz, ha nem létezőt azt szabad csak meg kell győznöd a boltokat hogy fogadják el, a bitcoin és hasonló nyomtatott "pénzek" nyomtatóinak ez sikerült szóval nem reménytelen a helyzet :)
Sajnos nem ennyire egyszerű a történet. Minden díszítőelem módosítja a jármű vezethetőségi tulajdonságait. Az elmúlt évszázad vége felé, a motorkerékpároknál terjedt el egy plexi szélvédő. Betiltották a használatát, mert egy sebesség tartományban irányíthatattlanná vált a motorkerékpár.
A ma Európában forgalomba helyezett járművek esetében a gyártó garantálja a biztonságos vezethetőséget, a megengedett maximális sebességig ami a jármű tulajdonságainál fel van sorolva. Az ettől eltérő alkatrészekre típus bizonyítvány vagy típus módosítás szükséges. Amerikában meg senni. A vezető felelőssége a jármű állapota.
A nyomtatott cipő elterjedésére várok már, nem kell a méreteken vekengeni csak egyszerűen tökéletesen illeszkedő kényelmes cipő lesz a lábadon.
Karosszeria elemekrol van szo. Nem teherviselo, diszito burkolati elemekrol. Ez ugyanugy elterjedhet mint ahogy az egyedi telefon elo es hatlapok elterjedtek. Csak eppen manapsag amerikaban mindenki iphone-t vesz, abbol meg nem sok valasztek van. Persze a tokok egyediek, tehat ugyanugy ha pl. valaki majd vesz egy Tesla pickup-ot, akkor olyan formaju diszitest aggat ra amilyet nem szegyel. Ez bizonyos keretek kozott jelenleg is teljesen legalis.
Viszont a cikkben emlitett nyomtato a gyaraknak keszul, tehat leadja valaki a rendelest a kivant karosszeria darabok listajaval es a gyarban osszerakjak neki. Csak a gyar sporol a szerszam es raktar koltsegen. A gyakorlatban persze sokkal olcsobb a tomeggyartott es megfelelo marketing (lasd Apple) mellett meg nepszerubb is.
Európában nincs vagy csak korlátozott mértékben van jövője ennek a megoldásnak. Minden egyedi megvalósítást engedélyeztetni kell. Az államokban a jármú használója felel a jármű megbízhatóságáért és biztonságáért. Ezért sokkal szabadabban lehet átalakítani a járműveket illetve ujjat létrehozni.