Hihetetlen, hogy hol tart már a tudomány! Nem akarok beleszólni, de ehhez azért nem kell egy évekig tartó tudományos projekt, hogy ezeket a dolgokat megállapítsák XD
Sarkítva, Ottóka is rájön ezekre, aki kariajiba kapott egy tecsós játék drónt, meg egy távirányítós autót. Az egyik 15 percig megy egy feltöltéssel, a másik meg az összes legóvárát meg szuperhírós babáját már feldöntötte mire jó pár órás nyüstölés után megadja magát. XD
"A drón olyan feladatot végez el,amit egy autó nem tud megcsinálni! Ugye így már nem is olyan fontos a fogyasztása?"
Pont az a cikk lenyge, hogy ha csak foldi jarmuveket hasznalnanak, akkor ugyanazt a feladatot olcsobban es energiahatekonyabban el lehetne vegezni. Raadasul ha elektromos teherautokat (es kis sokkerekes robotokat) hasznalnanak, akkor allas kozben semennyi energiat nem fogasztananak. Tehat erdemes lenne a dronos legi helyett a felszini, elektromos hajtasu csomagszallitast fejleszteni.
A javaslat pedig az, hogy surun lakott varosokban legyen inkabb elektromos teherauto, majd onnan az ajtoig elektromos felszini robot a szallitoezkoz. Es akkor a dronos csomagszallitas maradna a tavoli pusztaban lakoknak. (oda viszont sokkal jobbak a szarnyas vtol dronok)
Ökörség ez az összehasonlítás,a cikk szerzőjének fingja sincs az egészről... Egy drón akkor is fogyaszt,ha áll a levegőben,mégpedig nem keveset,mert a súlyát meg kell akkor is tartania! A kerekes járművek állás közben annyit fogyasztanak,hogy éppen ne álljon le a motor.Van kis különbség! Ennyi erővel összehasonlíthatja a tengeri malacot,a tejbegrízzel! A drón olyan feladatot végez el,amit egy autó nem tud megcsinálni! Ugye így már nem is olyan fontos a fogyasztása? Egy feladatot meg kell oldani.A és B pont közötti szállítás légtérben, fel és leszállással. Ha ezt meg tudja csinálni egy autó,akkor beszélhetünk a fogyasztás különbségről.
A vonatok a házakig viszik a csomagokat? Mert a drónok és a teherautók igen.
Igen, a dron-teherauto-vonat-teherauto-dron osszeallitas sokkal hatekonyabb mint dronnal vagy teherautoval menni ket varos kozott. Nem veletlen, hogy japanban ugyan a postai kiszallitas teherautokkal tortenik, de a varosok kozott a teherautok kontenereit vonatokra rakjak. Sot ha a repulo elektromos dron helyett felszini elektromos jarmuvet hasznalnak az meg jobb. (kis hatkereku UGV-k, Kinaban mar hasznaljak)
Kontinensek kozott pedig a hajos szallitas elonyosebb mint a repulos. Tehat teherauto-vonat-hajo-vonat-teherauto. Amerikaban is igy szallitjak ki a legtobb kinabol szarmazo csomagot.
ez az egész teljesen rossz összehasonlítás. ennyi erővel a vonatokról is szólhatna a cikk, hogy azok meg még energiatakarékosabbak...
Az egész "probléma" áthidalható önvezető teherautóról indított drónokkal, csak addig valahogy el is kell jutnia a technológiának. Egyébként sincs értelme az összehasonlításnak mert az emberi munkaerő sokkal értékesebb