Nem nagyon látom értelmét ezeknek az entertaiment rendszereknek, hogy minek pakolnak még több monitort és még több olyan dolgot oda ami elvonja a figyelmet az utrol és a vezetésről. Oké legyen benne rádio és zenelejátszó funkcio és GPS, de azok is olyan helyen és ugy megoldva hogy a vezető az utra tudjon koncentrálni közbe és segitsék a vezetést. Sehol nem látom, hogy aHUD rendszert vagy a GPS-t fejlesztenék ugy a kocsiba, hogy bármilyen ismeretlen uton és terepen ne okozzon gondot odavezetni. Helyette mindenféle felugro ablakos értesitéses szorakoztato funkciokat tesznek bele, aminek nem lenne helye a vezetés közben. ÁS legtöbb esetben a középkonzolon hogy elvonja a figyelmet. Ha nem lehet vezetés közben kézben tartani a telefont, söt egyes országokban még kihangositoval sem lehet telefonálni, akkor ezek miért kell hogy megjelenjenek és elszaporodjanak egy autó rendszerében.? Egészen addig mig a teljes önvezetés minden téren nem lesz anynira megbizható, hogy nincs más dolgunk csak lekötni magunkat az ut alatt, de addig ezek feleslegesek.
Egyetértek, én már az érintőképernyős GPS/ent rendszert is kitiltanám az autókból, mert kitapintható gombok híján, oda kell néznie a vezetőnek ha egy funkciót használni akar. Ez pedig kvázi megegyezik azzal a kockázattal, mint ha a telefon kijelzőre nézne rá valaki és azt tapizná vezetés közben.
A felhasználói élmény mint kifejezés csak engem idegesít?
Ha nagyon informatívak akarnak lenni a kijelzőt illetően és egyben innovatívak, akkor egy HUD lenne a megfelelő választás, mert az nem vonná el a vezető figyelmét.
Így van, ráadásul azért is érthetetlen a HUD mellőzése, mert ezeréves technológia. Már 1995-ben volt olyan Pontiac GrandPrix-em (a kocsi 1990-es évjárat volt), amiben benne volt a HUD (bár csak sebességet és további 1-2 adatot írt ki, ezen a videón látszik).
Vagyis 30éve! Ennek ellenére azóta sem terjedt el, helyette a sok szar érintős, figyelemelvonós marhaságot tolják. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.07.23. 15:03:39