Ebben a legnagyobb találmány az, hogy így az Oracle viszi el az IT-s részleg sápját. Durva support költségeket számlázhatnak ki mindenért. Jelenleg az van, hogy vagy nem használnak cloud-ot, vagy külsős üzemeltetésű cloud-ot használnak, vagy a saját IT csapat összedob egy cloud-ot. Ezek egyikéből sem kapott eddig az Oracle, szóval most a harmadik verziót ők csinálják, valószínűleg drágábban, mint ha saját szakik raknák össze és üzemeltetnék, de ez senkit nem érdekel, mert így dől a lóvé a Oracle zsebébe :D
Igen, ezt irja a cikk, csak szebben megfogalmazva.
Egy bank is szeretne a felhok minden elonyet elvezni, de alapveto kovetelmeny, hogy minden a haz falain belul legyen. Szoval technologiailag felho, de mig a hagyomanyos felho havidijas, itt tulajdonosai az eszkozoknek.
A vállalatoknak elegük van a zsarolással felérő licenc-politikátokkal, a Cloud-otok meg az egyik legdrágább a piacon. Még ha a most is lokálisan lerakható cloud-os Exadatát is nézné az ember, ott is kikötitek, hogy ti lesztek a felső szintű DBA-k és a szervert be kell kötni hozzátok, plusz a legkisebb konfigotokat is teljesen meg kell tömni, hogy az ügyfelek felé szétkent továbbszolgáltatási díjak valamennyire egálban legyenek. Ha nekiálltok MSP-t is játszani, az emberek össze fogják vetni az árakat a többivel és ott csúnyán alul fogtok maradni - pláne, ha a supportot szokás szerint semmihez sem értő, kiszervezett, és alulfizetett semmirekellőkkel töltitek fel (mint ahogy a többi MSP is). Illetve a másik irány, amit már éreztek ti is: inkább átmennek máshová. Lehet, hogy az ő tech-ük még nem kiforrott, lehet, hogy még megvan a knowhow előnyötök bizonyos technológiákban, de a fejlesztők egyre inkább multiplatform adatbázis irányokba mozognak, ahol kevesebbet érnek a specializált csillivilli technológiák - amikért egyébként is horror extra árakat kértek.
Valamelyik Dilbert kepregenyben volt annyira fapados legitarsasag, hogy kifizetted a repjegyet, aztan a karjaiddal csapkodva, es a szaddal berregve elfutottal a felszallopalyatol a celig.
-Nesze komam, elmentem helyetted a boltba, es vettem neked egy szervert ide a sarokba.
Ez volt sok sok evvel ezelott a DEC (Digital Equipment Corporation) egyik fo profilja. Az o szervizeseiket hivtak Field Service helyett Field Circus-nak. A DEC maradeka vegul a HP szerver uzletagaba lett beolvasztva.
1000 eves viccek: -Honnan lehet felismerni egy szervizest akinek lapos az egyik kereke a kocsijan? -Egyesevel cserelgeti oket, hogy lassa melyik lapos. -Honnan lehet felismerni egy szervizest akinek a kocsija kifogyott a benzinbol? -Egyesevel cserelgeti a kerekeket, hogy lassa melyik lapos. -Honnan lehet felismerni, hogy DEC-es szervizes? -Onnan, hogy a potkerek is lapos.