Sziasztok A tegnapi napon hivatalosan is visszakerült a játékba a Magyar nyelv igaz egyenlöre csak teszt verzióba de szerintem napok kérdése és a stabil verzió is megfogja kapni
Köszönet a fordításért, mindössze két félreérthető dologgal találkoztam, az egyik, hogy a játékban kétfajta trágya van, de a neve mindkettőnek "Trágya", ha jól emlékszem a régi verzióban a földekre szórható, kész cucc "műtrágya" néven futott, illetve a VIII. fejezet: Egy nagy vad küldetés-ben "Szarvas"-t kell ölni, az nem a sima Szarvas, hanem ún.:" Dámszarvas", ami Denica mellett is él, arról ismerni fel hogy jóval szélesebb az agancsa, mint a sima szarvasnak. Nem kritika, ha valaki elakad, remélem segít neki hogy leírtam.
Rávettem magam és indítottam egy új játékot a teljes verzióban, de nem kívántam megint több száz órát beleölni, ezért feltoltam az XP és a Dynasty pont szorzókat a maximumra, bekapcsoltam a "végtelen súly" opciót, továbbá a duplájára állítottam az építési limitet. Az eredmény egy sandbox jellegű játék lett, három év alatt lenyomtam a sztorivonalat, a vége 201.000 Dynasty pont, 26 fős népesség illetve 31/130-as építési limit lett. Ha valaki relatíve szabadon akar építkezni, ezek a beállítások kellenek hozzá. Összehasonlításként a korai hozzáférésű játékom 15 év alatt érte el a 15.000 Dynasty pontot, 69 fős népességgel és 51/55.ös építési limittel.
Ahogy néztem a korai hozzáférésű játék és a teljes verzió közötti különbség nagyjából kimerül abban, hogy a teljes verzióban az új játéknál kezdéskor be lehet állítani jó pár dolgot (pl. XP), illetve a korai játék 55-ös építési limitje megnő akár 130-ra is. Az "Új és kibővített történet" erős túlzás, Alwin sztorija ugyanaz, Uniegost-é valamennyit változott, de jórészt csak a párbeszédeket írták újra, csak a történetért nem érdemes elkezdeni újból... Az építésért igen.
bár nem középkori, de ha valakinek a gazdálkodos rész jött be ajánlom a Farmer's Life játékot ahol egy keleteuropai tanyát kellene menedzselni kukacos terménytől a csirkét lopó rókáig meg a haragos szomszédokig
:) Hát ez qva jónak tűnik :) Kösz a tippet. HA beleuntam az NW-be. egész biztos rárepülök :)
viszi a unity fordito https://pixeldrain.com/api/file/EeB211tm
Szerintetek hol érdemes a falut elkezdeni építeni?
valamilyen szinten kompromisszum lesz, de mivel mostanában fogom én is előlről kezdeni, így ami számomra fontos, hogy legyen sík terület, a gabonamezőknek, legyen víz, legyen fa bőven, legyen a közelben barlang, és ha lehetséges úgy kell kialakítani hogy közel legyen egy vagy több településhez.
Korábban Denica-tól jobbra lent a tónál rendeztem be magam, varázslatosan szép hely és egyszerű is, tudom ajánlani. Kép 1 Kép 2
A full release óta Gostovia-tól jobbra (ahol a képen a folyó három felé ágazik) levő környékkel szemezek, vagy esetleg Hornica-tól északra a kis tóhoz. De mindkettő elég nehéz terep, így még nem is kezdtem bele.
Igen oda építettem az első házam. Az a fura nekem a játékban, hogy bármit akarok gyártani iszonyatos pénzekért lehet csak megvenni a receptet :(
Nézd át a szigeteket. Vagy Hectic Nasari-nak van rá tutorial videója. De csak szólok, 9000 coin-t is össze lehet kaparni anélkül, hogy bármit csinálnál első nap, meg még eszközöket, ruhákat is találsz a felborult kordékban. Szóval borzasztó.
Egyébként nem lehet beállítan ia jobbágyokat amolyan settlers stílusra? Hogy az egyik vadászik, a másik csinálja belőle a sült húst amia kaja nekik? Vagy a búzát termeli aztán a lisztet majd a kenyeret?
Dehogynem, minden épületbe tudsz tenni embert aki ott fog dolgozni, és managementnél tudod állítani melyik ottani munkát hány százalékban végezze. Van olyan épület, ahová több embert is tudsz tenni, csak figyelj rá, hogy az illető skill-jeinek megfelelő helyen dolgozzon.
Miért nem tudok házba beosztani embert, holott van még férőhely?
Mert családok élhetnek csak együtt egy házban, férfi+nő+később a gyerek vagy gyermekek
hmm. és , hogy lehet az embereket megházasítani? Vagy magutól egymásra találnak?
pl. úgy hogy egy házba teszed őket :)) ..a többit megoldják :)
De amikor még én játszottam vele (még nem kezdtem újra), akkor egy házba beköltöztettél egy csajt, vagy pasit, és utána hozzáköltöztetted a párját akit te választottál. Egyneműek nem játszanak (gondolom csak bonyolítaná a közösség szaporodásnak leprogramozását). Ennyi. Az sem tragédia ha nem annyira hozzáértő a munkásod, idővel jobb lesz benne, de ha már játszottál bármilyen típusú menedzserjátékkal akkor úgy is arra fogsz törekedni hogy mindenki azon a területen dolgozzon amihez már eleve jól ért.
Nagyjából egybe raktam őket, majd meglátjuk :)
Viszont a földeken a vetést nem az emberek végzik? Raktam be a pajtába zsákot is meg magokat is, de nem történik semmi
de, maguktól csinálják, de kell legyen szerszám, azaz kell kapa, kell trágya, kell mag (talán még zsák is, de abban nem vagyok biztos)
Azt hiszem nem volt megfelelő az évszak amit kijelöltem a mezőre.
más : A bányászást ti , hogy oldottátok meg? Nincs a közvetlen közelben bánya csak kicsit messzebb. Építsek a bányászonak házat is a bánya mellé, meg raktárat is? Vagy nem befolyásolja a termelést, hogy messzebb laknak?
jaja, az évszak megválasztása fontos, Lehet hogy télen is ültetsz és betakarítás után szintén ültethetsz ugyanazon termőterületen. ...ááá rendesen kledvem lett újra nekiesni, csak jelenleg nem alkalmas..
A bánya nekem is viszonylag messze volt, így nem voltam bővében az ércnek, de megvolt ami kell, több bányász kell. Utoljára szerkesztette: b-type, 2021.12.05. 07:41:32
Sziasztok Megvettem a játékot nagyon tetszik, tudja valaki hogy fogják e még fejleszteni vagy ez már a végleges verzió. Ugyanis a törtréneti szálak után a király küldetései nem jöttek többet?
Biztos fejlesztik még! Hülyék lennének ha nem. Rengeteg lehetőség van a játékban még!
más : Trágyát , hogy a legegyszerűbb csinálni/szerezni?
Trágya a játék kezdeti szakaszában: Legyártasz jó sok -amennyit csak bírsz!- kő kést és elballagsz velük egy faluba, eladod őket és a megfelelő pupáknál veszel trágyát (jó drágán).
Később, amikor már kicombosodtál némileg és tudsz ólat építeni, veszel két disznót és többé nincs gondod a trágyára. De addig: Legyártasz jó sok -amennyit csak bírsz!- kő kést és...
Köszi.
Felesleges kaját kihajítod a földre, évszak váltáskor Rot lesz belőle, amit a Barn-ban fel tudsz dolgozni. Bogyókat szoktam erre a célra gyűjteni, vagy káposztából is rengeteg terem, fele úgyis felesleg.
Azt tudtátok, hogy hogy a legegyszerűbb upgradelni az épületet? Én tök véletlenül jöttem most rá. Mondjuk az éléskamrát ami lvl1 és építed a lvl2-t csak rá kell állni vele az egyes szintűre és fel upgradeli! Nem kell lebontani.
Az alapanyagokat nem kell a ládába tenni az adott gyártó épületnél hanem csak a hozzávaló szerszámot nem? Pl a kovácsnál.
A szerszámot sem kötelező a gyártó épülethez tenni, a raktárház ládájából elérik a munkások a szerszámokat és az alapanyagokat is. A bányánál csak a bányaépületre van szükség, se ház, se külön raktár nem kell neki, a faludtól való távolsága teljesen lényegtelen.
Köszi az király. Mindig szaladgáltam a vadászház ládájába rakni késeket. Meg a bányának a ládájához tök messze :D
A mentéseket hol tárolja a játék? Megvenném eredetiben. Tudom folytatni vajon onnan ahol most állok?
A mentéseket itt találod: C:\Users\a neved\AppData\Local\Medieval Dynasty
Nagy valószínűséggel tudod majd folytatni a mentésedet, hacsak nem valami nagyon régi verziójú, 1.0 előtti példánnyal játszottál.
Sziasztok be került a játékba a javitót verzió mi már rég megcsináltuk csak basztak bele rakni de elvileg még karácsony ellött jön egy update abba meglesz csinálva az is ami most még Angol
Remélem, abban némileg jobban volt ügyelve a helyesírásra.
Ez, de hangulatos. Az én településem is hasonló, csak én folyópartra építettem.
szinte ikertestvére lehetne :-)
Méghogy "szinte ikertestvérek"... Ez óriási tévedés! A fejlesztő és egyben kiadó -DNA ARMY GAMING- újabb hulladék játéka. A medievál szó lehet a maximum, ami közös a két játékban. Ez egy üres, sivár, lélektelen játék. Csak férfiak vannak benne! és mindegyik úgy megy vagy áll mintha éppen pofán akarna vágni. A készítő a Trader Life Simulator-t adja ki újra és újra megváltoztatva a képi világot. Szóval a legjobb helyen ott van ahova korábban beraktad, a Medieval shit topickban!
Banditákkal találkozott már valaki? Több erdei táborukra már rábukkantam de személyesen még nem futottam össze velük. Nemrég kezdtem el a játékot, most a második év őszénél tartok.
Lesznek majd nefélj! :) Mondjuk én legtöbbször éjszaka találkoztam velük, de könnyű kiszúrni őket mert a tábortűz mellett ülnek, az út mellett. De simán lenyilazod őket főleg ha meglepetésből támadsz!
Tettem egy körutat a térkép déli részén és éjszaka kétszer is beléjük botlottam. Ahogy mondod a tűz már messziről látszik. Nem vagyok egy nagy harcos de elég könnyen kiiktattam őket. Elég jó loot volt náluk: sajtok, drága piték, szerszámok, pénz, értékesebb ruhák. Valójában ez a kis turné volt eddig a legjövedelmezőbb tevékenységem a játékban. :) A zsákmányból könnyedén tudtam venni egy vas nyílpuskát hozzávaló lövedékekkel az egyik déli faluban, talán Hornica a neve. Még egyedül vagyok a játékban de a következő évszakban építek egy másik házat is és próbálok toborozni még egy embert. Mire érdemes befogni? Ha vadászatra jelölöm ki akkor eredményesebb lesz ha valami normálisabb íjat hagyok neki a kabinban vagy elég egy gagyi kés is? Érheti halálos baleset vadászat közben? Vagy inkább ültessem be a műhelybe és csináltassak vele kosarakat amíg bele nem őrül? :)
Eddig tetszik a játék egyébként, ügyesen ötvözték benne a készítők a szerepjáték, a túlélő és a stratégia elemeket. A túlélő rész nem annyira nehéz nagy kedvencemhez a The Long Darkhoz képest bár ennél a játéknál talán nem is ezen van a hangsúly. Egy dolog van ami elég zavaró nekem, a háromnapos évszakok. A játékban ez átállítható de oda van írva hogy nem javasolt. Mit rontana el ha meghosszabbítanám az évszakokat? Próbálta már valaki?
Az első embert -szerintem- favágásra jó beállítani, mert amíg csak ketten vagytok nem nagy mutatvány a vadászatból előteremteni az élelmet. Fa viszont rengeteg kell az építkezésekhez. Több lakóépületet kell építeni, mert az elején minden házba csak egy embert érdemes rakni. Ha párokat alakítasz ki rövid idő múlva terhes lesz a csaj és szül egy gyereket, majd két évig csak a falat nézegeti a gyereket ringatva. Etetheted, itathatod, fogyassza a tűzifát és semmi haszna.
Ha vadászatra jelölöd ki, csak kést kell neki adni. Baleset nem éri. Ha jó -vadász- képességű embert veszel fel annyi húst gyűjt be, hogy marad még eladásra is.
A játékban ez átállítható de oda van írva hogy nem javasolt. Mit rontana el ha meghosszabbítanám az évszakokat?
Én négy napos évszakokra állítottam. Nem tapasztaltam semmi hátrányát. Ráadásul, ha mégis gyorsabban szeretnél haladni, a három feletti napokat át is lehet ugrani, ha éppen nincs szükséged a plusz időre, sőt az utolsó patch-ben ha jól olvastam lehetőség van menet közben is változtatni a kezdeti beállításokon.
Köszi az infókat! Tegnap este még kipróbáltam az új nyílpuskát és - pár karcolással ugyan - de kiiktattam két bölényt. 100 hús lett belőlük az nem rossz, ráadásul elég közel laknak a tanyámhoz. Káposztát szoktam ültetni mikor lehet + már tudok főzeléket is csinálni így kajával nem lesz gond 2-3 ember számára.
Az első lakómat így elküldtem a favágó épületbe de a kis szemét csak támaszkodott egy gerendához. Már majdnem lelőttem akkor vettem észre hogy az épületmenüben még ki kell neki osztani hogy gyűjtsön rönköket. Erre elkezdett gyalulni valamit az épületben de gondolom ez az animáció jelzi hogy dolgozik. Majd ránézek a raktárban hogy mit produkált.
Közben már jött a jelzés hogy kovácsműhelyt és csirketelepet is tudok majd építeni. Szerintem a csirkékkel folytatom, a következő lakó ott fog dolgozni. Vadászatot / növénytermesztést / főzést egyelőre viszem én. :)
Az évszakok hossza talán a kaja miatt lehet érdekes: termést aratni csak egyszer lehet egy szezonban így ugyanannyi kajának hosszabb ideig kell kitartani + ott van a rohadás tényező is. Négy napra állítom majd én is, az még nem tűnik veszélyesnek ebből a szempontból.
Az 1 ember / 1 ház tippet külön is köszi, a babaveszélyre nem is gondoltam. :)
Sziasztok! olyan kérdésem lenne, hogy útolag, hogy lehet állítani a napszakok hosszát?
Gondolom, hogy az évszakok hosszára gondoltál, mert a napszakok hosszát nem lehet állítani.
A játék jelenlegi legfrissebb verziója az 1.1.1.0 Ennél a verziónál ha ESCAPE-el kilépsz a játékból a főmenübe, megjelenik egy olyan opció, hogy: Játék testreszabása Ezen belül: Évszakok hossza (Napokban)
A beállított új érték csak évszakváltás után lép életbe! (Erre egy villogó piros felírat is figyelmeztet.) Utoljára szerkesztette: Redapple, 2021.12.24. 06:53:35
Szerintem nyers dolgokat ne adj el, sokkal többért tudod eladni ha fel van dolgozva akármivé! A nyers húst pl sült hússá teszed. Be tudod az új verzóban állítani, hogy 1 idő alatt megcsináljon bármennyit így 500 hús pl egy hús sütése alatt megvan!
Sziasztok! Lenne egy kis problémám, amikor venni vagy eladni akarok árut, akkor valamiért, ha arébb viszem a csúszkát akkor egyből felmegy a szám 999-re. Ezzel lehet kezdeni valamit vagy mi lehet a baj?
Na, ünnepek alatt csak újrakezdtem :)
Tapasztalat, hogy könnyebb lett a legelső végigjátszásomhoz képest, de lehet hogy ez csak azért van mert ennyit számított hogy már van benne valamennyi tapasztalatom. Ezek a kocsik egyáltalán nem borítják fel a játékmenetet, elég változatos hogy mit lehet találni rajta, még az elhagyott táborok sem, ott esetenként jó dolgokra lehet lelni, de messze nem számít annyit, sőt én azt mondanám hogy jót tett a játéknak. ..ha már bele lehet variálni az évszakokba, akkor én megdupláztam, 6 nap egy évszak és egyelőre semmilyen anomáliát nem tapasztaltam, nekem ez így jobban bejön mert emlékszem az első végigjátszásnál nem tetszett hogy én gyakorlatilag nem is ettem, felpumpáltam magam azzal a növénnyel ami HP-t ad, azt kész, azzal a felvehető képességgel hogy mittomén hány százalékkal lassítja az éhezést is szomjazást a játékban, elérhető volt hogy egyáltalán nem ettem mivel a 3 napos évszakváltás kezdetén amúgy is feltöltött maxra. Szóval ez így sokkal reálisabb nekem. Az elején csináltam pár 'magaslest' azaz körbekerítést, így biztonsággal le tudtam vadászni akár a bölényt is ami ugye meglehetősen sok kaját jelent. Eleinte erdemes megvenni a szálas rozst és zabot a kereskedőtől, ezt magunknak kicsépelni, és akkor egyben megvan a takarmány is olcsón. Jelenleg már minden oké, csak nézni kell a falut, illetve felkészülni a bővítéssel járó nehézségekre, a mezők már jól működnek, a csajokat úgy állítottam be hogy nem akkora gond ha kiesnek pár évre. Az ellenfelek sebzéstűrését felvittem, de még így sem okozott gondot a banditatábor, de nem frontális támadás volt nyilván :)) Szépen okosba simán hozhatóak a banditatáborok.
Van pár dolog. Miközben a település teszi a dolgát, én úgy döntöttem hogy Hornica-ig tartó útvonalon megcsinálom a kerítést végig hogy biztonságos legyen, sima botkerítés mert ahogy tapasztaltam nem megy át azon sem semmi. Szal megépítve oké, tök jó...és eltűntek az addig ott rendszeresen megjelenő farkasok, és így állt össze hogy miért nem eszik meg a medvék a bányászt, mert ahol a civilizáció megjelent, akár csak egy kerítés formájában is, onnan x sugarú körben eltűnnek a vadállatok.. település most:
A piacon megtermelt pénz az anyagraktárba kerül, elég jól működik.
Emlékszem rá, nagyon jól nézett ki. dupla falat húztam, és rendszeresen kivágom a palánkhoz közel lévő fákat...na mintha bármi is megtámadna :))) Azért azt hiányolom hogy útra nem lehet tenni kaput, és a banditák néha támadhatnának...bár persze az új játékmechanikákat is jelentene...de ilyenkor már nem nagyon van miért játszani, csak a szöszölés van, a ládám már tele van kincsekkel (csábító holmik az asszonynak... itthon is elférne)
Sziasztok! Pár kérdésem lenne: - a falum lakóit nekem kell ellátnom kajával meg vízzel úgy, hogy beviszem a házukban lévő ládába, vagy ha az éléskamrába teszem a kaját akkor megoldják onnan? - hogyan lehet a kedvüket növelni?
Nagyon a játék elején járok, ráadásul ez az első ilyen stílus. Köszönöm a válaszokat!
Nem kell semmit bevinned a házukba, megoldják maguk az éléskamrából. Hasonlóan ellátják magukat tűzifával az alapanyagraktárból, semmit sehova nem kell külön vinned, kivéve ha magad csinálod..mittomén ha te magad csépeled a gabonát mert csak, akkor magaddal kell vigyél annyit amit kicsépelsz, és utána a magot/szárat vissza az alapanyagraktárba, vagy tovább dolgozol vele ahogy tetszik. A kedvük alapvetően növekszik vagy stagnál. Amennyiben nincs munkájuk akkor romlik, ha pedig házuk sincs akkor rohamosan romlik és végül elhagynak. ..ha van tető a fejük felett és munkájuk az már jó, ne éhezzenek, ne szomjazzanak, illetve mindig legyen elég tűzifa. Amíg nem sikerül kiegyensúlyozni a szükségletet és a termelést addig naponta ellenőrizd hogy mindenkinek megvan-e a munkához szükséges szerszám/alapanyag...tud problémát okozni.
Csak azzal egészíteném ki azt amit b-type mester írt, hogy mi az ami a legnagyobbat dobja a népek hangulatán. Ez nem más mint, ha szerzel nekik férjet/feleséget -kinek mit. Viszont azzal számolnod kell, hogy hamarosan gyermekáldás elé néznek a pupákok, ami viszont neked nem annyira áldás, mert a nő -miután megszült- két évig nem csinál mást, mint a házában ringatja a pulyát és számolja a falon a pókokat. Következés képen két évig nem oszthatod be semmilyen munkára, de legalább etetheted, itathatod :)
Medieval Dynasty - The Windmill & Decorations Update
New building – Windmill. New decoration system for Houses. New furniture - Flower pots with the possibility of planting flowers. New items - small flower vases. Over 30 new locations of interest generated on the map. Dynamic drawing of player objects on the map in the book. Effects for the Blacksmith. Effects for the Lumberjack. New Stallholder animations. New Beekeeper animations. New pick-up animations for items to third person view. More sounds for falling trees. Doppler effect to sounds of falling trees and ranged weapons. Reverb effect for falling tree sounds. New sounds for putting items into inventory. New sounds for dropping items from your inventory.
meg egy csomó minden javítás, meg optimalizálás, meg ú hangok meg ...bla-bla :)
A függönyök, polcok, virágvázák oké, a malom az f@sza,