Sokkal kaptya be. 3 zsoldossereg kellett ahhoz hogy megverjem, és valóban piszok idegesítő az íjászok szaladása, végül is úgy lett az enyém a tartomány, hogy a maradék két íjjászseregét kergettem a térképen.
Mindig a piaccal kezdd el az építkezést! A piacrendszer úgy néz ki, hiába építesz egyéb piacot, hogy fejlődjenek a házaid (L1-L3ig), fontos, de amekkora piacot csináltál elsőre, ameddig ott fel nem áll az összes árus az adott helyen, addig, ha van is egyéb piacod, nem fognak oda sátrakat felverni, vagyis, kicsinálhatod a házaid fejlődését, pontosabban lassíthatod, előbb utóbb azért azok is fejlődnek, hiába a távoli piac, ha olyan a küldetés (vagy annak) beállítása(i)! Vagyis, több kisebb piac, mint szerintem úgy egy nagy, hogy a térképen necces építkezni. És akkor piac mellé a L3as házak pékségei, sörkimérései, köréjük a kocsma, ill. jó ha nincsenek messze a raktárak sem. Először azt hittem, elég 1-2. Nem. Minél nagyobb a településed, egy idővel annál több raktár kell. Ha nem tudod jól megtervezni, később gondot okozhat, hogy rohangálnak a raktárokba, mint a mérgezett egerek. Rámész a piacra, ott termék, és mutatja zölddel ha el van látva a ház, és pirossal ha nincs!
Kastély. A falu növekedésével kezdhetsz bele, szintet kell lépned a faluddal. Ne akarj nagyot tervezni az elején. Lepakolod a külső tornyokat, meg még ki tudja mit, előre megtervezed, blabla. Ne. Manor, adó épület, aztán a hadsereged növeléséért, le kell rakni a Garrison Towert, hogy növelhesd (duplázhatod) a Retinue (kiséret) méretét. Elvileg, ahány területed van, a másik területen új Castle, új Garrison torony, növelheted a kiséret méretét. Valahogy így működik a dolog. Óvatosan a kastély építésével. Ha beleraksz épületet, pl. malom, és fallal veszed körül, nem tudom bug-e vagy csak szopatott, de nem tudod utána kijelölni a várfalon belüli épületeket. Működnek, de mégse. :D
A harc. Lándzsások, ill. csákány/kard/stb., fullos testpáncélban. (Van import, és van saját gyártású. Árban különböznek.) Lehet színezni is őket, de az bugos. Nekem, a totálisan képzett íjászok SE működtek, gondoltam, live earlyig nerfelték őket, és tényleg ... Ennek ellenére azokat támadják meg először az ellenség tagjai. Saját miliciából ha vki kipurcan, akkor kipurcant a lakosod. Idővel érdemes zsoldosokat is felfogadni, akik drágák, de eldobhatók. Nem töltődnek fel emberből, mint a milicia, hacsak szélnek nem ereszted őket. Attól függően támad az ellen, hogy mi van beállítva a küldetésnél. Természetesen, nem közelező harcolni, olyan beállítás is lehet, de az acsik egyelőre főleg a második küldetésért járnak igazán. Olyat is lehet beállítani, hogy banditák, de a báró csak claimel, és addig nem támad, míg te nem támadsz rá. Akkor védi a területét. Influence-t harcban kapsz, bandit campek, hadsereg ellen. A báró terjeszkedik, de nem épít. Csak claimel. :) Influencet harc mellett még a templomban lehet szerválni. Kajáért influencet kapsz. Az adóknál tudod beállítani a mértékét, ill. azzal is kapsz, ha a manort fejleszted. A zsoldosokkal vigyázni! Míg a milicia a manorból rohan elő, a zsoldosok valamelyik terület széléről. A milicia színe a kiséret színe lesz a te zászlóddal (nexuson vannak már modok!), de a színválasztás jelenleg bugos.
Házak. El kell dönteni mit akarsz: lakosságszám növelést, bemegy a lakosság, és vmi munkát ahol ember kell azt csinálja, vagy kis kertes házakban, későbbi felhasználásra épületeket. Ott az picit máshogy működik ... A sima házakba kert nélkül (lehet nagyobb, kisebb), csak családok költöznek. Egy v. több. Bővíteni is lehet. Ahogy lerakod. De ha hátsó kertes házat építesz, akkor nagy kert kell az almának és zöldségnek, kisebb a tyúknak és kecskének. Máshogy az alma és zöldség biznisz nem éri meg. A házak fejlődésénél mindig kiírja, hogy mi kell neki, ha az nincs meg (küldetéstől függően) vagy nem, vagy csak lassan fejlődik az adott ház. Én úgy szoktam, hogy kocsma mellé sörfőzde, és iparcikkes történetet MINDIG csak piac köré építek. Minden máshol alma, zöldés, tyúk, kecske. Mindnek van értelme. Ha bevállalod, hogy legyen szabóság a házban, akkor a benne lakók MIND szabók lesznek, és hopp, ugranak is a munkájukból. Tehát, ha nincs elég tartalékod, akkor máris nullán vagy, és nem fog senki szállítani, építeni, fejleszteni, stb. ameddig nem jön új család. És akkor elérkeztünk oda, hogy mindig legyen üres ház! Mert az emberek jönnek, de ha van üres ház, nem buksz időt a népességnövekedéssel. VISZONT, tervezz úgy, hogy legyen elég kaja, mert a mennyiséget és hogy mennyi időre van, azt az aktuális népességedre írja, sosem a "vajon mennyien lesznek majd télen" kérdésre ad választ, meg arra, hogy ha jön még több család, ugyan lesz-e elég kaja, tüzelő, és még ki tudja mi télire!
Úgy vettem észre, hogy ha gyors fejlődéses falut/várost tolsz, már az elején érdemes a kereskedéssel is szórakozni! Mert ha nem, gyorsan kifogysz télire.
Figyeljetek oda, hogy mindig legyen elég ember aki ülteti a fát, mert azzal dolgozik mindenki. Be lehet állítani, hogy mennyit tartalékoljanak mindig (épület építése, várhoz, stb.), és miből legyen deszka. A timber mindig fontosabb szerintem, mert deszkát tudsz venni, tüzifát is, de timbert NEM! Úgyhogy az erdészed fásítson, mert el lehet oda jutni, hogy nem marad fa. :D Néha érdemes szüneteltetni egyes épületeket, mert többet használ, nehezen tudod szabályozni, mint ahogy tervezted. Bogyó, hús a "kaja", abból lesz az elején minden, DE nem kell sok, mert gyorsan kimerül egy-egy évben az adott nyersanyag forrás. Ha bontasz épületet, a nyersanyag egy része megmarad, össze tudod onnan szedni, de NEM ÉRDEMES GYORSAN NAGYOT FEJLŐDNI, mert követhetetlenné válhat a dolog. Szépen, lassan, legalábbis szerintem, mert éhen halnak, elmennek, meghalnak harcban, kigyullad a házuk, stb. Úgyhogy figyelni a lakosokra. Mindezt úgy, hogy a második külditől támad a gróf is (ezen lehet finomítani, pl. csak védekezzen, de akkor is fog jönni ellen, két v. ki tudja hány évente, pontosabban amit beállítasz. De az acsik konkrét, nem buherált küldik kapcsán jönnek! Már aki erre izgul, annak fontos lehet, mert több napos program ez a játék, és akkor a további területekről még nem is íram. Tehát, körültekintően építkezzetek, a fa nagyon fontos, ugye. Ha már fa, javaslom, hogy saját ökre legyen a favágónak, ahhoz kell istálló, de ahhoz NEM felétlenül kell ember az istálóban, csak állat, mert elég ugye az ökrökhöz az, aki nem csinál semmit!, csak meg lehet szopni értelemszerűen, stb. A rönköket, árut, stb. ha nem kézi vagy egyéb kocsival szállítják, kell ló, öszvér, és ökör. Minden más állatot tenyészthetsz. Az is külön történet. Úgyhogy, ne pazaroljátok a fát! Nem kell állandóan tüzifát aprítani, lehet venni is. Sörhöz barley kell, aztán L3as házból Brewery, és csak utána fog tudni működni igazán a kocsma. A ház szintekhez pláne kell kocsma, úgyhogy érdemes odafigyelni, hogy legyen sok sörfőzde, kocsma és részeg! A kor plázája a kocsma. A férfiak és nők is mind odajárnak. Látva a részletességet, szerintem idővel lesz kupi is. :D
Kereskedő. Szerintem totál bugos. Early. Az a legnagyobb bajom vele, hogy kicsi a befogadóképessége és kénytelen vagy egy területen többet is működtetni, méghozzá úgy, hogy mindegyik ugyanazt csinálja. Érdemes raktárt mellé vagy granaryt, azok mellé istálló, mert folyamatos az áruáramlás, és néha azért lassul be a hadsereged amint éppen átvág a városon mert természetesen attól távolabb támad az ellen, mert az utakon megy a rengeteg szekér, taliga, és még a piacon is kerülgetheted az árusok bódéit. :) De jó dolog, mert pl. a fát építkezésre, stb. használhatod, nem pedig csak kivágják tüzifának, kipusztítva az erdőt. (Én nem szoktam az erdésznek megmondani hogy hol telepítsen, hanem egyszerűen oda rakom, ahol van tüzifát vágó faváró és van rönköt cipelő favágó.) Amit kivágnak, ott telepít automatikusan, érdemes teljes létszámmal üzemeltetni, mert van amit nem érdemes, annyira kicsi a raktára ... De visszatérve a kereskedőhöz: kell. Nagyon. De nem szabad nagy tételeket rendelni, mert elrohad, és nincs is elég hely. Ha vmivel kereskedni akasz, hopp, megveszed az útvonalat, biztosítod hozzá az állatokat, és már áramlik is be a termék. Érdemes nézni, hogy hány állatod, ahhoz hány istállósfiúd (családod) van, ahhoz hány istállód van, mert folyamatosan hülyeségeket ír ki, és ha nincs az állat feje felett tető, elveszhet, hónap míg új állatot szerzel, HACSAK nincs állatkereskedőd. De ez a rész számomra eléggé "early", szerintem ultrabugos, de ha rendberakják, akkor jól fog működni. Egyelőre nem rakták rendbe.
Amitől meg fogtok őrülni, az a szabad emberek hiánya. Baromi lassú a felszabaduló ember aki semmit se csinál. Egy év alatt max. 24-30 család jön. Max. Havi max kettő (100% elfogadásnál jött néha több). Néha érdemes szüneteltetni az adott épületet, mert akkor megkapjátok az embert onnan. De tudni kell, hogy ha volt standja a piacon, nos, az elvész ... Szóval, minél nagyobb a város, minél nagyobb annak kiterjedése, annál bonyolultabb a szállítás, bonyolult, mert a be nem osztottak, hacsak nem upgraderől van szó, ott a család is besegít, azok akik egyáltalán építenek is, de úgy vettem észre, eléggé kellenek a szállításhoz is. Mivel nem embereket, hanem családokat pakolsz az épületekbe, érdemes nézni ki hol lakik! Tehát a város másik végébe lakó család, ne dolgozzon az egyik végében (ezt meg lehet nézni, kicsi sárga vonalak mutatják ki merre és mit csinál adott épületből), mert ha egész nap munka helyett bandukol, akkor jó sok időt qur el erre ... Lehet rakosgatni a családokat, de visszaüthet, így szvsz szard le, de lehet, és rakosgasd, ha zavar, hogy vki nem hatékony helyen él a munkájához képest, de ne felejtsd el, hogy van háború, meghalhat, aztán rakosgathatod újra míg meg nem őrülsz. Ráadásul szerintem ez a rész bugos, és remélem, ezt finomítják majd 1x, mert most nem tökéletes annyira, mint lehetne ...
Föld. Érdemes a kijelölt területet NEM azzonal beültetni. Sőt, a crop rotation szerintem bugos. Én nem is használom. De így figyelni éppen hol jársz, és figyelni kell mit ültess, vagy ne ültess, és időben meglépni (parlagon hagyni, vagy álltokat hajtani rá ha van ez a képességed, stb.), mert a 100%os hozamhoz idő kell! A földműveléshez be is rakok egy kis guideot, ÍME, mert az elég bugos és valahogy nem működik úgy, ahogy írják. (Pl. méhészet, területenként kettő lehet, és köze van a terméshozamhoz, de ezt a kifejlesztése után se érzem. Mindengy, majd bugtalanítják és jó lesz, mert baromira összetett. Lehetne itt belemenni, hogy mekkora terület, azon hány család dolgozzon, hány farmház, de a mézből és tojásból simán túl lehet élni a teleket az elején (érdemes a méhészetet kifejleszeni!) + kereskedelem, mert a bogyók és állatok nem "teremnek" mindig. Úgyhogy, sok hunting camp és sok bogyószedőház nem kell. (Itt érdemes végiggondolni, hogy hová rakd őket, mert ha egy erdész a környékre kerül, azt b+ kivágja az állatok körül a fát, és az a rész utána nem lesz az igazi. Ugyanez az igaz a mennyit öljek, mennyi maradjonra. Mert ha sokat leölsz, kevesebb lesz, a bogyók meg végesek/év! A gáz az, hogy ha oda is figyelsz, a kaja is elrohadhat. Pl. megsérül az időjárás/tűz/háború miatt a piacon vagy ahol éppen van az áru, és jön az éhínség ezerrel! Ha kifejlesztitek az állatokat a földre, akkor a földművelés hozama is megváltozik. Meg ugye ott a kerítés a földekre, tehát vannak lehetőségek, tessék próbálgatni kinek mi jön be!
Egy megjegyzés azért a földhöz. Ha a föld nem normális, hanem, amolyan "oda jó lesz az, jó lesz" méretű, akkor ha ökröd lesz, az ökör nem tudja 100%osan/normálisan felszántani a földet, és még előre jósolt 100%os hozamnál se lesz elég sok aratni való. Én úgy szoktam, hogy téglalap alakú földterület veszek a földműveléshez, ami köré utat építek, de úgy, hogy a farmtól úgy juttassam el oda az ökröt, a földig, hogy ha szántja, a téglalap alakú földet körülvelő úthoz egy pici útról juthasson be egy másik mellékútról, és pont a föld közepére egy kis utat építek, azért, hogy ezzel az ökör PONT középen érkezzen be a szántani való földre, majd a tökéletes 90 fokos szögekben bezárt földön akár majdnem 100%osan szántsa azt fel! (Remélem érthető! :D) A föld mérete nálam kb. 0,7 Morgen.
Terület. Szakosodni kell. Nem lehet agyba-főbe tolni. 6 pontot tudsz egy-egy területre elkölteni, tehát nem tudsz mindent kifejleszteni! De ez így jó. Van ahol egy tiszta zöld legelő az egész terület, van ahol meg nem az ... :D, finoman fogalmazva. Fontos, hogy adott spoton vannak kis lelőhelyek. Ahol korona van felette, az a sima duplája vagy még többszöröse, ahol nincs, az sima. A berry és az állat (hacsak ki nem vágod a fát körülötte) kb. véges, de nem sok. A hús és bogyók mellett tessék a népekkel kenyeret fogyasztatni (nem írom le a menetet, aki ezzel játszik, játszott mással is előtte, ismeri, így a malom, sütő és pékség körül keresgéljen), de van ugye ahogy írtam a módják a zöldség, a tojás, a méz, blabla. A fejlődéshez piacközelben kell hogy a piacon legyen legalább két fajta kaja. Aztán ezt hogy nem költözzenek el, mindig követelik is és követelik, és követelik. TABal meg tudod nézni, hogy kinek mi a baja, hol mennyien dolgoznak, laknak, stb. (Ja, R az út, C az építés gombja. YX az idő lassítás, gyorsítás, Ctrl+C eltüntetni a HUDot, és lehet klasz képeket lőni a városodról, a kis pöttynél pedig jobb felül, TPS módban előjön a földesúr, akivel be tudod járni a falvad/városod. Jelenleg, ha nő vagy, ha férfi, mindig egy szakállas öregember jön elő, de roppant mód ki van ez is dolgozva. A falak, nem számítanak, azon mész át és ott ahol akarsz. T gomb a területeiden között tudsz gyorsan váltogatni.
Épületek. Nem megyek bele mi mire való, de ha rákattintasz az épületnél a kis kérdőjelre bal felső részén a panelnek, akkor kiírja mire való, miből mit állít elő. Amit megtanultam, hogy raktárba minimum mindig érdemes 4 család, mert több az árú, mint az étel, élelemraktárba mindig legalább minimum 2 családot pakolj! Ez alatt sose. Farm minimum 4, a többi mindegy. Ha háborúzni kezdesz a saját területeden!!!, kötelező a temető és mellé a templomot fejleszteni, jelenleg L3 a max, de az L4 már katedrális szint lesz, megtalálod az art bookban hogy fog kinézni, ahogy idővel a hajókat és a kőfalat, erődöt, város körüli falakat is szépen bele fogják rakni, ami a legvégén nagyon élvezetes lesz, ebben biztos vagyok. Főleg úgy, hogy ami benne van, és most nem foglalkozom a bugokkal, valami ultrabrutál módon élvezetes már most!
A házaknál érdemes még figyelni arra, hogy amikor L3nál specializálod, legyen tartalék családod elég, aki nem csinál semmit, mert simán le fogja venni, lakóház mérettől függően 2-4 között! Meg ahogy mondtam, aki free, azt berakod épületbe, de ha L3as háznál mondjuk egy család ökröt visz, vagy kocsmáros, egy másik meg favágó, akkor az egész ház a specializációra fog rámenni, vagyis, akár három család is a házban megváltozott "munkaképességű" lesz. (A piacon úgy vettem észre, ha van szabad család, a standot nem bukják el.) Az gazdasági épületeknél, ha nincs semmi a családtag sziluettjénél, akkor nincs standja a piacon, ha van, akkor pedig van. Ilyen egyszerű.A kocsmárostól a kereskedőn át a favágóig mindenkinek lehet standja a piacon. És ne felejtsétek - már írtam korábban, de nagyon fontos -, ha leraksz egy 169es méretű piacot (az a legnagyobb), akkor ameddig a 169 helyet meg nem töltik, a többi piacon szar se épül! Érdemes előre megtervezni és lakótömbönként kisebb piacokkal operálni a fejlődés fenntartása érdekében. Legalábbis szerintem. A piacon főleg a L2-L3 családokból van stand és mani, úgyhogy érdemes odafigyelni mi kellhet nekik. Ja, és kifogyhatnak a cuccok. Pl. a kőbányám úgy kimerült egy emberes bányászattal is, mint a szar. Úgyhogy a kőre odafigyelni, de szerencsére nem kell sok, és lehet tradelni. A clay kell a házak cserepéhez, azt is érdemes bányászni, stb. Sawpitnél elég egy család a működtetéshez, és inkább még egy sawpit, mint egy újabb családot mellérakni! (Szerintem.)
Ami még fontos, a betegségek és tűz. Tűz lehet villámcsapás, háború, stb. által. A tüzet oltani úgy lehet, hogy ha van kút. Kútnak ugye kell a kék színű vízvonal, érdemes előre figyelni, hogy hová teszel le házat. A betegségek temetetlen halottakból, éhínségből, stb. vannak, de ha kifejleszted az opciót a bogyózóknál, tudsz gyógynövényt is szedni, a hunternél a hús mellett kifejlesztheted a csapdát, stb., szóval amellett, hogy egészségesebben fognak élni a falusiak, emellett hasznos is idővel. Aztán egyszer csak egyre többen halnak meg csak úgy, bár nem olyan managment ez, mint az Ostrivban, talán majd idővel. Ha megsérül a harcok során vmi, újra kell építeni. Ha L3 háznál pl. a gyümölcsösből kovácsot csinálsz, teljesen! átalakul a ház. Ez több idő, kell felesleges ember, stb. Nagyon jó kis apró részletek vannak a játékban. Szeretem ezeket nagyon, csak elsőre én is beszoptam rendesen. Amit most írok, az már tapasztalat. :)
Ami fontos: standok, többféle kajával, majd ruhák. Ha gyártasz majd az L3 házban, akkor 3-4 lehetőségből tudsz választani, kivétel ha jól emlékszem a sörfőzde és a pékség. Tehát: ruháknál csizmától a gambesonig, páncélnál a sisaktól a vértig, kovácsnál a toolstól egyéb másokon át tudsz választani. De mint írtam, minél több a valami, annál esélyesebb, hogy még a 2500as raktár is kevés lesz. Stb. stb. Ez a legnehezebb rész, hogy legyen a fejlődéshez, és ne legyen tele a raktár, és a raktárba szállítás közben ne rohadjon el a kaja, sérüljön meg valami cuccos. És akkor még a villám a raktáradba is csaphat, aztán lehet örülni, de ez így valóságos. :D ( Owenen is lehet kenyeret sütni, ember kell hozzá.)
A raktárakban érdemes használni a mit fogadjon be, mint ne opciót, mert lehet specializálni az áruforgást. Az ökröket távol is elhelyezheted. Bugos, de nem érdemes telequrni velük a várost, bár én egyet-egyet szoktam a raktárak mellé tenni. (Érdemes istállót felhúzni, az már két hely!)
A work area-t, amikor köjelölitek, akkor a ctrlal tudjátok nagyobbítani, kicsinyíteni! Erre mire rájöttem ... :D Vigyázzatok vele, mert simán képes az erdész fát ültetni a kertedbe. :D Ja, és még azt vettem észre, ha a deep miningot kifejleszted, és a koronás nyersanyagra teszel bányát, kb. sose merül majd ki! Ugyanez igaz a koronás állatlelőhelyre, de ott úgy vettem észre, hogy bár nem merül ki, fontos mennyit raksz be értéknek, hogy adott camp mennyi állatot vadásszon le. A hús kb. végtelen, de lehet fos az eloszlása, ha nincs elég újratermelődés!
Kétféle bevétel van. Amit a házak és épületek "termelnek", és ami a báróé. Az egyikből vásárolhatsz, fejleszthetsz, a másikból pedig zsoldosokat bérelhetsz. Mindig legyen elég manid tartalékban, mert beszopod, mint állat! A báró a falusiaktól vesz "el" adó formájában, ill. a bandit campekből jut még pénzhez. És ennyi. Ügyesen, de óvatosan a költekezéssel!
Rönköket úgy vettem észre, hogy csak a logging camp tud tárolni. Ez van. Kereskedőnél se kapható. Egyelőre. Mivel egy ökör tudja elhúzni, van benne logika ... Viszont, minden mást, főleg kaja, építéshez cuccos, érdemes kereskedőtől IS beszerezni! 1-10 ezüst között mennek, és néha jól tudnak jönni!
Public order sok féle módon változhat, ahogy a like ujj is. Bár sok a falusi picsogás és elégedetlenkedés, azért minél több a lakosod, elég magasan lehet tartani ezt. Az adminisztratív épületek adnak bónuszt.
Ha az elfogadás 50-75%os, havi egy, felette több család - minimum kettő/hó - vándorol be a városodba/falvadba, ha van elég ház!!! Mindig legyen.
Én így építenék kezdetben: -piac -logging camp -forager hut vagy hunting camp -5 ház a hajléktalanjaidnak az elején, majd havi 1 ház+ minimum! -raktár és granary -mégház -forager hut vagy hunting camp, területtől függően -favágó a tüzifához -kút -tannery -church majd a többi épület értelemszerűen. Ez kevésnek tűnik, de pont az első támadásig elég menet lesz!
Sose felejtsetek állatot rendelni azokhoz a családokhoz, ahol tudtok! A skillpontokat okosan osszátok szét területfüggően! Tehát ahol sok az állat, vadászat, ahol kevés, mert termőföld van, ott az eke, stb. Az állatokhoz kell istálló vagy szabad hely, de ember nem feltétlenül! Legalábbis én így éreztem. (Ha raksz családot hozzájuk, nem probléma, mert onnan lehet elszipkázni, ha nincs elég ember a munkához!)
Kozmetika: a templomnál tudtok harangszót változtatni. Már aki akar. Viszont, kell upgradelni (jó sok idő), mert anélkül egy bug vagy így akarták, L3as házaknál szopó lesz, ahol már L2es templom kell, amit akarnak!
A marketplacere mész, megmutatja az ellátottságot. Rámész a tüzifára, kajára, megmutatja melyik háznál mekkora az ellátottság. L3as háznál már négy fajta kaja kell!, stb. Ha nincs 100%os ellátottság, csak "99", akkor töröld le azt a házat amelyik picsog, és építsd újra. Ez egy bug. Ha közvetlenül a piac mellé pakolod a raktárat és a granaryt, akkor lerövidül az út "a termelőtől a fogyasztóig", mindig lesz elég kaja, tüzifa, stb. Tüzifából 1 kell márciustól novemberig, utána 2 tüzifa/hónap/ház. Én úgy építem a piacot, hogy körülötte házak legyenek, de igazán jól, 100%osan jól működni úgy fog, hogy furcsa mód nincsenek körülötte házak, csak az ipar, méghozzá úgy, hogy jobbra-balra tolható értelemszerűen minden. Nos, ezen lehet vitatkozni, de én maradok a házakkal körülvett "főteres" változatnál! :) Utoljára szerkesztette: AnuluWork, 2024.04.29. 19:13:03
Kőtömb. Egyelőre csak a kereskedőtől. 16 pénz körül. Kifejleszted a Better Deals-t, akkor olcsóbb lesz. Utoljára szerkesztette: AnuluWork, 2024.04.29. 19:09:56
Azt fogalmaztam meg rosszul, hogy nem a háznál költözik a család, a munkahelynél lehet közlöztetni a családokat más munkahelyre, ahol lehet ...
Köszi! Felére már én is rájöttem egy 10+ órás próbajáték alatt, de sok hasznos van benne. A földeket érdemes jobbágytelek méretűre elkészíteni (kb. ház alaprajz nagyságú), akkor szépen folyamatosan felszántják, vetik a népek. Biztosabb így a hozam, mint egy nagy focipályán, amit ha nem fejezel be időre, arra az évre ugrik a termés.
én még cask az elején járok,de az építési sorrendem az alábbi volt: favágó,hunter és forager(mivel a bogyó szezonális,egy család kezdetben bőven elég ellátni a két épületet.azaz amikor szedhető a bogyó a vadászból kiveszed a családot és irány bogyót szedni,ha leszedted a bogyót irány vissza vadászni,addig is szaporodnak a vadak) granary és raktár,ebbe azonnal egy egy család amig összeszedik a parlagon elszórt dolgokat(ezek ha sokáig kint vannak,és esik is,akkor "rongálódnak" és eltűnhetnek),(azután ki lehet őket venni amíg nem lesznek többen),tüzifavagó,piac,és végén jöhetnek a házak. háznál a neten azt írták hogy a vegetable garden nagyon faja,kis falunál szinte nem is kell földet művelni,azt azonban figyelembe kell venni hogy nagyobb kert több idő megművelni,és addig hiányozni fog a munkás a beosztott helyről,szóval ezzel sem kell erőlködni az elején a gyümölcsnek 3 év kell mire a maxot termeli,szóval ezt is vedd figyelembe. piacot ahogy írod,központi helyre,és köré építeni a "gyárakat" :p
egylőre ennyi,majd ha haladok tovább irom mit tapasztaltam. első körben békés harc nélküli módot tolok Utoljára szerkesztette: Caliph, 2024.04.29. 21:58:37
Sztem a legfontosabb a támadás :)) alapvetően én a templomot igyekszem hamar megépíteni, tehát hajléktalanság megszüntetése+piac, majd rögtön a tempom, nyilván kell a favágó, deszkakészítő, bogyószedő és vadász, az 5 ember tologatva, ahogy megvan a templom akkor a deszkakészítő eldobja a gyalut és reverendát ölt. Ahogy megjött a pajzs és fegyver akkor milicia támadja az első banditatábort, a zsákmányt magamhoz veszem, akkor már van pénz zsoldost felfogadni és jöhet a következő banditatábor, lehet egye zsákmányt a közeli városban eladni, akkor az ebből befolyt pénz mehet kecskékre, tyúkra... DE nagyon fontos levadászni az összes banditatábort, hogy legyen befolyás, és pénz...ahogy a rivális lord területi igényt nyújt be, azt megtámadni zsoldossereggel és szétverni, a következő igényét detto. a befolyással már mi is területi igényt támaszthatunk és innen már nem áll meg előttünk, se befolyása, se pénze, de ha van is akkor nekünk több van. A hozzánk csatolt tartományokban való letelepedéshez is pénz kell, eleinte a banditatáborok a legjobb lehetőség erre.
Kétféle ennivaló kéne, hogy level2-re fejlődhessen a ház. Ott is van az út túloldalán a piacon a bódé. Nem két fajta étel van. Három fajta van! Bogyó, hús, tojás. Mégse engedi fejleszteni a házat. KÉP
Tudja valaki mi lehet a gond? Utoljára szerkesztette: Amergin, 2024.04.30. 22:52:12
Nekem ezzel a technikával lett meg másfél év alatt a 4 tartomány, egyébként az is egy működő taktika lehet (jelenlegi verzióban), hogy ha bejelentette igényét egy tartományra akkor megnézed a csata helyszínét, odaküldesz egy egységet, egy másikkal meg csalogatod, én most ezt tettem Nusslohe esetében, mert a következő havi kifizetés előtt fel akartam oszlatni a zsoldossereget. Az én csapataim sorakoznak a kihírdetett csata helyszínén, egy pedig cicázik az 'ellenséggel', amikor már egyértelmű volt hogy nem érnek oda a csatára akkor a legolcsóbb zsoldos csapat kivételével feloszlattam mindenkit. Az idő lejárt az ellenfél nem ért oda, és a tartomány az enyém. ...más kérdés hogy jelenleg nem tudom betelepíteni lové hiányában..
Mi kell egyáltalán az építkezéshez? Eddig elég volt ha van nyersanyag, meg szabad ember, megtalán ökör. Tier 3 házaim voltak és valamiért megállt minden építkezés. Újatkezdtem, és el se indul. Nem találják a fát, vagy nem találják hova kéne menni? Van elkezdett építkezés, azt se akarják befejezni. Mi kell egyáltalán az építkezéshez? Van amiről nem tudok?
Most pörgetem az időt. Végülis mindent megcsinálnak de egy épület eltart nekik 1-2 évig. Fiafaszez?
Olyasmire jöttem rá, ami nem biztos, hogy mindenkinek nyilvánvaló. A falu szélén lévő házaknál rendszeresen rinyál a játék, hogy nem teljesülnek a ház igényei (ruha, kaja, stb...) Persze arról beszélek, amikor egyébként mindenünk megvan és a központi piacunkon elérhetők is ezek. Megoldás: kicsi piacokat kell ezen házak környékére felhúzni. A bódé pedig egy KAMU. Nem kell, hogy ott legyen (nem is lesz ezeken a piacokon semmi sem, ha kellően nagy a központi piacunk, minden bódé ott lesz MEGJELENÍTVE, de csak megjelenítve!) Ezek a külső piacok (ahol nem fog bódét megjeleníteni) növelni fogják a környék házainak a piac általi ELÉRHETŐSÉGÉT, ha van ott bódé, ha nincs. Ez a megoldás! Utoljára szerkesztette: Amergin, 2024.05.01. 19:52:19
Sajnos nem megoldás: pár napig tényleg eltűnt az igények nem teljesülésének a jelzése, de utána újra visszatért... Akkor nem tudom, mi a megoldás. Álljon 10 házból a település, amennyi elfér a központi piac körül, a többi, ami nem az meg maradjon level 1-es? Nevetséges.
A megoldás: Raktár és magtár a piac közvetlen közelébe, mindegyikbe sok ember és el kell érni hogy az állítson bódét a piacon aki a raktárakban dolgozik.
jó és azt hogyan éred el? Amúgy a manor őrtorony és a kisebb tornyok még nem kaptak funkciót úgy látom. hiába írják hogy támadás alatt a falusiak bemennének oda hogy növeljék a védelmet (lődözzenek onnan nyilakat mint a Frontierben).
Korai még ez a játék. 0.7nél járunk patchben. Ne várjatok csodát.
A háború szerintem idegesítő. Főleg, hogy a báró claimel, claimel, és claimel, aztán annyi.
Hiába építesz újabb piacot, ameddig nem tölti fel az elsőt, nem fejlődik.
Ami okozhatja a problémát, az a beállítás amit az igényekre raktál. De van egy vonzáskörzet, tény. Meg van sok-sok olyan pici bug, ami elsőre észrevehetetlen, de másodikra kitéped a hajad, ha pl. éppen visszatöltötted a játékállást. De leszarom. Még új patch se jött.
Akit idegesít a kis raktárkapacitás, a nexusos van egy mod ami ezt megoldja. :)
Amit továbbra is bugos ha istállót építettél, az a livestock. Össze vissza írja és kezeli az állataidat.
Igazad van, ez tényleg segít. Raktár is kell, de sokkal kevesebb, mert a magtár az, amiből valóban sok kell, hogy tényleg fel legyen állítva annyi bódé, amennyi szükséges a 100%-on tartáshoz. Nem vettem észre, hogy lenne jelentősége, hogy a magtárak merre vannak a városon belül.
Három magtár és benne 9 család kell ehhez. 8 családnál már elkezd csökkenni nálam, vagyis jelenleg ennyi szükséges. Viszont így az összes ház húzható a hármas szintre.
Kereskedővárost éri meg csinálni szerintem, minden egyéb csak mellékszál. Ahogy nő a falunk így is úgy is kereskedni kell majd, akkor meg nem mindegy már, ha eleve annak csináljuk meg a falut? Kovácsműhelyt, sörfőzdét és szabóságot fejlesztettem a lvl_3-as házakban (csak ezt a hármat és nem fegyverkovácsot, csak sima kovácsot). A sör úgyis kell a jónépnek, a kovácsnál meg a szabónál pedig lehet változtatni a termelésen, ha az egyik cikk ára nagyon lemenne (mert le fog!) akkor ott van a többi, át kell állni arra és nincs gond, pörög tovább az üzlet. Míg ha csak egyfélét tudunk gyártani, akkor időnként annyira lemegy az ára annak a terméknek, hogy nem is éri meg gyártani és eladni. Van még mit finomítani a piac rendszerén, mert most van olyan, hogy vásárolom a vasércet (a kovácsnak kell ugye) és ez annyira felviszi az árát a vasércnek, hogy drágább lesz, mint a vastömb (ami ugye már a feldolgozott vasérc), ami nonszensz.
ez szép! Nagyon kiegyensúlyozott az élelmiszer mennyiség. talán veszel is? Nálasz szinte semmi hús nincs a piacon vagy pl. tojás, azok csak a házakban vannak, nincs fölösleg ami a piacra kerülne. 2 magtáram van fullra pakoltam őket. kajám van elég de nem ennyire választékos mint nálad.
Igen veszem is a kaját, mert van pénzem rá, ez az előnye a kereskedésnek. Veszem a mézet, a húst, a bogyót (nekem az a festéshez is kell), a gabonát (én őrölöm és sütöm le kenyérnek), az almát. A zöldség meg a tojás az teljesen saját. Persze húst szerzek vadászatból is meg bogyót is gyűjtök, de arra rá kell segíteni behozatallal is, hogy mindig legyen.
Leírom a tapasztalataimat a 100 családos városról. A központi piac kb. 80 férőhelyes, az volt az első, amit kijelöltem, úgy 20 szabad hely van még rajta. 19 db 3-as szintű ház, 1 db 2-es szintű ház, 10 db 1-es szintű ház (dupla házas telekkel mindegyik). Ennek a 100%-os ellátottságához nekem magtárban dolgozó családból 30 db kell (5 magtár van), raktárban dolgozó családból 12 van (3 raktár van), 3 kereskedőállomás van (fullosan megy mind=12 család), vagyis a családok kb. fele csak a logisztikát csinálja! Fluktuál egy picit a szükséges létszám ahogy megfigyeltem, lehet néha valamivel kevesebb is elvinné, de nagyságrendileg ennyi kell, szóval mindenki ilyesmire számítson. Nekem 5 év kellett hozzá, biztos van akinek hamarabb menni fog. Ha már ezen a szinten vagyunk, a báró nem jelent kihívást, simán lenyomjuk a fullos seregünkkel. Kár, hogy nincs erősebb ellenfél... Nagyon jó kis játék ez, látványilag egy "vizuális katarzis". Sajnos az az érzésem, hogy ez a 7 éve fejlesztett játék csak 7 év múlva lesz teljesen kész, ha ilyen ütemben halad...
Milyen gyorsan jönnek az új emberek/családok a faluba? Van 10 duplaházas telkem, mind lvl2, már több mint egy év eltelt, de még mindig csak 6 családom van, pedig az morál is 70% fölött van. Nem értem.
"MANOR LORDS @LordsManor · ápr. 28. Main points for the planned next patch: -Fix all the weird homeless bugs -Tune the archer damage -Tune the trade oversupply mechanics (it's too harsh and punishes regional specialization) -Slow down the rate of the AI claiming territories -Improve the sawpit efficiency / storage. "
elvileg hamarosan jön a peccs :)
Azért ez kicsit gáz hogy 100 családos FALUBAN (mert ez nem város azért) a fele népesség csak is a logisztikában kelljen részt vegyen! Bárhonnan is nézzük egyelőre ez most még csak egy falu szimulátor. egy falunak bőven elégnek kellene legyen 1 nagy piactér, és annak el KELL látnia a falu utolsó házát is. no meg minek kell 3 trade állomás? (ezzel most nem téged kritizállak), egynek is elégnek kéne lennie , csak meg kéne növelni a szállító kordék kapacitását hogy gyorsabban pörögjön ki és be az árú. Kellenek majd új mesterségek is (halászat,diszó és tehén farmok, mészárszékek a húshoz, iskola, papok miséhez,kőfaragók mondjuk egy III. szintű templomhoz, polgári házakhoz).Óriási potenciál van még ebben a játékban :))
mennyivel jobb volt a settlers 2 10éves évfordulós kiadása,mai napig fent van a gépen :D ott rendesen működött a logisztika meg a gazdaság,ha jól építetted fel :D vannak hibái,de akkor is,5 élelemraktár kell 100 családos faluhoz? vannak mechanikák amik annyira nem jönnek be itt sajna. egyik pl a piacos rendszer,a lakó miért nem tudja elvenni magának a kaját ruhát stb a raktárból? vagy lehetnének dedikált hauling stationok,az ott dolgozó családnak semmi dolga nem lenne csak a szállítás. Utoljára szerkesztette: Caliph, 2024.05.04. 09:46:19
Sztem alapvetően a játék felépítésének a problémája, mivel azért ez messze nem egy valós szimuláció, a játékosok számára tállalt játékmechanikán belül lehet ez egy valósabb. A játék és a valóság keverésével nézve, egy játékban szereplő tartomány mérete az kb. 100-200 morgen (~70-150ha), ez pedig max 15-30 család/ház: "The population of a Medieval Village? Medieval Villages were located close together in medieval times and the population of the average village could be between 50 and 100. It was very rare for the population to exceed 100, although it did happen sometimes. During medieval times, the greatest population density in medieval villages was in France which was about 100 people per square mile. France had a climate that was naturally suitable for agriculture and so the average population of its villages was higher. In comparison to France, the average population density of a German medieval village was 90 people per square mile and that of a British village was a little more than 40 people per square mile. The main factor that decided the population density of a medieval village was if the climate was suitable for farming the arable land. Persze ez csak a téma kedvéért, mert több a lehetséges pontatlanság, de összességében kisebb településekben van hangulat:
Felhúztan már kétszer egy fullos várost, de a kereskedelmi épület, és a teherbíró állatok viszonyát nagyon nem értem, az biztos hogy a kereskedelem elviszi a hátán a falut, nem kell búzát vetni, ki kell húzni a kereskedelmi perkeket és működik, ami nincs azt importalsz, ami van abból termék lesz pl kard ilyesmi, dől a lé, a korai időszakban íjjak eladásából lehet farmolni rengeteg pénzt, itt jött elő egy bug vagy én nem értem, beállitottam az 50 íjj többletet, magyarul addig adja el amígy 50 darab marad, de valamiért a kutya sem vette meg így már 600 darab halmozódott fel, más termék meg folyamatosan eladódik, gambezont is olyan nehezen kezdtek gyártani hogy csak na, répából 1100 gyűlt össze, 100 ra állitottam mégsem hordták el, maxos kereskedő épülettel.
próbáld meg kisebb mennyiségekkel. Kezdtem egy új falut, csak 1 kereskedő van benn az épületben és elég jól pörög. igaz még csak kis falvam van, és nem adok-veszek 8-10 féle árút sem egyszerre egyelőre.
Segítsetek, kérlek Miért van az, hogy kis falu, 12-13 házzal, van kajám bőven, de az ellátottság mégis csak 60%? Az egyik ház zöld négyféle kajával, mellette a szomszéd piros nulla kajával. A másik, hogy learatom a lent, amiből a szövőműhely vászont csinál, de nem jut el a szabómhoz, hogy ruhát készítsen belőle. Megy a piacra eladásra. Erre is keresem a megoldást. Köszi
legyen fullos a raktárad/magtárad emberrel talán
1. A magtár raktár, legyen közel a a piachoz, legjobb ha közvetlen az út másik oldalán van 2. Legyen benne ember bőven. 3. Ők állítsák a piacon a bódét. (ráklikkelsz a bódéra kiírja hogy mi a foglalkozása az embernek aki állította, kikeresed a munkahelyét és kirúgod majd beteszel egy embert a raktár/magtárba aki azonnal átveszi a piaci bódét. Ezután betöltöd bárkivel a kirúgott ember állását.) Általában az a baj hogy aki a bódét állítja mondjuk vadász, és elmegy kilométerre vadászni hordja a húst és nincs senki a piaci bódéban.
Még azt vettem észre hogy nem jó ha "minden" messze van, most sokkal közelebb raktam mindent a piachoz raktárhoz stb. és kevesebb rohangálás gyorsabb munka. Pl nem jó a vékony hosszú zöldséges ház, búza mező, igazából semmi ami vékony és hosszú. Legyen minden négyzet alakú! Túl sok idő mire ide oda szaladgálnak az emberek.
Kinek van tapasztalata, hogy a trágyázás hogy működik? Kifejlesztettem a trágyázást, 6 parcellából 4-et bevetettem, 2-re adtam ki a "kerítés felhúzása" parancsot (=legelőnek kijelölve, hogy a birkák trágyázzák meg, míg ott legelnek) Építettem jószág kereskedőt, importáltam 10 bárányt (juhra sajnáltam a pénzt, elején vagyok még azzal a faluval), építettem juhfarmot, van benne család. Megjött a 10 bárány, ebből 4 db volt hajlandó kimenni az egyik ugaron hagyott parcellára, a másikra nem ment egy bárány se, a maradék 6 db meg ott maradt a jószágkereskedő bódéjában, nem jönnek elő... Most ez így hogy fog működni? Utoljára szerkesztette: Amergin, 2024.05.06. 01:16:54
nekem volt 20 juhom is, azok automatice kimentek az ugarra(a pásztorok épületében fullra raktam az embereket is) ,de sajnos nem tapasztaltam hogy valamit is javítottak volna a föld termékenységén :(((
Hasznos videó tutorial a piac működéséről (100% ellátás)
Nem működik, "sz@rt se ért", hogy stílszerű legyek :) 15 bárány volt egy 1 Morgan nagyságú ugaron majd' egy évig és kemény 0%-kal sikerült növelniük a termékenységét. Kár érte. A trágyázás kifejlesztése helyett most érdemesebb másra rámenni, amíg ezt ki nem javítják...
Még egy: 6 katonai egységünk lehet ugyebár. Ha szerzünk még egy területet és ott építkezünk (mint én most) akkor számítsunk rá, hogy amennyiben felhúzzuk ott is az uradalmi épületet, ami ad 5 fő "háznépet", akkor azzal elmegy egy egység hely, vagyis ez a nyamvadt 5 fős egység elveszi a helyet más teljes létszámra feltöltött egység elől. Megépítettem, de amint ezt megláttam már bontottam is le a francba (pontosabban visszatöltöttem még az épület elkészülte előtt és megszakítottam az építést).
Más: a báró betámadta a fő területemet. Azonnal jött is a seregével a térkép közeli széle felől, de gyorsan kitámadtam és lenyomtam. Majd (gondolom én, hogy ezért!) mivel nem ért el a csata színhelyére (még előtte megállítottam és legyőztem), így nem vette úgy a játék, hogy akkor győztem, hanem végig várta a 90 napot, de mielőtt az lejárt volna újra jött a báró még egyszer ugyanazzal a sereggel! Újból le kellett verni, de ezúttal már engedtem neki, hogy a csata (gép által kijelölt) helyszínére vonuljon, amihez át kellett masíroznia a falun, mert a túloldalt volt a helyszín (azt hittem pusztítani fog út közben, de nem). Úgy már kiírta a győzelmet, hogy a csata helyszínén vertem le. Na most mindenki vonja le a tanulságot... Utoljára szerkesztette: Amergin, 2024.05.06. 22:12:11
felhúzzuk ott is az uradalmi épületet, ami ad 5 fő "háznépet" - fejleszthetjük is őket. illetve vehetünk "retinue" katonákat egyesével (50arany/darab). nekem inkább az a bajom hogy 2x is elbuktam olyan kampányt amiben be lehet állítani hogy az AI a területeimet is betámadhatja. egyszerűen túl gyorsan elfoglalja a szabad területeket, majd aztán ellenem fordul. De mindezt olyan rövid idő alatt hogy képtelen vagyok 2miliciát+a háznépet, esetleg még 2 zsoldost felfogadva ellenállni. Sajnos nincs itt semmilyen taktikai csata, az győz akinek több egysége van ! :((
Szvsz, ha a harc nem lenne benne, VAGY ha már benne van, akkor külön térképen zajlana, SOKKAL, de SOKKAL JOBB, átláthatóbb és talán még valósághűbb is lenne. Ez így baromság. Legyen egy csata térkép, vagy 5+, és ennyike. Így se értelme nincs az erődnek/várnak. Igazából, és teljesen átalakítanám a harcot, mert ez még a Strongholdénál is idegesítőbb JELENLEG!
Jól hangzik, a harc is jól néz ki, de ebben a formában inkább idegesítő, mint sem. Utoljára szerkesztette: AnuluWork, 2024.05.07. 09:44:26
Betakarítottam a termést. Bár a trágyáztatás nem működik, de gondoltam nem baj, csináljuk úgy, mintha működne, az egyel arrébb lévő földön állítsunk kerítést és vigyük át a birkákat. Közben már elkezdték szántani a földeket, de a kirendelt ökör nem ott van, nem azt csinálja. Mi a fene? Elmegy és elkezdi behordani a parasztházba a DESZKÁT (tehát amit elvileg nem is tud, mert az ökör kizárólag a rönkfát tudja mozgatni, de itt most a deszkát viszi). Kiviszik a raktárból a deszkát, elkezd épülni a kerítés, az ökör odamegy beviszi a parasztházba, az ott gyűlik, a kerítés építése meg visszamegy 50%-ra!! És ez így cirkulál körbe, körbe, körbe... az ökör nem szánt, hanem a deszkákat hordja. Ész megáll.
Hát jelenleg csak az foglalkozzon mezőgazdasággal, aki szopni szeretne.
Ez nem igaz, hogy az győz akinek több a katonája, 8 fős elit talpas lovaggal legyőztem 16 fős rablóbandát....
Na, van egy 45 családos falucskám, egyelöre azon "harcolok", hogy végre legyen már egy 3. szintü házam, illetve 3, hogy végre fejlödjön a falucska, mert rosszul osztottam el a "képességpontokat" és így a földmüvelés nagyon lassu, kell az a nehézeke. Nem harcolós, hanem csak építgetös módot indítottam, de már látom, hogy miket rontottam el, szóval a következö végigjátszásnál már jobb lesz. :) Volt egy idöszak, ahol az élelmiszer csak 1 hónapra volt elég, most eljutottam a búza segítségével oda, hogy stabilan 14-15 hónapnyi élelem van raktáron és 16-17 hónapra elegendö tüzifa. Így már azért nyugodtabb vagyok és lehet kicsit terjeszkedni. Tetszik a játék, olyan kis lenyugtatós. :D
majd megtudod ha nem csak 1v1 es csatát játszol, és az AI lord is hoz (mindig fullos 36 fős) háznépet, de van hogy 2-őt is. pl. semmilyen tatással nincs ha hátba támadok egy ellenséges csapatot. egy esély van (amit most ki is fogok próbálni) hogy előbb fogadok fel zsoldos csapatokat-amiket nem oszlatok fel- mert akkor az AI már azokat nem tudja felvenni ellenem. meglátjuk...
Az AI Lord mozgása nem teljesen tiszta, sztem semmitől nem függ, tehát hiába veszed fel a zsoldosseregeket szerintem nem fogja befolyásolni. Én is ezt tapasztaltam, hogy bármikor tud sereget hozni, ráadásul a szoldos seregek belépési pontja sem elhanyagolható szempont, tehát felveszed a seregeket a közeli belépési ponttal, és ő mégis hozza a nagyszámú seregét általában számára minimum jó belépési ponttal. Saját erőből nem lehet megverni, muszáj zsoldos seregeket felfogadni és azokkal okosan taktikázni. Az hogy az AI Lord honnan szedi a követeléshez szükséges befolyást, és pénzt azt nem nagyon látjuk...a számunkra látható tartományokból nem lehetséges. Ezt vagy a térképen kívül szerzi, vagy csal. Én most arra leszek kiváncsi hogy mennyire fog támadni, úgy hogy az összes megszerezhető tartomány az enyém.
Most vertem le a lordot 5 fő veszteséggel. Hozta a szokásost: háznép, két kardos milicia, brigantik, íjászok +2 zsoldos íjász. Harmatgyenge. Igaz, a seregem már fel van tápolva, mindenkin a legjobb páncél, sisak van, plusz van még egy váram, ott is van 24 háznép (fullra tápolva azok is). Igazából a 2x24 teljesen páncélozott háznép meg még 2 valamilyen gyalogos egység már elég lenne a lord ellen véleményem szerint, akármit is hoz. A háznép teljesen felpáncélozva már brutál. Utoljára szerkesztette: Amergin, 2024.05.08. 12:18:15
jó, ha már megvan minden lehet. :) ..ezeknek még közelébe sem vagyok, mi még nagyon fiatal uradalom vagyunk. Én úgy írtam hogy a kezdetektől egy tartományt sem hagytam neki elvinni és a 3. év tavaszán vagyunk, 3. tartomány betelepítését kezdtük
Talán nem mindegy hogy mire állítjuk az AI-t a kampányunk elején. Ha az AI támadhatja a területeinket is az a "very hard" gondolom. Azt kétlem hogy minden üres tertományt meg lehetne szerezni előlük a VH módban mert kurva gyorsan elkezdi a hódítást. @Amergin, azt kétlem hogy 2 évnél előb fel tudod szerelni minden katonádat sisakkal, sodrony inggel vagy vérttel. Esetleg ha kereskedsz talán és berendeled. csak ugye ahhoz sok mindent el is kell adjál.
Windows 10 alatt nem indul, DX12-t hiányol, holott telepítve van. ? A minimum konfig megvan.
"And while I was at it, I fixed a bug where the Cobbler would use 2 Leather and output 1 Shoes and 1 Leather (which explains my constant Leather surplus in every settlement)."
No, igen ...
érdekes lehet ez a mod persze. szeretem is a modkat sok játékban. de most én egy picit várok még, megvárnám az első javítás peccset. illetve a modokkal is várok még hogy jobban kiforrják magukat.
Pár észrevétel. A trágyázás igenis működik, csak nem úgy, ahogy én azt vártam. Van a termőterület eredeti termékenysége, ami változó, de tegyük fel, hogy kezdetben 60% (amikor először vesszük művelésbe azt a területet). A trágyázás azt segíti elő, hogy ezt a 60%-ot HAMARABB érje el újra az a terület, soha nem fog 60% felé menni a termékenysége! Egymás mellett volt két 1 Morgan nagyságú búzamezőm, mindkettőn arattam, az egyik 25%-on, a másik 26%-on volt aratás után. A 25%-osra ráengedtem a birkákat, az áprilisban 50%-on állt, a 26%-ról induló ugyanekkor csak 45%-on állt (nem tudom szeptemberig mennyire ment volna vissza mert abbahagytam azt a játékot...) Szóval működik, de szerintem a nélkül is jól meg vagyunk, mert ha van elég jó termőterület, akkor úgyis lesz annyi földünk, hogy nyugodtan tudjuk pihentetni a területeinket, ameddig kell, ha meg nincs jó földünk, akkor meg eleve felejtős a mezőgazdaság. E mellett még bugos is a trágyázás, mert a birkák az előző évben trágyázott földön is ott maradnak, hiába vonjuk azt művelés alá, ott rohangálnak a növekvő termés között...
A másik észrevétel, hogy az ilyen reménytelenül városiakat, mint én is, jól megvezeti a játék. Azt írja a játék: NYÁR (jún-aug) -növekszik a termés, lehetséges aszályok Ősz (szept -nov) -betakarítás, szántás és vetés Marhára nem! Helyfüggő, hogy az egyes földrajzi területeken mikor álltak neki a középkorban az aratásnak, de aratni már júliusban elkezdenek a legtöbb helyen. Az aratás kezdésének időpontja a középkortól kezdve Sarlós-Boldogasszony napja, július 2. volt. Egyébként a játékban is megfigyelhetjük, hogy a termény júliusban már 100% kövelében van, vagy már el is éri. Lehetséges opció a "korai betakarítás kényszerítése", amit soha nem használtam eddig pedig kellett volna...
Ha már a realizmus az egyik deklarált célja a játéknak, akkor a kaszát igazán bele tehették volna. Sokat játszottam már, de még most először csodáltam meg közelről az aratást, sajnos csak sarlót látok az embereimnél, azzal aratnak.
Német paraszt kaszával i.sz. 850-es ábrázoláson.
Ha már frankföld és az 1300-as évek (a játék ide helyezi magát történelmileg) akkor ott már biztosan kaszával aratták a búzát, mert sokkal könnyebb vele aratni nagy területen, mint a sarlóval. Utoljára szerkesztette: Amergin, 2024.05.10. 00:04:18
Én úgy szokatam, hogy igyekszem a legjobb hozamot elérni - parlagon hagyás és állatok -, majd vetek, növekszik, és amikor eléri a maxot adott területen (TAB), akkor azonnal early harvest.
Ez a mod viszont aranyos, bár, amennyit legközelebb látod, de aranyos. :D
Az utolsó csatában mit kell csinálni? - Mikor elkezdem a foglalást van egy visszaszámláló. - Alapból azt írja, hogy vesztek. - Ha megölök minden felvonuló egységet, akkor a felirat győzelemre vált. - A számláló megy tovább, és a felirat ismét visszavált vesztésre. - Megint bejön egy nagy sereg, megint leverem, megint győzelemet ír. Ez a folyamat 3-szor tud megismétlődni, mielőtt lejárna az idő, aztán kiírja, hogy vesztettem.
El kéne kapni pont úgy a hullámokat, hogy mikor lejár a számláló győzelmet írjon? Az elég nehéz, mivel általában vesztes felirat van, csak rövid időre vált győzelemre, mikor az utolsó egységet is elkapom. Jóval a következő hullám előtt vált megint vesztésre.
Mellesleg nem spawnol zsoldos, nem lehet felvenni senkit. A tartománybokból, csak 6 db egységet lehet hozni. Nyilván 6 db csatlós egység kell, mert azok a legkeményebbek. De mi értelem a többinek, ha le se lehet hívni? Illetve le lehet, de csak akkor, ha nincs sok tartományod.
Én alapból csak 2. tartományát támadtam mikor a rablókból meglett a 2000 influence. Nem pazaroltam influence-t a foglalásra, hanem megvártam mikor ő akart foglalni, oylankor van egy kis idő ráklikkelni, hogy megakasszad, és csata lesz; ha győzöl nem az övé lesz a tartomány, hanem a tied. Így laktam be az egészet, elég sokáig csak egy tartománya volt, de az utolsó csatát (szerintem bug miatt) nem lehet megnyerni (az alőző hsz-ben leírtam mi a baj). Utoljára szerkesztette: uwu2020, 2024.05.10. 14:47:49
Legnehezebben játszik valaki? Ha igen hogy a picsába, mert nekem oylanokkal van a bajom, hogy egszerűen nem működik a gazdaság. Sokszor van, hogy hiába van szabad ember, meg szabad ökör médse óhajtják odavinni amit kéne. Persze egy idő utám negindulnak, de nagyon random. Legnehezebben meg az kéne, hogy flottul menjen minden, ott nincs idő megvárni míg a random generátor azt dobja, hogy felemelheti a seggét a melós.
"Mellesleg nem spawnol zsoldos, nem lehet felvenni senkit." Ezt nem értem. Van egy olyan acsi, hogy milicia nélkül purcantsd ki a bárót. :) Ha nincs zsoldos, akkor ezt hogyan?
Jóvanakkor..... valami elcseszett bug volt, végtelen ciklust generált. Háború előtti visszatöltés kellett. A számláló eltűnt a csata közben, és mikor levertem a sereget vége lett, így most ugyan olyan volt mint a többi csata.
Ha elfogynak a zsoldosok akkor zsoldosokkal már sehogy. Van némi balance probléma, nem csak ebben... Az csak egy tartomány elfoglalására vonatkozik, meg lehet csinálni az elején. Mármint úgy az elején, mikor egy nagyobb adag pénzed összegyűlt, Nekem két csapat zsoldos elég volt, az elején még kis seregek vannak, ráadásul kezdetben a zsoldosok is erődsebbek. Csak valamiért kihalnak a játék végére.
Másik lehetőség, hogy foglalsz ahogy tutsz, és az egyik csatát csak csatlósokkal nyered meg. Nagyon erősek, csak nagyon drágák, sok tartomány kell hozzá.
Hoppá, ezt benéztem, nem erre az achivementre gondoltam, most látom van oylan is, ahol az agész kampányt így kell megnyerni. Amiről én beszéltem, olyan nincs is:) Összekevertem a "győzd le Hildeboldot" teljesítménnyel.
Valószínűleg a zsoldosok random spawnolnak, és van esély megcsinálni, mert a 0.3%-nak megvan. De én azt mondom váljék egészségére annak akinek ez a szíve vágya!
Megvettem a játékot és nagyon tetszik, de a harc részét abszolút nem értem. Néztem videókat, próbáltam követni, de egyszerűen nekem nem müködik. Problémám a következő. Egész jól megy már a menedzsment, és azt hittem egész jó kis sereget raktam össze, amikor jött 3x18 bandita és rommá alázott. Volt 15 csatlósom, 25 ijászom és 36 lándzsásom. Mégis akármit csinálok nekem a morál meg a teljesítmény dupla piros nyillal megy lefelé. A videókban a kezdő 20 fős milicia simán leveri a banditákat, nekem meg 5 belehal már ott. De ez az utolsó csata meg egészen káosz volt. Felálltam vártam hogy jöjjenek, aztán megchargeoltak és elkezdtem fogyni. Az ellenségtől 1 bandita csapat futott meg, a többi 10+ fő maradt, én meg az ijászokon kívül mindenkit elbuktam. Vkinek van vmi ötlete mit csinálok rosszul?
Ja igen, a városkám morálja 81-90 pont között mozgott, szerintem az nem olyan alacsony hogy az megmagyarázná ezt. A csatlósok is hullottak mint a legyek, pedig elvileg őket mondják a legerősebbnek.
Az íjászok a jelenlegi build-ben a használhatatlanságot alulról karcolgatják (a játék nyilvánosan elérhetővé tétele előtt lettek rommá nerfelve), nem érdemes szórakozni velük pillanatnyilag még, amíg helyre nem lesznek rakva, de igazából egyébként is elég pörgősen az ütközetek ahhoz, hogy legyen idejük valamit villantani. A többit ennyiből így nem tudnám biztosra érinteni, de pár ötlet, hátha valamelyik ezekből a lehetőségekből segít (nem tudom, mi az, amivel tisztában vagy, és mi az, amire még nem jöttél rá): - Az udvarházhoz érdemes hozzáépíteni a tornyot az extra csatlósokért, bár ha valóban 15 főd van belőlük, akkor ezt már bizonnyal megtetted - A képernyőjükön, ahol felveszed őket, van lehetőséged lemezvérttel látni el őket vagy féláron saját készletből, vagy egy kattintásra teljes áron azonnal. Szubjektív érzésem, de azt hiszem, fontosabb teljes (24 fő) létszámra húzni fel őket előbb, és csak aztán adni jó vértet nekik, mert ha a létszámhátrány miatt felgöngyölítik őket (Lanchester-modell), akkor az egész kiadásod megy a levesbe, esetleg ráadásul még vele a fél falu. Minden új kisajátított terület saját udvarházat építhet, ami így újabb +24 terminátor. - Az ütközetben, ha ráviszed az egeret az egységkártyán a státusz-csíkra, az "Effectiveness"-nél részleteznie kell (fejből meg nem mondom pontosan, hogyan és milyen módon, de +/- százalékokat keress), hogy az adott egység harci hatékonyságát mi befolyásolja pillanatnyilag. Ez nagyon fontos, talán a legfontosabb! MINDIG figyelj oda arra, hogy ha csak nem életbevágó, soha ne futtasd őket, mert futnak jóformán ~20 métert, és a hatékonyságuk már le is zuhant a sztenderd kétharmadára. A vörös duplanyíl könnyen jöhet tehát a fáradtságból, mert futnak az emberek (nem segít ezen az sem mondjuk, hogy alapból, amikor összehívod az egységeket, be van kapcsolva a futás-parancs). Ilyen módosító lehet még a magas/alacsony terep, vagy a növényzet jelenléte, ami szétcseszi az egység kohézióját, vagy az előzetesen gyűjtött harci tapasztalat. Ismét csak szubjektív, de úgy vettem észre, hogy a banditacsapatokat nem nagyon hatja meg a tagolt terep, a milíciád viszont nem szereti, ha nem tud rendesen felállni, ezért - ha csak lehet - ne vállalj ütközetet erdőben. - Végül és természetesen törekedj arra, hogy bekerítsd az ellenséget, a morálnak a hátbatámadás nagyon nem tesz jót. Nyílt, lapos terepen egy pihent, rendben felállt 20 fős lándzsás milíciának ezzel együtt is súlyosabb probléma nélkül győzelmet kell aratnia egy ~18 fős banditacsoport ellen szemtől szemben, én ált. defenzív felállást preferálom a lándzsákkal (felezett támadás, duplázott védelem), max. ha nagyon odafigyelek, és látom, hogy elkezdett hullani az ellenfél, akkor kapcsolok át ellenlökésre. Ill. tényleg, azzal a 25 emberrel rakasd le az íjat és adj nekik, ha nagyjából létszámegyenlőséget tételezel fel a következő meccsre, akkor lándzsát, ha kicsit több embert tudsz kiállítani, akkor átkaroló csapatnak akár alabárdokat (polearms, ha jól emlékszem). Igazából ennyi - tényleg a legnagyobb varázslat, amit tenni lehet a mostani verzióban, az az, hogy a harcképességi mutatót a lehető legnagyobb értéken őrzöd meg a közelharc kezdetéig.
Szerintem az íjászok haszontalanok. Minden egység gyenge ha fáradt, 100 körül kell harcolni. Kevés egységgel csak állni kell, és ráklikkelni a pajzs ikonra. Ha van több, érdemes rohangálni, de nem sokat, mert fárasztó, mivel bekerìtéssel lehet gyorsan megfutamítani.
Kösz, ez rengeteget segített. A kártyás dolgot nem tudtam, a futást se nagyon figyeltem. Esetleg a posztóvért gyártásra érdemes lehet ráálni? Vagy elég a pajzs lándzsa? Ti hogy szoktátok?
Az íjászok használhatatlanná tételének a javítására javaslom feltenni ezt a modot. Persze "majd" javítva lesz...no igen, csak mikor? Jövőre? Vagy esetleg még akkor sem? Egy 7 éve fejlesztett játék majd 7 év múlva lesz teljesen befejezve szerintem. Egy éve is nagyjából itt tartott a játék, amikor az első játszható előzetest próbálták ki kiváltságosok. Ha addig nem csinálunk semmit, csak várjuk a sült galambot a szánkba, akkor meglehet, hogy soha nem használunk íjászokat. Mert mire javítják, már nem fogunk ezzel a játékkal játszani! Az a népdal jut eszembe, hogy "Bazsarózsa ne virágozz'. Barna legény ne várakozz', Mert ha én rám várakozol, Soha meg nem házasodol!" Utoljára szerkesztette: Amergin, 2024.05.10. 21:32:37
Van már hivatalos patch és jelentős szerintem!
Ha jól emlékszem (és HA működik), akkor úgy fest a sztori, hogy a LVL1 burgage plot-ok legfeljebb sisakot tudnak használni, a LVL2-esek használhatnak gambezont (és fémsisakot), és a LVL3 vesz magához/magának, ha van raktáron, láncinget. Mivel azt hiszem, minden fegyverzet major trade (tehát kötelezően kereskedelmi útvonalat kell nyitni nekik, a passzív kereskedelem nem megy), ezért a település aktuálisan rendelkezésre álló vagyona (regional wealth),illetve annak figyelembe vételével szoktam dönteni, hogy a fejlesztési fán hol nyitok ágakat, ennek megfelelően mit tervezek később előállítani és exportálni. Elvben így a sisak nem tűnik rossz (első) választásnak, mivel papíron mindenki tudja használni, viszont azt, hogy a paramétereken mennyit lök egy-egy adott páncéltípus pontosan, meg nem mondom fejből, úgyhogy azt sem tudom, mi mennyire jó vagy megtérülő befektetés. Attól is függ, ugye, milyen a településszerkezeted, milyen szintű jobbágytelekből hány darabod van - és akkor ide rögtön adódik is a kérdés, amiről fogalmam sincs, hogy a milíciát vajon mindig a legmagasabb szintű burgage plot-okból húzza-e a játék (-> tehát mindig az elérhető legjobb minőségű felszereléssel bíró emberek ugranak fegyverbe először), ami logikus lenne, vagy véletlenszerű-e az egész. Vagy pl., vegyük azt a példát, felállítasz 50 lvl1 családból egy 36 fős lándzsás egységet, a játék hozzárendeli a kollégákat a formációhoz, azok hazaviszik a bökőrudakat a kandalló fölé, aztán rá pár hónapra elkezdesz házakat fejleszteni a településen, de mondjuk pont nem azokat, amik a milíciát kiállítják. ...és mondjuk ráadásul még fejlettebb vérttípusaid is elérhetőek lennének az új házakba. Na, ilyenkor mi van? Automatikusan frissíti-e a játék az inaktív egységet, vagy célszerű mindig törölni azokat a csaták végén, hogy ismételt felállításkor mindig az aktuálisan legjobb emberek ugorjanak össze? ...szóval, minderről fogalmam sincs. Utoljára szerkesztette: PrasCo, 2024.05.10. 22:17:37
Úgy tűnik minden egyes harcba hívás előtt újra számolódik, hogy kihez milyen fegyver kerül. Ha már fel van egy egység szerelve mindennel (36 ember), ám hozzáadunk még egy újabb egységet, de nekik nincs meg a létszámuk, akkor egyenlően osztja el a két egységünk között az embereket és a fegyvereket, azaz kinek mennyi jut. A "felesleges" fegyverek (amikre meg már nem jut ember) megjelennek jobboldalt felül a katonai felszereléseknél. Én ebből gondolom, hogy mindig a legjobb fegyvereket viszik magukkal az embereink, ami elérhető a számukra, nem "örök életre" kapják meg a fegyverüket.
36 (tegyük fel lándzsás) emberünk teljesen fel van szerelve, van még 20 emberünk, akiknek van 36 íja is, de még nem állítottuk fel az egységüket. Amint felállítjuk lesz 28 lándzsásunk (felszerelve), lesz 28 íjászunk (felszerelve) meg megjelenik a fegyverek ikon mellett a 8 lándzsás emberünknek a fegyverzete, páncélzata, sisakja (akik ugye nem vették fel a felszerelésüket). Utoljára szerkesztette: Amergin, 2024.05.10. 23:44:30
van peccs! igaz azt mondja hogy nincs teljesen letesztelva de még is. előőtte érdemes lementeni a save mappát!
bocs dordítóval: - A Hildebolt követeléseinek aránya - A híres „None” emberek, akik nagy számban szaporodnak és nem hajlandóak munkát végezni. - Az eltömődött kereskedési posztok - A játék megrekedt az összefoglaló képernyőn a győzelem/játék vége után. - Nagyon gyenge íjászok sebzése - A nem hatékony fűrészárkok, amelyek szintén kiváltották az „általános tároló tele” problémás bannereket. - Problémák az optimalizálással a nagyvárosokban (itt még van mit dolgozni) - Hatástalan piaci kínálat - Problémák a gazdálkodással, például a télen eltűnő termés és a nem hatékony betakarítás. - Túl kemény túlkínálati/alulkínálati rendszerek - Az emberek és/vagy a jószágok hajléktalanok maradnak, még akkor is, ha van lakóhely a településen. - Túl magas sörfogyasztás
Translated with DeepL.com (free version)
szerintem az a baj hogy amikor kihívod a milíciát a harctérre akkor alapból futában közlekednek a gyülekező pontban. ha ezt nem állítod át és így mész a banditák felé teljesen elfáradnak és azért veszítesz mindig. én azonnal átállítom gyaloglásra az egységet ha már összegyűltek a ponton.
Ezért csodálkoztam. Ha feloszlatod őket, ameddig nem fullos az egységszámod, eddig simán jöttek. Közben a báró is felfogadhat, stb., olyankor van, hogy már csak a semmilyeneket tudod felfogadni.
Az új patch hozza majd a király hadseregét, új páncélokat, stb. Érdekes lesz! :) Utoljára szerkesztette: AnuluWork, 2024.05.11. 10:51:53
Ne fuss! Mindig oda lehet érni, ha időben indítod amid van. Ilyenkor az alsó csík lassabban csökken. Ha az szinte semmi, alig sebzel, a morálnak sanyi, és döglenek, mint a légy.
Érdemes a formációkkal szórakozni (shield wall, pajzs, ami több védelmet ad, viszont kevésbé sebzel, de elbírsz nagyobb túlerővel is, ha te vagy fittebb, stb.), ill. ameddig nem javítják, mellőzni az íjászokat. Totál feleslegesnek érzem őket.
Tapasztalat? Most fogom elindítani, nekem eddig a legszembetűnőbb probléma, a harmatgyenge íjjászokon kívül, hogy van egy beragadt zsoldoskifizetésem, minden hónapban von 15 aranyat. :)