Konkrétan, akik zsebreteszik majd a Teslát, azok a Volkswagen, a Hyundai, Toyota stb., de Amerikában sem előzheti meg a lassan cammogó matuzsálemeket, mert ez utóbbiak is rájöttek, hogy nincs más út, csak az elektromos. A visszaszorulás az arányokban van, nem a legyártott darabban. Lassan, de biztosan az első helyről hátrébb csúszik a Tesla, egyszercsak már nem lesz az első tíz eletromosautó-gyártó listájában sem. Nem mondom, hogy megszűnik, de vegetálni fog, marginális szerepben, illetve megveszi valamelyik nagy cég idővel.
Az, hogy neki nincs ilyen. Kb. mint ha egy fém lap csapná el az arcot. + nincs gyűrődő zónája kvázi energia elnyerő része, tehát elég nagy eséllyel a benne ülők is szarul járnak, ha valaminek neki mennek. Az egész vas úgy ahogy van nem kimondottan életbiztosítás, se a bent ülőknek sem pedig azoknak akikkel találkozni fog az utcán.
De am. kellene, csak esély nincs rá, hogy ebben a formában az Eu-ban engedélyt kap közúton való használatra.
A Cybertruck designja nem öncélú, a lényege, hogy a kaszni majdnem egyetlen lemezből robottal kihajtogatható legyen ahelyett, hogy n+1 db. elemből raknák össze. Az életvédelmi szempontoknak meg mi köze a kaszni formatervéhez?
#2: Miért csak a Cybertruck tömegét emelnéd? Ennyi erővel legye minden személyautó 20 tonnánál nehezebb, mert mi van, ha frontálisan ütközik egy kamionnal? Sőt akkor legyen inkább 1000t, akkor a vasúti átkelőknél se kell annyira parázni.
Az F1 nem arról szól hogy az autók frontálisan ütköznek, mindenki egy irányba halad, ha a gumifal helyén beton van annak könnyen szomorú vége lehet. A lényeg hogyha a 20 tonnás kamionnal szembe kerülsz egy 1.5 tonnás járműben, akkor te pillanatokon belül azt tapasztalod hogy a sebességed 90 km/h -ról mínusz 70 km/h-ra vált(ana). Miközben a kamion 20km/h-t lassul csak. Ha egyben is marad az utastér és nem roncsolódsz, ezt a jóval nagyobb G erőhatást a testednek akkor is be kell nyelnie, azt hogy utána még 20 métert tol a kamion mire a teljes mozgási energiáját elveszti/impulzusát átadja a talajnak már kb. irreleváns az első tizedekben fellépő erőkhöz képest.
3 ms value in the following graphs refers to the maximum deceleration that lasts for 3 ms. (Any shorter duration has little effect on the brain)
pont a f1 a jó példa: nem 5t vasakkal mennek. Könnyebbek mint egy átlagos személyautó. És 50g után kiszáll belőle az egyorrú. Tehát akkor itt is a merevség dominált és nem a tömeg. Persze vélhetően ha egy 50t autó megy akármibe azt meg sem érzi. De 50t tömegnek a mozgási energiájára nem is lehet méretezni semmit. Már egy 15-20t kamion tömegére sem lehet méretezni semmit, mert egyszerűen nincs olyan anyag ami képes lenne elnyelni a 20t mozgási energiáját.
Amiért számít a tömeg az az impulzus, ami ugye nem nyelhető el. A nagyobb tömegű autó az ütközés során végig tovább fog haladni a menetirányába, a kisebb tömegű autó pedig irányt vált. Ezáltal a nagyobb tömegű autóban ülők kisebb G terhelést kapnak. Verstappen amit most kapott a gumifalban 50G az egy személyautóban is simán összeszedhető. Nagyobb tömeg miatt feleakkora lassulási érték sem egy élmény de azért jóval ’barátságosabb’.
@barret: a tömeg meg a merevség nem ugyan az. Amiért valami merev (és ahogy írtad, lepattan róla bármi) nem biztos, hogy nehéz is. A kompozit anyagokban pont ez a menőség, könnyűek és a tömegükhöz képest rendkívül merevek tudnak lenni. De itt van pár videó, hogy mire is gondolok: videóban egy Mercedes S Class-t visznek bele egy Smart For Two-ba. A Merci 2.1t a Smart meg 1,1
https://www.youtube.com/watch?v=TJzZ7-Od6KY
ha tömegnek jelentősége lenne abban, hogy kevésbé sérüljön a kocsi, akkor ugye a Mercinek nem kellett volna össze csukódnia, ellentétben a Smarttal... A Smartnak egy brutál merevítő kerete van a kasztni alatt. És kb. 50%-al könnyebb mint a Merci. Szóval a tömeg olyan nagyon nagy szerepe nincs a buliban. A Mercédes kinetikus energiáját is írják a videóban, az 2x akkora mint a Smarté, és a tömeg arányoknak megfelelően a nagy részét a Smart nyelte el. És még is jobb állapotban van a Smart mint a Merci. A tézis, hogy egy 2.2t utcai csatahajó letarol mindent már részben a múlté. Ez 60-as években gyártott 1.6tonnás Chevy AirBell-t rommá zúzza a 2009-es 1.6tonnás Chevy Malibu. https://www.youtube.com/watch?v=fPF4fBGNK0U
Tetsuo: "A Tesla kezd visszaszorulni". Ezt viccnek szántad? Az utóbbi 3 negyedévben rekordot döntött az eladott járműveik száma. A Ford Lightning egy rossz vicc lesz ehhez képest. Kb 1:100 lesz az eladási arány a Cybertruck javára. A nagymúltú autógyártók közül a Ford van a legközelebb, de még ők is mintegy 6 évvel lemaradva az EV-gyártásban. Konkrétan az akkugyártásban. Én pont a tőled idézett mondat ellenkezőjét vizionálom. És nem túl vidám dolog ez
Ütközéskor 50% az önsúlyon múlik!A másik 50 meg a gyűrődési zónán.Kb lepattannak,mint egy mozdonyról...
A Tesla kezd visszaszorulni, mert a nagymúltú autógyártók immár teljesen jelen vannak az elektromos autózásban. Nem gondolhatja senki komolyan, hogy az első Tesla jobb lehet, mint egy kiforrott Ford, Hummer vagy akármi. Egy pick-upnál a hajtás vagy a robotizált gyártás pillanatnyi előnye nem minden...
@Gabbbbbbbbbbbb: csapatnám vele én is. Nem számít, hogy olyan mind ha baltával faragták volna. Pont ez a menőség benne. Nem egy szokványos forma. Meg hát megy mint az atom :)
@barret: amiért valami marha nehéz még nem jelenti azt, hogy biztonságos is.
Nagyon könnyűnek találom! Ha ütközik egy kamionnal,mi védi meg a benne utazókat? A háromszorosára emelném a súlyát,hogy biztonságosabb legyen! Mondjuk akkumulátorok beépítésével,esetleg egy kis méret növeléssel,hogy elférjen.
Mindenféle dizájnra megvan a célcsoport, és gondolom az USA-ban életvédelmi szempontok sem korlátozzák ennek a csoda formatervnek a megvalósítását.