ez volna a normális, meg hogy futna a háttérben valami amihez képest nem tudná összeszarni magát a 3Djük. Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2022.11.01. 16:03:45
"izometrikus grafikus motorhoz irtak"
arról nevezetes a D2 hogy volt benne egy directX-es perspektíva mód ami torzította a képet hogy legyen benne parallax. Most torzítás nélkül van a D2R-ben ami nem tileokat tologat hanem 3D:
de ezt nem szokták bekapcsolni a népek egyáltalán.
És ez is rosszul fut meg csúcsgép kell hozzá, meg a "temporal antialiasing" gyilkolja a felbontást.
Ezzel szemben ha 2D-nél maradt volna a starcraft is meg D is akkor most sokkal több minden történne egyszerre a képernyőn.
3D-hez meg display se volt rendes soha. Szóval elhamarkodott.
Videoszemüveget úgy kell beimádkozni a reviewereknek hogy ez ugyan nem AR meg VR "de jó". És nem is értik hogy akkor most mit hypeoljon.
"Szerintem ez az egész 2D 3D átállás elhamarkodott volt"
Az elso 3D-s jatekok mar a 80-as evekben megjelentek es a Doom is 1993-as. Az emberek eleg nagy resze jatszik FPS-ekkel es FPS nezetu jatekokkal. A Diablo 2 ujrakiadasa eseten egyszeruen csak hozza nem ertest jelent, hogy hasznalhatatlan a valodi 3D-s uzemmod, mivel anno a jatekot alapvetoen egy izometrikus grafikus motorhoz irtak. Ezzel szemben egy csomo MMO jatszhato first person nezetben es ez mar igy volt kozel 20 eve is.
Sot sok MMO-FPS-RPG eleve first person nezetre lett kitalalva, tehat a VR sisak egy jol hasznalhato kiegeszito lenne hozzajuk, mar amennyiben lehetne kapni megfelelo hardverut, eleg olcson, mindenfele szoftveres limitacio nelkul.
Ha majd a lent linkelt Epson kijelzo tudasat es meretet hozza egy megfizetheto aru 3D szemuveg es lesz hozza tamogatas facebook account meg minden hulyeseg nelkul, akkor lesz ra esely, hogy a jatekosok hasznaljak is oket.
Szoval szerintem ezt a kb. 10 evvel ezelotti szintet kellene megutniuk eloszor, aztan lehet komolyabban venni a fejlesztoket: https://www.youtube.com/watch?v=d5Q18Jm7CZM Emotioconok: https://www.youtube.com/watch?v=sFTZXB5dznE https://www.youtube.com/watch?v=U0ZgAaNFgqE (Es igen, meg ez az MMO is jatszhato FPS nezetben. Nem jovore, nem egyszer, 10 eve es a meta penzugyi forrasainak toredekebol...) Utoljára szerkesztette: kvp, 2022.10.28. 14:59:39
Szerintem ez az egész 2D 3D átállás elhamarkodott volt és ez a diablo2 fennálló sikerén is látszik hogy a játékosok döntő többsége nem perspektíva nézetben nyomja a d2 újrakiadást hanem izometrikusban amihez elég lenne 2D is cserébe lenne fix tetszőleges frém meg komplexitás. Sikerült két szék közt a pad alá esni.
"Azé szar mert nagyon magas nativ felbontáson megy ami túl sok pixel annak a vasnak, és még így is kéne msaa, meg a postprocesst magas felbontáson tolni, sokpixelt stabil frémmel meg még PC-k se tudnak komplexitás mellett,"
Tipikusan ez az a terulet ahol tenyleg hasznos lenne a Google stadia technologiajanak hasznalata, de azert egy 10 evvel ezelotti videojatek szintjet (FF14) igazan hozhatnak. Foleg, hogy az meg elozo generacios konzolokon is elfutott. Olyan extra feature-ok voltak benne, mint az, hogy a karaktereknek van laba es mozog is...
Egyebkent az ilyen VR szemuvegek eseten sokkal ertelmesebb lenne az Epson fele megoldas, tehat egy kulso renderelo rendszer kepet stream-elni a szemuvegre, igy a HUD sulya es merete egy napszemuvegere zsugorodhatna. Ez lehetne a felhasznalo derekan (Epson), lehetne a szobaban (PC) vagy a halozaton (stadia), a feladathoz igazitva a megjelenites minoseget es technologiajat.
"A Facebooknal nagyon magas mernoki kultura van, merem allitani, hogy a mernoki csapat minosege az egyik legjobb a vilagon, amirol sok mas IT-val foglalkozo cegnel csak almodnak... Es errol elso kezbol valo informaciom van."
Ehhez kepest nem hozzak meg egy japan vagy koreai jatekfejleszto ceg teljesitmenyet sem. Ar-ertek aranyban pedig az iparagon belul a ket kozel legrosszabb hatekonysagu ceg a microsoft es a facebook. A japanok 400 milliobol kihoztak egy mukodo MMO rendszert es futotta nem csak a felhasznalok altal generalt helyszinek tamogatasara, de meg a karakter arckifejezesek motion capture-ere is. Ehhez a 10 evvel ezelotti technologiahoz kepest van meg tovabbi 10-12 evvel elmaradva a facebook, minden teren.
Egyebkent meg ha mar VR meg AR, akkor ez egy hasznalhatobb kijelzonek tunik: https://www.youtube.com/watch?v=_r3NP0FOLmk (ez AR, de atlatszatlan elotet lencsekkel VR szemuvegkent is hasznalhato)
"Jopofa technologia, de igazabol senkit sem erdekelt komolyabban"
akit meg komolyan érdekelt meg értette az most milliárdos lehet mert akkora vesztesek akik most kezdenek hozzáértegetni hogy ezeknek értelmes cége 100ból 1 (se) :D
Azé szar mert nagyon magas nativ felbontáson megy ami túl sok pixel annak a vasnak, és még így is kéne msaa, meg a postprocesst magas felbontáson tolni, sokpixelt stabil frémmel meg még PC-k se tudnak komplexitás mellett,
nagy blőd cucc az egész amit leraktak, amig nincs eye tracking felesleges vele foglalkozni, utána meg azért fölösleges amit kvp írt :DD.
De hát a reklám pont azért kell, hogy igénye legyen rá az embereknek!
A nők lábának a szőrtelenítést is több mint tíz éven át reklámozták a huszadik század első felében éjjel nappal Amerikában, amíg a nők elkezdték szőrteleníteni a lábukat, ma meg már nem találsz olyan nőt, aki ne szőrtelenítené a lábát...
Eros a gyanum hogy ez a metaverzum kb olyan lesz mint a 3D TV es mozi. Jopofa technologia, de igazabol senkit sem erdekelt komolyabban. A potencialis piaca a toredeke annak mint amennyit ma egyesek ebbe fektetnek. Senkit nem hallottam meg arrol hogy erre igenye lenne, maximum azert beszelnek rola, mert a Facebook folyamatosan reklamozza.
Tipikus esete annak amikor egy szolgaltato nem egy letezo igenyt akar kielegiteni, hanem maga probalja mestersegesen letrehozni az igenyt.
Az azert eleg komoly problema, hogy ha barmi problema van barhol, akkor te csak azt keresed hogy hogy lehet egy mar altalad mar egyebkent is utalt dologra kenni az egeszet...
A Facebooknal nagyon magas mernoki kultura van, merem allitani, hogy a mernoki csapat minosege az egyik legjobb a vilagon, amirol sok mas IT-val foglalkozo cegnel csak almodnak... Es errol elso kezbol valo informaciom van. Az hogy Zuckebergnek milyen agymenesei vannak a Metaval kapcsolatban, az egy masik dolog.
Grafikát teljesen felesleges megkritizálni, a cél az, hogy akármin elfusson, nem pedig az, hogy kriptóhoz hasonló energiapazarlást csináljanak. (VR sisakba nem lehet 100W-os GPU-t rakni)
Nem tudom hogy azért gyenge-e a grafikai minőség, mert egyszerre szimulálják az egész világot vagy azért, mert eleinte nem erre fordítják a hangsúlyt, de szerintem tudják, mit csinálnak. Biztos nagy durranás lesz - egyszer.
Valami nagyon nagyon felrement a fejlesztes soran. Gyakorlatilag nem kepesek hozni meg tavolrol sem a mostanra 12 eves Final Fantasy XIV kepi minoseget, pedig az csak egy sima MMO.
ps: Valahol ertheto, hogy a woke kultura elvaras a mai Kaliforniaban, de az egyenlo eredmenyek rendszere es a sokszinusegi kvotak valamilyen mertekben (kb. 100%-ban) kontraszelektiv a hozzaerto emberek szempontjabol. Ha eladhato minosegu termeket jelenleg csak feher es keletazsiai ferfi fejlesztok tudnak eloallitani, akkor az o kizarasuk vagy hatterbe szoritasuk egy cegben a metanal lathato eredmenyt hozza. Szerintem a meta egyetlen eselye jelenleg, ha valamilyen politikai modszerrel kotelezove teszik a hasznalatat a ceges alkalmazottak es a diakok szamara.