Statikus setup-nál(álló Lidar) ezt még meg is tudták csinálni, egy mozgónál ahol párhuzamosan 3 lidar-t is el kellene vakítani ami radar és optikai szenzorral is el van ellátva ez már nehezebb lett volna. Nyilván van megoldása is a problémának(military grade), de jogilag ez nem más minthogy egy fényszóróval(vagy lézerrel) elvakítod a sofőrt/repülőgép pilótát. Lehet ilyet csinálni, ahogy a stop táblát is le lehet szedni, aztán a közlekedés biztonsága ellen elkövetett bűncselekmény miatt a böriben gondolkozni hogy mennyire volt jó móka.
Nem gyarthatnak minden autot eltero fizikai tulajdonsagu lezerekkel es szenzorokkal. Altalaban egy adott lidar tipus egy adott lezert hasznal es onnantol csak az idozites alapjan lehet kulonvalasztani a sajat es a masvalaki altal kuldott impulzust.
A problema az, hogy minel tobb jarmu van egy terben, annal nagyobb az eselye, hogy a sajat visszaverodese helyett egy masik jarmu visszaverodeset kapja meg. (mivel a normal targyak felulete nem tokeletes retroreflektor)
A fenti tamadas ezt hasznalja ki es a beepitett szoftveres szuro segitsegevel ki tudjak szuretni a feldolgozo szoftverrel barmelyik targy visszaverodeseit, mivel azt hiszi, hogy csak egy masik lidar hibas visszaverodeseit latja. Ha a szuroket arra allitjak, hogy elvakitas eseten automatikusan falnak lassanak mindent, akkor pedig nem mernenek a jarmuvek mozogni, mert allandoan szellem falakat latnanak. Erre monda azt Musk, hogy akkor inkabb kihagyjak a lidart a Teslakbol, mert ezt tul nehez megoldani es egyebkent is dragak. A google fele autok egyebkent a lathato es a liadar-os voxel map-eket vetik ossze es korrelaljak valamilyen modon. A lidar elvakitasa eseten gyakorlatilag ugyanugy mukodnek mint a Teslak, csak kamerakeppel mennek.
ps: A megoldas egyebkent a CDMA modulacio lenne, de akkor a lezeres jeleket kellene CDMA modulacio szerint modulalni, majd a visszaverodeseket demodulalni. Ehhez olyan modulacios frekvencia kellene, hogy a visszaverodesek teljes idotartomanya egy bitido felen/harmadan belulre essen. Raadasul a mai lassu, kis mintaszamu lidar egysegek a szukseges tulmintavetelezes miatt meg egy nagysagrendet veszitenenek a felbontasukbol. Persze megoldhato, de ahhoz HD videokep minosegu lidar map-ek kellenek elso korben es akkor abbol lehetne engedni a modulacio miatt.
Ez még haggyán, de mi van az esővel, köddel, hóeséssel????
Ez olyan szempontból baromság, hogy egy lézerrel a kamerákat is el lehet vakítani, sőt, egy embert is. Az mondjuk jó, hogy kijavítják, de lássuk be, bolhából elefánt a story.