Semmi gond nincs ezzel, amíg működik a SZABAD piaci verseny.
Ha elbaltázzák és valóban van rentábilis üzleti modell a korlátlan tárhelyre, akkor majd jönnek új versenytársak, és ők (pl. Dropbox) bukni fognak.
Ez a szabad piac. Semmit nem kell piszkálni, a befektetők úgy is arra mennek, ahol pénzt lehet realizálni, a felhasználok meg arra, ami megéri/olcsóbb.
A visszaélések kapcsán érthető a lépés, viszont észre kellene venniük azt is, hogy ez a felhasználói bizalom / közhangulat szempontjából mennyire visszás (illeszkedve továbbá sajnos az elmúlt néhány évre jellemző egyre felháborítóbb kevesebbet - többért irányzatba) és hogy már most mekkora lavina indult be (a korlátlan Google Photos megszüntetése adhatta a legnagyobb lökést) a magánfelhasználók, sőt akár egyes esetekben kkv-k körében is felhőszolgáltatásokból való kivonulás irányába (amely az úgynevezett self-hosted megoldások fejlesztésének - népszerű felhőszolgáltatások modern funkciókészletével rendelkező szoftverkörnyezetek saját hardware-en való futtatásra - látványos megugrásából is napnál világosabban látszik).
Egyszerűen azt kell megérteni, hogy az emberben ösztönös szinten ott van, hogy ami nem a saját tulajdona, hanem bérli vagy szívességből kapja, az addig barátságos, illetve bizalomgerjesztő számára, amíg a tulajdonos irányából folyamatos kedvességet tapasztal. Amint viszont ez átfordul, akkor az rögtön egy veszélyérzetet kelt benne és igyekszik abból környezetből az értékeit kivinni. Tehát lehet itt mindenféle üzleti, pénzügyi szempont, jelenthetnek ezek bármennyire komoly kihívásokat (gondolok itt az említett visszaélésekre), de ha a felhasználók irányába a hangulatnak ártanak, akkor ott nagyon csúnyán véget tud érni hirtelen a történet.
Látható ebből, hogy rövidtávon talán lehet taktikázni, de hosszútávon mindig csak olyan megoldások működőképesek, amik a hatékonyság növelésével (gondosan ügyelve arra, hogy ez a minőség, illetve színvonal rovására érezhetően ne mehessen, mert mostanában ehhez is katasztrófális módon elvesztette megszámlálhatatlan cég a kellő tehetségét) folyamatosan ki tudják szolgálni az egyedüli helyes többet - kevesebbért irány fenntartását az ügyfelek irányába. Utoljára szerkesztette: Dodo55, 2023.08.27. 14:53:37