Amúgy úgy látom a statisztika nem tesz különbéget az eredeti 2013 karácsonyára megjelent PS 4 és a 4 évvel késöbbi PS 4 PRO közt. pedig van köztük jelentős teljesítmény különbség. Jól példázza a dolgot a CP 2077 esete 2020-ból. Bár probálták optimalizálni a játékot a soma PS 4-re de elég bána lett az eredmény. A dolog vége az lett, hogy vissza kellett tériteni a program árát a csalódott PS 4 tulajoknak. A PS 4 PRO-n azért használhatobb volt a játék. Mivel nem konzolozok nem tudom aztán sikerült -e a mára 11 éves sima PS 4-re optimalizálni a CP 2077-et végül. Persze a mai napig rengeteg játék jelenik meg amihez bőven elég egy PS 4 teljesítménye is. Nem csak csupa AAAAAAAAAAAA....AAAAAA játékból áll a megjelenő új játékok köre. PC-re is számos játék jelenik meg, ami simán eljátszható akár egy 6 éves 4 magos procival és egy 5-6 éves grafikával is. na nem 4K-ban, de azért FHD-ben jól játszaható. Azért bár növekszik a játékok általános teljesítmény igénye követve a hardverek fejlődését, de máig nem kell mindenhez szuperszámítógép. Régen rábasztak volna a játék fejlesztők, ha az aktuális játékukat csak Richie RIch gépén(20 ezer dollár) lehetne játszani rendesen Beverly Hillsen. :) A sikeres jéték teljesítményét úgy kell méretezni, hogy jól játszható legyen az átlag ember John Smith 1000 dolláros gépén is. Nivel John Smith-ből van 1 millió Richie Richből meg 500 darab így John a cél közönség és nem Richie a bevétel szempontjából. Persze nyilván ahogy telik az idő John Smith gépe is fejlödik az idővel és más teljesítmény fér bele ma az 1000 dollárba, mint mondjuk 10 éve.
pedig ugrott akkorát teljesítményben. Mind grafikában, mind CPUban. A ps 3 pS 4 CPU-ban a 7+1 magos CELL CPU-ról 2*4 magos AMD jaguar architektura. Ami egy 2012 környékén munkaállomásokba szánt CPU volt csak igen hamar túl lépett az idő a 4 magos CPU-n, mint munkakállomás és mint szerver is. Így csak egy technika történeti kitérő lett volna a CPU, ha nem jön a konzolokba. és gyártanak még világszerte 200-300 millió darabot mid PS és XBOX-ban is használt. A grafika is jelentősen gyorsut a maga 1,91 TLOP körűli lebegőpontos értékével. majd jött a PS 4 PRO 2016-17 környékén a CPUt. feltolták 1,6-1,7 Ghz-ről 2,1-2,2 Ghzre a grafikát meg 4,3 TFLOP körüli értékre. Nagyjából beduplázva a nyers számítási teljesítményt. Aztán jött a PS 5 2020 körül. A CPU egy ZEN 2-es kicsit visszafogott Ryzen R7 3700X let 8 mag 16 szállal. Nagyjából mintha 3700X helyett egy 3700 került volna a gépbe. 200 Mhzel lejebb hajtva. A CPU teljesitmény azért igen csak megugrott a dupla annyi végrehajtó szálas 8 évvel fiatalabb CPU-val. A grafikában meg egy RDNA 2-es grafikát kaptak a konzolok. PS 5 esetében 10,2 TFLOP a nyers lebegőpontos teljesítmény az XBOX series X esetében 12 TFLOPS Vagyis jól rádupláztak a teljesítményre mind a CPU, mind a Grafika tekintetében a PS 4 PRO-hoz képest. A kiszivárgott adatok szerint a PS 6 nagyjából rátripláz a grafikára valami féle RDNA 3-mas grafikával. a becsült adatok 32-34 Tflops a lebegőpontos számitásban. A CPU marad, de kap 1-200 plusz órajelet. Vagyis amikor jön egy új generáció azért lazán rádupláznak általában a teljesítményre. Vagyis azért hasonló volt az elöre lépés a PS 4(PRO)->PS 5 tekintetben, mint a PS 3-> PS 4 tekintetben. Persze azért nem annyire feltünő mert a nagyjából 7 év alatt, amig generációt váltanak a konzolok a PC-k teljesítménye is igen csak megugrik, mind grafika, mind CPU tekintetében. Mire eltelik a generáció váltás, addigra azért igen csak elmaradnak a konzolok a PC-khez képest így mindig van hová előre lépni a teljesítményben az új generációkban. A PS 6 várható érkezése 2028 körül esedékes. addig leszz egy ránc felvarrt PS 5 PRO(?) Azért látható, hogy igen csak elöre fog lépni a PC-k grafikája és CPU-ja a következő 4 évben. Nagyjából 1-1,5 évente jönnek új sorozatok ki a CPU és GPU tekintetében. Simán lehet, hogy 2028-ra ZEN 7-es AMD CPU lesz és Intel 19-ik generáció és NVIDIA RTX 7000-es kártyák és nem tudom milyen számú Radeonok.... Bár talán mostanában nem is csak a nyers számításban lépnek elöre, hanem a egyébb tudásokban, mint AI funkciók. Igen csak durván fejlödnek a meghajtó programokba beintegrált eljárások és programok a teljesítmény és a kép minőség javitásában. Tehát nem feltélenül az lesz a szempont, hogy 500 FPS mellett játszunk, hanem olyan minőségben, mintha élőben látnánk. Amúgy se érzékelik a különbéget az emberi érzékszervek már a 240 HZ és a 480 Hz közt. Hazudik aki azt állitja, hgy ő érzékeli a különbséget a 240 képkocka és a 480 képkocka közt. És egy esetleges 8K vagy (16K se fog lényegesn többet adni a 4K-hoz képest....
A PUBG lett sikeres, de a Quake 2 érában is voltak már last man standing meccsek, nem csak deathmatch meg team deathmatch. Nehéz a jó új ötlet? Valóban. De akkor ha nincs meg az ötlet, vagy csak azt hisszük hogy megvan, akkor is ott van pár évtizednyi játékfelhozatal amiből lehet meríteni! Na ez az amit el szoktak felejteni a fejlesztők! Mindannyian vagy stílusteremtők akarnak lenni, vagy minden ötletet kihagyva szolgaian másolnak le sikeres címeket. Aztán meg megy a pislogás és hüppögés amiért a kutyának sem kell a termékük.
Nem kell az ordas nagy költségvetés sem egy sikeres játékhoz, elég ha jól működik, átgondolt, hangulata van, és újrajátszható. Amit legtöbbször a modokkal lehet elérni, mert a Paradox féle adjuk ki minden játékhoz két tucat semmitmondó kiegészítőt hogy a végén 3-400$ legyen a teljes játék kissé.. khm.. túlzás. Vagy amit az EA művel a sims szériával.
Én meg csak rontom a statisztikát, mertnagyon új játékkal nem játszom, és a legutolsó ps amit megvettem az a ps3 és az havonta egy két napot megy is rendesen. De legtöbbet PC-n tolom vagy erős történetű, vagy újrajátszható fajta játékokkal. Shootereket pl kerülöm vagy egy évtizede. Utoljára szerkesztette: Szefmester, 2024.06.10. 11:38:32
Hát még nincs vége az életciklusának. Mai napig támogatott rendszer ugye. Store-ral meg update-ekkel. (ezért is röhögök folyton, amikor egyes emberek szerint a PS5 már életciklusa felénél van... könyörgöm... ötödénél se)
A legtöbb játék a mai napig megjelenik PS4-re is. Jó, nem a AAA húzócímek, de többi 900 indie cucc simán elfut rajta. Teljesen korrekt rendszer, és nem látom okát, miért ne játszana vele az, akinek az van. Utoljára szerkesztette: takysoft, 2024.06.08. 02:23:31
Azért igen nehéz jó játékokat és ötleteket kitalálni egy játékba mára. Az meg, hogy megjelenik egy játék mód vagy ötlet 18-ik változata azért nem olyan lelkesítő, hogy rohanjon megvenni az ember. Példul a PUBG behozta a Battle Royal stilusu játékot, amit leginkább úgy lehet leírni, hogy csak egy maradhat a végén. Ehhez egy egyre kisebb méretű pályára szoritják be szüküléssel a fogyatkozó játékosokat, hogy a végén végezni ekkelen egymással és csak egy maradjon, aki nyer. Az ötlet persze nem a PUBG ötlete elötte már voltak hasonló elven működő játékok csak azok nem lettek felkapottak és sikeresek. Na azóta, hogy sikeres lett a PUBG született vagy 3 tucatnyi azonos elvekre épülő klón játék. Így a 37. verzió már nem igen fogja lázba hozni az embereket.
Hát, látványban a PS5 nem tudott akkorát ugrani, mint a PS3->PS4 váltás és a "valódi" PS5 még csak ősszel jön a PRO képében. De szerepet játszik ebben a költségek elszabadulása is: a játékok&előfizetések árváltozásai az utóbbi években. ...és miért költsön százezreket az, aki nem tud érdemi előrelépést felfedezni a két generáció között - vagy csak az árnövekmény többet nyom nála a latba, mint amennyit a grafika előrelépett és így inkább nem vált.
Ill. az egyre apadó, fizetőképes keresletről sem szabad megfeledkezni, mert ez is fontos része a képletnek...