Az amerikaiak szívnak már ezzel egy ideje. Annyival olcsóbbak a kínai kocsik, hogy még 25-30%-os extra vám mellett sem versenyképes a helyi kocsi.
A fő gond meg az, hogy nincs kevesebb minőségbeli probléma a kínaival már, mint a helyivel.
Ugyanez vár ránk is, csak az EU szigorúbb. De az is tény, hogy sokan vágynának olcsóbb kocsira.
Aki beengedi, ott nagyon olcsón lehet majd kocsit venni. Mint pl telefont. (nem ugyanannyiért, hanem annyivel lesz olcsóbb %-os arányban)
A másik oldalon az európai és japán gyártók évtizedek óta tartó pofátlan áremelése sokaknak a bögyében van.
És azért lássuk be, én személy szerint szívesebben lennék az új kínai autók országa, mint a 16 éves nyugati autók országa. (ennyi a magyar autók átlag életkora)
"Ha a kínai gyárak vámszabad területen gyártanak (miért ne tennék), akkor ugyanúgy vonatkozni fog rájuk az extra vám is, ha az EU-ban akarják eladni."
A magyarorszagi kinai gyarak autoin "made in hungary" felirat lesz. Esetleg made in EU. (elvileg itt keszulne az osszes fem es muanyag alkatresz, az aksi es a fek, a motor egyelore kerdeses, az elektronika viszont kinai gyartmany lenne a tervek szerint) Ezek utan mit fognak megadoztatni? A kinai vegyi anyagokat amikbol az aksit gyartjak vagy a chipeket, amiket amugy sem lehetne beszerezni az EU-ban, mert nincs gyar?
Szerintem az európaiak, főleg a németek szívesen megvennék a helyben gyártott kocsikat, ha nem annyiba kerülnének, amennyibe. De mivel a támogatást megszüntették, így csak a gyártókon és kereskedőkön múlik, hogy milyen magas árcédulát akasztanak a kocsira.
Ráadásul korábban olyan pénzből támogatta ezen autók vásárlását az állam, amit nem használhatott volna erre.
De persze a cél, hogy mindenki "zöld" autóval járjon...
Sok cég sz@rban van, a fizetések nem emelkednek, ellenben az árak igen, így nem csoda, ha az emberek a kínai improthoz folyamodnak. Az más kérdés, hogy ezek az improtok mennyire minőségiek is. Hallani ezt-azt. A használtautón meg sok ilyen kocsit látni pár évesen 8000 km-rel. Bár lehet, hogy csak azért nem láttam mást, mert a szűrési feltételekbe (400km hatótáv, 30000€-ig) nem fért bele az EU-s kocsi, csak a kínai.
Ha a kínai gyárak vámszabad területen gyártanak (miért ne tennék), akkor ugyanúgy vonatkozni fog rájuk az extra vám is, ha az EU-ban akarják eladni.
Teljesen egyetértek.
Annyi, hogy a belső égésűt meg a villanyost is elvileg kb. azonos mértékben drágítják a felsorolt "sallangok". Egy LCD panel, vagy egy hangszóró ha nem kínai kocsiba van beépítve, akkor 7-10x drágább, mint "hagyományos" kiszerelésben, a kínai kocsiban meg mondjuk csak 2-3x.
Es az EU-n belul gyartott BYD-ekre milyen belso vamot vetnek ki? Kinai tulajdonu europai gyarban keszult auto uzembehelyezesi vamjat? Ha pl. a BYD ugy dont, hogy csokkenti a profit ratajat es 100% haszon helyett kb. eloallitasi koltsegen (vagy 10% haszonnal) adja el az EU-ban keszult jarmuveit, akkor a 6-8 millio forintos uj elektromos autokkal le fogja tarolni a piacot. Ugyanis jelenleg egy atlagos meretu kinai elektromos auto olcsobban gyarthato mint a legtobb uj europai benzines.
Ha nem kell bele onvezetes es 100.1-es hangrendszer 3d hazimozival, akkor az eloallitasi koltsegek durvan csokkennek egy elektromos auto eseten a benzines jarmuvekhez kepest, mivel alig van bennuk alkatresz, igy csak az aksi ara a kerdeses. Aksibol pedig a kinai technologia mar jobb es jelentosen olcsobb is mint a nyugati.