"a kibányászott ritkaföldfémek első felhasználásakor a legmagasabb a hatásfokuk/minőségük és az újrahasznosítással minőségromlás következik be"
Ez nem igaz. Mind a plazma, mind az elektrolizis alapu ujrahasznositasnal atomi tisztasagu allapotban nyerheto vissza az anyag. Lehet, hogy nem eri meg (egyelore), de a technologia reges regen ismert es pl. arany tisztitasara jelenleg is hasznaljak.
Ha az autoba toltott es a jarmu eloallitasara/ujrahasznositasara felhasznalt aramot CO2 semleges modon allitjak elo, akkor az elektromos auto 100%-ban CO2 mentes tud lenni. (beleertve pl. a legkori CO2-bol es vizbol vagy egyeb bioalapanyagokbol eloallitott szenhidrogenekbol ontott muanyag alkatreszenek is) Reges regen tudjuk hogyan lehet ezt megvalositani, csak a profitratak meg mindig fontosabbak.
Persze ugyanez igaz a legkori CO2-bol generalt metannal hajtott auto eseten is, csak az energiahatekonysag lesz >90% helyett <40%, azaz a meglevo belso egesu motorok nagyon rossz hatekonysaga miatt sokkal tobb CO2 semleges elsodleges energiaforras kellene, mintha kivaltjuk oket egy hatekonyabb technologiaval.
A (többlet) energiaigényére azért kíváncsi lennék... (meg az "aktív hőmérséklet-szabályozás"-éra is) Ill. a félvezetőknél volt arról szó, hogy a kibányászott ritkaföldfémek első felhasználásakor a legmagasabb a hatásfokuk/minőségük és az újrahasznosítással minőségromlás következik be - ezért volt igazán ütős a kínai szankció. Ez itt is jelen van?
Egy percet se aggódj. Meg fogják magyarázni, hogy egy diesel autónak az élete során elégetett pár millió olajjal is kisebb a környezeti lábnyoma, mint 1 napelemről töltött, újrahasznosított villanyautónak. Nagy az állatkert és óriási a sötétség.
Oh noo, ezek után mit fognak majd mondani kifogásként a villanyautokra akik nem szeretik a villanyautokat? már szinte minden érvük elfogyott csak ebbe tudtak kapaszkodi, hogy mi lesz a sok akumlátorral amikor az autokat leselejtezik?