A fiú és a szürke gém (The Boy and the Heron). Rendesen unalmas volt, a vége meg összecsapott (pölö: gyerek a végére hirtelen tudta, hogy ki a lány, reakciók a gyerek részéről a visszatéréskor, etc.) - semmi észszerű gyerekes viselkedés, mintha mini-felnőtt lett volna.
Amolyan "slice of life" csak nem iskolás lányokról szól, hanem a jakuza bérgyilkosának mindennapjáról ¯\_(ツ)_/¯
ALI - Professionalism feat. 般若
Igen, olvastam, hogy a Fiú és a szürke gém erősen megosztja a nézőket. Lehet, hogy nekem pont azért tetszett annyira, mert nem vagyok annyira nagy Miyazaki-rajongó, ezért más szemmel néztem a filmet. ^^'
Undorodom Sinkai filmjeitől. Giccs és kliséparádé, ami szépen néz ki. Semmi más....
Nekem tetszenek Miyazaki filmjei es pont emiatt volt csalodas a szurke gem es film. Nekem az nem jott be es sokat vartam tole. Suzumerol nem is tudtam, hogy ugyan az csinalta mint a your name-t de nem lepodok meg rajta.
Nekem meg pont, hogy inkább a Fiú és a szürke gém jött be. Ennyire különbözőek az ízlések. :) Pedig speciel nem rajongok minden Miyazaki alkotásért.
Lehet, hogy megnézem megint a Kimi no Na wa.-t... Nem gondolom, hogy rossz lenne, az is lehet, hogy csak rosszkor néztem. Hátha következőre már be fog jönni. :)
Kimi no Na wa ( your name) szerintem az egyik legjobb anime. Bele is konnyeztem a vegen. :) Ez is tetszett. Most neztem meg masodszorra. Megmutattam az aszonynak. Nagyon jok ezek a szerelmi szalak. Your name is azert tetszett jobban mert tobbet drukkoltam nekik es nagyon jo volt a vege.
Nagyon vartam a Boy and the heron moviet de ez azon aludtam be. Nekem csalodas volt. Azota se probalkoztam vele pedig azok a filmek is tetszenek altalaban. Utoljára szerkesztette: CSOCSO, 2024.07.09. 04:37:11
Igen, Shinkai Makoto munkája. Kimi no Na wa, Tenki no Ko, Byousoku 5 Centimeter, Suzuki no Tojinari. Össze se lehet téveszteni, annyira meghatározók a stílusjegyek. Az igazat megvallva a magam részéről nem rajongok a munkásságáért, mert túl nagy jelentőséget tulajdonít a szerelemnek. Olyan érzés nézni a filmjeit, mintha a maga feldolgozatlan szerelmeit vetítené a vászonra. Úgy emlékszem, hogy ezt leginkább a Byousoku 5 Centimeter alatt éreztem. Az volt az, amit egy Japán alapítványos vetítés alatt néztem meg, és utána mondtam a japán tanárnőmnek, hogy aki ennyire drámaian mutatja be a szerelmet, az jó eséllyel a maga feldolgozatlan szerelmeit jeleníti meg. A Kimi no Na wa. alatt bealudtam, a Tenki no Ko-nál meg annyira felhúztam magam, hogy a páros minden törvényt áthág, hiába erednek utána, senki nem éri utol őket... Mintha a szerelem tényleg mindenek felett állna. Ezt már én sem hiszem el, pedig én is érzelemközpontú vagyok. Röviden: Shinkai Makoto filmjei nagyon szépek és látványosak, tele van drámai elemekkel, de a magam részéről tartalmatlan és üres.
10. résznél tartok,de waoo. Lassan építkezik, nincs túltolva a humor, a rajzolása is jó, részletes vannak szép átvezetések, pillanatok. A harcok animálása is visszafogott és nem a végtelenségig elhúzott. A történet főszála az idő köré épül amit jól vissza ad, néha már frusztrációt ébreszt. Gondoltam jó pontokat kapott, de még én is meglepődtem pl.: a MAL-on 9.35
Arcane: Season 2 | Official Teaser | Netflix
Suicide Squad ISEKAI | Official Trailer 3 | DC
Milyen lesz a 2024-es nyári szezon? ( ̄ω ̄)
Ki megy moziba csütörtöktől megnézni a Blue Lock-ot? Nem az abszolút kedvenc sportanimém, vannak itt-ott logikai bakik a játékszabályokban, de a koncepció mindenképp érdekes volt, és érdekel a folytatás is.
A Haikyuu!!-t semmi nem veri nálam, nagyon örültem, hogy leadták a mozik, kétszer is megnéztem.
Egy darabig halogattam, mert tartottam tőle, hogy nagyon klisés lesz, de egy kis humorral és megfelelő sztori vezetéssel nem lett rossz. Persze egy kicsit komolyabb hangvételű animénak is örültem volna, mert az eleje nagyon jól indult.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Sokushi Cheat ga Saikyou sugite, Isekai no Yatsura ga Marude Aite ni Naranai n desu ga. My Instant Death Ability is So Overpowered, No One in This Other World Stands a Chance Against Me! 2024
Genres: Action, Adventure, Comedy, Fantasy Themes: Isekai, Parody
Unalmamban rákattintottam egy pár hónappal ezelőtt, a kivitelezés, rajzolás néhol "low budget", de még is jó volt, ahogy a főhős faarccal rakott el mindenkit a jégre a nagy monológjuk közepette :)
Hilcrhyme「Killer Bars」〜Hilcrhyme TOUR 2023「走れ」〜
Nekem meg az a bajom az új Anime sorozatokkal, de némelyik filmmel is, hogy nyitottak a nyugati piac felé (értsd USA), ezért fakocka egyszerűre csinálnak dolgokat, ami így tök érdektelen lesz. Hiányzik a sztorik többrétegűsége, a kevert műfajú animék, stb. Pont arra felé mennek, ami miatt az emberek nagy része pl. a Netflixen már NEM néz amerikai sorozatot vagy filmet, hanem helyette svéd, német, koreai, akármi mást. Inkább nézek japán klisét, mint amerikait.
Meg tudom érteni. Eleinte nagy újdonság és nagyon egyedi, de ahogy egyre több és több sorozat/mozi/ova van az ember háta mögött, úgy lesz egyre nyilvánvalóbb, hogy a japánok pont annyira rabjai a kliséknek mint a nyugat, csak épp nem ugyanazoknak a kliséknek. Volt idő amikor 10-12 sorozatot követtem hétről hétre, mostanra az is csoda ha egyet nézek.
Én már így vagyok az egész tv-zéssel, hogy nagyom unom. Azt hiszem, hogy minden "hülyeséget" láttam már, amit csak lehet. Már sport se izgat fel. Nem baj, legalább hasznosabban tölthetem a maradék életemet. :)
Szinte barmit elkezdek nezni es nagyon hamar megunom. Most netflixen van valami Oni girl anime de 1 ora utan mar nem birtam tovabbnezni. Szerintem a crunchiroll elofizetesemet is le kene mondani mert kb evek ota nincs semmi ami megfogna :(
Pantheon (TV series) 2022–2023 Genre: Drama, Science fiction, Thriller wiki
https://www.amazon.com/Pantheon-Season-1/dp/B0B8PCC3Z3 "Maddie, egy zaklatott tinédzser segítséget kap valakitől az interneten. Kiderül, hogy a személy az elhunyt apja, David. Tudatát egy kísérleti agyvizsgálat után feltöltötték a felhőbe. Kiderült, nem ő az egyetlen."
American Berserk Gatsu Bateman status [1 HOUR VERSION] - MHR CARTOON
Milyen lesz a 2024-es tavaszi szezon? (×﹏×) - FireReject
* "Japan, one of few developed countries to retain the death penalty, usually reserves the punishment for people convicted of multiple murders." Utoljára szerkesztette: IMYke2.0.0.0, 2024.01.27. 16:44:07
Az első rész alapján egy nagyon kellemes sci-fi-nek indul, egy kicsi Szárnysasfejvadász hangulattal, de a karakterek átalakulása nem kellet volna bele szerintem . . .
Hat ez valami borzalmas volt. Vagy 10 szer bebobiskoltam rajta de nem aludtam el mert moziba voltam. unalmas mint atom. Alig van benne barmi amitol ez olyan Ghiblis lenne pedig maga a bemutato fasza. Utoljára szerkesztette: CSOCSO, 2023.12.24. 07:25:19
Magyar szinkronos előzetest is kapott (van külön japán hang-magyar feliratos előzetes is) Hayao Miyazaki (Studio Ghibli) új animéje a "A fiú és a szürke gém". Országos vetítés indul: 2024. január 4.
Netflixen van egy uj sorozat Blue Eye Samurai. Nagyon ajanlom!
Laserhawk kapitány: Egy Blood Dragon-történet 2023 | Korhatár-besorolás:16+ | 1 évad | Akció Egy közellenségnek kikiáltott kiborg szuperkatona olyan ügyet keres, amelyért érdemes harcolni egy disztópikus társadalomban, ahol semmi sem az, aminek látszik. Szereplők:Nathaniel Curtis,Caroline Ford,Balak Alkotók:Adi Shankar
Wu Nao Monu / Agate 2023 Genres: Comedy, Fantasy A lejátszási listában az első két rész sorrendje fel van cserélve. A sok "ákombákom"-ban vannak arab számok ott lehet ellenőrizni a sorrendet. youtube lejátszási lista
"És ez megint egy Japán film. Annyira jó lenne egyszer egy Európai vagy Amerikai filmbe is ennyire elmerülni és ennyit írni róla, de egyre inkább azt látom, hogy errefelé az ilyesfajta és átgondolt írás és történetmesélés már meghalt."
ez meg csak szimplán nem igaz....
Suzume (すずめの戸締まり)
Egy csodálatos, lenyűgöző és érett anime film az életről, a múlandóságról és szeretetről. Dióhéjban egy misztikus roadmovie, de jóval többről van itt szó. Suzume egy 17 éves átlagos, iskolás lány egy Japán kisvárosban, aki egy nap egy furcsa idegennel találkozik és onnét egy misztikus, és érzelmekben gazdag és kalandos utazás veszi kezdetét nemcsak Suzume, hanem a néző számára is. Meglepő, hogy a Crunchyroll (az Intercomon keresztül) behozta Magyarországra ezt a filmet, de örülök neki, hogy így történt. Shinkai animéi mindig káprázatosan néztek ki, mindig több volt bennük, mint ami elsőre látszott és ez most sincs másként. Pompásan nézett ki az egész a nagyvásznon. Látvány és hangzás szempontjából az eddig készült legszebb anime film. Nem is tudom, hogy találkoztam-e olyan animével vagy filmmel, ahol a hangeffektek is ennyire csodásan szóltak. Nagyon tetszett a zenei oldal is, főleg az autós részeknél mosolyogtam sokat az eltalált hangulat miatt. Kellően humoros és aranyos a film (helyzetkomikumok és nem bárgyú altesti "humor"), de megvannak a szívbemarkoló és érzelmes drámai pillanatai is. Gondosan van adagolva és felépítve minden, egyik sem megy egymás, illetve a film rovására. A 122 perc nagyon gyorsan elrepült, nincs unalmas vagy időhúzó üresjárat a filmben, végig fenntartja a néző érdeklődését és a színvonalat. Érdekes a történet, illetve ahogyan ezt a történetet a néző elé tárja. Nagyon nem akarok belemenni ebbe, mert félő, hogy akkor rontanám a leendő néző élményét. Ezt jó első kézből megtapasztalni. Össze-vissza megyünk az időben (nagyon tetszett nekem ez a fajta elmesélés), de a film végére összeér minden szál, és egy szép és kerek lezárást kapunk. Ahogy Suzume összerakja a "képet" a film végén, úgy a néző számára sem marad megválaszolatlan kérdés. Nagyon jól van megírva és elmesélve ez a történet. Az írók nagyon jó munkát végeztek, de ez a megírt dialógusokra is igaz. A kérdések és témák, amikkel a film foglalkozik, és amikkel a karakterek foglalkoznak, mind-mind egy csodás és átgondolt írás szüleménye (hát ezek sem a kocsmában üldögélnek az már biztos). Valahogy 2022-ben/2023-ban így kellene történetet mesélnie egy filmnek, véleményem szerint. Legalábbis, amekkora összegekkel operálnak itt a filmek, valami ilyesmi szint lenne az elvárható, szerintem. És nem pedig az, amit kapunk... Maguk a karakterek is nagyon jók, nincs köztük jó vagy rossz. Csak "hétköznapi" emberek a maguk problémáival, illetve jó és rossz döntéseikkel. Számomra mindig lenyűgöző az, amikor a karakterek fejlődése végigkísérhető. És, ami fejlődésen itt Suzume és Sota (a férfi karakter) átmegy, az szintén csak azt támasztja alá, hogy hogyan is kell karaktereket JÓL megírni (itt Suzume kapcsolatára gondolok az édesanyjával, illetve a nevelőanyjával). A gyermekkor, a gyermeki kíváncsiság, a serdülőkor, a nevelő anya elfogadása, a túlvilág, az öröklét, az elmúlás megértése és elfogadása, az önfeláldozás, a szeretethiány, az önzetlen szeretet, odafigyelés a másikra vagy a kiscicán keresztül a KIMONDOTT SZAVAK SÚLYA, hogy hogyan viszonyulunk egymáshoz, a körülöttünk lévő emberekhez és a világhoz. Amikor Suzume a cicát a kezében tartja az egy nagyon erős jelenet, de több ilyen is van a filmben. A megértés, hogy nemcsak fizikálisan tudunk nagy fájdalmat okozni, hanem szavakkal is és ezt a film is megmutatja a néző számára a cicán keresztül (ezt a cica is jelzi Suzume-nak illetve látványosan is mutatják). Aki utánanéz a szavak fontosságának, az érteni fogja, hogy ez miért is egy fontos téma. Minden nap rombolunk, magunkat és másokat is, ahelyett, hogy építenénk. Kihűlt szívek, elhagyatott "romok" és települések. Nagyon tetszettek azok a témák, amikkel ez a film nem rest foglalkozni. Nagyon érett és átgondolt mű ez. Szépen építkezik az elejétől a végéig. És a misztikum, a filmben használt jelképek, a macskák jelentése és szerepe a Japán kultúrában, egyszerűen minden szempontból felülmúlta a várakozásaimat ez a film. Annyira minden a helyén van, hogy egyszerűen sírni tudnék az örömtől. Hogy ilyen alkotások még vannak! A film minden porcikáján érződik, hogy ezt emberek készítették. A művészi rész, az animációk, a hangok, a zenék, a karakterek! Dolgoztak rajta, nem is keveset! Nem egy egy összehányt, improvizált, giccses, hállivúdi silány munka. Két aranyos apróságot sikerült észrevennem. Az egyik a metrózós jelenet, az a Kimi no Na wa filmből ismerős lehet (amikor Mitsuha utazik rajta, lényegében ugyanaz a "jelenet"), a másik pedig amikor hőseink Tokióba érkeznek (talán nem nagy spoiler, mert a trailerek is lelőtték, illetve minden Japán alkotásban szerepel Tokió), ott látható egy pillanatra egy magasabb épület, aminek a tetején van egy piros Torii kapu és kis sugárban oda süt a nap. Csak Hina és Hodaka hiányzott onnét... A Tenki no ko film rajongói bizonyára örülni fognak ennek az utalásnak. Valószínűleg több ilyen is van a filmben, emiatt többször meg kell majd néznem, ha megjelenik a lemezes változat. Spoiler nélkül, volt egy jelenet a végén, ami a legendás Miyazaki (Studio Ghibli) Chihiro Szellemországban egy jelenetére emlékeztetett. Ennél a jelenetnél nagyon elmosolyodtam. A film alatt többször is, de itt főleg. Aki megnézi a filmet (és látta a 2001-es klasszikust), érteni fogja, hogy mire gondolok. Azt nem mondanám, hogy több ilyen film kéne a moziba, mint ez, mert akkor az ilyen igényes alkotások eltűnnének a középmezőnyben. De így, hogy a nyugati filmipar javarészt gondoskodik az igénytelen és bárminemű színvonalat nélkülöző, semmitmondó és időrabló filmek szállításáról, van esélye az ilyen alkotásoknak felemelkedni és legendává válni. És azt sem mondanám, hogy ez Shinkai legjobb filmje, mert ez nem valami verseny. Ez a film semmiben sem jobb vagy rosszabb, mint a rendező korábbi munkái, inkább csak más szempontból jó. De igazán jó! Shinaki hozza ugyanazt a pazar és magas minőséget képviselő szintet, amit korábban is. És ez így 2023-ban szerintem nagyobb szó (ennyi lófasszal a hátunk mögött az elmúlt év történései után a nagyvilágban), mint 2019-ben... És mivel a film előtt volt 4!!! előzetes, amiből 3 ilyen szuperhősös valami volt (Pókember át a pókverzumon keresztül kasul, Flash, Kék bogár vagy mi az isten a DC-től, és a Kis hableány), nem kell aggódnom amiatt, hogy a közeljövőben moziba kelljen mennem. A második ilyen szuperhősös trailernél már fogtam a fejem, hogy mikor lesz végre vége ennek a rémálomnak, de szerencsére ez a film kárpótolt midnenért. És abban is biztos vagyok, hogy ennél jobban megírt, elmesélt és elkészített (anime) mozifilm az idén már nem lesz a magyar mozikban. Hiába jön a Pixar, a látványon kívül, így történetet mesélni (gyerekek és felnőttek számára) még ők sem tudnak. Nem is tudtak és már nem is fognak, mert az a csillag már leáldozott. :) A filmet eredeti nyelven, japán hanggal és magyar felirattal vetítik. A magyar felirat rendben van, nem tükörfordítás, hanem tényleges magyarítás, mert több kifejezést is a magyar kultúra és nyelv szintjére hoztak (itt azokra a Japán kifejezésekre gondolok, amiknek amúgy nincs egyértelmű és egységes jelentésük Japánon kívül). A Japán hangsáv pedig szintén nagyszerű, mindegyik színész nagyszerű munkát végzett. Lenyűgözően adnak át minden érzelmet és gondolatot. Ezt így kell látni és átélni, mert mindennemű szinkron (legyen az magyar vagy angol), csak elvenne ebből a csodás élményből (még ha a magyar szinkron többnyire jó is szokott lenni). Akit érdekel a Japán kultúra, nyelv és nem hátrál meg az animéktől sem/vagy csak egy igazán lenyűgöző filmélményre vágyik, annak merem ajánlani ezt az alkotást! Nem fog csalódni, mert ehhez fogható film, nem sok készült és, mint írtam, az idén ilyen már biztosan nem lesz a mozikban! Apró negatívum számomra nem is a filmmel kapcsolatban volt, hanem inkább a mozi"élménnyel". Kevesen voltunk rajta (20 ember talán) és többnyire pár tini, akik szerintem annyi mindent nem értettek meg a filmből, mint mondjuk egy picit idősebb generáció. Ez nem lenézés, mert abban a korban én sem értékelnék és értenék meg annyi mindent, mint most. Kellenek azok az évek, lehetőleg emberekkel együttműködve. Mert ez egy kortalan alkotás (úgyanúgy szól a felnőtteknek, ahogy a tizenéveseknek is), a története, a karakterei és a látványa miatt pedig mindig és mindenkor megnézhető lesz, nem fog elévülni soha, mint mondjuk a CGI förmedvények. Ahogy hallgattam utána a beszélgetésüket, csak annyi jött le nekik hirtelen, hogy nagyon látványos és szórakoztató volt... Pedig ez a film jóval több, mint látványos és szórakoztató! :) De legalább javították a nézői statisztikát. És nem feminista film, ami manapság a trendi. Nincs benne gonosz (fehér) férfi, a karakterek között tökéletes az egyensúly minden szempontból, egyik sem nyomja el / uralja le a másikat. Egymás "párai" és kiegészítői/támogatói, ahogy a valódi életben is működnie kellene az emberi kapcsolatoknak.
És ez megint egy Japán film. Annyira jó lenne egyszer egy Európai vagy Amerikai filmbe is ennyire elmerülni és ennyit írni róla, de egyre inkább azt látom, hogy errefelé az ilyesfajta és átgondolt írás és történetmesélés már meghalt.
De akit a számok érdekelnek, annak itt van ez bizonyíték gyanánt:
Örülök neki, hogy ez egy sikeres film már most és még lesz is a jövőben, mert toronymagasan megérdemelt a siker és a díjazás, amit eddig kapott! Utoljára szerkesztette: TBTPumpa, 2023.04.16. 12:05:40
Ősszel jön a Faraway Paladin S2, új rendezővel, új szinkronhanggal, lecserélték a character designert is. Az előzetes nem annyira lapos, mint az első évad sok jelenete volt, talán most jobban sikerül a megvalósítás.
Ehh... Mi ma este nézzük, már nagyon várom, de a mozi előjegyzése szerint mi sem leszünk sokan. Annyira elszomorító, hogy az ilyen színvonalas alkotásokra ennyire nincs érdeklődés idehaza. :(
Suzume no Tojimari (MAL): A Tenki no ko és a Kimi no Na wa után nagyjából azt kaptam amire számítottam. A képi világot illetően Makoto Shinkai továbbra is verhetetlen, sőt ilyen téren még talán fejlődést is fel tudott mutatni, viszont sajnos a történet az az egynek elmegy kategória. Kár érte, mert a Kotonoha Niwa és még inkább az 5cm per second sokkal inkább az a vonal ahol véleményem szerint mozognia kellene, de úgy tűnik ezt ő nem így látja. Mindezek ellenére ajánlom a mozi élményt belőle, van annyira látványos, hogy megérdemelje a nagy vásznat, a magyar felirat nem tőnik úgy mintha fordítás fordítása lenne és japán szinkronnal adják, ami külön jó pont.
Bár a hírekben mindenhol azt olvastam, hogy a Suzume igazi siker a mozikban, itthon aligha lesz így: a vetítésen amin ott voltam nagyjából ha tizen lehettünk, pedig ez az elsőp napja itthon.
Kimi wa Houkago Insomnia (AniDB): Nakami inszomniában szenved, éjjel csak forgolódik és nappal meg álmos, emiatt az iskolában nyűgösnek és antiszociálisnak tartják. Kapóra jön a rég feloszlott csillagász klub elhagyatott, raktárnak használt obszervatóriuma, amelyről rémisztő szellemhistóriák keringenek a tanulók között, így zavartalanul tud szunyókálni egy kicsit. Csakhogy egy másik osztálytársa, egy lány is ezt a helyet szemelte ki magának hasonló okokból... Szokványos seinen romkomnak tűnik az első rész alapján, remélem, nem megy el drámázásba.
Ezzel végére értem a tavaszra megjelölt listámnak. Eddig csak egyet kaszáltam (Iseleve), de 3-4 rész után általában szoktam még egy vérengzést tartani és a maradékot végignézve még úgy a fele billeg...
Hivatalos, magyar forgalmazó (Intercom) általi felirattal. :)
Már nagyon várom, hogy moziban nézhessem. Utoljára szerkesztette: TBTPumpa, 2023.04.09. 19:00:16
Otonari ni Ginga aka. A Galaxy Next Door (AniDB): Ichirou a középiskola elvégzése után mangakaként debütál, amikor váratlanul meghal az apja és rá szakad a két kistestvére ellátása is. Mivel az anyjuk már korábban lelépett, mangából és az örökségül rájuk hagyott nagy ház szobáinak kiadásából éldegélnek elég szorosan. Egy nap aztán egy szépséges asszisztens érkezik különös ruházatban és még különösebb szokásokkal, viszont remekül ért Ichirou stílusához és kitűnő segítőnek bizonyul - egy bizonyos véletlen eseményig, amikor is a lány közli, hogy az ő szokásaik szerint tulajdonképpen össze kellene házasodniuk... Nem figyeltem fel rá korábban, de a kezdésnél az angol címe ismerősnek tűnt és az első rész közben leesett, hogy ennek a mangáját elkezdtem régebben, csak nem volt annyira kiemelkedő, vagy egyedi, hogy végigrohanjak a megjelent részeken és inkább félreraktam. Egyfajta mangás "wishful romance" sztori, egynek elmegy.
Isekai Shoukan wa Nidome Desu (AniDB): Hősünk a középiskolába ntengeti napjait, amikor egy mágikus idézőkör jelenik meg a teremben és az egész osztályt átteleportálja egy fantasy világba. Hogy ez nem meglepő a számára, annak köszönhető, hogy már másodszor történik ez meg vele. Mivel emlékeit és képességeit megőrizte, sejti, hogy ismét régi ősellensége garázdálkodhat a háttérben és elindul, hogy végleg leszámoljon vele... Nem ismertem korábbról, de a kezdés és a történet bizonyos elemei erősen emlékeztetnek a My Status as an Assassin Obviously Exceeds the Hero's bizonyos alapelemeire (abban nem volt dupla megidézés, de minden más nagyon hasonló). A borítókép első megtévesztőnek tűnik, bár a harem elemek persze jelen vannak. Egy rész alapján még nem tudom eldönteni, érdemes-e megtartani, adok neki még egy esélyt.
Én csíptem a karakter designer manus összes munkáját, a Haibane Renmeit, Texhnolyze-t, Niea_7-t is ... elég baj, hogy egy évtizede szunnyadnak a projektjei.
Más. Tengoku Daimakyou EP2-ben jól értettem, hogy Kiruko a testőrcsajnak...
nem gender agybaja van, mikor 2x is fiúnak vallotta magát (Ep1 és Ep2) hanem valójában ő a saját öccse? Mert ez megmagyarázza, hogy nem tudja eldönteni 18 vagy 20 éves. Hogy 3 vagy 5 volt a kataklizma közben. Esetleg a kettejük tudata keveredett?
érdekesnek és frissnek hat, hogy a szokásos érzelmi visszafogottság, ami az anime szereplőket jellemezni szokta, itt totálisan hiányzik, persze lehet pont ezt értették az Ep1-ben "vad generáció2 alatt az öregek. tetszik a világépítés, a karakterek és a hátterük kidolgozottsága, árnyalása is. Eddig kellemes pozitív csalódás a sorozat. remélem nem szúrják el.