Az okát tudod, hogy miért van? Úgy értem, ha egy Win2K-ra certified-olt hivatalos Diamond driver képtelen az S3TC megjelenítésére a saját oprendszere alatt, akkor ott vagy az oprendszerrel, vagy a driverrel van nagy-nagy gond. (Azért lássuk be, mindkettõre elég nagy esély van... :)) )
A METAL egyáltalán nem mûködik Win2k alatt, és az OpenGL-es S3TC-tõl is elesel, mert az S3 képtelen volt a GL_ARB_texture_compression kiterjesztést implementálni (csak GL_S3_s3tc van, amit csak a Quake3 használ), pedig a programok 90%-a azt használja.
(Leginkább egy ViperII-höz módosított MeTaL,(ha meg Savage4-ed van, sima, hozzá adott MeTaL)no meg az UT 2.CD-je, ami a textúrákat tartalmazza. A megjelenítést tedd át MeTaL-ra, és láss csodát...de gondolom, ezt tudod.) Amirõl viszont én kérnék ezek után felvilágosítást, az az, hohy mitõl más a Win2000 MeTaL/S3TC szempontból, mint a Win98? Driver miatt? Hisz Win2K alá certified-olt Diamond driver is van! Nem mûködne rendesen?
Mi kell az UT-hez, hogy mukodjon rajta az S3TC?? Win2000 alatt. Aki tudja legyszi segitsen, kosz.
Tudna nekem valaki mondani egy olyan tesztert, ami hajlandó OpenGL mérésére is, és reálisan teszteli a ViperII-õt? (Akadtam már össze olyannal, ami elég furán mívelte a tesztet Viperen, s enyhén szólva irreális értéket hozott ki)
Most néztem meg az SA6 fórumot, és úgy néztem, sokaknál teljesítménycsökkenést eredményezett az alaplapcsere. Hát én nem panaszkodhatom: Elõzõ alaplapommal (Octek VIA Apollo+) ~750 pöttyöt hozott a 3DMark, míg az SA6 eredmények egy cseppet eltérnek most ettõl... Szóval AGP Aperture ide vagy oda, azért nem olyan rossz az SA6! :-)
Gondolom, nem mintha segítene, hisz a legújabb driver is csak kb. DirectX -3at kezel...
...A hivatalosat kivéve, mert az egy év.
Azok a beállítások -kv.:System Bios cache...- már úgy voltak alapban. Más: Hogy állítsam az aperture-t 256MB-ra mikor a biosz csak 32-t és 64-et enged ?!?! Van DiretX 8.1? Hmm...! Honnan lehet letölteni?
Szerintem uninstalláld a jelenlegi videodriveredet, a Tweak-el együtt. Indítsd újra a géped, hogy a Win "alapértelmezett VGA kártya"-nak állítsa be. Ha megvan indítsd újra, és a BIOS-ba próbálkozz a #914-ben leírt beállításokkal. Az'AGP aperture' -t állítsd 256-ra. Nem lessz tõle lassab a géped. Ha ez megvan telepítsd fel az általad legjobbnak ítélt videodrivert, a directX 8.1 -et is rakd fel vagy telepítsd újra.
Tudom, hogy mûködik ez, tapasztaltam már, de,-mint említettem volt- nem tudok elõzetesen diamond drivert felrakni, hogy az benne maradjon a reg.-ben, miután felraktam az S3 drivert, mert csak a 95110 mûködik, ám az olyan szar, hogy inkább lemondok a Diamond fülrõl, mert annyira lelassítja a megjelenítést és olyan mértékben ótvar a kép, hogy a 95111 felrakása után is tök szar volt az egész!
Sanos vettem észre, hogy nem mûködnek a régi driverek, csak az a baj, hogy az újak, (95111, 95112) lévén S3-asok, nem tartalmaznak Diamond menüt a speciális tul.-oknál, ergo: 3DMarkot nem tudom HW T&L-el futtatni, mert a tweakben nem lehet beállítani. Mind a tweak, mind az aperture 64MB-re van állítva, mégsem mûködik. 256MB RAMom van. Ha minden jól megy, Bradockhoz megérkezett a kép amit fel akartam rakni (asszem oPaL vagy milyen néven, mert a sajátom nem ment), szerintem mókás, pont 5300 pötty, amit 146os FSBvel csináltam Ha Bradock hallja legyen szíves nézze meg az e-mail-eit. Köszi Bradock
I815-ös alaplapal nem is fognak menni a régebbi driverek (még a 9.51.06 sem), ahhoz nagyon ajánlott a 9.51.12, azzal jól megy (legalábbis egy Procomp alaplappal, mással nem próbáltam). A VGA kártyának kötelezõ IRQ-t adni, és ez lehetõleg ne legyen megosztva. Az Aperture Size gondokat nem orvosolja az egyéb leírt bios beállítások, tényleg mennie kell ha mind a bios-ban, mind pedig az S3Tweak-ben be van állítva (apropó mennyi memóriád van?). A Sisoft és a rendszerprogramok nagy része a BIOS-ban beállított értéket írja ki (ez a chipset által lefoglalt terület), de ezt a Savage2k driver felülbírálja (eldönti, hogy mennyit használ), ezért KELL az S3Tweak-ben is beállítani (mondjuk 128 mega a bios-ban és 72 az S3Tweak-ben nekem mûködik).
Ez az assign IRQ to VGA lehet, hogy másik "mókás" gondunkat is megoldja, (Azazelnek is SA6-ja van)ami annyiból áll, hogy windows install után fell kell raknunk egy inf-filet az i815-höz, mert különben folyamatosan talál eszközöket, amiket sehogy sem lehet felismertetni! (Mint kiderült, egy firmware hub-ról és pajtásairól volt szó) Ez egy rakás új cucc telepedését jelenti, számtalan sok kis memória és miegyéb kérelemmel/megszakítással, és az a nagy büdös helyzet, hogy ezek után SEMMILYEN, ISMÉTLEM SEMMILYEN DIAMOND DRIVERT SEM TÛR MEG A RENDSZER, kivéve a remek 95110 drivert, de egyébként csak S3 driverekkel hajlandó menni, annak ellenére, hogy látszólag nincs semmilyen ütközés. Talán javaslatod ezt is megoldja majd.
Video Bios Cacheable: Disable: Néhány évvel ezelõtt ez az opció még kifejezetten hasznos volt, ugyanis átmásolta a videókártyák ROM-ját a sokkalta gyorsabb rendszermemóriába. Napjaink termékei azonban már nagyon jó Flash-ROM-ot használnak, ami szükségtelenné teszi a cache-elést. De nem csak ezért érdemes kikapcsolni, hanem azért is, mert gyengítheti a grafikus teljesítményt és okozhat problémákat.
PCI / VGA Palette snoop: Disable: Minden egyéb cache-elhetõ terület (C8000-DFFFF shadow): Disable.Lépjünk át a Chipset Features Setup-ba.
Assign IRQ to VGA: enabled: Ez az opció fenntart egy megszakítást-kérelmet a VGA-nak; ez nagyon fontos, hogy a videókártya tudjon busmaster-elni. Igazítsuk az AGP aperture size-ot a számítógépünkben található rendszermemória méretéhez. Ez a beállítás határozza meg, hogy a GART (Graphics Address Remapping Table - azért felel, hogy a 3D gyorsító egyben lássa a videókártyán található helyi, és az alaplapon lévõ rendszermemóriát) mennyi memóriát használhat az AGP textúrázás céljaira. Ha gyakori lefagyásokat érzékelünk, akkor rendszermemóriánk méretétõl függetlenül állítsuk 64 vagy 256MB-ra. Ha ez megoldja a problémát, akkor a hiba valószínûleg az alaplapban keresendõ.
Pontosítok: (Idevágó idézet az SA6 Manuáljából) "You can choose the ratio among 2:3:1, 3:3:1, 4:3:1, 4:4:1 (within the range of external clock from 50~96MHz), or 3:3:1, 4:3:1, 4:4:1 (within the rage of external clock from 97~140MHz), or 4:3:1, 4:4:1 (within the range of external clock from 140~250MHz) Take the external clock of 66MHz for example: If you choose the FSB ratio of 2:3:1, the figure of CPU:SDRAM:PCI will be all divided by 2, that is: CPU= 66x2/2=66MHz, SDRAM= 66x3/2=100MHz , PCI= 66x1/2=33MHz And if you choose the ratio of4:3:1, the figure of CPU:SDRAM:PCI will be all divided by 4, that is: CPU= 66x4/4=66MHz, SDRAM= 66x3/4=50MHz, PCI= 66x1/4=17MHz"
Érdekes... Most páldául a SiSoft is 64MB-nek ismerte fel az aperture sizeot, tehát elvileg szabad a pálya, ámde a 3DMark egyszeûen megmakacsolja magát, és nem hajlandó 59MB fölé menni, hiába állítok be 72 vagy akár 90MB-t. A kártyát meg helybõl csak 28 megásnak ismeri fel minden, úgyhogy valami nem stimmt. (persze lehet, hogy a gép csak kerekít az értéken) Szerintem a hiba az alaplapi biosnál lehet, mert a SiSoft folyamatosan károg valami SMBIOS/DMI régiségre hivatkozva, és azt állítja, hogy ez a régi bios nem korrekt adatokat szolgáltat a windowsnak. Szerinte a megoldás egy bios update lenne, ami, tekintve az SA6 hosszú-hosszú évek óta tartó jelenlétét a piacon, szinte korlátlan mennyiségben áll rendelkezésre... :-(
Ezt tettem, de sajna hiába a Tweakes 64MB, ha a windows úgy látja, hogy az aparture csak 32, mert így a 64bõl csak a felét tudja a tweak átpréselni a keresztmetszeten
"A rendszermemóriában lefoglalt címterületet hívja a szakma 'AGP aperture'-nek. Ez a címterület a rendszermemóriában a videokártya Linear Frame Buffer-ének (videomemória leképezése a virtuális memóriába) területe alatt helyezkedik el. A címterület nagyságát a BIOS setup-ban beállítható 'AGP Aperture Size' határozza meg, de a méretrõl meg lehet gyõzõdni Win98 alatt is, a Vezérlõpult / Rendszer / Eszközkezelõ / Rendszereszközök-ben rákeresve az alaplapi AGP vezérlõre. Az AGP vezérlõ által lefoglalt címtartomány nagysága pontosan az AGP aperture méretét adja. Az AGP aperture-ben elhelyezkedõ adatok kiterjesztett videomemóriába való elhelyezését a GART (Graphics Aperture Remapping Table) írja le. A Minden egyes AGP aperture hivatkozást a GART segítségével lehet átkonvertálni fizikai rendszermemória címmé. A GART az alaplapi chipkészletben helyezkedik el, és az operációs rendszer programozza fel (emiatt van szükség Windows alatt az AGP driverekre). A GART szerkezete a flexibilitás érdekében fizikailag nem meghatározott, szoftverszinten kell a megfelelõ struktúrát felépíteni (AGP driver feladata). Az AGP optimális mûködését DIME-nak (DIrect Memory Execution) nevezik, mely egyszerûen csak az AGP aperture és a GART használatát jelenti. Az alapvetõ különbség a DIME és a klasszikus DMA (Direct Memory Access) megoldás között mindössze annyi, hogy DIME használatával nincs szükség minden memória mûveletnél az alaplapi vezérlõ felprogramozására, hiszen azt automatikusan végzi az AGP aperture és a GART segítségével. DMA módban a kevésbé effektív bus mastering technikával történik az adatátvitel - akárcsak a klasszikus PCI buszon -, mindössze a sávszélesség duzzad fel min. 264 MB/s-ra..."
A 4:4:1 ratio az SA6.ban (nem tudom, az elöbbiekben hogy volt) a CPU menüben lévõ CPU:MEMÓRIA:PCI egymáshoz viszonyított értéke. 140 MHz-ig a gép a 3:3:1, 3:4:1 beállítást ajánlja fel, míg afelett 4:3:1, 4:4:1-et. Ezek azért fontosak pl: 4:4:1 esetében, mert a memó ugyanolyan frekin megy, mint a proci (nálam 142MHz, PC133)viszont eme remek tulajdonságát nem tartja meg a végtelenségig, tehát ha 1GHz fölé megyek (152MHz) akkor kénytelen vagyok a rártát visszaállítani 4:3:1-re ami kb száztízenvalahány MHz-et jelent a memó esetében, karöltve az AGP 4x147MHz helyetti 4x~110Mhz-jével, ami azt eredményezi, hogy a 3DMark szarabb pontszámot hoz ki, mint 930MHz-n!
Siralmas... Még a képet se képes csatolni a tetû! I love kiwwi+freemail! Bocs Bradock, nem megy
Nem emlékszem pontosan, hogy hogyan függ a rendszermemória méretétõl a driver által beállított AGP APerture Size, a legegyszerûbb ha mind a BIOS-ban, mind pedig az S3Tweak-ben beállítotok mondjuk 64 megát.
Egy utolsó kérdés (csak hogy lássék, az SA6-tal se paradicsom minden): Biosban AGP aparture...: 64MB S3Tweak: 64 MB texture memory 3DMark2000, 64MB Rendering speed: NEGATÍV! SiSoft Sandra 2001 szerint: AGP size: 32MB Ez most ViperII hiba, avagy alaplap hiba?
Pace-nak: Semmi különös, 95.111 driver, 640x480x16, 16bit Zbuffer, Triple framebuffer, PIII opt. ,VSync off
Ja, most ott tartok, hogy 7MHzn-ként megy a 3DMark 200 pontot: 866MHz (6.5x133) - ~4800 pont 910MHz (6.5x140) - ~5050 pont 923MHz (6.5x142) - ~5150 pont Kérdés, hogy meddig lehet a RAM órajelet (és vele az AGP frekit!) ugyanannyin tartani, mint a prociét.
Én vagyok az a bizonyos "haver" (Azazel) A config a köv.: Abit SA6 alaplap PIII 866(már)@923 MHz (6.5x142) 256 RAM (!!4:4:1 a ratio, ez rohadt fontos!!) A ratio állítgatásával ezzel a beállítással nyomta a legtöbbet, 1GHz-n kevesebbet ment a RAM miatt (mivel nem bírja a 152Mhz-t) mint ezzel a configgal, mert 1GHz-n már csak 4:3:1-en tudom futtatni. A másik nagyon fontos dolog a RAM beállítás, (a delay-eket minél alacsonyabbra: 5/7 asszem !) és a CPU menüben az "In order Queue Depth", ami mindenképp legyen 4es! Ezek nélkül nekem is csak 3900 pontot hozott, és igencsak meglepõdtem, hogy egyszer csak 4800 lett belõle (húzás nélkül, ergo: 866 Mhz) Azért biza a PIII is belejátszhat ebbe, de nem tudom pontosan mennyire. Azazel barátom ugyaneme config mellett 3100 pontot kap (CelII, ~766MHz) Próbáljátok ki!
Havernak ViperII PIII866@910 256MbRam 3DMark 2000 - 5085 Pont
Ettõl a kártyától ez kurva jó eredmény. Ja, 640x480x16, de akkor is.
64mb s
http://members.nbci.com/savagenewz/drivers/s3/savage2000/winxp/lz1sky-s2k-winxp-12-build-428.exe Itt a driver Pace
kösz mm
jaja, nekem is a legújabb van én még senkitõl sem hallottam, hogy ment volna a dolog
Hogy lehet a treemarkban fps-t mérni?
ja meg ez a legnagyobb bajom, ha drivert frissítek: általában elbassza a finombeállító fület, ha pedig pl. a 95112-esrõl veszem vissza korábbi driverre, benthagyja a hülye output fület is. Egyébként nekem még nem sikerült TV-n képet kicsikarni a kártyából
hogy tudom megnézni, hogy éppen mennyi fps?
jajajajjj t&l-lel tényleg fasza lenne, de ez a K driver nagyon beszemetel. Maga a fa nem is látszik, csak a levelek, meg a lepkék
ja, lehet hogy a t&l az kimaradt
vazzzeeeeeg! valószínûleg még a 110-es driver miatt, de a viper elég hernye a treemarkban
pedig kivácsi lennék egy igazi eredményre a 2001-ben ha valahol megtudjátok, melyik driverrel nem lép ki, mindenképp írjátok be ide
106-ossal is kidob, ha hardw.t&l-t akarsz használni? 95111-essel?
A 95106-os driver jó a Me-hoz?
akkor lehet, hogy rosszul emlékeztem majd lemérem mégegyszer a dragonos tesztnél nekem sem volt textúra, elég faszán nézett ki
Pace! A 3DMark pIII opt.-al hozott ki ennyit, TreeMarkom meg sajna nincsen, arról nem tudok nyilatkozni. Te hányas drivert használsz?
2000-ben 1024x768x32 3100 pont. A 2001 hogy a francba hozott ki neked ennyit software t&l-lel? Ennyit nem nyom rajta az a 200 MHz
Fiúk! 3DMark 2001-ben, ha hardware t&l-re állítok, már az elsõ tesz elején kilép. Miért? 95110-es diamond driver van fent.
Ja, azért software t&l-lel is lefuttattam, Abit SA6, celII@732 !!!!634pont!!! Jó mi?
ha csak arra kell akkor ne cseréld le.annyira azért nem jo.
Hja, azt nemtom. Nem használom a Win2k-mat, mert csak netre kellene, az meg nem megy :(((
a w2k meghajtok annyira nem jok,és nekem az van fenn.98 alatt sokkal kevesebb gond volt vele.
Enyhén régiek... ez biztos. Bugzanak... nem! Régebben azért (sem?) zavart a bug, mert mire egy játék a megjelenése után hozzám is eljutott, addigra sokszor ki volt javítva a hibája. Most ha a megjelenése után egy nappal leszabom ripbe a játékot, még csak fel sem merül bennem, hogy akármi is lenne. Mármint, gond. Optimalizálatlanok? Mér? Ennyit tud ez a kártya. Nekem kinyomja az elméleti értékeit fill rate-ben 3DMrak 2000-ben, tehát többet nem is kell tudnia. Hát ja...:) Hm. Nemtom. Minek?
enyhén régiek már. enyhén bugzanak. enyhén optimalizálatlanok. nem méltoak egy ilyen hardverhez:) szerintem,ha feleannyi idõt szánnának az optmalizálásra mint az nvidia,jelentõs sebességnövekedést lehetne elérni.
"ha hihetünk a híreknek, akkor észrevehetjük, hogy 4 (!) versenyzõje lesz a nagyteljesítményû 3D piacnak:" de csak háromhoz lesz driver:))) de ne nekem legyen igazam:))) továbbra is birkatürelemmel várom a használhato minõségü savage4-es drivereket:/
A VIA be kíván lépni a csúcsteljesítményû 3D grafikus piacra az év végén kiadandó új grafikus chippel. A magot az S3 fejleszti Columbia kódnévvel. Az újdonság DirectX 9 kompatibilis lesz és tulajdonságaiban az ATI R300-asára fog hasonlítani, melynek kiadása hasonló idõszakra várható. Valószínûleg a Columbia fog segíteni az S3-nak a piac vezetõ szerepének átvételében. Emlékezzünk azonban, hogy az S3 már régóta nem adott ki semmi említésre méltó újdonságot, csak a SuperSavage-t (Paramount), mely nem más mint egy felpörgetett Savage2000. A Columbia tulajdonságai az ígéretek szerint az alábbiak lesznek:
Szóval ha hihetünk a híreknek, akkor észrevehetjük, hogy 4 (!) versenyzõje lesz a nagyteljesítményû 3D piacnak: az nVidia GeForce3 Ultra, az ATI R300, az STM KYRO III és a VIA Columbia.
király
A bios verziószáma a 3.1C.09.DM, az 5954 (és a másik kettõ ilyen) a kártya típusát jelöli, csak arra szerettem volna felhívni a figyelmed, hogy nehogy más típusú kártyába való bios-t írj be. Ha 5954-es a kártyád, akkor az 5954-es 3.1C.09.DM bios-t nyugodtan írd be, a TV kimenetnek ezután semmi gondja (ha mégis, akkor más a bibi).
AZ IGGEN SEEEEEEEEEEEEEEEGííííííííííííííííííííííT!!!!!!!!!!!!!
Pace Biost frissítettél?
Kösz kowa, isten vagy. Eszembe nem jutott volna bekapcsolni a vsync-et, most fasza.
Na ja ezt nem értem én se de ,ha nem akarnak írni akkor a francnak huzzák az idegeinket egyértelmüen mondják ki NEM LESSZ ÚJ DRIVER AZ XY KÁRTYÁHOZ.... Egyébként ezekhez a "játék" kártyákhoz kéne a drivereket frissíteni...nem a mobil chipekhez... Na de ez van..
Szerintetek mennyibe kerülne az S3Graphics-nak az, hogy kifejlesszen új drivereket ? Mert a mobil chippekhez ugye szinte hetenként adnak ki valami finomítást, igazán jöhetne már a 2k-hoz, meg a 4-hez is.
Héé nem driver hiba vagyis mégis de mindenképpen be kell kapcsolni a Wait for vsync-et!!!! Akkor ezek a problemák megoldódnak!!!
4.12.01.9015-9.51.12
milyen drivert használsz?
ja volt a mikor csinálta nekem is hogy tök lassan mozgott a kurzor de csak a menübe kis késéssel . Driverhiba. Cserélj drivert az megoldja a problémát . Viszont játék alatt én nem találkoztam ilyennel csak a játék menükben
Ti tapasztaltátok hogy van amikor késik a kártya???? Pl. kanyarodok az nfs 4 -ben, az autó csak késõbb mozdul. Ugyanez néha a tdr2000-ben.Meg a Hitman-ben. Meg a ... Ezt nektek is csinálja? Gép: abit sa6, cel II 710, 128 MbRam, Viper II. Ja, még a 3DMark2000-ben is. Olyan az egész dolog, mintha magát akarná utolérni. Elõször belassul, megakad, aztán egy pillanatig túlgyorsul. Pl. a Vampire menüjében az egérkurzor 3 másodperc késéssel mozog. Tök hülyeség. Nektek is csinálja?????
Conclusion:
I feel that the Viper II is a steal. I purchased the card for $119 and am now going to keep it in my personal system. For the price of a "budget" card you can get near high-end performance in Quake 3 and Unreal Tournament. I will admit the drivers are still a little buggy, but in my own tests I did not encounter any problems at all. With future driver and bios updates, the performance will increase even more. There are several rumors going around that VIA will soon release drivers for the Viper II with FFSA support! Lets only hope. I am going to give the card 4.5 out of 5 VH points. I ran into absolutely no problems in any of my tests done on the Viper II. The installation was a snap and the drivers installed easily. The performance is great and the price is low. The image quality in Unreal Tournament and Quake 3 is amazing. More games should soon come out based on these engines that benefit the Viper II.
Kojot cell 933Mhz-en megy a szagatás gondolom azért van... A bug,hogy hogyan tünt el azt nemtom,de tényleg anyit állítottam amit lejeb is leírtam... savagetweak minden alapon....
Bilux : Mik a beállításaid savagetweak alatt ? Mert nekem nem csak bugos, de szaggat is, még minimum grafikával is. Bár nem tudom mekkora a processzor igénye, de jó lenne, ha valaki akinek 450-es celije vagy akörülije van, megerõsítene, hogy azért szaggat.
Ja és újra jó az s3graphics.com oda mutat a cím ahova KELl!!! :))
Phyre!!! Nekem nemtom hogy ,de most jól megy a B&W semmi bug... Otion menüben a grafikát max detailra raktam így elõjött az ördög ,meg az istenecske is ... De a legjobban annak örülök ,hogy a hegyek sem átlácóak!!! :))))) A driver ...12-es..
ftp://ftp.diamondmm.com/pub/archive/s3/ Újra alérhetõk a driverek..!!!Csak nem..?? :)))