Igen, ezért is írtam hogy ez lehet véleményes....mert alapvetően én is az ésszerű gazdálkodást támogatnám, de...de 1 milla dolláron gondolkodni Schumacher fián meg ez a cirkuszi medveként szerepeltetése nekem negatívba hajlik a részükről. Másik oldalról meg szóval oké hogy nálunk ez (is) sz@rul és közpénzből működik nulla megtérülő törekvésű menedzselés mellett. De a másik oldalról meg ott van rengeteg már meglévő pálya és jelentkező pálya...és a piac diktál,...és a csapatoknak is megy a pénz
Legalább önerőbpől csinálják, bevételt termelve, nem mint mi magyarok közpénz milliárdokból évről évre, ....
Hockenheim nem küzdött, én inkább a üzleti navigálás kifejezést használnám. Arra bazíroztak hogy Hockenheim-t amúgy sem lehet kihagyni a naptárból, viszont nem volt mellétéve nézőszám, azaz nem volt elég befogadóhely, és nem volt elég érdeklődés. Ezért aztán de, ki lehetett hagyni: "Június közepén a Nürburgring új tulajdonosa, a Capricorn azt jelentette be, hogy 2015-től már csak náluk rendezik a Német Nagydíjat, véget ér a Hockenhemmel folytatott éves rotáció. Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone is megerősítette ezt akkor egy interjúban: “Semmi bajom Hockenheimmel, de úgy tűnik, ők nem képesek megfelelni a feltételeinknek. Különleges szerződést kötöttünk, hogy ezzel is segítsük őket, de ez nem maradhat így örökké. Ha a Nürburgringgel hosszú távra szóló szerződést kötünk, akkor az a legokosabb, ha felbontjuk a jelenlegi szerződéseket és már 2015-től az újat léptetjük életbe.”" 'sztán: "Az emberek érdeklődését nagyban növelhette volna, ha Hockenheim nem esik ki a 2019-es Forma–2-es versenynaptárból. Miután Mick Schumacher jelenleg ebben a szériában versenyez, vélhetően sokan váltottak volna jegyet, hogy lássák élőben a hétszeres világbajnok kedvenc, Michael Schumacher fiát is. Ez a hajó viszont már elúszott. Az F2 túlságosan drágának bizonyult. A Liberty Media 1 millió dolláros jogdíjat kért volna a hockenheimi F2-es versenyért, ám ezt Hockenheim nem volt hajlandó megadni, mivel a pluszösszeget 5 ezerrel több jegy eladásával tudta volna csak visszahozni, amit túl kockázatosnak tartott.
A szervezők abban nem hittek, hogy túl sokan lennének, akik csak az F2 és Mick Schumacher miatt váltottak volna drága jegyeket, ám Georg Seilerék még így is szeretnék bevetni a „Schumacher-faktort”. Most éppen azon dolgoznak, hogy valamilyen bemutatót szervezzenek az F2-es tehetségnek. Jorn Teske marketingigazgató elmondta: „Lehet szó akár egy tesztről, vagy bemutatóról, amit az apja korábbi Ferrarijával teljesít, de bármi másról is. Szeretnénk őt a pályán látni egy F1-es autóval.”
Az hogy mennyire drága a jogdíj az lehet véleményes, lehet vita tárgya, de mivel ezt a pénzt 60%-ban visszaosztják a csapatoknak, így azok a költségsapkával együtt már megtérülő befektetésként működhetnek, ami remélhetőleg megállítja a privátok hanyatlását, és némileg visszahozza őket. Magam véleménye szerint meg amit a Liberty tett a Covid alatt, az nagyon komoly volt, nem csak a szervezés, hanem hogy kifizették a csapatokat a maguk veszteségére.
Csodálatos Egy monaco meg hockenheim nem tud megmardni vagy küzd a bennmaradásért, de olyan helyre ahol meg azt sem tudják, hogy kik oda meg elviszik olyan áron amilyet senki értő rajongó nem tud kifizetni. Ezeket csak azok tudják kifizetni akiknek mint háttér esemény kell , hogy egy ujabb partyn találkozzanak a miliomos haverokkal.
Arról nem is beszélve, hogy ac sapatokat költségsapkára kényszeritik , de közbe meg egy jegyet anyniért árulnak amennyiért most a RB meg lett buntetve. Akkor mekkora nyeresége van az FIA-nak, ilyen árak mellett, hogy nem költunk semmitre ,de drágán adjuk el. Kiváncsi leszek, hogy mik lesznek azok a szolgáltatások és atrakciok amikkel magyarázzák ezeket az árakat. Mert a tavalyi Miami helyszinen is drágák voltak a jegyek és sokan panaszkodtak, hogy még WC és viz sem igen volt mindenkinek elérhető.
Gondolom ez a neon világitás is majd alap lesz a kocsikon ött, hogy milyen jol mutat majd.
ezt én is láttam, meg még van más féle is, de itt valami nekem nem kerek. Nem látom a hátsó szárny és a difuzor hatását, hogy felfelé emelné az áramlást, se azokat a markáns örvényeket amik lezárják az utat, hogy irányitsák a megfelelö helyre és , hol a lamináris áramlás .
Mattia Binotto's Ferrari SF71H in #CFD. In this 10 billion voxel #FluidX3D simulation you see the wild aerodynamic optimization for a very successful F1 car. #OpenCL compute (2152×4304×1076 resolution grid, 217k time steps) plus rendering 3x 20s 4K60 video took 14 hours. Shown is velocity-colored Q-criterion isosurfaces with marching-cubes. Reynolds number is 3.75 Million with Smagorinsky-Lilly subgrid model.
How is it possible to squeeze 10 billion grid points in only 512GB VRAM? I'm using two techniques here, which together form the holy grail of lattice Boltzmann, cutting memory demand down to only 55 Bytes/node for D3Q19 LBM, or 1/3 of conventional codes:
1. In-place streaming with Esoteric-Pull. This almost cuts memory demand in half and slightly increases performance due to implicit bounce-back boundaries. Paper: https://www.mdpi.com/2079-3197/10/6/92
2. Decoupled arithmetic precision (FP32) and memory precision (FP16): all arithmetic is done in FP32, but LBM density distribution functions in memory are compressed to FP16. This almost cuts memory demand in half and almost doubles performance, without impacting overall accuracy for most setups. Paper: https://www.researchgate.net/publicat...
Graphics are done directly in FluidX3D with OpenCL, with the raw simulation data already residing in ultra-fast video memory. 1 frame of the velocity field is 120GB, 1201 frames are generated, which would be 144TB. No volumetric data ever has to be copied to the CPU or hard drive, but only rendered 4K frames (33MB) instead. Once on the CPU side, a copy of the frame is made in memory and a thread is detached to handle the slow .png compression, all while the simulation is already continuing. At any time, about 16 frames are compressed in parallel on 16 CPU cores, while the simulation is running on GPU. Paper: https://www.researchgate.net/publicat...
Timestamps: 0:00 side view 0:20 front view 0:40 top view
Thanks to the people at Jülich Supercomputing Centre for letting me test their hardware! The 3D model is from Thingiverse: https://www.thingiverse.com/thing:299...
alonsot azért bünteti a karma rendesen a geci , rosszindulatú természete miatt ! :D
Hát ez a ki hogy tud jobban spórolni egy futamon verseny elég szr vót 4 :D
Szó nélkül eflogadta az RB a büntetést . szóval semmi extra nincs ebben .... Túlköltekeztek, nyilván nem hülyék próbálták ide.oda könyvelgetni ,megdőltek vele .. ennyi . Utoljára szerkesztette: lac coo, 2022.10.30. 14:06:38
Korábban arról szóltak a pletykák, hogy Adrian Newey fizetését nem jól számolta el a redbull, és amiatt lett a túlköltés. Ha viszont a powertrain és a merci motorrészleg sztori igaz, az kurvagáz.
azért ha valoban igy van akkor azért az egésszen más megvilágitásba helyezi a túlköltekezést. ÉS itt megint bejön a képbe az FIA, ha ennyire rosszul alkotta meg azt a szabályt, hgy mi minden számitodik be, az egyik csapatnak vaami igen a másiknak nem, az megint a trükközés melegágya és lehet egymásra kenni a dolgokat
Egy 1,6%-os túllépésért, ami a valóságban egy 0,37%-os kaptak RWTT + RCFD használati idő büntetést, ami a győzelemmel együtt ~63%-os használati idő jön ki, ez elég komoly büntetés tekintve, hogy a Ferrari és Merci 75- és 80%-ával szemben. Ennek biztosan lesz hatása jövőre.
Na megbuntették a RB-t és az astont is, a költség tullépésért. A RB 7 millio pénz és 10% minusz a jövö évi fejlesztési pénzbol.
tiszta cirkusz már ami megy . A legviccesebb az egészben, hogy nem is volt téma ami miatt elvették a pontot hanem a szabályok szabályosságán vitatkoztak. Hogy várhatna az ember helyes döntéseket, ha a FIA sem tudja vagy tartja be azokat? a szabályok már anynira tulbonyolitottak, hogy senki nem képes minden dologra figyelni, ha van egy szabály már biztos van egy másik kiegészités ami az elelnkezőjét bizonyitja, ha lenne valakinek ideje sztem mindenre találnának kifogást .
Eleve nem kellett volna buntetni alonsot, mert nem volt balesetvszélyes az auto legalább is csak anynira mint Perez kocsiján a lifegő oldallap. Vagy miért nem buntették mondjuk meg Norrist,mert elhagyta a bal elso terelö elemet amikor ütközött a törmelékkel? enyni erővel az is az lehet , hogy elhagyott egy olyan alkatrészt ami a kocsi részét kell , hogy képezze és a minimum suly is csökkenhet igy.
Tenyleg megérdemli, de iszonyat szerencsések, hogy a versenybíróság meg ilyen teszetosza,a tükör leszakadása után talán még a versenyből kizárás se lett volna elképzelhetetlen
Teljesen egyetértek. Erről beszélek én is már egy ideje. Jogtalan, igazságtalan büntetések nagyon nem tesznek jót a sportnak. Még akkor sem, ha esetleg azok a büntetések, cselekedetek szabályosak a szabálykönyv szerint.
De szerintem viszont GR és Sainz esetében Sainz volt egyértelműen a hibás, őt kellett volna utólag valahogyan megbüntetni (akár a következő versenyre kivetíteni). De mivel Sainz-nak lett baja a saját hibájából kifolyólag, meg mivel a verseny első kanyarában történt az eset, akár verseny balesetnek is kihozhatták volna. Szerintem GR-t jogtalanul büntették meg, hiszen Sainz rántotta GR elé a kormányt.
Azzal, hogy bizonyos esetekben nem a versenyzőt, hanem a csapatot kéne büntetni, teljesen egyetértek.
azért ez is milyen már, hogy megbuntették alonsot a verseny után mikor a fél verseny ott lett volna nekik arra, hogy azt mondják, hogy jöjjön ki mert sérült a kocsi, és egy visszapillanto tukör letöréséért meg 30mp-es buntetést kapott kb az utolso 4korrel a vége elött.
Bezeg perezt nem buntették, mikor pár körön belül lifegő oldal lappal versenyzett vagy magnussent pár versenynel ezelött . De ide sorolhatnánk még sok olyan esetet amikor a visszapillanto tukör letört vagy épp kézzel fogta a pilota verseny alatt akkor nem lett belöle buntetés és ha volt is nem ilyen sülyos.
Russel meg kapott 5mp-et azért mert Sainzot kitette a versenyből. Ezeket a butetélsi tételeket ujra kéne gondolniuk, hogy azért az arényosság elve érvényesüljön, és olyan dolgokért amiért a pilota nem felelös ne a pilota versenyét tegyék vele tönkre. Miért van csapat VB és pilota VB ha csak a pilota pontjaihoz nyulnak hozzá. Miért nem lehet ilyen esetekbe a csapat pontokbol elvenni ugy ,h ogy a pilota pontjai megmaradjanak ? vagy egyéb a verseny akkori alakulását nem befolyásolo buntetést .
Igen. Igazságos az üggyel kapcsolatosan az összes érintettel szemben, jogosan megérdemelt, vagy kiérdemelt előny, vagy hátrány, objektíven nézve elfogadható, az ember igazság érzetét nem sértő… stb. Hirtelen ilyen hasonlatok jutnak erről eszembe.
Tudom, hogy 2 hete beszélt eseményekről írok, de azóta is bennem él ez a dolog. Sokat gondolkodtam ezen az egészen. Szerintem szinte teljesen ugyan arról beszélünk, egyetértünk, csak más szavakkal fogalmaztuk meg azokat. Nem értettük egymás nyelvét. És ezért elkezdtél engem sértegetni, amit továbbra sem tartok helyesnek, de eltekintek ettől.
A tavaly történteket te is, meg én igazságtalannak, diszkriminatívnak tartjuk. A szabályok be lettek tartva, ezzel is egyetértünk. Egy dologban nem értünk egyet. A szabályzat teret ad arra, hogy a versenyigazgató a SC használatával kapcsolatban akár a verseny alatt is felülírhatja a szabályzatot, a szokásos rendet. (Ezt te kicsit másképpen tudod/értelmezed, de úgy látom, hogy egyet is értesz ezzel, valamelyest) Ezt használta ki Masi. Ami szabályos volt, de jogtalan. Én így értettem a két szó különbségét. Hasonló ez, mint ami pl. most ezen az amerikai versenyen történt. George Russell biztosan szabályosan lett megbüntetve Sainz-al szemben, de jogosan? Hát határozottan NEM. Hiszen Sainz vágott GR elé, ő volt a hibás, de még is GR lett megbüntetve. Bizonyára van a szabálykönyvben olyan paragrafus, ami kimondja, hogy ilyen esetben GR a bűnös. De valójában tényleg jogosan lett megbüntetve? Annak ellenére, hogy a szabálykönyv szerint szabályosan lett megbüntetve? De tudok mondani más példát is. Pl. Azért, mert hogy eddig a Merci nagyon ügyes volt a fejlesztésekben, ezért úgy alakították a szabályzatokat, amivel szánt szándékkal a Mercinek rosszabb legyen, abból a célból, hogy izgalmasabb versenyek legyenek, ezáltal több pénze legyen a szervezőknek. Ez szabályos? Igen. Jogos a Merci ellen indított hátráltatás? Nem. Na, így értettem ennek a két szónak az értelmét. Szabályos volt a tavaly történtek? Igen. Jogos volt? Nem. Mert ezzel, ahogyan te is írod igazságtalan, diszkriminatív volt Masi.
Kíváncsi vagyok véleményekre, aki nem magyar közvetítést néz, azt milyen platformon keresztül követi?
Betegre röhögtem magam a Stroll-Alonso baleseten és nem amiatt mert perverzióim lennének az ütközések, hanem mert előtte az a nagyokos Wéber háromnegyed órán keresztül ecsetelte, Stroll milyen jó pilóta, különösen versenyszituációkban. Ez meggyőzött arról, hogy most már tényleg ideje váltani.
Elég érdekes , hogy a kocsikkal kapcsolatban mindig megy, hogy ilyen meg olyan finom aero csomag van, hogy ha valahonnan egy kis elem hiányzik már pár tizedet vesztenek és nem lesz olyan a tapadás, ezzel szemben meg perez elvesti a véglapját és leggyorsabb kört is fut a versenyben , és nem esik vissza olyan kocsival szemben sem akinek nincs problémája.
de hasonlo a helyzet Sainzzal is, látszólag nem tört le róla semmi csak megpördult, és mégis kiállt mig alonzó meg felrepült nekiment a falnak és végig tudott menni a versenyben , hogy még elég elökelö helyen is végzett. Akkor itt valaki vagy valami nagyon nincs összefüggésben . Arról nem is beszélve, hogy amit már rengetegszer mondtam, hogy ez igy nem autoverseny hanem gumi managgelés és sporolás.
Ha környezetet akarnak védeni akkor ezen modositsanak és ne a motorokat akarják elektromosra csinálni, az milyen példát mutat ,hogy egy gumit már 50km után cserélni kell ? idömérőn meg 3km után ?
ez milyen új dolog, hogy olyan előzésésrt amikor belüről a bukótérbe tolja a hátsó az elsőt 5 mp bünti jár ?? :DDDD
Alonso alatt az az Alpine miből van? Egy ilyen ütközés után behozta hetedik helyre... :D
pfff... ez extraszar .... alkalnatlanok mindenre ezek az autók, drs kikerülés van ,azt jónapot ....
No Perezt kiintik vajon a lifegö szárnyvéglap miatt... :D
Kíváncsi leszek mi lesz a Red Bullal a tulaj halála után ...
de ugy látszik már anynira nincs pénz a csapatoknak , hogy ez is csak virtzuálisan van megcsinálva ,mert eddig nem láttam ezt a festést a kocsikon az edzések alkalmával. Akkor minek csinálják, ha nem használják?
Ehh, benéztem a FP1 kezdési időpontját, a felv. felett átsiklottam, bár gyanús kellett volna legyen, hogy közvetlen egymás után vannak , a FP2 felvezetője alatt meg bealudtam, pedig Danica Patrick még mindig/már megint igen dögös :)
Ez az utóbbi évek egyik legjobb festése. Na, nem mondom, hogy minden csapatnak legyen bohóc festése, mert a Ferrarinál elég, ha a pitwallon ülnek a bohócok, de egy két különleges festést szívesen látnék, mert a mostaniak elég egyhangúak/unalmasak. Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2022.10.21. 14:48:24
Ha tudnak ilyet is akkor miért kell ilyen semmirevalo egykaptafára készült festéseket csinálni minden évben ?
Amúgy szerintem a tavai RB túlköltekezését sem fogják büntetni. Lesz egy enyje-benye és kész. Hiába akarja most a McLaren ezt kiharcolni. Ilyen igazságtalan sport ez. Ezért távolodok el egyre jobban ettől az egésztől. Pedig a túlköltekezésnek nem csak abban az évben van kihatása, hanem a következő év(ekre) is. De még sem lesz rendesen megbüntetve. Bezzeg amikor tavaly RB főnöke kisírt valamit, akkor az egyből teljesítve lett.
Elnézést kérek minden egyes RB/Ver szurkolótól, de akkor is ezek a véleményeim. Utoljára szerkesztette: F1rajongo, 2022.10.18. 12:10:12
4. versenyre gondolsz? (Spanyol). Ahol Ver fékezésre kényszerítette Ham-t, mert ellenkező esetben csatt lett volna belőle? Természetesen ezért sem járt bünti. Emlékeim szerint az év elején több Ver és Ham között nem történt igazságtalanság, meg nem büntetett eset. 10. verseny volt a következő szituáció, (Brit) ami már a szezon közepén volt és ott Ham lett megbüntetve.
Szerintem nem jól emlékszel már, érzéseidből írtál, nem tényekből. Sajnos az egész évadra jellemző volt az, hogy a szabálytalanságokat nem büntették, az agressziót. És itt nem csak Ham és Ver közötti esetekre gondolok. Hanem sok másra is. Pl. Mikor Kimi az Ostrákoknál kilökte Vettelt, semmi bünti érte. De rengeteg más ilyen szitu volt. Vagy mikor Perez egy verseny alatt két versenyzőt is kilökött, nem büntették a vissza térő szabálysértését, a 2.ra is csak 5 secet kapott. De amúgy Ver folyamatosan vissza térő agresszióját sem büntették egyre nagyobb mértékben (Persze tudom, ilyen nincs a szabályzatban, sajnos). De az ő esetében az agressziót egyáltalán nem büntették, sehol, semmikor. Utoljára szerkesztette: F1rajongo, 2022.10.18. 09:44:38