csak nem értem miért az autot mutogatják , mikor csak motorbeszállitoként jön , és még csapata sincs. Kiváncsi vagyok , hogy kivel áll össze . Mert ha jol tudom, akkor van egy olyan szabály, hogy egy motorgyártonak köteles egy fiokcsapatnak is motort szállitani. A redbull is csinál "saját" motort ,de ott megvan a fiokcsapat a alfa tauri személyében. a ferrarinak van 3 csapata a mercinek is van 3 csapata a renaultnak nincs még más. Igy a williamsz vagy a HAAS marad csak aki potenciálisan átálhat vagy renault vagy audi motorra. A kérdés , hogy meg tudják e fizetni mind anyagilag mind preztisben azt, hogy az elején sok lesz a technikai probléma mig kitalálja az audi, hogy mi is kell , hogy jo legyen. Mert egy egy motor probléma nem csak a költségsapka miatt lesz fájo egy csapatnak hanem a plusz hátrasorolások miatti eredménytelenség miatt is.
A kavicságy utón sóvárgóknak egy ínyencség lehet az első kanyar
Ez sajnos már hosszú évek óta igy van az F1-ben,nem újdonság ez a jelenség,mindig voltak pénzes hátterű gyengébb pilóták akik benntragadtak a mezőnyben,miközben estek ki ülés híján nagyon jó versenyzők...de általában azok más szériákban is ki tudtak emelkedni és sikeresek lenni. RIC bőven jó korban van,bármilyen szériába megy el ott tuti kap egy élautót
ezt nem értem, hogy miért. ha egy Latifi egy stroll maradhat a mezönybe és egy Riccardo szintú pilota meg nem ? Oké , hogy nem hozta azt a szintet mint Norris, de 23ban jöbban összeszokott már volna a csapattal és a kocsit is tudták volna jobban formálni hozzá is. Sajnos nem hiszem, hogy lesz neki ülés jövöre, max akkor ha elengedi azt , hogy dobogoért versenyezzen, mert max egy HAAS vagy vissza a renault lehet ami elérhető, a renaulttol elégé furán jött el , ugyhogy oda nem biztos , hogy vissza megy, a HAAS meg még mindig nem áll stabil lábakon, hogy csak a fejödésre koncentrálhasson
könnyebb. Nyilván van egy csomó megoldandó feladat, de a tömeg/teljesítmény aránya okán alkalmasabb a jelenleg használt akkupack megoldásoknál. A szállításban lehet szerepe ahogy írják is.
Ott van mindenki eltévedve. hogy azt hiszi afelé tart a világ, hogy mindnekinek legyen autója ... Nem lesz... ;) Sőt olyan luxuxs cikk lesz mint ezelőtt nálunk 40-50 éve .... szegényebb országok mint mi kapunk is hamarosan egy adag ízelítőtt ebből ...
Nem jobb, hanem alternatíva. És ahogy írtam a teherszállításnál lehet potenciális szerepe, mert az akkumulátoros technológia jelenleg nem alkalmas arra, hogy teherautókban alkalmazzák.
az uzemanyagcellás dolgot nem nagyon értem, hogy mitöl jobb az napelemes és tisztán elektromos akksis verzionál? a leg elterjedtebb cellás megoldás a hidrogénes, a hidrogén tárolása nem veszélytelen , ahhoz is kell "finomito" mint a fosszilis uzához. és a leggyakrabban vizbol állitják elö ami megint kevés van . A tenger és oceán vizeiből meg megint pluszz eljárással kellene a sót eltávolitani,mert különben tönkreteszi a gépeket. Ha ezek a gyárak ki is épülnek akkor a kész hidrogént ugyan ugy plusz szállitással el kell vinni a kutakra. Ezek mind mind plusz és felesleges energia és tüzelöanyag használatot elent azért, hogy ugyan azt elérjuk vele mint az akksissal ami meg akár helyben mindenféle extra dolog nélkül képes megtermelni és beletölteni a kocsiba.
Az meg nem lenne gazfdaságos , hogy a kocsiba szerelnék a tiszta vizbol különválasztani a hidrogént és az oxigént. plusz akkor el lehet képzelni, hogy a viz ára mennyire emelkedne.
Üzemanyagcella még alternatíva, de tény, hogy jelenleg nem az van központba. Az akkumulátor alapú elektromos meghajtással az a baj, hogy teherautóknál jelen állás szerint nem nagyon alkalmazható. Pesig a forgalom egy jelentős hányadát a teherszállítás teszi ki.
Ezt írtam előtte (tudom, nehéz 2 HSZ-nél többet visszaolvasni), hogy nemigen hypeolnak egyéb technológiákat, ezért kvázi eldöntött, hogy csak villanyautók lesznek. Itt kapcsolódott volna az F1-hez a téma, hogy a szintetikus "környezetkímélő" üzemanyagokra átállás esetleg hatással lehet-e a civil fejlesztésekre. Eddig egy vélemény szerint ez fordítva van, vagyis avtídrof.
Hm, lehet, mindenesetre én nem igazán találkozom ezzel kapcsolatos cikkekkel, igaz, külön nem is keresek rájuk. Nagyjából (Európában legalábbis) eldöntöttnek látszik, hogy 2035-től az új személygépkocsik csak villanyautók lesznek. Az elvi lehetősége megvan, hogy egyéb technológiájú "nulla károsanyag-kibocsátású" meghajtást használjanak, csak nem nagyon látom, hogy mi lenne az. Utoljára szerkesztette: sure, 2022.08.17. 21:06:02
csakhogy régebben nem igy volt, szinte a korlátlan tesztelés és motorhasználat ideléyn volt lehetöség kisérletezni és igy gyorsan megtalálni azokat a lehetöségeket amik a civil forgalomba is hasznosulhat, de manapság amikor a motorszabvány be van fagyaasztva évekre és egy szezon alatt 3 motort használhatnak már nincs mi amivel kisérletezzenek, mert nem engedhetik meg, hogy egy rossz döntés miatt egy teljes szezont elvesztegessenek.
A civil autoknál már sokkal gyorsabbak a fejlesztési ciklusok mint a forma 1ben. És ez a probléma, mivel kellene lennie egy olyan helynek, ahol ugymond rákényszeritik a cégeket, hogy fejlesszenek uj dolgokat kisérletezzenek, amiket egy autogyár nem válalna be .
A WW2 alatt ez a kisérletezés a repülöknél volt mert minden egyes ujitás a sikert vagy a bukást eredményezhette, ezeket a fejlesztéseket aztán átültették a autokba is, majd a háboru után az F1ben megindult a továbbfejlesztés, de manapság már nincs sehol, ami szabadon hagyná a fejlesztéseket az egyedi ötleteket.
Miért nem hagyják, hogy a megadott paraméterekkel bármilyen motort használhassanak? lehetne boxer, vagy wankelmotor is, Ha anynira az uza felhasználás csokkentés a cél a wankel motor egész jo lehetöség lenne, és talán kidolgoznák a tömitettség problémát is ,
Ez F1-től független folyamat, az F1 veszi át mintsem ő diktálná a fejlesztést. Nem véletlen hogy azok a gyártók akiknek más szériákban van tapasztalatuk a szintetikus üzemanyaggal most az F1-be is majd bejönnek.
DE errol a BIO uzemanyagrol se mondtak még semmit sem. Mitol lesz carbonsemleges vagy környezet kimélő? Attól, hogy nem fossilis anyagbol állitják elö még nem biztos, hogy nem lesz káros kibocsájtása vagy nem lesz káros a környezetre. Ha mondjuk növényi anyagokbol álliotják elö az olajat amit benzinné finomitanak, attól az még ugyan ugy égésterméket bocsájt ki, ami nem viz, hanem valamilyen szén, kén tartalmu vegyulet. és ahhoz, hogy ez ne csak az F1 20 autojához lehessen használni, ahhoz akkora területet kellene elvenni az élelmiszertermelés rovására, hogy akkor meg amiatt lenne probléma. ŰVagy egy ilyen aszályos vagy épp olyan idöjárás katasztrofa miatt nem lesz elegendö menyniség akkro a teljes közlekedés megbénul miatta, mig egy fossilis uzemanyagnál azért nincs az idöjárás faktor benne a termelésre.
Az meg, hogy ennyire lecsökkentik a fejlesztések idejét és a motorok cseréjét a versenyekre ,meg megint elnyujtja azt a folyamatot , hogy a civil vonalon is megjelenjenek ezek a fejlesztések, márha ez a tervek között szerepel.
De ahogy látszik, nem ez a terv, mert 2035töl nem akarják, hogy belsö égésű motrorral szerelt autot adjanak el a cégek, és nincs benne kivétel, hogy bio uzemanyagos lehet, csak anyni van, hogy azután tisztán elektromos lehet csak az auto.
2035-ben majd jön egy uj motorszabvány aminél már kivezetik ezt a kivéreztetett hibrid motort is és csak tisztán elektromos lesz.
Kíváncsi leszek, hogy a 100% "környezetbarát" üzemanyag használata milyen hatással lesz esetleg a civil belsőégésű motoros autókra, vagyis hogy hozzájárulhat-e a Forma-1 ahhoz, hogy 2035 környékére ésszerű áron lehessen nagy mennyiségben előállítani.
oké nem teljesen egyenes arányos a fogyasztás. CSak ugy számoltam, ha a mostani motor teljesitményt 850LE veszem 100%-nak és ahhoz 100kg uzát fogyaszt , akkro az uj formulával 530LE, 62%os teljesitmény mellett 70 kg uzát fogyaszt . Tehát ha igy nézzuk akkor kevesebb LE-höz több fogyasztás lesz engedélyezve mint a mostanihoz.
a 7%-al több fogyasztás hogy jön ki? én csak annyit látok ebben a táblázatban erre vonatkozóan, hogy 100 kg/óra átfolyás helyett most már csak 70 kg lehet a max
csodálatos lesz lassan vége annak, hogy a csapatok bármit is fejleszzenek . tehát ami eddig a höenergiábol korlátozás nélkül termelhettek teljesitményt betiltják. A kinetikus energia visszanyerő rendszer teljesitményét megnövelték viszont szabványos elem lesz tehhát minden csapatnak egységes egyforma. a belső égésu motor teljesitményét vissza veszik 62%ra viszont a mostani uzemagyang fogyasztáshoz képest többet fogyaszthat 7%al . ez aztán a hatékonyság és elörelépés a fejlsztésben. és még drágábbak is lesznek a motorok, kevesebbet tesztelhetik öket de ugyan anynit kell kibirniuk.
Gondolom a közel fele akkora teljesitményu V6os motor majd még csendesebb lesz és nemhogy nem jön vissza a régi F1 hang ,de még a mostanihoz képest is csökken. 580 LE az már majdnem olyan sziont amit bárki megvehetne a saját civil autojába is, eddig ez is volt egyfajta kuriozum, hogy akkora teljesitményt kihoztak a motorokbol amit még távcsövel sem lehetett utolérni bárki civil által.
Ez már kb , olyan, hogy csak azért van benne , hogy ne mondhassák rá , hogy a Formula-E . A karosszéria is eléggé hasonlit egymásra szinte csak a kisebb szárnyacskák és ugy lehet megkülönböztetni egy egy ujitást, ha mellette van a régi ,mert maűába már nem tönik fel a változás..
Köszi a megerősítést az agysejtekkel kapcsolatban!
Ezelőtt is ez volt évekig, csak most 1 csapat helyett másfél csapat dominál, a többiek meg feleslegesen köröznek véletlen lepattanókra várva. Üdvözöllek a világban amiben a nem-merci drukkerek éltek a hibrid éra kezdete óta... A tempó tényleg siralmas még szemre is, főleg ha újra megnézi az ember pl a 21-es Mercit a COTA-n szlalomozni. De ez fejlődni fog az évek során ahogy halad az autók evolúciója. Sírás helyett továbbra is ajánlom neked inkább hogy F1 helyett nézz focit, ahhoz elég a 2 agysejt meg egy sör.
amúgy nem tök mindegy ki körözget teljesen vakon, érdektelenül valahol a mezőny közepében-végén körhátrányban ??? mondjuk lassan már a mezöny elejénekm ásodik fele is kört kap ... :D Fejlesztés nincs, pénzt nem lehet költeni, tesztelni nem lehet, az autók többsége olyan szinten lassű, hogy totál érdektelen , néha kár is kijönniük a boxból....Teljesen mindegy ki kit ültet be a fostalicskájába, ezt ők is tudják ...
ha nem lép Ric gyorsan, akkor könnyen a Formuala E-ben töltheti ki az utolsó Mclarenes évét :)
nem mondanám h annyira fű alatt, hisz Piastri nyugodtan egyeztethetett más csapatokkal a 2023-as ülésről , mert úgy volt h az Alpine nem tud neki ülést adni...Alonso tegnap lelépett , mert csak 1 biztos évet ajánlottak neki... az Alpine gondolta előlépteti Piastrit mert megteheti... De : úgy néz ki h vasárnap járt le Piastri driver academys szerződése :) szóval két szék közé estek és Piastri a másik csapatot választja , akivel korábban megegyezett csak még nem publikus (vélhetőleg Mclaren ) Utoljára szerkesztette: barcalaci84, 2022.08.02. 23:14:29
Szerintem itt az lehet a dologban hogy Piastrival a Mclaren allapodott meg total fü alatt,amirol senki se tudott,Piastri managere ügyködte ki szemelyesen a Mclarennel,es Ric lesz lapatra teve ev vegen,csak errol ugye se az Alpine nem tudott meg Ric se… Vagy meghackeltek Piastri twitteret
Vagy Piastri tenyleg nem akar Alpineba menni,mert varja azt a bizonyos Mclaren szerzodest…De ilyen szinten egy ekkora sportagban ekkora kavarodast en nem tudok elkepzelni,itt mar honapra elore le vannak zsirozva a hatterben a komoly megallapodasok (versenyulesek)
sztem még az is jobb eredmény lett volna, ha kintmarad a keményen a végéig, lassabb nagyon nem lett volna a gumi kibirta volna végig és a 4. helyen volt a kiállás elött max 5. lett volna nem 6.
De Sainz jó gumi taktikan volt , nem ? Amúgy amilyen tempót tudtak a Ferrarik a lagyakon lehet semmi nem segített volna..... Mehet a Williams-be , ott tuti csak elore johet versenyen... ;) Utoljára szerkesztette: lac coo, 2022.07.31. 19:03:58
Olyan csapatba ahol a versenyen előre haladhat, nem pedig összevissza cserélgatik a gumikat, és a végén veszit még vagy 3 helyet a versenyen. Csak az ami ma történt. Miközben - 'arra megyünk hogy megnyerjük az összes hátralevő versenyt' ... Néha az ember azt gondolja, hogy ott valaki szándékosan szabotál.
Azt hova menne ????
Stoooooooooooooopiiiiiiiiiiiid Ferrari. Ez a WB már eldőlt. Ami a kérdés, az hogy a Ferrari megtartja-e a második helyet . Vagy esetleg Leclerc csapatot akar majd váltani ...
Hamilton jobban beosztottak a gumit, a verseny felénél szerintem szarabb állt mint Verstappen. Szerintem gyorsabb volt , plusz kímélte is a gumikat, igaz Russelt azért kergették mikor elől volt....
4-5 koros lágy gumi előny főleg az üzemanyag csokkenesevel nem kellene számottevő tényezőnek lennie. Szimplán az időjárás és a Merci gumimelegitese jobb volt... De h Russellnel elcsesztek a taktikat az is tuti, mert Hami nem volt gyorsabb nála egész futam alatt...
Esőben szenvedtek, de ezt a Hamilton tempót a végén és Russell lassulasat nem értem... Se Sainz se ő nem voltak jó taktikan... Mercedes kisirta hogy eltoroljek a delfinezes okozta kellemetlensegeket azóta érdekes futamon szarnyalnak és minden hétvége előtt elmondja jaaj nem a mi hétvégénk lesz... Nem a lofaszt álszent buzi csapat
Én csak nem értem, a Merci eddig a gumimelegitessel szivott, ezért spórolt is a gumikkal, erre most tok hidegben meg jól melegíti ?
tök lassú volt szuperlágyon is leclerc meg sainz is a végén
RB ott folytatja ahol tavaly abbahagyta, stratégiailag cumiztatják az összes csapatot, bár Perez megint teljesen homály... Ferrari jól kibaszott Lecrercel ismét, már meg sem lep senkit. A rinyacsapatot azért csak felhozták az élbe, jó az a plusz merevítés
Csak a szokásos...
Simán kinthagyhattak volna mint Hamiltont és szuperlaggyal beerte volna Verstappent
Szenzációs eredmény az időmérőn... Russellnek grat és az Alpineoknak is
Fúj a szél folyamatosan viszi a ring felé a felhőket a szél, elég vékony felhők, eső nem igen lesz szvsz, hideg viszont annál inkább.. Utoljára szerkesztette: lac coo, 2022.07.31. 13:59:10
Sainz szektorok alaojan igy is gyorsabb volt, a palyaban benne volt ez igy is.... Csak elrontott sok kanyart..... En tartom, hogy tegnap a merci sinauto volt.... Ver is rontott, Lec meg foleg.
Sima Merci 1-2 benne volt ebben.... Utoljára szerkesztette: lac coo, 2022.07.31. 08:04:04