csakhogy régebben nem igy volt, szinte a korlátlan tesztelés és motorhasználat ideléyn volt lehetöség kisérletezni és igy gyorsan megtalálni azokat a lehetöségeket amik a civil forgalomba is hasznosulhat, de manapság amikor a motorszabvány be van fagyaasztva évekre és egy szezon alatt 3 motort használhatnak már nincs mi amivel kisérletezzenek, mert nem engedhetik meg, hogy egy rossz döntés miatt egy teljes szezont elvesztegessenek.
A civil autoknál már sokkal gyorsabbak a fejlesztési ciklusok mint a forma 1ben.
És ez a probléma, mivel kellene lennie egy olyan helynek, ahol ugymond rákényszeritik a cégeket, hogy fejlesszenek uj dolgokat kisérletezzenek, amiket egy autogyár nem válalna be .
A WW2 alatt ez a kisérletezés a repülöknél volt mert minden egyes ujitás a sikert vagy a bukást eredményezhette, ezeket a fejlesztéseket aztán átültették a autokba is, majd a háboru után az F1ben megindult a továbbfejlesztés, de manapság már nincs sehol, ami szabadon hagyná a fejlesztéseket az egyedi ötleteket.
Miért nem hagyják, hogy a megadott paraméterekkel bármilyen motort használhassanak? lehetne boxer, vagy wankelmotor is,
Ha anynira az uza felhasználás csokkentés a cél a wankel motor egész jo lehetöség lenne, és talán kidolgoznák a tömitettség problémát is ,