Ezt már megdumáltuk. Abban a 3 gyõzelemben bõven benne volt a mák, elég ha csak az indianapolisi esõt említjük vagy a nagy riválisok kiesését.
Érdekes, hogy addig mindenki szar Bridgestonozott végig utána meg hirtelen milyen jó lett minden, az amerikai futamot pl. a bridgestone nyerte meg sumáknak mivel sokkal jobb volt az esõgumijuk, mint a többieknek. De mintha verseny után nem arról zengtek volna a szurkolók, hogy mekkora király volt most a bridgestone, amit egész eddig fikáztak amig nem ment a csapatnak, hanem hogy mekkora király sumák...
bizony itt a pont fõleg hogy ez nem tavalyi, hanem ez a gép már 2 éves ;)
egyébként meg hiába, akárki akármit mond a ferrari megigírte hogy kidob egy új gépet. ki is dobta. igaz (szvsz) túl nagy medret kerítettek az egésznek mert nem lett annyira ütõs a masina. erre mondhatnátok azt (joggal) hogy nézzem meg ki lett a vb. de ha nem dobják ki a kocsit akkor elég nagy a valószinûsége hogy ebben az idényben nincs meg suhamérnak a 6. ezzel szemben a merci meg hitegetett mindenkit hogy mp18 így mp18 úgy. ilyen meg olyan jo lesz. nagyon szep kis auto volt. aztan meg csak huztak halasztottak. vegul meg mp18 baszott kijonni:( elismerem sok az überfaszkalap a mercinél :(
Ez részben igaz, de azért az idei nagyságrendekkel megbízhatóbb volt, mint ami éveken át elõtte jellemzõ volt. Igaz, hogy ez meg a tavalyi konstrukció toldozgatása... Szóval még mindig ott a pont.
Ferrari: kedvenc Williams: semleges (inkább nem szeretem, de Ralfot, Buttont csípem, meg a BMW-t is) McLaren: szeretem, kiv. Ron Dennis, N. Haug, D.C. Renault: szeretem (Alonso!! =)) BAR: nem szeretem õket Sauber: semleges Jaguar: nem szeretem Toyota: semleges Jordan: semleges Minardi: semleges
Ferrari:semleges, ha tisztan nyernek akkor elfogadom, viszont mikor bejonnek a gigaferrari fanok vergodni hogy bizony minden szar ahogy van csak a ferrari szar akkor utalom a csapatott az ilyen idiota faszkalapokkal egyutt
Mclaren:Kedvenc
Williams: Szeretem
Renault: Szeretem
Jaguar: Szeretem
a többi semleges
Ferrari: MS-t utálom, a Ferrarival, Rubensszel semmi bajom! Williams: Utálom. Mindig is utáltam. McLaren: Szeretem. Régen utáltam. Most közömbös. Renault: Semleges. Semmi extra. Prost náluk lett valaki. BAR: Utálom. Mindig is utáltam. Max. Sato szimpi :) ... Sauber: Semleges. Jaguar: Semleges. Irvine alatt utáltam. Toyota: Szeretem. Ilyen az autóm is. Jordan: Semleges. 1991-ben imádtam Andrea De Cesaris miatt. Minardi: Drukkolok nekik, hogy ne hagyják abba. Giancarlo Minardit nagyon nagyra tartom. Egy harmadik helyük és egy elsõ soruk (2. hely) van eddig. Mindehhez képest 1985 (?) óta bent vannak. :) GRATULA A KITARTÁSÉRT! Ha MS ide megy zárásképpen segíteni, mindent visszaszívok, amit róla mondtam ... :)
Na, miez Minardi Fan(k) Klub?
Ferrari: Utálom Williams: Szeretem McLaren: Kedvenc Renault: Szeretem BAR: Semleges Sauber: Semleges Jaguar: Semleges Toyota: Szeretem Jordan: Semleges Minardi: Szeretem
Na, kész a logóm. Eccerû de naccerû. (falura jó lesz)
Összegeztem az eddigieket.Nagyon érdekes statisztika jött ki.(csak a "szeretem"-eket néztem)Na akkor a szeretemeket összegezve,eddig: 1. Minardi 5 szavazat !!!!!!!! 2. McLaren 4 szavazat 2. Renault 4 szavazat 4. Ferrari 3 szavazat 5. Williams 2 szavazat 5. Sauber 2 szavazat 5. Toyota 2 szavazat 8. BAR 1 szavazat 8. Jaguar 1 szavazat 10. Jordan 0 szavazat.
Hmmmm A Minardit majdnem mindenki szereti,ellenben a Jordant szinte senki,illetve semleges. Érdekes... Na hadd gyüljön még,többiek is írják le!
Ferrari: Utálom Williams: Semleges McLaren: Kedvenc Renault: Szeretem BAR: Semleges Sauber: Semleges Jaguar: Semleges Toyota: Szeretem Jordan: Semleges Minardi: Szeretem
Ferrari: Utálom mint a szart Williams: Semleges McLaren: Kedvenc Renault: Szeretem BAR: Semleges Sauber: Semleges Jaguar: Semleges Toyota: Semleges Jordan: Semleges Minardi: Szeretem
na itt az én listám: Ferrari: Szeretem Williams: Szeretem McLaren: Nagyon Utálom Renault: Utálom BAR: Semleges Sauber: Szeretem Jaguar: Semleges Toyota: Semleges Jordan: Semleges Minardi: Szeretem
Na akkor összegzek Eddig a 2 favorit a Mekkláren,illetve a Minardi!2 szavazatot kapott mindkettö.
Valószínû ferrari is semleges lenne ha nem sumák ülne ott és nem lennének versenyben a vb címért. Még annyit, hogy a Willamost és a Renaultot is utálom ha Kimi épp miattuk kap pár ponttal kevesebbet.
Ferrari: Nagyon Szereteeem Williams: Utálom McLaren: Nagyon Utálom Renault: Utálom BAR: Utálom Sauber: Szeretem Jaguar: Szeretem Toyota: Utálom Jordan: Utálom Minardi: Szeretem
Na csapatokat mindenki írja le,kit szeret kit nem,unalomûzönek.Akkor kezdem is: Ferrari: Utálom Williams: Szeressem McLaren: Szeressem Renault: Szeressem BAR: Amíg Vilnöv volt szerettem Sauber: Semleges Jaguar: Semleges (bár Webbert szeressem) Toyota: Semleges Jordan: Hááát annyira nem szeressem Minardi: Szeressem föleg akkor ha überbéna pilóták vannak benne:-)
Hmm 2 nappal ezelöttrõl szedtem össze a Topicot. Akkor ez most márciusig punyhadni fog? Nem is anyázzuk egymást addig??:-))
Ja. De nem vetették be. Mint 1983-ban. Aztán követkzõ évben Lauda és Prost küzdöttek a VB címért. Lauda fél ponttal nyert, de Prost nyert volna, ha Monacoban nem kéri, hogy intsék le a versenyt, az esõ miatt. Így 4.5 pontot kapotta gyõzelméért. Ha Senna megelõzi, a 2., és kap 6-ot. Így õ nyer 1.5 ponttal. Megveri Laudát. 1983-ban az volt a gond, hogy a Meki diktált a Porschenak, azok meg nem tudtak olyan chassist építeni, amibe belefért volna az 1983-as motor. Így csúszott a kocsi. Az 1982-es szarral mentek végig 1983-ban is. Idén is vmi ilyesmi volt a helyzet. De ahogy a Mekibõl is több részt csikart ki a Merci, egyre jobb lett a munka. (A dagadt repülhetne ennek ellenére ...) Idén a törésteszteken nem felelt meg pár követelménynek az autó, mert januárban kiba nagyot alakítottak rajta, az új motor miatt, hibásan. Sajnos hirtelen áttervezett járgány volt. Így ezért mentek idén inkább a tavalyi és az idei hybridjével, persze nagyonis fejlesztve, de csak elektronikailag, aerodinamikailag nem, de így is majdnem megnyerték a VB-t ... :) 1984-ben meg minden idõk egyik legjobb, ha nem a legjobb F1-es konstrukcióját tervezte meg Barnard ... :) Sima VB volt ... Pont ezért a jövõ évben sem féltem a Mekit. Ált, ha valamivel csúsznak, az nagyon jó. Lásd az 1998-as modellt ... Idén egyre megbízhatóbb is volt, mindemellett gyors is.
Ja. Kiba függ a körülményektõl. Montoya vsz Suzukaban is megveri Barit, ha nem krepál be a váltója, vagy motorja vagy mi baja volt ... Ez a szezon nem a gumikon múlott, max annyi köze volt, hogy lehetett mire fogni dolgokat. Ez a szezon azért lett ilyen, mint amilyen lett, mert egy vadiúj pontozást vezettek be, ami már a Cartban is létezett. Amikor oda bevezették, feje tetejére állítottak mindent, de akkor lett Amerikában is népszerû a sorozat. Ráfért végre a F1-re is. Egyszerûen annyi volt idén, hogy amiben a Ferrari erõsebb volt tavaly, azt a riválisok is kifejlesztették. A végére ismét belehúztak az olaszok és bejött nekik. Jövõre vsz a riválisok lekörözik az olaszokat. Ne felejtsük el, a Meki a tavalyi kocsival ment, és így sem maradt le sokkal a VB-rõl. Jövõre vsz sokkal jobb autóval fognak fellépni, bár David miatt sohasem nyerik meg a konstruktõr VB-t, az tuti. A Willamosnál is vadi új autó néz ki, valami merõben újat igérnek, hasonló újítást, mint amit a Tyrrell csinált 1990-ben. Ez már azért is érdekes, mert Patrick Head a koppintás nagymestere, szóval a fejébõl önálló új ötletek ritkán pattannak elõ. Kiváncsian várom ...
BMW-kra visszatérve az is a guminak köszönhetõ hogy kiestek mûszaki hiba miatt vagy jogtalanul megbüntették pl. Montoyát mert megmert próbálni elõzni egy ferrarit és hozzáért... Érdekesen látod a dolgokat. Ralf is azért csúszott ki az idõmérõn is és a versenyen is.
1. Monzát már letárgyaltuk. Ferrari hazai pájája és a Michelinnek 2 hete sem volt új abroncsokat gyártani. 2. Indianapolis: leesett az esõ és abban volt jobb a Bridgestone egyébként az életben nem nyerik meg azt a versenyt. 3. Suzuka: Hûvös idõ volt semmi napsütés és Barichello nagyon jót ment. Ennyi. Volt ferrari gyõzelem "csaló michelines" idõszakban is.
Én nem vitatom, hogy nem számított a szélesebb gumi, de hogy nem lehetett nagyon visszaesést észrevenni az tuti. Majd meglátjuk jövõre nagy melegben mire lesznek képesek...
Annyira nem vatozott semmi, hogy az utolso 3 futamot, mind BS-os auto nyerte. Ugye ez is veletlen. Sot az is , hogy az addig brillirozo BMW eredmenye gyakorlatilag egyenlo a 0-val.
Én nem emléxem pontosan, hogy milyen volt az utóbbi 3 versenyen a gumik aránya de a gumiváltás után nem változott drasztikusan az eredmény és ezt 2 közvetítésen is elmondták a "szakértõk" erre viszont tisztán emléxem. Az említett monzai nagydíj meg azért alakult úgy (ahogyan már többen leírták) mivel a Michelinnek 2 hét alatt kellett új gumit összedobnia meg a ferrari hazai pályája. Ja még egy nagyon fontos momentum: a Michelin gumik nagy hõségben voltak a legjobbak. A hungaroring óta nem nagyon volt nagy hõség sehol, sõt... Szóval kár ezen vitatkozni.
Nem mondtam, hogy õ tehet róla. Azért nem bírom, mert sztem Heidfeld jobban megérdemelte volna azt a helyet. Kiminek meg meg kéne másznia ugyanazt a szamárlétrát, amit eddig mindenkinek meg kellett(forma3, 3000, nippon, cart... etc) Nem pedig gokartból rögtön F1-be ülni, csakmert éppenséggel Mika puszipajtása. Egyébként pedig nem bírom a protekciósokat az élet semmilyen területén sem.
De hozták utána ugyanazt a formát, amit május óta minden versenyen vagy sem? Mert az utolsó 3 futamon nem az volt, hogy az elsõ 10-bõl 8 Michelines. BaleeX, nemtom neked mit sugall a Hungaroring végeredménye, de ha megnézed az elsõ 7 Michelinnel ment. Számomra elég tényszerûnek hatnak ezek az eredmények, akkor miért ne lehetne elfogadni, hogy igenis számított az a szélesebb gumi.
Monza se meglepõ szerintem egyáltalán. Ugye a Ferrari otthon volt, ez nekik már elõny. Másrészt meg a Michelin-nek pár nap alatt kellett összedobni az új gumit, rendesen tesztelni meg végképp nem volt idõ. Teljesen logikus hogy egy futamon gyengélkednek. Az lett volna a meglepõ ha egálban vannak, vagy még jobbak is a Micheline-es autók.
Tudod mi a nevetséges? Az, amit te leírtál. Láttad te a hungaroringi futamot? Ha igen akkor feltûnt, hogy Alonso pl. a BMW-knek is több, mint fél (!!!) percet adott célbaérkezésnél? Pedig azok is csaló michelin gumikkal mentek... Talán inkább az lehetett az oka, hogy a Renault motorok pont az ilyen pályákon vannak abszolút versenyben a többiekkel ahol nem a végsebesség meg a lóerõ számít és találtak mellé egy jó beállítás és alázták a mezõnyt. A másik meg, hogy ugyanazon csapat gumigarnitúrái között is lehetnek hatalmas különbségek amik csak akkor derülnek ki ha felrakták õket és ment velük pár kört a pilóta...
Az általunk hangoztatottak 90%a abba a kategóriába esik, amit mondasz csak a különbség, hogy az emberek 90%a ért egyet vele a maradék pedig (elvakult sumakker fanok) pedig nem. Ennyi... Szóval bele kellene gondolni vagy legalábbis utánanézni a dolgoknak mielõtt vagdalkozni kezdesz.
Ja, a Renault másik kocsija is kört kapott Alnsótól a magyar nagydíjon. Biztos Bridgestonnal ment...
basszák meg a michelin esek!!! én ugy megbüntettem volna õket hogy beszarnak!!! majdnem az egész évadok végig csalták!!! kivéve az uccsó 4 futamot de akkor nem is õk voltak elõl hajrá Schumacher...jövõre 7. is meg lesz
Na igen. Az elvakult Ferrari ellenesek szerint legalábbis ez a helyzet. Szerintük ugyanis a szélesebbre kopó Michelin gumi egyáltalán nem jelentett elõnyt a BMW-nek/Mekinek és az átalakítás után csak véletlenül mentek jóval rosszabbul, mint elõtte két hónapig.
Indexes cikkben foglaltak közül Hill meg Villeneuve kilökése igaz, mint "Schumi vezetési stílusa", esetleg "kétségesen megnyert világbajnokság" (a Hilles).
A többi: Pfffffff.
Na ne vicceljünk már, akkor a Hungaroringen a zöldfülû Alonso azért adott kört Schuminak, mert a mi pályánkat nem ismeri.. ez eléggé rohadtul, sõt mi több, baszottul nevetséges elgondolás. Persze nem meglepõ, mert az általatok hangoztatottak 90%-a ebbe a kategóriába esik.
Hopsz most olvastam az indexen,hogy Baumgartnernek jövõre 1 milliárd 200 millióba (forintba)kerülne,ha a teljes évadot végig akarná nyomni. Már tudom ki fogja megnyerni (persze teljesen véletlenül) az ötös lottót:-)) És ime a cikk!
Nézd nehéz eldönteni,hogy mennyit számít,de valamennyit biztos,mert ha mondjuk Sato-ból indulok ki,akkor õ tavaly,vagy tavaly elött (már nem emléxem pontosan) ugyanúgy pontszerzõ volt mint most,és csakis kizárólag Suzukában.A többi versenyein csak autót tudott egyedül törni.Szóval én nem mondom,hogy nagyon sokat,de egy picit azért valamennyire számít. Vannak kivételek is persze,pl Vilnöv nem sok Kanadai nagydíjat nyert.......
Akkor a Csizmadia valszeg azért nyert ennyi vb-t, mert nála Spa, Hockenheim, Monza, Imola... etc pályák mind hazainak számítanak (legalábbis Palik ezeknél mindig azt mondta MS ezért-azért itt nagyon otthon van:)) Nade komolyam, sztem ennyit azért nem számít.
Pedig hidd el. Nincs igazad! Akiknek 1 bizonyos pálya a hazai pályájuk,azon sokkal de sokkal jobban tudnak menni mint máshol! Lásd Sato Japánban,vagy akár anno Irvine,stb. Hidd el sokat számít,hogy azt az adott pályát,szinte miliméterröl miliméterre ismerik...