Ez nekem nem elég meggyõzõ érv. Attól, hogy az a hazai pálya még ugyanúgy kanyarokból áll, meg aszfaltból. Biztosan közrejátszott az átalakított Michelin, ne mondjátok már, hogy csak azért nyert simán MS, mert azon a pályán többet gyakorolt, mint akik Május óta szivatták a ferrárit ezerrel, akik folyamatosan azt szajkózták, hogy a BS mennyire le van maradva. Tényleg jobb volt addig a szélesebbre kopó Michelin, de utána már csak ugyanolyan lett, mint a BS.
Meg sem fogok lepõdni rajt. Csak mondom majd az igazságot, hogy: "Na, megint összeügyeskedtek neki egy VB címet." Mert önmagától már idén sem lett volna képes megszerezni, nemhogy jövõre...
Monzáról viszont valamiért megfeledkeztek, pedig én elsõsorban arra gondoltam, hiszen ott nem jött közbe semmi esõ és mégis simán nyert a Ferrári ami igen meglepõ volt miután lebõgtek az elõzõ versenyeken. Ez a hirtelen feltámadás a részükrõl sztem erõsen a Michelin gumik átalakításának is köszönhetõ volt.
Iskolában vannak,vagy dolgoznak nem pedig a gép elõtt meresztik a seggüket egész nap és a nem szimpatikus pilótát pocskondiázzák.(Tisztelet a kivételnek aki gép mellett dolgozik és nem a fórumokba írogat meló helyett).
Teljesen igazad van. Hatalmas sírás lenne ha visszaestek volna a Michelines autók a szabályváltozás után de nem így történt. Legalábbis nem észrevehetõen. Indianapolisban tuti nem Bridgestoneos kocsi nyert volna ha leesik az esõ. Most sem biztos, ha Montoya vagy Alonso nem esik ki. Szóval teljesen a véletlenen múlott, hogy így alakult.
Szerintem meg nincs benne semmi furcsa, a körülmények játszottak össze azóta. A Mercedesek eddig is hol mentek hol nem, R. S. a BMW-vel hátul kullogott mint mostanában sûrûn. Montoya lett volna az aki büntetett volna az utóbbi két futanom, de egyszer ügye büntették, egyszer meg kiesett. De pl. Alonso nagyon ment most, vagy a két Toyota is ott volt az utóbbi pár futamon. Úgyhogy butaság azt mondani hogy rögtön visszaestek a Micheline gumis csapatok.
Na remélem most már a Sumi seggnyalós FIA illetve Eccleston bácsi is elégedett. Megvan a 6. VB. Most mán (szinte) minden rekord Sumié. Ennek azért örülök,mert remélem a következõ szezonban már nem fogják öt talán "segíteni".
Fejezd már be a képek beszúrogatását. Tudod vannak modemesek és isdn-esek is. Pár képért nem szól senki de túlzásba nem kéne vinni. Aki sumák hülye fejére kíváncsi az talál a neten bõven képet, de ez a fórum nem errõl szól!
[quote="Cvd"] Azonkívül ugye az új, immár "tökéletesen szabályos" gumikkal is ugyanúgy mentek a csapatok, ergo nem a szabálytalan gumiknak köszönhetõen zárkóztak fel a Ferrari mellé. Ez szépen hangzott, csak éppen nem felzárkóztak azokkal a gumikkal az évad közepe táján, hanem rendre lealázták a Ferrárit és a többi Bridgestone-os csapatot. Milyen fura hogy az átalakított Michelin-ekkel már csak "ugyanúgy" tudtak menni és pl a Bar Honda is megmutathatta hébe-hóba, hogy nem annyira rosszak.
Én nem vitatkoztam veled, egy pillanatig sem akartam megváltoztatni a véleményed , csak nevetek rajta, hogy mit összehordanak akik nem birják elviselni a vereséget. Sumi POWAAA!
Délelõtt megy a MS ellenzék megnyilvánulása, délután jönek az MS fanok ... :) Tök jó. :)
Oké neked õ a legjobb, másnak meg nem. Ezen a szinten kell befejezni a vitát, mert csak azt veszed észre az f1-bõl amit észre akarsz.
Volt jópár sumákdrukker ismerõsöm. Maradt belõlük 2 akik még mindig neki szurkolnak és mind a 2 kb. a te szinteden van elvakultságban. A többiek rájöttek, hogy akivel meg akarnak nyeretni minden vb-t annak felesleges szurkolni, mert úgyis nyer. A csapat másik fele meg megundorodott tõle a balhék meg az ausztriai elengedõs eset óta.
Nyugi, mindjárt jön a savanyú a szõlõ, vagy sumi a legnagyobb, mirõl beszélsz te itt meg hasonló dumák. Egyesek a piros szemellenzõnél túlra már nem látnak.
A ferrari pont olyan, mint a fradi a magyar fociban. Ha nem megy nekik akkor kapnak pár kamu 11-est. De igazad van abban, amit a végén írtál, hogy kár ilyen emberekkel vitázni én vagyok a hülye, hogy ezt teszem csak épp nincs jobb dolgom. :)
Ez PR duma, így állítja be magát szenvedõ félként a csapatokon keresztül a Michelin. De tény hogy a Bridgestone-nal ellentétben a Michelin minden csapatnak külön szettet gyárt az adott csapattal egyeztetve. Azonkívül ugye az új, immár "tökéletesen szabályos" gumikkal is ugyanúgy mentek a csapatok, ergo nem a szabálytalan gumiknak köszönhetõen zárkóztak fel a Ferrari mellé.
Aztán még pár "érdekes szabályértelmezés: - Sárga zászló: Ugye a jelentése nem az hogy a vonalától tilos az elõzés, hanem veszélyre hívja fel a figyelmet. Vagyis tilos az elõzés, és lassítani kell. Ugye érvényesek itt is az általános kresszabályok, és a közúton egy 60-as táblánál se a tábla vonalában állunk bele a fékbe kilencvenrõl, hanem már elõtte lassítani kell. Ezt mindenki így is csinálta, csak Sumák nem, aki így meg tudta elõzni a lassító Panis-t. Most akkor vagy minden pilóta rosszul ismeri a szabályzatot és egyedül Sumák rendesen, vagy kivételezett mivolta tudatában figyelmen kívül hagyta a dolgot.
- Szokványos versenybalesetek: Indianapolisban ugye megbüntették Montoyát a veszélyes elõzésért. Ugye mint tudjuk ha az elõzõ autó eleje eléri az elõzött autó középvonalát, akkor az elõzött már köteles figyelembe venni az elõzõt, és helyet adni neki. Persze nem szimplán elengedni, de nem is szoríthatja le a pályáról. Ugye a #6066-ban ott a bizonyíték, Montoya teljesen Barichello mellett volt már amikor a kanyarban az szinte teljesen lenyomta az útról. Vagyis egyértelmûen megsértette a szabályt, mégis kit büntetnek meg? A vétlen Montoyát. A bûnös semmit se kap, mert Ferrariban ül, holott Stop&Go-t ugye nem, de pénzbüntetést vagy Suzukában hátrébbról indulást kaphatott volna. És ugye elértünk Suzukához, Sumák és Sato koccanásához. Sumák még sehol se volt, nemhogy Sato mellett, így az nem is foglalkozott vele. Sumák teljesen hátulról (ugye a kocsija orra csattant Sato hátsó kerekével) verte seggbe a Hondát, veszélyeztette Sato-t és esetleg a mögöttük jövõket, és sehol semmi büntetés.
Még annyit végül hogy kíváncsi leszek a 2006-2007-es évadra. Ugye akkor lejár a motorszállítók szerzõdése a FIAA-val, és ha akkor is Ferrari seggnyalás lesz, akkor simán kiszállnak a motorgyártók a versenysorozatból. Abban szinte biztos vagyok hogy Sumák ott lesz még, ha akar még autóversenyzéssel foglalkozni, mert sehol máshol nem fog tudni normális eredményt felmutatni hátszél nélkül. Ezzel befejezettnek is tekintem a dolgot részemrõl, és nem is akartam senkit meggyõzni. Az elvakult Ferrari rajongókat úgyse lehet, aki meg normálisan áll a dologhoz azt meg az utóbbi pár év után nem kell.
Nem mondta senki, hogy ne örüljél. Mindenki más örülne, ha az Õ kedvence nyerte volna a vb-t. Csak ne mondja már senki, hogy Õ az isten meg Õ a legjobb, mert ez nem igaz. Már számtalanszor le lett írva, hogy miért nem.
Nah, végigolvastam ezt kissé szûklátókörû fórumot:
1., A Michelin vs. Bridgestone csatának akkor szakad vége, mikor a FIA bekérette a a Bridgestone abroncsait, mivel felmerült az eltérõ keverék gyanúja - ekkor a gumigyártók inkább békénhagyták egymást, mert rájöttek, hogy az a pofon, amit adhatnak, az saját maguknak is fájni fog.
2., Bár WMM szurkoló vagyok, de a Ferrari megérdemelte a gyõzelmet, mint csapat: egységes, ismer minden kiskaput és jogszabályt, jól felépített hierarchia mûködik benne, ha hibáznak, nem mutogatnak egymásra, hanem fedezik a másik hátát.
3., MS sajnos nem érdemelte meg a VB címet, mivel sajnos a FIA (Ferrari Imádók Alakulata) úgy alakította a szabályokat, ahogyan Schumacher és Weber fütyült...látszólag: igazából õk ketten is csak eszközei egy hatalmas buisnessnek, mely reklámokra, ajándéktárgyakra, jogdíjakra, Eccleston papa pénztájára épül, teljes mértékban elhagyva a fair-play szellemét.
4., Nagyon sok okos ember itt arról ír, hogy majd Alonso, Kimi, Montoya fogja MS visszavonulása után agyba-fõbe verni egymást - kicsit megkellene említeni Webbert, Buttont és többi közép pilótát/csapatot, amelyek/akik nagyot alakítottak az utóbbi futamokon: ha a Toyota, JAG, BAR így folytatja a fejlõdést, mint az utóbbi fél évben, akkor elképzelhetõ, hogy két év múlva 6-8 esélyes lehet a vb. cím Én inkább ennek szurkolok, mert így lesz jó az F1.
Ha engedi, hogy Alonsot odavigyék mellé akkor majd megváltozik a véleményem. De nem fogja...
Ajánlom mindenkinek, aki szertint Scumacher a legnagyobb. Nagyon tanulságos kis írás, megmutatja mi a különbség a profi felfogású pilóták és sumák között...
volt kivételesen :)
volt elõzés a versenyen? :)
haug ilyeneket ugat, hogy kimi is megérdemelte volna a vb-címet....ez jó poén....futamot nem nyer, de megérdemli.....hmm
jövõre a 7.-nek meg kell lennie, és persze zsinórban a 6. konstruktõri címnek is.....ilyen szériát semelyik csapat nem produkált
a ti általatok említett csalások egyszerûen nevetségesek....meg jöttök itt, hogy elvették a majomgyerektõl az elsõ helyet......anno hekinennél az uccsó versenyen a köcsög zonta (vagy melyik) miatt halt el a vb-cím
a pontszámítással meg mit szarakodtok.....most az sem jó, ha csak az elsõ 6 kap pontot, meg ez az új sem?.....egyszerû : a lényeg ki nyerte a legtöbb futamot....
Ha ennyire szar a Sumi, akkor azok akik 4 éve nem tudják megverni...
"aki nem Williamsban ül ugye, ahol a gumidolog felmerült."
Hivatalos Michelin sajtóközlemény az ügyrõl:
Michelin responds
Following recent press articles and several questions we received from journalists, we would like to clarify a few points. After the Hungarian GP, the FIA has decided a new interpretation of the Sporting Regulation concerning F1 tyres. This applies to the definition of the front tyres tread width, which was so far measured when new, according to article 77)c) of the Sporting Regulations. The FIA wants us now to consider the width of the front contact patch after the tyre has been used on track.
We would like to point out a few facts :
* our front tyre profile has been deemed « to comply with the F1 Regulations » in writing by the FIA. The controls have been made on new tyres, which confirms the interpretation of article 77)c).
* the procedure to measure the width of a contact patch as required now is unknown at the moment, which prevents any further work. We can expect some difficulties in the definition since a tyre in its use can be in systematic contact with various ‘objects’, for example curbs, which, according to their profile and position, can touch up as far as the middle of the side walls.
* all Michelin’s partners are concerned by this regulation change, as they all use the same front tyre profile.
* we are fully open to discuss this regulation change wished by the FIA and help to define a measurement procedure which could be enforced in 2004. We feel it is of course not realistic to ask for it before the Italian F1 Grand Prix.
"Schumi 4 pont. Okos spekulánsaim, ha nem kapja meg a 4 pontot, akkor valószínûleg most ráelõzött volna Da Mattára.. tehát akkor is világbajnok." Persze, Sumák pont az a hihetetlen nagy elõzõ alkat. Lassan másfél-két éve nem tudott egy normális elõzést bemutatni, tavaly sem, amikor ugye messze a legjobb autója volt. Rendszeresen a boxban hozták össze neki az elõzést. Gyakorlatilag a kék zászlónak köszönheti az utolsó pár címét, mert rendszeresen szopni szokott körökön át egy közepes szintû csapat autója mögött is. Meg ugye lehet szokványos versenybalesetnek hívni a Satoval való ütközését is, csak a valóság az hogy szimplán seggbeverte. Sato nem is készült hogy esetleg helyet kell adnia neki, tekintve hogy abszolút nem volt elõzési helyzetben, Sumák meg hosszúra vette a féktávot és kész.
"Michelin gumi: abszolút szabályellenes, nincs itt szó semmiféle "félreértésrõl", kihasználták, hogy csak verseny elõtt ellenõriztek, magyarul csaltak. Ennyi. Akkor én elkezdhetnék itt moralizálni, hogy Montoya a 10. lett a világbajnokságban. Nem. Harmadik lett." - Igaz, csakhogy itt most Raikönnenrõl van szó, aki nem Williamsban ül ugye, ahol a gumidolog felmerült.
Hát ezaz!!!! MIKA nyomta be a srácot, amikor Heidfeld a Meki fiók f3000-es csapatában bajnok lett, (elõtte való évben Montoyával szemben maradt alul egy hajszállal, egyébként azóta birom) A Saubernek elvileg csak kölcsön adták, hogy tanuljon ott 1-2 évet, aztán majd várják a Mekiben. Erre azoknak a seggfejeknek inkább az a tejfelesszájú kellett:( Szal jól kibasztak szegény Nickkel.
Ez bevett gyakorlat az F1 istállóknál, pl. Williamsék ma kibaszásból direkt rossz motort adtak Montoyának, nehogy megnyerje a konstruktõr VB-t. Máskülönben "kötve hiszem", hogy az õ motorja meghibásódott volna, a Ralf Sumáké meg nem. Amúgy is, Ralf Sumák NÉMET, ez mindent megmagyaráz.
Az öregebb Schumi meg egyébként a Marsról jött és az idegen megszálló sereg elõörse.
Nem a felfogásom nehéz, hanem a te emlékezeted rossz. Ugyanis az elõbb megnéztem az idén Bari hányszor esett ki mûszaki hiba miatt, valóban többször mint MS, kétszer. Egy fuel system, egy suspension a hiv. oldal szerint. Ha te ebbõl bármilyen elméletet is tudsz alapozni, gratulálok.
Látom nehéz a felfogásod. A tankberendezés elromlása mondjuk csak szerencse dolga, de azt kötve hiszem, hogy a két ferrariban minden ugyanaz lenne. Akkor nem rohadt volna le annyiszor bari kocsija.
Egyébként azért nembirom a srácot, mert elvette Heidfeld elõl a helyet a mekiben. Heidfeld rendre gyorsabb volt Kiminél a Sauberben, ráadásul tesztpilóta is volt a merciben, erre beleültették ezt az albínót, na azóta irritál.
Ezt hogy gondolod? Direkt elkúrták a tankolást lol. Meg kilazították Bari autóján a csavarokat? Biztos azért szakadt le múltkor is a kerék mi?:DDD Megnyomtak egy gombot a boxban és Bari elfüstölt? Persze így biztos jobban jártak, ha te mondod:DDDDDDDDD
"ROTFL. Persze különben szórakoznak RB-vel, nehogy véletlenül korábban bebiztositsák a VB cimet..."
Te nem látod át a dolgokat. Számold össze hányszor esett ki mûszaki hiba miatt sumák és bari, hányszor qrták el a tankolást ennek majd annak, meg hasonlókat. Meg fogsz lepõdni. Azzal nem biztosították volna be hamarabb a címet, ha Bari párszor elveri sumákot év közben.