az meg csak most jut eszembe, hogy barcelonát azért minösitették vissza és tették zártkapussá, mert azt akarták , hogy itt legyen egy nagy show az uj autok bemutatására és debutálására, na hát én ebbol semmit nem látok . És a közvetitéseket meg a kocsibemutatokat sem . Egyedül a sky sporton láttam amit YTra tettek fel ,de mást nem igen Arról, hogy a magyar M4 adna valamit rola se tudni, egyáltalán online elérhető valahol ingyen és korlátozásoktol mentesen ?
Várható volt, hogy idén is legalább két autót építenek. Ha nem válik be, max. egy harmadikat is.
egyébként meg mindenki fogatkozott, hogy a második tesztre még nagy átalakulások és nagy fejlesztések jönnek szinte csak a merci nem mondott ilyet, erre mindenki más ugyan olyan kocsival jött csak amerci nem, Legalább is olyan nagy fejlsztéseket nem látni egyik kocsin sem , föleg nem a redbullon, pedig ok, mondták, hogy akár még radikálisabb is lehet a második tesztre
Ja, suck my balls volt, rosszul emlékeztem, mindenesetre ezzel a mondással, meg az akkori és a pályája további részében a vezetési stílusával elnyerte nálam a valaha volt legnagyobb tajparaszt az F1-ben címet, valahogy mégis örülök, hogy egy ilyen dörzsölt róka lesz a kis Schumi csapattársa.
Plussz ez az oldaldoboz pont fordított geometria, fent kicsi lent széles, nem ahogy eddig volt...
egyébként a tesztre csak egy autot visznek és átszerelik mindig az adott pilotához ? vagy mind a két pilotának a saját kocsija már ott van és csak különböző idöbeosztással mennek. Mert akkor azért van mit tenni a csapatoknak, hogy a számozásoktol esetleges eltéro személyes sponzorfeliratokig meg az ulés pedál átszerelése plusz a teszthez valo beállitás.
Ha ezt csinálta amerci, hogy csak ez előírt méretű ütköző zónat hagyta meg ,ami eezáltal kedvezó aero szempotból ( szárny ...) ,akkor zseniális húzás ..
Az elvileg egy ütköző "zona" és nem lehet probléma az ottlétével, nekem inkább az a fura, hogy így szárnyelemként használják, ami teljesen ellentétes a szabály szellemiségével. Azt simán el tudom képzelni, hogy egy CAD terv alapján rábólint az FIA, mert elsőre nem körvonalazódik a kasztni teljes működése, majd miután a többi csapat összes nagyobb koponyája megfejti a valóshoz közeli működést és az alapján kérdeznek rá a vége egy tiltás lesz. Ne felejtsük, hogy az igazán top mérnökök nem az FIA-nél dolgoznak, hanem a top csapatoknál és még többen is vannak. Lásd DAS, vagy a turbina vagy a különleges felni.
A szomorú az, hogy a költségsapka semmit sem ér, mivel a COVID miatt azt is eltolták így a nagy csapatoknak volt bőven ideje önteni bele a zsét. Itt a köv. nagy szabályváltozásig nem történik semmilyen előrelépés a kiscsapatok részéről. Nézzük csak meg mire jutott, az összes kis csapat ott fog maradni, ahol volt. Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2022.03.10. 18:01:14
#175248 ebben a hszemben , már tavaly megjosoltam , hogy akár ilyen is lehet, sőt én még el tudnám képzelni még keskenyebb oldal dobozzal is, ha a hutót még jobban átlosan helyezik el közel függölegesen au oldalánál. A beömlönél ami még megmaradt igy is két oldalrol tudna a levegő végigmenni a hutön és au oldalso kopoltyunk meg távozni a meleg levegő.
És ugye a legkevesebb légellenállást az okozza mami nincs. az más kérdés, hogy ez menyi leszoritő erüt vesz el.
A másik dolog , meg , hogy sirnak a csapatok , hogy tul nehezek a kocsit és azokat a csapatokat akarják vele buntetni akik sikerült megoldani, hogy a minimum sulyhatár közelében maradjanak mint a Mclaren. Itt megint csak azt tudom, mondani, hogy ne azt a csapatot bunteessék aki jol végezte a dolgát, hanem mondják a többinekm, hogy ha nyerni akar akkor tegyenek rola , hogy legyen könyebb a kocsi. ÉS a mercinél is látszik, hogy ha ennyire össze tudják süriteni a dolgaikat egy helyre akkor a többieknél is van min sporolni , kevesebb oldaldoboz kisebb tartoelem és máris faragnak a sulyon.
Mindemellett meg nem minimum hanem maximum sulyhatárt állitanák be, hogy aki akar az csináljon könynebb autot, de nehezebb nem lehet és mindig vinni lejjebb , hogy legyen miért fejleszteni a kocsikat . Az , hogy már 200kg nehezebb a kocsi és 1,5m-el hosszabb mint 2008ban az azért eléggé nevetséges, hogy egy V10es motorral hajtott autot képesek voltak könynebben megépiteni 15évvel ezelött mint most.
illetve még azt sajnálom, hogy senki nem hoz vissza olyan dolgokat mint amit régebben esetleg betiltottak, de most más miatt visszahozhatnának. condolok itt a coanda effectes oldaldobozra, amit betiltottak ,mert a kipufogot használták hozzá, de most is használhatnákcsak most a motor és a hutolevegövel eljátszva ugyanezt. Utoljára szerkesztette: repvez, 2022.03.10. 17:25:29
A merci a FIA-nak bemutatta a CAD rajzot amin minden pontot meg tudnak nézni és az ellen nem volt kifogásuk, tehát szabályos. És én azt mondom, hogy ha most ez miatt a mercit elkaszálják akkor a FIA segget csinál a szájábol. Mert hoztak egy szabályt, ha a csapatok annak megfelelnek akkor mindegy hogy mekkora elönyt szereznek vele azt hagyni kell mert szabályos az erre az évre kiadott szabályzókkal. Az hogy jövöre majd bezárják egy kiskaput az rendben van, de ha igy versenyrol versenyre változtatnak a szabályokon az nem csak a kölotségsapkának megy ellen , de a csapatokat is demoralizáélja, mert minek oljenek bele sok idöt pénzt a fejlesztésekbe ha elég egy csapat, hoyg kifogásoljon valamit amire ö nem gondolt és máris oda az elöny és kukázhatják az egészet. Föleg, hogyha annyira megváltoztatja az autót a modositás, hoyg a 1 vagy 2 hétrá re következő versenyig már nem tudnak hatékonyan modositani rajta igy az elejérol egybol az utolso helyen találhatja magát valaki.
A FIA-nak jkellene lkenie a Bironak és mint ilyennek nem szabadna hagyni , hogy a csapatok beleszoljanak abba amit ök kitaláltak. Ez amolyan ovodás dedos árulkodás, hogy addig megy az örömködés és a viháncolás amig én nyerek, de amikor valaki olyannal jon amire más nem gondolt meg megy a sirás. tessék jobban csinálni és akkor majd a másik is kitalál ellene valamit.
Ha msot ezt tényleg beszunteti, akkor az egyenes ut az egyen autok irányába. Ha azt akarnám látni akkor néznék indikárt vagy forma 3at.
Ha apukat annyira nem fogja megviselni a haboru anyagilag akkor szerintem valami masik sorozatba be lesz fizetve a csemete,bar most nagyon “utik” az orosz sportolokat minden teren
szerintemki, előbb utóbb ki, így viszont nem keleltt szerződést szegni, gondolom ...ami pénzt hozott a ruszki maffia, más is befekteti a Haasba nem félek én attól. De ha azért végték ki mert ruszki ,én azzal is egyetéreek !
Tehát azt mondod ha nem lenne Orosz akkor is kitette volna ugyanígy a Haas? Nekem speciel nem hiányzik, egy elkényeztetett tehetségtelen pilóta. Én inkább tehetségeket szeretnék látni, mintsem pénzelőket, de tudjuk, hogy ez nem ilyen egyszerű.
Helyes, Semmi keresnivalója nem volt az F1 -ben. a kétes eredetű orosz oligarcha pénzek is szerintem már inkább volt cik ia Haas.nak mint segítség... Jó ürügy volt a háború, hogy megszabaduljanak tőlük. . :D
Ha ez áll a Haas döntésének hátterében akkor tényleg nincs miről beszélni. Mazepinnel nagyot nem veszít az F1, ezt azért be kell látni.
Na de biztos hogy a nemzetiség miatt? Tudjuk jól mennyibe kerül az F1-es ülés másnem Bamgaurtner óta láttuk. Szerintem az említett versenyzőt olyan orosz cégek szponzorálták akik most nem biztos hogy tudják biztosítani ezeket a pénzeket, így sokkal biztosabb szezon előtt beültetni egy olyan valakit aki biztos tud tejelni a csapatnak és vele elkezdeni a szezont.
Azt írta, hogy nem szeret, de ha egy versenyzőt nemzetisége miatt kizárnak az F1-ből azzal bizony csunyán belekeverik a politikát a sportba. És szerintem seniken nem kell gumiszobába menni, mert ezzel kapcsolatban kifejezi a véleményét.
"Nem vagyok X de, ..." Hányszor hallottam ezt az elmúlt években... Én nem vagyok csokis fánk, de ha nem akarsz politizálni, akkor ne politizálj. Menj a #179312 -es haveroddal a gumiszobába.
Nem szeretek politizálni de amikor az amcsik szét bombázták a világot demokrácia export gyanánt akkor őket miért nem tiltották ki? Ott se volt Ensz bt engedély rá ami ugyanúgy agressziót jelent.
A Forma-1 felbontotta az Orosz Nagydíjra vonatkozó szerződést. Nemcsak az idei futamot nem rendezik meg Szocsiban, hanem Oroszország hosszú távon verseny nélkül marad.
Hamiltonek ideje tuti nem relevans, gondolom a leglagyabb keverekeken futottak a gyorskoruket Russellel...
Szerencsétlen Mazepint is nyilatkoztatják mit gondol a konfliktusról. Mit várnak, mit fog mondani? Besorozzák ha nem jót, az apjával együtt. Nyilván próbál valami semleges de mégis Orosz barát dolgot mondani.
Sajnos úgy fogalmaztak, hogy a jelenlegi körülmények között nem lehet megrendezni. De ha rendeződik, nem lesz bajuk odamenni. Vettel akkor sem fog menni.
Látom már meg is van a neve... Az említett csapatok akkor viszont hátrányban lesznek. A tesztek alapján a Ferrari Mclaren Red Bull hármas lesz az élmezőnyben...
Hali. Bejonnek az új autók talán az Aston és a Mclaren a legszebbek, de a Ferka is bejon a retros festés okán, mintha a 90es évek elejebe csoppentunk volna. Figyeltetek, hogy mennyire pattognak az autók főleg egyenesben? Nem kényelmetlen ez a versenyzőknek kicsit?
Szépséghiba, hogy a fő szponzor Mazepin apja Putyin egyik oligarchája.
egyébként egy amcsi csapatnak nincs kéznél valami amerikai zászlos cucca ott, de a szinek amugy is ott vannak csak át keleen modositani a matricákat belevágni kis csillagokat és sávokat, hogy máris amerikai zászlo legyen és le van tudva ,nem kell tiszta fehéren menni
"Ennyi erővel az arab országokat miért nem zárják ki, mert a nöi jogokat szemmibe veszik?" Pénz beszél, a multik meg országok meg képmutatnak. "diversity, meg egyenlőség" addig számít, amit több pénzt nem ajánl az aki leszarja.
hogy a témában is szoljak, az első tesztnap után egy kicsit számomra érdekes, hogy a teljes kocsit megváltoztatták a csapatok és mégis mindenki szinte hiba nélkül körözget a pályán, mig az elmult években a téli tesztek alkalmával amikor szinte lényeges változás nem történt sem a kocsik kinézetében sem a motor formulában, mégis volt ugy, hogy fél napokat a garázsban szerelték a kocsikat mert valami nem müködött.
Meg olyan jol sikerült a motorok hangjain változtatni, hogy most már füllvédő nélkül és a pálya mellöl tudnak ugy riportot késziteni a riporterek, hogy nem nyomja el az autó hangja azt amit mond, szép teljesitmény.
Sajnos, bele fog szólni a politika, ez elkerülhetetlen lesz, még ha az adott versenyzők és csapatoknak, ehhez totál semmi közük, hogy hazájuk politikai vezetése mit is csinál. Nem lennék meglepve ezen. Pláne, ha elhúzódó eseményekre kell számolnunk. Az orosz futam, az lehet ki lesz lőve, még ha a csapatokat és a versenyzőket ez nem érinti majd, abban a téren, hogy részt vesznek, a többi futamon. Amiket felvetettél, azt is pont a politikának köszönhetjük, szemet hunyva mindezek felett.
Csak elmondja nekem valaki, hogy miért kell a politikát belevinni ebbe? mi köze van egy autoversenyhez abban, hogy épp mi történik máshol ? Természetesen ha biztonsági kockázat és háborus terület akkor igen lépni kell, de amig csak annyi a kifogás, mert orosz származásu a versenyző és a csapat orosz szineket használ és orosz országban tartják a versenyt addig ez egyszerü diszkriminácoio és rasszizmus. Már mennek a peticiok, hogy mazepint ne hagyják versenyezni, de neki mint egyén mi köze is van ahhoz, hogy az országa mit tesz ? Ennyi erővel az arab országokat miért nem zárják ki, mert a nöi jogokat szemmibe veszik? vagy az amerikai pályákat amikor ök meg megtámadtak olyan országokat ahova semmi társadalmi érdekeltséguk volt értsd irakban és egyiptomban meg koszovoban semmi amerikai támadás nem történt ami miatt meg kellett öket támadni. Vagy most kinában miért is ment el mindenki versenyezni és miért is nem bijkottálták ha annyira ellenzik azt amit ott csinálnak és mert diktatura? Ezt a politikai vonalat minden téren el kellene engedni és versenyezni addig mig a verseny lebonbypolitásában nem okoz problémát.
Az orosz nagydíjat ki lehet húzni a listából szerintem
az arabok 10x annyit fizetnek érte,mint Barcelonában mindenki összesen.pénz beszél,kutya ugat...egyébként nem akárki mehet be,pl.a magyar stáb sem ment el mert nem lehetnek a boxutcában amikor autó van a pályán és nem készíthetnek felvételeket mozgás közben.
igen én is ugy látom, hogy a haas-ban van a legkevesebb agymunka látszatra és nem igen látni, azt a két évet benne amit az auto fejlesztésére szántak összehasonlitva a többiekével ,semmi olyan kirivo megoldás nincs rajta . mintha nem mertek volna elrugaszkodni nagyon a szabályok adta lehetöségekben csak finomitottak egy kicsit a bemutató auton .
Látom , hogy a sajto mennyire ki van zárva csak ugye a normális látogatokat kellett kizárni, akik nem arabok és nincs anyni pénzuk és idejük, hogy elmenjenek abu dabiba a tesztre ,de ide el tudtak volna menni megnézni a kocsikat . Ennyit arrol, hogy a közönség számit és nem a pénz
Sajnos én nem várok semmi használható és érdekes dolgot, mert ez is majd egy klisé halmaz lesz ahogy az eddigi nyilatkozatok. Ilyen általános ,feltételes modba megfogalmazott mondatokat . Meg bizonyitékok híján majd lehet pont az ellentétes dolgot mondják mint amit valójában csinál a bizonyos elem.
Nyomós érv, ha előtte falba rakták a kocsit és nincs mit megmutatni, mert még mindig szerelik, de simán lehet, hogy én vagyok naiv. Várjuk ki a végét, aztán mondjunk véleményt.