próbálok kiegyensúlyozva vezetni, hogy ne fogyasszak feleslegesen meg a sok hülye hibáját is folyton kivédem, különben már sok koccanásom lenne szûk helyen általában elengedem a másikat ha nem vagyok nagyon lendületben akkor gyalogosokat is a zebránál, sajna azért nem mindig pedig úgy lenne szabályos
Nekem kedv füddõ. Van hogy csak szépen megyek városba 50-60-al 2000-2500környékén váltva. De ha valaki felhúzza az agyam vagy elkezd izmoskodni a fábiájával akkor nincs megállás.
Olyan 94-95 körül tuti lehetett, mert haverom is akkor csinálta a C-t amikor én a B-t. Õ úgy csinálta, hogy a honvédség szervezte, alig került neki valamibe, csak kötelezõ volt utána bevonulnia és ott sofõrködnie kellett.
Ha jól tudom, a jogsi megszerzésének alsó korhatára tegnaptól felment 21 évre, mivel a statisztikák szerint a legtöbb balesetet a 17-21 közötti korosztály okozza. Nem akarok megsérteni senkit, de örülök ennek, mivel így legalább kevesebben vagyunk az utakon
Számomra az a legidegesítõbb, amikor olyanokkal találkozom, akik 60-70-el mennek mindenhol. Lakott területen jön a seggemben majd valahol megelõz, aztán mikor kiérünk tartja ugyanazt a 70-es tempót és lehetetlen megelõzni a szembeforgalom miatt. Múltkor már azt hittem, hogy módosították a kerszt, mert kb. a 20 km-en amit városon kívül haladtam vagy 10 ilyet értem utól.
Egyébként jelenleg semmilyen a vezetési stílusom, mert az autóm garázsban alszik téli álmot felbakolva - óvni kell a technikát, mert nem mai gyerek már (ahogy én sem :))
Miért lenne a 295 dicsekvés? Ez nem ddt500 érdeme hanem a kis sárga mérnököké! :)
Hali! Mi van akkor, ha eljátszom azt, amit gyorsulásnál kell, de mondjuk 4esbe 90nél? Tehát pörög mondjuk 3000-t a motor, kuplung benyom, fordulat 5000-re, és felengedem a kuplungot?
attol én is kiborulok,ha nagyon felbasz akkor miután megelöztem lesatuzom 50re billeg a fülke villog,de nem mer neked menni ugyse:) ha mégis akkor utánna még el is verem
szép darab... én most egy '84-es civicet vezetek, benne van 400 ezer km, de ki tudtam taposni belõle 170-et úgy, hogy 4-es ültünk benne. A legjobb benne, hogy egy utassal 14 körül kezd érzõdni rajta hogy szét akar esni, de 3 utassal már 160-ig stabil :D amúgy eladó...
Lakott területen óvatosan. Azon kívül 160-180, autópályán 200-220-as utazótempó aztán ha nagyon üres elõttem az út akkor 295.
Gyerekek én olyan Sportosan vezetek Pl.: mikor zöld lessz akkor padlógázas indulás (ha elsõ vok) de a kerék nem pörög ki, minden táblánál kb 30-40-el gyorsabban megyek (ha tehetem), a varosban mindig ki húzatom, mindig az utolsó pillanatban fékezem néha csikorogva, (a városba a legnagyobb sebességem 170km/h volt 13:00-órakor (kb) de, általában olyan 90-100 között mozog az állandó sebességem ha lehet) Ja amugy egy 1.8TD Ford Orion-om van.
Szerintem ez a sportos vezetés!
kb olyan hogy a csiga is megelõzne félgõzzel [most szerezte meg a jogsiját]
én húzom a gázt amíg csak lehet, de újjonnan kecskeméten sok a rendõr
Útviszonyoktól függ, mert a félméteres lyukakban inkább csak tolatva mennék. Egyébként meg olyan csapjunk a lovak közé!SPEEED!
Sajnos sokszor a gázon felejtem a lábam tanuló létemre :D Lehet tudat alatti, mert nem szeretem ha tökölnek az utakon, persze ez nem azt jelenti, hogy ha lesz jogsim, akkor mindig 1000-rel fogok repeszteni mindenhol......Szerintem be fogom tartani a sebességkorlátozást egy ideig, persze van egy két hely, ahol nagyon lassú az a 30, ahol simán lehetne minimum 50-nel menni, de ez van. Reméljük egy elmebeteggel több lesz nemsokára az utakon :D
vmikor mint az állat, vmikor szépen benzinkímélõen. autópályán nem tudom megállni hogy ne nyomjam
Sziasztok volt mar valaki ittas vezetsssel rajtakapott .....es utann olyan ittass vezetesrol leszoktato treningen resztvevo vagy tovabb kepzo vagyis nem tudom, hogy hogyan hivjak az a kurzust.A lenyeg, azt alottam, hogy ott tanitjak a veralkohol lebomlas kiszamitasat. Valojaban ez erdekelne engem a keplet, vagy a metodikaja.... elkulde nekem valaki Legyszi!!!!
Koszi
just cruisin' :)
Autópályán a legrosszab: "a kamion elõz kamiont 3,5 km/h sebességeltéréssel 22 km-en keresztül"...
Éjjel jártam párszor az M1-en határtól végig. 160-al jöttem végig, a forgalom elég gyér..
az MSN em és mailemet is felnyomták, de megváltoztattam a jelszót, a baj egy cetli lehetett ami az asztalomon volt mikor itt voltak 1 páran
hi all! nagy baj van, most szólt nekem egy haverom hogy autós forumokba mér irkélom én az sg n hogy nekem milyen autóm van volt lesz, ezt 1sem én írtam, én eddig a 18wheels of steel:pedal to the metal fórumoban voltam csak, de sokminden igaz belõle amik itt vannak, imádom a japcsikat, úútálom a friccket és a franciákat, valóban suzuki ignisünk van, és elõtte swift volt, de nincs betervezve mondeóra cserélés, bár naon szertem azt a mértet és a swift sedant is, azokért amikért le van írva, de mind sztornó, hát de akkor bekapcscolódok a témába mert suzukink van
ja és még kimaradt a #425 bõl, hogy elõttem át nem megy se kismama se öregasszony, ki nem engedek senkit ha nincs elsõbsége, autó ki-be-fel járón egész nap is álhat tõlem, besávolok mindenki elé, és be nem engedek senkit yeah ;)
Magyar autópályán 160 felett szvsz életveszélyes a sok debil miatt..
mikor lehet akkor igen ;) (olasz autópálya, de azért az m3 on is lehet döngetni)
Én eccer kirepültem egy kocsi tetején borulás közben. (a tetõ leszakadt) Egy varraton kívül nem lett semmi bajom.
2000.júniús.15.-én iszonyat nagy balesetem volt nekem és a barátnõmnek(õ vezetett).Szal egyszer élesztettek újra a csajomnak deréktól lefelé mindene ripityára tört az egész nyarat ágyban töltöttük de ehez képest szeptember közepén el tuttuk kezdeni a sulit. Szóval sztem tökös vagyok de azért már tényleg csak akkor nyomom ha muszáj.
Ha valaki tötyörög, szeretem a száguldást! Szerintem Nelegyen anyira Agresziv de azért ne legyen valaki ovatos!
Erre is lenne megoldás: kanadában ha jól emlékszem elõször csak valami kezdõjogsit adnak elsõ jogsisoknak, amivel meghatározott ideig csak úgy vezethet, hogy vele utazik egy rutinos vezetõ (X éve érvényes jogsival). Így kevesebb gyerek mászik fára a 16. szülinapjára kapott Civiccel. :)
Nem nagyon agresszívkodtam volna én sem, ha apám végig ott ült volna mellettem. :)
engem a pofátlan emberek tudnak felbosszantani,mikor valami dugo van stb,és levágja az egész sort aztán a sor elejére beszur,kisebb soroknál ok és kell is pesten föleg kicsit pofátlannak lenni,mert amugy véged,de mikor pl m5ön dugo volt,aztán a sok paraszt leálloba nyomja végig,mi meg nem haladunk,mert elöl bepofátlankodik,na akkor jön a baj,mi is kitettük a verdát félig leálloba,amiböl veszekedés,majdnem verekedés,és kisebb kocc lett;) (emberünk azota sem javult,mert szoktunk vele találkozni azota is,és már nem csak oldala,hanem szinte a létezö összes eleme le van törve a verdának:D
Az agresszív vezetésnek 17-18 éves koromban voltam híve, aztán egy szép napon elgondolkodtam, hogy párszor csak a jószerencsén múlt hogy nem szenvedtem balesetet, és nem haltam meg az utasaimmal együtt.
Azóta az az elvem, hogy az autó arra való hogy biztonságban, kényelmesen elvigyen A-ból B-be. Különösen kanadai tartózkodásom után lehangoló, hogy mennyire nincs közlekedési morál széphazánkban. Nem rossz a morál, egyszerûen nincs!
Az emberek nálunk hajlamosak a felgyülemlett indulataikat a volán mögött "levezetni". Türelmetlenség, tolakodás, ordibálás, mutogatás. A kanadai városokban egyenletesen hömpölyög a forgalom, a vezetõk általában türelmesek, a kocsik nagyjából kiszámíthatóan viselkednek.
Nálunk nem ennyire egyszerû a dolog: vannak bizonytalan tötymörgõk és vannak akiket õk mérhetetlenül idegesítenek, ezért mégjobban beletaposnak a gázba. A városi utak is tele vannak 30 tonnás teherautókkal mivel nincsenek elkerülõ utak, és kerékpárutak híján a bringások is ott cikáznak közöttünk. A gyalogosok sem szeretnek 20 métert gyalogolni egy zebra miatt, átmennek ott ahol éppen dolguk van. Ilyen körülmények között szerintem nem a tolakodás az idegbeteg nyomulás a legjobb viselkedés hanem a maximális tolerancia és türelem isten barmaival szemben. :)
Szerintem ezen a helyzeten a rendõrség tudna javítani a leghatékonyabban, de amíg egyértelmûen a pénzreúszás jellemzi a tevékenységüket sok javulás nem várható. Így nincs tekintélyük, és erkölcsi alapjuk sem hogy betartassák a szabályokat. Ha Kanadában elkezd villogni mögötted az kék-piros csíkos Crown Victoria, akkor valószínûleg tényleg rossz fát tettél a tûzre. Itthon a kék baseballsapkás kretének általában csak a fizujukat akarják megtoldani pár ötössel-tízessel :( Odakint senki nem áll le azon agyalni hogy jogosan állította meg a rendõr, mert nincs oka rá! Ezt kéne itthon is elérni, ezen csak a rendõrök változtathatnak, de sajnos reménytelennek tûnik a helyzet.
Szigorúan büntetni kéne azokat, akik nem engedik el a zebránál várakozó gyalogost, de a gyalogost is büntetni kell aki átrohan a 3x3 sávos úton, a szívbajt hozva az autósokra. Fokozottan kell büntetni azt a gyorshajtót, aki forgalmas helyen izomkodik, de ha csak önmagát veszélyezteti egy kietlen útszakaszon lehet engedékenyebbnek lenni. Ki kell inteni a forgalomból a 30-al tötymörgõ tavriás papót, de figyelmeztetni kell az 5 méteren belül hatszor sávot váltó Transitot is.
Ugyanakkor ne basztassák a mozgáskorlátozott gyerekét kórházba vívõ anyukát, mert csak fénymásolt rokkantigazolványt mer kitenni a kispolák ablakába, mert kinyílik a kés a zsebemben...
Mind1, addig is tolerancia, elõzékenység, türelem. (és az elõzékenység alatt nem azt értem hogy elõzzünk meg mindenkit :)
A vezetési stílusom: Hmm... húztam már el 350-el zsaru mellett... vettem már be 250-el 90fokos kanyart... gyorsultam már 3 másodperc alatt 100-ra... mentem már 250-el falnak és oszlopnak... mentem már 300-al szembõl teherautónak, ami 60-al jött... ugrasztottam már át folyókat... mindezt túléltem, mert a számítógép mindezt lehetõvé tette nekem... reménykedjetek, hogy NEM lesz jogsim...
Mondjuk más kérdés h jó hosszú a váltó, 2esben 95ig elmegy..
kettesbe simán vissza lehet rakni még 130nál is én szoktam (1.6 os fiat).. Finom kuplungkezeléssel és fékkel irtózatos lassítást tud produkálni, és fordulatszám se megy 3000 fölé ha ügyes vagy..
30as táblát én azt még egyszer nem tartottam be...
az autot azért tartom, hogy ne kelljen buszra várni -20 fokban és +40-ben és hogy ne kelljen azzal a sok paraszttal együtt utazni és ne kelljen gyalogolni. szóval nyugodtan, kimérten vezetek, betartva az utolsó bokorral benõtt 30-as táblát is mert nem akarok a szervízben ácsorogni vagy az ambulancián/rendõrségen/hullaházban kikötni akkor se ha a kedves autostársam mögöttem anyázik mert már elfelejtette, hogy semmi sem olyan sürgõs és még mindig jobb helyzetben van mint aki a tömegközlekedésre szorul. :)
ha meg 100 fölött van, akkor hamarabb ugrik szét a váltó sztem...
itt nem 60nnál volt,a csávó szép sebességrõl tette vissza, a fordulatszámból ítélve, astrát ha 60nnál visszaváltod kettesbe semmi baja nem lesz, tudom kettõ is van itthon :)
ezt mi is tudjo csak a csávó nem tudta :) amúgy egyszerûn félre váltott csakhogy 4esbõl 2esbe hogy azt nem vágom, mer baromira nem úgy van elrendezve. lhete, hogy 5bõl ment 4 helyett 2 be, bár az még durvább :DD
Nem akarok okoskodni, de elõbb le kell lassítani a kocsit, és utána váltani vissza, kül. még szép,h. hirtelen túlpörög a motor... Én így vettem észre,mikor még tanultam vezetni...
nem tudom, de aszonta, h a motor túlpörgött rendesen kinyomta a kuplungot és akkor esett vissz de még mindig jócskán 7000 felett volt :)