Egy igen érdekes történetet szeretnék nektek elmesélni: A múltkor (2005-12-18) úgy gondoltuk hogy elvisszük testvérem kislányát moziba! A választásunk - a jegyárak miatt is - a Szolnoki Tallin filmszinházra esett, itt a Csodacsibe címû filmet néztük meg. Megérkezésünkkor jó hangulat és kb. 20-30 ember várt a mozinál, ahol sok gyermek is volt - lévén ugye MATINÉ elõadás. A jegyeket nem szedte senki tehát - lehet - kár is volt megvenni még elõzõ napon. Bementünk a terembe ahol igen lepusztult állapotok fogadtak minket - több széken nem volt bevonóanyag, a székek számozása össze vissza volt, a tisztaságot inkább hagyjuk még csak hírbõl sem hallottak a takarítóról, stb.. Miután megkerestük a helyünket levettük a kabátunkat, és vártuk az elõadás kezdetét. Itt egy igen nagy meglepetés ért bennünket: A MOZIBAN NEM VOLT FÛTÉS! A hõmérsékleti viszonyokat jellemzi hogy a szánkból kijövõ leheletet is látni lehetett. Na, gondoltuk talán majd az elõadás alatt egy picit fûtenek. Ez nem így történt! Az elõadás 16 órára volt kiírva, ezzel szemben 16:30-kor kezdõdött, tehát plusz fél órát ott ültünk a hideg moziteremben. Amikor végre elkezdõdött az elõadás - kabát, sapka, sál, stb. - újabb meglepetés ért bennünket, a hang: vagy olyan halk volt hogy azét nem lehetett hallani vagy olyan torzan szólt hogy azért, vagy úgy üvöltött hogy azért. A film közben többen is felálltak és kijöttek, inkább otthagyták az egészet. Nekik volt igazuk! Elhiszem hogy egy ilyen nagy városban több mozira van szükség, de ilyen áron? Elhiszem hogy a 250 Ft-os jegyért nem tudnak kellõ szolgáltatást nyújtani - erre valahol fel is voltunk készülve! De könyörgöm, hogyan lehet egy MATINÉ, tehát gyermekeknek szóló elõadást fûtetlen, hideg helységben megtartani? Így aztán csalódottan lógó orral indultunk hazafelé, ahol forró tea és fürdõ után próbáltunk felmelegedni. Már nem is akarok igazán moziba menni - legalábbis nem olyan helyre amirõl tudom hogy csak a filmre számíthatok és minden másra nekem kell felkészülni! Miért nem írják rá a jegyre hogy mindenki hozzon magával takarót? ...
2004: a mozihirdetések újjáéledésének éve volt
A gyerekek és fiatalok körében népszerû filmeknek köszönhetõen a tavalyi év második felében fellendült a mozireklámok piaca.
A Reklámszövetség egyik legutóbbi kutatása szerint a mozireklámok kiugróan jól teljesítettek az elmúlt év során. 2004 harmadik negyedévében az iparág reklámköltései 23,1%-kal nõttek, - az internet kivételével - a leggyorsabban fejlõdõ médiummá téve a korábban erõsen hanyagolt filmszínházat.
A váratlan növekedés elsõsorban a seregnyi gyerekfilmnek köszönhetõ, amelyek július és szeptember között hihetetlen lökést adtak a reklámkiadásoknak. A Shrek 2 és a Pókember 2 sokszor életnagyságú figurái ellepték a mozikat, elsõsorban a filmek fiatal rajongóit megcélozva. A Szövetség szerint ennek eredményeképpen a mozikban el- és kihelyezett hirdetések értéke Nagy-Britanniában például elérte a 40 millió fontot. A megnövekedett bevétel figyelemre méltó eredmény a szegmens számára, bár nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a közzétett adatok nem tartalmazták az internetes reklámkiadásokat, amelyek korábban is elképesztõ módon szárnyaltak. Így elképzelhetõ, hogy bõvülésben a világháló végülis legyõzi még a mozi teljesítményét is.
A tavalyi év harmadik negyedében a Shrek 2 bizonyult a legsikeresebb filmnek. A Pókember 2 végzett a második helyen, míg a lendületes Will Smith film, az Én, a robot érkezett a dobogó legalsó fokára. Valamennyi film hihetetlen népszerûségre tett szert a fiatalok körében, meghozva ezzel a hirdetõk kedvét is a mozi iránt. A felmérés eredményei egyébként alátámasztják a Reklámszövetség korábbi elképzeléseit, amely már 2004 elején jelezte, hogy rekord mozibevételekre számít az év során.
Az õszi idõszak gyerekfilmje volt a Cápamese, majd az évvége - amely egyébként is jellemzõen gyerekorientált idõszak a filmiparban - olyan bemutatókat hozott, mint a Hihetetlen család és a Polar Expressz. A családi filmek mellett a felnõtt közönséget a Bridget Jones 2 és hamarosan Az operaház fantomja csalogatja ezen a télen a mozikba, remélhetõleg tovább erõsítve a filmszínház szerepét a hirdetési palettán.
A Cell magyar címe A sejt, de azt már másfél éve bemutatták.
a cel az nem az ami ben j.lo-van? szvsz az a film egy ratyi... néha vannak benne jo dolgok de néha fogom a fejem mennyi faszságot bírnak összehozni benne.. ugyan ez van a blair wics el!