Én megbízom a többi fan értékitéletében a letöltés elõtt. Szeretem a sorozat modulokat és a kiegyensúlyozottakat (tehát ami nem borul fel a féktelen gyakás sem az eszelõs szivatás DC 40-es csapdákkal-zárakkal sem a hogyan legyünk S.Holmes jellegü nyomozgatás irányába). Persze szó_köztünk_maradjon a profik mûvei egészen más kategória még akkor is ha egy-egy fan modul jó és látszik rajta az igyekezet nem képes megközelíteni az igazi gamatervezõk szinvonalát. No de nem is elvárás ez és minden tiszteletem az õvék! A nevesített magyar site-on is van két jó modul "sese" tollából.
Na én jól meglepõdtem azon, hogy a Host Tower után újfent a 3. chapterbe kerültem/maradtam. Egy ideig abban a hiszemben játszottam, hogy már a 4. ch-ban járok, oszt az egyik mentésnél tûnt fel, hogy nem ;D
De így már megtaláltam a 3. ch-ban levõ varászfegyver kovácsot (Luskan-ban valahoyg nem volt ;). Viszont nagyon meglepõdtem a sárkányokon, fõleg azon, hogy le is kellett nyomni a fehéret. Egyébként a Snow Globe-on lehet kezdeni vmit a törpéékel + dryadokkal mielõtt legyaknám a sárkányt? Mert nem jöttem rá, hogyan, bár a talált journal-ok alapján logikus lenne, hogy valahogy rá lehet õket venni a sárkány elleni harcra. De mindenesetre a sárkányt legyaktam, bár nem volt eccerû mágia nélkül. A macim jól alakitott Magic Fange (vagy mi)-vel.
Még egy szvsz. a spellekkel szembeni ellenállásokról:
Értékelgettem a támadásra használt mágiákat, kivált az AI mágiáit és arra a következtetésre jutottam miszerint alig van köztük olyan ami ellen nem müx. mentõdobás. A mentõdobás márpedig sokkal-sokkal hatékonyabb védelem mint a rezisztencia, egyszerüen könnyebb a próbája. A gamában általános 12-14 szintü mágusok 10-es átlag roll mellett penetrációval már képesek a 25 körüli reziszteket kiiktatni. Viszont a spell DC-je, ha a pasas belefeszül sem több mint 31, bár ez inkább csak olyan 25 körüli. Namost 25-ös rezisztenciát jóval nehezebb elõadni mint 25-ös mentést, kivált a humanoidoknak (inkább elfszabásuaknak, már csak az õsiség szerint is:)). Innen adódhat, hogy a monkok igazi máge gyilkos szerepet tudnak elõadni.
Tegnap figyeltem fel egy röhejes hibára (bár nekem csak az 1.27 patch van fennt): a skeleton priestek hibás scipttel bírnak, "kigyógyítják" magukat a világból. Valszeg a szolgai másolás miatt úgy viselkednek mint a többi pap és mikor már jól lesérültek magukra nyomnak egy clw-t. Ennyi nyomulás után még csak tegnap figyeltem fel rá, mert nem értettem mi a fenétõl esnek össze:))).
Hi!
Az ellenvarázslat: szvsz. csak jópofa lehetõség. Elsõnek iszonyú spellcraft skill kellene hozzá, amivel beazonosítod a kántálás alapján az ellenfél varázslatát. Ha ez megvan akkor használhatsz ellene 1. ugyanazt a mágiát 2. dispelt 3. nevesített ellenspellt a spellek leírása alapján. Sokkal-sokkal egyeszerübb jó rezisztanciával, magas mentõkkel és rezisztencia featekkel, rejtõzködéssel-lopakodással, a mágus legyakásával, kizökkentésével vagy felborításával védekezni.
A rezisztenciákat még nem is figyeltem, de a D20 szerint valószinüleg nem vonódnak össze, az anyagok elleni reziszted nem kerül kijelzésre, de biztosan tudod, hogy mi van a karin. Az elemi rezisztanciák nagyon jók és az evokáció, conjuració mágiákon túl a természetes anyagok ellen (pl.csapdák) is kellemes.
A kulcsot megkapod Kendraktól, ha már elszámoltál 4 füllel, ott lesz az ötödik:)).
A barlangokban a bungik ajtaja csak dísz.
A file nevébõl ítélve épp hogy a párbeszédeknek kéne magyaroknak lenniük. De ha a magyarosítás file után felteszel valami patch-t, akkor tuti, hogy el fogja cseszni.
mire jó a couterspell és a defensive casting mód?azon kívül hogy a counterspell nevébõl adódóan egyértelmû,hogyan kell használni és mikor érdemes?fighter4 cleric7 jelenleg.a defcastingmodot meg nem tudom hogy micsoda,bár nevébõl azért következtetek.a spell resistance nem adódik össze?csak a legnagyobb erejû mágikus cucc ellenállása számít?és hol lehet megnézni hogy az acid,cold,fire,electric ellenállás mekkora?az nincs rajta a charachter sheeten?hol van a kulcs a port llash minehoz?és ki lehet e nyitni az ogre cavesban ahol a fõ varázsló ogre is volt a kunyhók ajtajait?
Ja egyebkent gratula a magyarosításhoz, szerintem nagyon jó és életszerû lett a szöveg. Más játékokban nevetségesen festenek a magyar szavak, de itt nem.
Amit még esetleg érdemes lenne lefordítani, az a journal fõ kuldetései, a Searching for the cult.
Akkor kérdezd meg azokat, akik ott játszanak, hátha van nekik törésük. Nyílván, ha közülük csak egynek nem az eredeti van, akkor csakis töréssel játszhat (amúgy a patch pont 2 napja jelent meg, hgondolom ekkor update-lték a server-t), ezért tõle kérheted. De nekem - mint írtam - eredeti gáma van. (sõt még a kieg is eredeti)
no még egy utolsó kezeléssel kapcsolatos kérdés. ha egy ládába rakok vmit az késõbb is ottmarad?
Mordenkainen armor->M.a. (bocs!)
A gamában kb. 3 féle erõsségben fordul elõ, az elsõ fokozat tán a ch1-ben a warrens of damnedben van, de aztán majd a creator race ruinjaiban már combosabb kiadás is elõfordul. 7. vagy 8. arcane mágiaszinten meg is idézhetõ kellemes segítõtárs:))
aha, hát a páncélok leverése nem volt egy nagy probléma, harcos pap és a barbár volt velem.szóval már ezért nem lehetett a követ az oltárra rakni. mik azok az M.a.-k ?
jaj, bocs hogy kétszer küldtem el!
melyik gomb lenyomásával lehet megvilágítani a földön lévõ tárgyakat. az istennek sem találom?!
a ch1 végén mikor deshtert és fenticket kell üldözni, a kastély fõbejáratánál van egy kéz alakú kõoltár, a terem oldalainál guardian armorok, ezek alapból nem támadtak, de az xp miatt lenyomtam õket. namármost késõbb megtaláltam az etched gemet, amit a kõoltárra kellene tenni, de nem lehet sehogysem. miért, mert kinyírtam a páncélokat? és mi történt volna ha ráteszem? amúgy meg elõtte elûztem a démont és megidézten a guardian spiritet. mi történt volna a kõoltárnál? a leírás szerint ez az egy fontos hely van ezen a pályán
A tab villantja fel a fontos dolgokat.
A vésett követ az udvarról történõ belépés után rakhatod a tenyérbe. A Mordenkainen armorok akkor lépnek támadásba, ha a belsõ ajtót kinyitod a vésett kõ elõbb írt felhasználása nélkül. Ha bírja a kari jobb leverni a páncélokat xp érdekében, ha nagyon gyengusz vihetedd magaddal a M.a.-kat és harcolnak az oldaladon. A Helm õrzõt a szemétláda letartóztatása elõtt érdemes megkérni pl. harcos népnek, hogy adja Neked Helm erejét, apám tuningban ekkorát még nem láttam amig le nem múlt a harcos karimról félistennek számított! Persze egy mágus jobban jár ha valami device-t kuncsorog:))
melyik gomb lenyomásával lehet megvilágítani a földön lévõ tárgyakat. az istennek sem találom?!
a ch1 végén mikor deshtert és fenticket kell üldözni, a kastély fõbejáratánál van egy kéz alakú kõoltár, a terem oldalainál guardian armorok, ezek alapból nem támadtak, de az xp miatt lenyomtam õket. namármost késõbb megtaláltam az etched gemet, amit a kõoltárra kellene tenni, de nem lehet sehogysem. miért, mert kinyírtam a páncélokat? és mi történt volna ha ráteszem? amúgy meg elõtte elûztem a démont és megidézten a guardian spiritet. mi történt volna a kõoltárnál? a leírás szerint ez az egy fontos hely van ezen a pályán
Hát elvileg a 2. szinthez nem kell kulcskõ, de létezhet, hogy a fogadószinten rájegyez egy NPC-t vagy dögöt a portálra és akkor baj van. Jó lenne ilyenkor doom szerüen ráteleportálni a palira és az desintegrálódna:))
a 3. chapterben a host tower elsõ szintjén vagyok. na ott találtam egy teleportot, amivel a második szintre lehet menni. a gond, hogy miután rákattintok (a 2. szint feliratra), nem történik semmi, ott maradok az elsõ szinten. ha ezek után mégegyszer rákattintok a teleportra, kiírja, hogy a kapu épp nem ér rá (busy). ez bug, vagy csak kéne mondjuk találnom hozzá valamit? bár én a bug-ra tippelek...
nézd meg a www.fileshack.com-on, ott mintha láttam volna...
de ha minden kötél szakad, akkor:
filemirrors.com, és a keresõbe írd be: nwne
Hi!
Talán a tegnap küldött patch segít abban, hogy jobban tudd kontrollálni a segítõket, mert valóban az alapgama henc AI gyengécske. A monkom trükkje az elején az volt, hogy a dex. és a wis. 15-re lett felhúzva, a 4. szint attr.bonusza ment a dex-re a wis. meg lett támogatva egy amulettel. Csak ebbõl a variából és a weapon finessbõl lett +3 támadás és +6 ac bónuszom. A monkra kezdett kari mire kiér az akadémia romjaiból szerez 2 ac-t dedikált monk cuccosból. A gama során biztosan találtál már izgalmas helyek elõtt üres nyitott ládákat, na a monk kari itt további monk ruhákat talál. A bloodsailor bázisban már 4 ac volt csak monk ruhából, az ingek frankó armor ac-t a csizmák összevonható dodge ac-t adnak. Aribeth árulja a Sárga Rózsa rend +1 és +2 kesztyüit. A papi részbõl én csak 4 szintet megyek várhatóan, 2. mágiaosztályban benne vannak a tuningok. Tehát volt az eleje 1 monk aztán 3 pap aztán monk jelenleg,bár lehet ha szükségét érzem lesz még papi szint. Fontos, hogy valamelyik pap domainban benne legyen a cat grace mágia, így az animal és a war domain lehet az egyik. Summont nem nagyon használok, legfeljebb egy borz jó békés követõnek az alertness miatt több szem és fül többet lát és hall. A másik domainre én mindig a knowledge-t veszem amibõl kapom a knock-ot, az azonosítást így párosítva a pap find trap spelljével nem kell tolvaj henc. Fontos, hogy a befürdésnek szerves része nálam a cat grace->min +1 támadó +1 ac és az owl wisdom->min +1 ac és will mentõ. A monknak minden mentõje elsõdleges, ezért mentõtuning különösebben nem kell eszközbõl! Nálam a fontos skillek: koncentráció, rejtõzés, lopakodás, csapdakeresés az elején raktam még a meggyõzésre,hallgatózásra és a papi szinteken a spellcraftra. Featek közül felvettem az elején a thougness, alertness majd a weapon finess, dodge és most tervezem a weapon focust pusztakézre majd a mobilityt. Magányos harcos(nõ) egyelõre, mint írtam esetleg egy badgert idéz a kisasolás végett, de amint megvan a kánya ellen unsummon. Az igazi harcosokkal ellentétben sokat pihen, mágikus befürdés nélkül nem megy bele a bulikba. A sok pihenés meg ezért kell, mert a 3 szint pap 3 órányi kondicionálást ad csupán és kondicionálás nélkül az én monkom nagyon sebezhetõ. Nem szükségesek igazán a metamagic featek (bár pap is) mert a kondicionálást és a zár/csapda hatástalanítást mindig harci körön kívül végzi és mágiát csata közben nem használ.
Annyira kedvelem ezt a pap-monk párosítást, hogy szinkron megy egy olyan karim aki ugyancsak monkra kezdett, de õ a többi szintjén pap (õ már a ch2-ben veri az orkokat). No ez a másik, inkább pap kari már mágus és nála a harci featek helyett a mágia featek jönnek elõre és mivel gyengécske fizikailag nála jó az animal domain a war helyett. Sajnos az erõsebb summon elvisz az exp.-bõl, de boldogul õ is rendesen henc nélkül.
Nordockon ugy volt korábban, hogy ha nem volt soud, akkor a kiegészitõvel bõvült feateket, skilleket nem tudtad használni (szürke volt). Most azóta már uj peccs, uj server, nemtom mi a helyzet, ircen kérdezd meg a #nwn.hu-n marlowetól.
Régen volt már, igy csak találgatok, mintha.... Ott ugrálsz ugye egyik dimenzióból/idõbõl a másikba. Lehet a balornak is van valami speci trükkje a multban - mint a gólemeknek - amivel a jelenben gyengébb. Habár teljes egészében sem nehéz, csak türelem kérdése. Mögötte az oltárral is van valami, de sorry konkrétumot nemtudok, majd egy éve játszottam az alapjátékot.
Hi!
Elakadtam a Chapter 3-ban (sima Never)...Megcsináltam mind a 3 feladatot a Creator Ruins-ban, a fal lejön és egy Bhalrog (bocs, de nekem rá hasonlít:) szerû szörnnyel, meg a megidézett kurvájával kéne kûzdenem...de hiába ütöm, nem használ ellene a fegyverem és csak néha gyepálom le Injured-ra, de nem érek vele sokat:)...
Mi a taktika?
Köcce!:)
Csocsi!
Mert a d&d szabályai szerint vannak olyan mágikus lények, melyekhez egy fegyvernek meg kell felelnie bizonyos feltételeknek ahhoz, hogy egyáltalán meg tudja sebezni. Ha ezeknek a feltételeknek nem felel meg a fegyver, akkor a sebzés esélye nulla, lehetetlen (tehát NINCS sebzés. mintha 100% resist lenne). Vannak olyan lények, melyekhez legalább +1-esnek kell lennie a fegyvernek (a legtöbb, nem természetes lény ilyen), de van olyan is, amikhez +2, ill. +3-asnak kell lennie (pl a sárkányok többségéhez +3-as min kell.). Ezek mint írtam d&d szabályok, és azt hivatott prezentálni, hogy nagy erelyû és mágiájú lényeket nem tud csak úgy hátbaszúrni minden kis, mezei tolvaj.
jut eszembe, miért olyan fontos hogy egy cucc +2 vagy +3-as. nehogymár ne lehessen megsebezni egy szörnyet egy frankó fegyverrel pl ch1 fegyverkovács által készítettel mert az "csak" +1es volt!! legfeljebb sebezzen kevesebbet!
Egy pincében a gazdag negyedben vannak kriptaõrzõ kardok, magokban lebegnek.
Emlékszem annó a wizardommal a fut, mjegfordul, tûzlabda, fut, megfordul, tûzlabda taktikára :D
hauleth never a sírboltban kell megtalálni a holmijait és oleffnek odaadni ch1 tyr temploma.na az egyikben vagy 4vagy5 kétkezes pallos amik ráadásul repkednek és egy órával ezelõtt te is írtál róluk
eh, milyen kardokról van szó? én már totál elfelejtettem...
nem normalon játszon hanem azon amin te is. itt fõleg akkor volt gond, ha a kutyu meg a hench beleszaladtak ész nélkül az opportunity hitbe,végül úgy csináltam hogy én rohantam elõre feturbózva,és minden kard engem ütött,de nem nagyon sebeztek vagy el sem találtak,míg a többieknek is maradt idejük kicsorbítani az élüket.amúgy mik a monk karid kezdõ tulajdonságai?str,dex stb. + milyen feateket, skilleket érdemes fejleszteni neki.lehet hogy az undretinet vagy ami majd télen jelenik meg egy mond+pap karival fogom játszani. a varázsló a sok varázslat miatt nekem túl bonyolult,pedig biztosan fasza.szóval légyszi adj már instrukciókat,érdekel a véleményed
Jamég juteszembe! Normal fokozatban gyengébb karival is meg lehet nyomigálni a Never kardokat. A trükk az hogy ilyen fokozatban nem õrjáratoznak csak állnak várva a hentelést. Invis.-ben beballagsz és elcsoszogsz hátra az ajtó és lépcsõ mögé. Befürödsz megfelelõen, majd egyenként belekötsz a kardokba ijjal vagy ami van(fontos hogy nem területre ható mágiával), az jön hozzád hátra a többi áll tovább mint faszent. Legyakás, pihegés, befürdés, jöhet a köv......
hogyan lehet installálni rtp kiterjesztésû updateket?
Yellow Rose +2 - az elsõ chapterben ezt hol szerezted?
Én az elsõ két karim után D&D HCR-ben nyomom, csak így van "élet" a gamában, próbáltam már a veryhard-ot is de lehaltam pillanatok alatt. Természetesen nem merem minden karival szemtõl-szembe nyomni Never kardjait, a mágusabbja invis.-ben beslattyog és lenyúlja a cumót. A monknak én nagyon használom a wisdomos(+3) páncélját és nekem 3 szintre war domainü pap is, ahonnan még külön megnyomom tuninggal. Cat grace, owl wisdom, bull streng, barskin, speed, eagle spendor(hogy sokáig tartson a domain power), endurance (utóbbi négy a palackozott fajtából), aid és a war domain power együtt szinte sebezhetetlenné tették. Finesses a keze és hordja a Yellow Rose +2-es kesztyüjét, a lentebb leirt övet és mindazt a jót amit az OC kinál +2 monk ing, +2 monk csizma (ingyen!!), valamint még egy deflectios gyûrûje is van.
tehát nem klasszikus értelemben vett resistekrõl van szó, hanem egy min követelményrõl, amit a fegyver nem ér el. egyébként a monk öklei is varászfegyvernek számítanak egy bizonyos szint felett.
ja értem. de a gond az, hogy bizonyos monsterek megütéséhez kell egy bizonyos szintû enchant a varázsfegyverben: pl mondjuk mummy-t csak min +1-es (vagy 2-es?) fegyverrel lehet megütni, az alat nem. de pl a companion karmai is varászfegyvernek szuámítanak, ezért meg tudják ütni. na a gáz, ha van egy ellefél, amihez mondjuk legalább +3-as fegyver kell a megütéséhez, de csak max +2-es van, és nincs varázslat sem támadni.
ezt komolyan mondod? milyen fokozaton játszol? a monkot vittem oda henchmannek, + dire wolf, 4.fighter,3cleric dwarf,potionok mindenféle,na úgy sikerült 5-ikre
Nomeg juteszembe! Ezért érdemes megtartani egy-egy használható un. keen fegyvert még akkor is, ha nincs ráfókuszálva a kari. Mert valszeg. meg lehet ütni még a "nagymájereket" is pentagramma vagy litániavédelem ide-oda csak az a baj, hogy rezisztálják. A keen ebben a dologban jó utitárs. A ch2-ben lehet a barlangokban-ruinokban találni ilyenféle keen fegyvereket.
Harcosnak talán ez az egy miatt nagyon jó a leütés feat és a mágék általában nem is készülnek diszciplinával ellene. Ha a mágus koncentrálás védelme sima sebzésnél meghaladja az attack rollt akkor el tudja mondani a litániát aminek a vége nagyon csúnya dolog is lehet.
alapjaiban véve az én ranger-ömnek sem állhat ellen senki, csak a fõellenfelek a gázosak. értem ez alatt pl azt, hogy volt amikor nem is volt olyan szintû fegyverem, ami sebezte volna a varázslót. na ez itt a gáz. spell failure meg megint csak nem jön be mindig, mert a fõellenfelek többségének akkor is sikerül varázsolnia, ha megütöm.
A monk karate ütése kap egyáltalán besorolást(zúzás?)? Van egy cuki monkom, most dolgozik a ch1-ben, pusztakezes. Nagyon szépen kidolgozott a karate animációja, a csajos a küzdelem 30-40%-át a levegõben tölti ugra-bugrálva az ellen orcáján. Eszméletlen a monk "baráti támogatása" az OC-ben mégcsak most van a csajos a ch1 3/4-nél és már 8.8 szintü(1200 pont kell a 9.-hez). Igaz rendesen befürödve, de Never kardjait szimultán szétpofozta:))).
Hmm nem értek egyet a "harcos gyengébb mint a mágiahasználó" állítással. Az én megatáp törpöm 5 fighter és 15 barb egyszerûen kinyírhatatlan volt mágusok által. Nekikrohant és szétverte õket, mielõtt varázsolni tudtak volna (knockdown, meg persze spell failure miatt).
Rangerem még nem volt, ellenben ranger/rouge-el felstonskinezve/cats gracesve/shadow shieldezve/resist elementsezve nem sok minden állt ellen nekem. Bár kénytelen voltam rendszeresen lopkodni, hogy a pénz összejöjjön rá:P
De két rapírral és monk ruhában varik nélkül is aratott a drága rendesen...
nekem most 21 a dex, ezért nem gond a két hosszúkard sem ;D
asszem Barun bácsit majd meglátogatom és lecsekkolom mit tud.
a csontikat én is onnan tudom, ogy egy idõben dm voltam ad&d-ben, igaz a 2. kiadásban, de ahogy nézem itt is van reziszjük. de ez nem igazán gond a 2 tápos kardomnak... egyébként érdemes szörny manualokat nézegetni, fõleg gyakori szörnyekrõl, mert sok erõsségüket/gyengeségüket ismerheted meg.
A Trading Post-ban Barun csinál picivel jobb kiadást a Marok féle jegyzéseknél, ahogy figyeltem +3-ról kapsz vissza +2+effekt cuccost.
Hosszúkard mind a két kézben? Sokat tohit-et levesz -4, -4(de ha van mibõl nem gond:))! Én spec. a saját rangeremet felszereltem 2-féle melee kiosztással, az egyik handaxe-handaxe, a másik handaxe-pajzs, de már így is a második a gyakoribb. Hiába nem megy nekem a ranger!
Lásd a csontik dolgait meg sem figyeltem! Sok a papos karim:)))!
egyébként pl a csontik alapból rezisztensek a slashing és piercing damage-ra (asszem 50%), így õket pl ütni érdemes mace-el vagy club-al.
a 3. ch-ban hol van a kovács, aki csinál saját anyagból varázsfegyvereket? mer nem találtam. ugyan van egy kovi, de nem nagy szám. de még így is találtam két nagyon állat +2-es kardot, az egyiknek cold (1d6) a másiknak fire (1d6) van mellette. így a rangerem egyik kezében az egyik, a másikban a másik van.
a sakkos modult ha jólemléxem a bioware csinálta, és így letöltheted tõlük, vagy innen: www.fileshack.com
Az 1. és a 3. ch-ban van csodakovács.
Az egyes sebzéstipusok ellen lehet rezisztálni vagy ilyesmit biztosító eszközt felvenni. A leggyakoribbak (sk.tapasztalás és lehet hogy nem általános) a vágás sebzések, aztán a szúrás jön(a nyilveszökkel együtt) és a zúzás már ritkább. A ch1-tõl a kovácsoknál lehet venni rezisztenciát adó eszközöket egy-egy sebzéstipusra, de van olyan ami kettõre is ad,de érzékennyé tesz a harmadikra. Én a greater belt of swordman-t használom, igaz borsos az ára de jó! Azszem a zúzó fegyverek sebzését pl. a barbár magasabb szinten már eszköz nélkül is képes rezisztelni. Találtam egyszer a papos harcosomnak egy páncélt az armor of Endiku-t, na az vmi király mert levonás nélkül reziszteli a vágást és a szúrást.
A tab villantja fel a tárgyakat és a spottolt-listenelt kányákat.
sajna már nincs rajta, a view all modulsban kerestem.el tudnád küldeni emilben? [email protected]
ja, jut eszembe, vki emlékszik még hogy mi volt annak a modnak a neve amiben sakkozni lehetett vagy vmi sakktáblán játszódott?
hi! vissza lehet még térni a fegyverkovácshoz hogy csináljon még fegyvereket ha maradt az elsõ fejezetbõl alapanyag? mi a különbség a sebzés típusok között. azon kívül hogy egyértelmû a bludgeoning, piercing, slashing damage, ez hogyan érvényesül itt a játékban? mi mi ellen a leghatékonyabb?törpe harcos papom van és zúzófegyverekkel nyomulok.az a biztos. de pl lesz olyan lény amit inkább más típusú fegyverrel érdemes támadni? melyik gomb lenyomásával lehet megvilágítani a földön lévõ tárgyakat. az istennek sem találom?!
Ja! még az érdekes, hogy Morag meg a lizardok nem is gonoszak igazán csak visszaperlik az õsök hatalmát. Elõször nagyon berágtam én is amikor tán a ch2-ben asszongya a karimnak a lizárd hogy "Szasz állat!" , kb. eddig élt:))) Aztán belegondolva az õ ismereteivel és hagyományával mit is mondhatott volna!
Morag nénit még nem tudod meggyilkolni csak jól le kell ütögetni róla az ÉP-t, aztán már elhúz magától.
Akkor én belenyúltam a nehezébe ;D most épp a 3. chapterben nyûglõdök, ahol le lehet nyomni valami õsi gonoszt (3 seal mögött elzárva). Hát 3-szor megpróbáltam lenyomni, de eddig még nem sikerült, holott mindenkit (tolvajka, macika és idézett dire wolf, na meg jómagam + még magic fang), telenyomtam mindenféle jó lötyivel (speed, barkskin, aid, bless, fox's cunning, asszem ennyi és persze mindenkit) és még így sem ment a lenyomása. Úgy tûnik a puszta erõ nem nagyon nyerõ a mágia ellen ebben a játékban. A többi hagyományos ranger varázslat meg mit sem ér (hiába a blur és entangles, hiszen a varázslók (fõellen meg mummy helgyek) úgy is tudnak varázsolni.
Én magam tényleg többféle karakterrel túrom az OC-t is meg a fan modulokat is és összevont tapasztalatom szerint a harcos kasztokat talán a pure fightert és monkot kivéve túlértékeli az engine, kevesebb a "baráti juttatás" alacsonyak az exp. hozamok. Pedig egy harcos igazán "megizzad" egy gyõzelemért, jobban mint a time stopban kinyomott destrukciót elõadó máge, ráadásul felvállalja a könnyebben sebesülés ódiumát is. Kapnak ugyan ajándék featet a többi harcoskaszt reprezentánsai, de korántsem egy annyira alakítható szisztéma szerint mint mondjuk a wizard az 5 szintenkénti metamagic-et, nem beszélve a harcos páros kasztszinthez járó neszenekeddel. A ranger éppen ebben a körben nyüglõdik: egy fõleg indoorban játszódó modulsorozathoz az erdõ-puszta-hegy-sivatag járás featjei nagyon nem illenek:))).
aha, a bg ls iwd sorozatban még lehetett találkozni kihívással, fõleg nehezebb szinteken (iwd-ben a heart of fury mód nagyon durvusz!). itt meg azt látom, hogy mivel nincs mágiahasználóm (ranger+ tolvaj hench, és a rangernek nincsenek támadó varázslatai), ezért némelyik fõellenfél nagyon durva tud lenni (fõleg, amikor +2-es fegyverrel sem tudom megütni, és a macira hagyatkozom, hátha kinyírja, mielõtt az ellen engem). viszont ezek szerint a mágiahasználókkal meg épp megfordul a helyzet, mert közelharcban/távharcban is táposak tudnak lenni, és a spellek is nagyon erõsek.
Egyébként a druid a korábbi d&d-ben is haszálhatott bármilyen páncélt és scimitar-t. Az iwd-ben ezért is volt az egyik kedvencem. Egy fighter/druid megállíthatatlan volt egy +2-es scimitar-ral, és ráadásul ott is nagyon táp varázslatai voltak. Ehhez még hozzájött az is, hoyg bármilyen páncélja lehetett minden bûntetõ nélkül!
Úgy látom a feat támogatásu játékrendszer teljesen kicsúszik az ésszel még felfogható vezérlés alól. Persze nem bírálat ez, ha lehet hát lehet és õrült aki nem él vele, de igen furcsa. A harci virtus átsorolása a szokásos str. con. dex. trió alól bármiféle szellemi erõforráshoz részint leértékeli a harcos kasztokat, részint túltölti a már így is tápos mágiahasználókat. Ha jól emlékszem a D&D korábbi kiadásaiban egy druida azért nem szaladgálhatott páncélban-pajzzsal-szablyával (sling&staff és kész) a képzettség lehetõségei sem voltak ennyire lazák. Azért gondoljunk csak bele: a wisdom nagyon nehezen kezelhetõ önállóan, hiszen egyszerre élettapasztalat, higgadtság, hit és elkötelezettség, beleérzés ,de már így is keveredik az inteligenciával és a személyiséggel. Az meg hogy egy tisztán harci feat hogyan társítható mindezzel számomra nagy rejtély. Csodálkozom, hogy a WotC ennyire prostituálja a D&D-t és sajnálom is. A SoU csak egyszeri lazítás és már így is túlzás és mint mondják jön még más is. Lassan ott tartunk, hogy a veryhardban nyomott kalandok is gyenguszok lesznek mert a karik akkor tápok. Talán, ha a featek is valamilyen fa struktúrába szervezõdnének a jelenleginél is szigorúbb rend szerint segítene pl. a Zen íjászat kizárhatna néhány metamagic featet és el lehetne dönteni hogy a kari varázsolgatni jobb vagy harcolni.