Végignéztem a keresõvel is. Az eredmény ugyanaz mint eddig. Namost vagy én vagyok figyelmetlen, ami lehet persze, vagy itt megint nincs egy darab skin sem, ami kellene nekem.
A következõket találtam ismétcsak: characters - Mások által fejlesztett karaktermentések, általában lev20asok, de vannak közte folytathatóak is. De ezek csak karakterek, semmi skin sajnos. creatures - Ez a szakasz már tartalmaz .hak fileokat is, de sajnos csak az ingame monsterek közül lett pár megváltoztatva, játékos-karakterek skinjei megintcsak maradnak eredetiek. hakpacks - Ezt végig kell majd még nézni teljesen, hátha... models - Na ilyesmire gondoltam volna, de ahogy elnéztem ezek a skinek inkább a modelviewerhez készültek vagy valami felszin csere a játékban. De nem néztük még végig mindet, remélem találok benne karakterskint is. Ebben a csoportban bizok mindenesetre egy picit =) modules - Ezek között sajna megint nincs skin, viszont tele van jobbnál jobb modulokkal. movies - Ez sem az amit keresek. other - 99%ban az updater hátterét cserélgetik le, ami szintén nem érdekel, illetve nem ez érdekel. portraits - Vannak igazán szép portrék, de ezek sem skinek. scripts - Ezek sem sajna, különben is a modulkészités a bátyámék feladata/hobbija. textures - Pár tárgyat rajzoltak át. Maga az elv jólenne, de karakterekkel, nem pajzsokkal vagy ládákkal. Habár ezek is szépmunkák, de sajna most nem ezeket keresem.
Ugyhogy amiknél látok kis esélyt, végignézem egyenként. De eddig sajna semmi eredmény. Ha esetleg van konkrét linked ilyesmihez(játszható karakterek új skinjei), akkor azt szivesen fogadnám. =)
ui: Valahol csak kell lennie ilyennek is, nem hiszem el egyszerûen, hogy majd egyévnyi játék után mindenkinek megfelelt ez a kevés skin amit lehet választani. Tudom hogy szerepjáték, és a skin mint olyan szinte elenyészõ tényezõ a játékban, de nekem akkor is hiányzik a választék. (Remélem a közeli kiegészitõben lesznek ujak).
de nincs vmi konkrét letöltési hely? a dc-t nemtom használni, és nagyon sajnálom hogy letöröltem véletlenül az iso-t (az az igazság hogy besz@rt az alaplapom meg a bios és a c helyett a d-t formázta le, amin az iso volt...)
Hat igen, azon az NWN oldalon annyi minden van, hogy egyesevel mar nincs is nagyon sok ertelme atnyalazni az egyes pluginokat.
Erdemesebb mar a keresojet hasznalni, ha egy adott dologra hivatkozol.
Na erre csak ennyit tudok mondani.
http://cgi.nwvault.ign.com/filesearch/filesearch.pl?q=skin&job=search#characters
Ismerem, vegignéztem az összeset, batyámék hetente tükrözik az egész oldalt. Ám ahogy Eye-scream is irja, sajnos azok a .hak fileok nem nagyon tartalmaznak skineket, illetve uj skineket a karakterekhez. Vannak egyedi modulok saját .hak fileokkal, amikben van néha új model, de azokat a hak-okat nem nagyon lehet hasznáni más modulokhoz. Illetve ha átszerkeszted, meg egyéb macerás dolog, amihez nem értek =) Olyasmit keresek, egy peccs szerûséget, ami felülirna pár dolgot az nwnben, és bármelyik modulhoz, akár szingle, akár multi, tudnék uj karaktert generálni. Az, hogy egy multi modul esetén a többieknek hogy néz ki(hogy modellezi le náluk), az mindegy ebbõl a szempontbol, hogy náluk az eredeti skinben mászkálna a karakterem, nálam viszont az újban(ha felrakja akkor nála is az újban). Remélem érthetõ mit akartam irni, jobban nemtom megfogalmazni per pillanat =)
LE KELLETT SAJNA TÖRÖLNÖM AZ ISO-T, AKI TUDJA, HONNÉT LEHET MÉG LETÖLTENI, AZ LEGYENSZÍVES SEGÍTSEN, ===NAGYON FONTOS===!!! KÖSZI
Naja, a nordockhoz is kell, így lehet benne havas táj. De a hackpackekben fõleg extra zenék meg hangok szoktak helyet kapni nem skinek.
Szerintem meg nagyon sok ilyen hak file van.
Latogass el a nwvault.ign.com url http://nwvault.ign.com/Files/hakpacks/ oldalara, ott talalni fogsz parat.
Utánaolvastam pár helyen, és talán ezekkel a .hak dolgokkal talán megvalósitható lenne. Akkor már csak az lenne a "követelmény" hogy ez a .hak minden játékosnál meglegyen. A gond csak az, hogy kevés ilyen hakot találtam eddig, és azok is inkább csak próba jellegûek, nem kiforrott kész anyag.
ui: Mindenesetre bizok a kiegészitõben, tuti tesznek bele új skineket. =)
Én még régebben kerestem ilyen "skineket" de sehol nem láttam. Tényleg jó lenne mert igencsak kevés van. De sztem nem lesz mert ha egy ilyen karival multiznál akkor nem tudná megjeleníteni. Az arckép (amit magadnak csinálsz/integrálsz) az egyszerûen nem láccik nade a karakter? Szal sztem elég reménytelen ilyen után keresgélni...
Megoldották már valahogy, a karaktergenerálásnál ne csak az a pár "arc" közül lehessen választani? Nem a portrékra gondolok, hanem magára a test fizikai kiválasztásánál levõ fejváltozatokra. Valakinek van erre vonatkozó infója?
Szoktatok a magyar Nordockon játszani? Én megint elkezdtem és nagyon király csak épp ez a brutális xp levonás ne lenne meghaláskor:(
õõõ nekem fogalmam sincs, de:
1. a hivatalos lapon valahol asszem láttam valami pdf-et ami a mapszerkesztés alapjait mondja el, hátha az segit
2. az nwn.hu forumon van egy csriptelés vagy milyen topic ott tuti segitenek ebbenis
Hogy lehet megváltoztatni a CDKEY-t anélkül hogy újraraknám?
"Save character" vagy valami ilyesmi gomb van valahol, nem emlékszem már pontosan. Késõbb multiban, ha nem zárt server, akkor megtudod nyitni a lementett karidat.
Világos, de ha az idõt kivesszük a dologból mint tényezõt, akkor marad egy egyszerû klikkelés az egész laborban eltöltött felkészülés, scrollgyártás, stb. Dehát ez az egyik hátránya a gépes játékoknak, emiatt sajna kár keseregnem. =)
Mivel itt amugy sincs idofuggese a dolgoknak lehet akar 5 perc is. :)
Ha meg lenne, akkor is az ember nyilvan eldonthetne mennyi idot szan felkeszulesre, ha nem akar 3 sec utan csak nezo lenni, akkor raszanja.
Nos én nekem nincs "szimpla" rangerem csak egy 10ranger/10rouge om multiban, de az iszonyatosan erõs. two weapon fightingra és rapírra gyúrtam, ha a weapon finesset megszerzed akkor a dex számít a támadásnál, tud minden varázseszközt használni és még saját spelljei is vannak. Igaz az állat kísérõ használhatatlan (olyan mint egy 10 szintû rangeré) de ennek ellenére az egyik kedvenc karakterem.
Hat nem tudom.
Mivel nagyreszt multiban jatszom a LOTR szerveren, teljesen kijonnek a karakterek kozti kulonbsegek erosen.
Sajnalatos modon a Bioware nagyon ragyurt a fighterekre. Nekem most egy 4barbar/10harcos/1varazslom van, ami mar a 11es szinttol verte a 16os tobbi karaktert.
A 20as szintu Rangerem kispiskota volt, mert amig azzal szenvedtem a foellensegekkel, addig most rohogve utom le oket.
Raadasul ami elott erthetetlenul allok, az hogy gyakorlatilag a varazslok nem ellenfelek nekem, mert az osszes scrollt tudom hasznalni (azert kellet az 1 szint mage) igy gyakorlatilag magia ellenallo vagyok.
Erthetetlen szamomra , hogy egy 1es szintu magus mikent hasznalhatja pl a 9es szintu Time Stopot, vagy azokat a magikus pancelokat megszunteto scrollokat amivel meg a 20as szintu magusokrol is leszedem a magikus vedelmeket.
Mint Sipoznak emlitettem, a 20as Rangeremet a PK-k agyonutottek allandoan, s ez idegesitett mar nagyon ezert elhataroztam, hogy megkeseritem az eletuket. S mivel multihoz pl nem kell a Charisma azt 8ra lehuztam, es azokat a pontokat atcsoportositottam az erohoz, s mivel mar mondtam, azt hogy sajnalatos modon a program csak a hitpont es AC aranyt figyeli kaptam egy baromi eros karit. 11es szintnel mar a kozepes varazscuccokal 43as volt az ACm.
A 16os szintu karakterek csak csepeltek korulottem a levegot.
Amit orommel toltott el, az mar kevesbe, hogy igy felrugjak az AD&D szabalyait. :(((
Tankolni maximum 5 perc(jó, ha sokan vannak elõtted 10-15), de egy mágusnak barkácsolni valamit a laborjában, vagy akár csak pár varázslatot leirni, nem 5 perc =)
De a kérdést nem komoly kérdésnek szántam az elõbb, ha esetleg félreértetted volna...
Nem pont erre gondoltam, foleg hogy tobbnyire nem magus cuccokat lehet csinalni, aminek ugye semmi hasznat nem veszi, es mind1ikbol csak 1et. Az meg nem eleg az osszes harcra.
"Van a jatekban par magus labor, ott van ra hely, ido, csak lehetoseg nincs."
De van, lehet találni recepteket amik alapján el lehet készíteni pár varázstárgyt és egy helyen(asszem luskanban) varázsitalokat is lehet kotyvasztani. Elismerem, hogy nem valami nagy szám, de azért benne van a lehetõség...
Aze egy 17es magus mar akar vandorcigany, akar falusi, nem 1 beginner. Legalabbis a "valosagban".
"Nem valószínû hogy egy ifjú vándorló varázslónak, van elég ideje gólemeket varázscuccokat meg ilyeneket készítgetni."
Van a jatekban par magus labor, ott van ra hely, ido, csak lehetoseg nincs.
A lenyeg az, hogy amit az NWNben magus neven elodanak, az egy nagyon kis resze egy valodi magusnak. 1 igazinak rengeteg olyan extra tudasa van, amiert erdemes ot valasztani, mert olyanokra kepes, amire masok nem, es azok valoban hasznos dolgok, raadasul azok hasznalataval jelentosen komolyabb lesz mint igy. Pl. ha lehetne varazspalcakat , tekercseket barkacsolni, akkor nem kene minden ellenfel utan ledolni pihenni, ugyanakkor a csapat is profitalna belole, ha mondjuk a harcosnak enchantolna a kardjat, panceljat, a tolvajnak lathatatlansag italt kotyvasztana, 1szoval nem csak egy hamar kifullado terminator lenne. A rendes szabalyok szerint nem is ilyen csirke. (Persze mas karaktereknek is vannak nem implementalt dolgai, azok se jo hogy kimaradtak, de engem foleg a magus erint. :))
Szerintem a mágust itt úgy kell elképzelni mint vándor, kalandor varázslót nem pedig mint egy már "letelepedettet". Nem valószínû hogy egy ifjú vándorló varázslónak, van elég ideje gólemeket varázscuccokat meg ilyeneket készítgetni. Ha megnézitek, az npc varázslóknek szinte minden esetben vannak gólem õreik és megfelelõ helységük/készülékük varázscuccok készítésére...
BN!
Sajnálom, hogy a gyõzködés teljes kudarc. Lehet, hogy a Wizard of the Coast vissza fogja vonni a licencét és szegény BioWare fizetheti a jogsértést mivel:
1. a game mégsem tartja tiszteletben a D20-at,
2. az arcane varázslók szerepeltetése a gamában indokolatlan,
3. a SG. nevesített fórumán a Sipocz nick túl sokat májerkodik és képtelen felhagyni a "Béke Nektek!" formulával.
vki feltudja tölteni egy gyors FTP re esteleg tudna mondani linket vagy saját maga elküldené a játkot hálásan megkösszöném cserébe adok neki én is egy gémet (a legújabb 0-day émek megvannak) na ha érdekel vkit az icqzon rám plz
"A wizardoknak ott a tanulás adománya"
Hat azzal kitorolheti a segget ha abbol csak 1-2-t tud felhasznalni, es minden ellenfelhez 5szor kell csata kozben aludni.
Nana azert nem teljesen igy van, mert ha 30as nekem a skillem akkor o dobhat akarmilyen szerencsesen 10es Spot skillel mert nem fog eszrevenni, ha csak azota nem talaltak ki a szaglas skillt.
(na tudjátok;-))))
Az idõkröl és a próbákról: Volt egy pixie-m nem lehetett nagyobb szintû mint 5. Valahol a dokkban jártunk az 1.ch-ban és felderengett egy piros csapdavacak. Pixie mint rendesen nekiállt szétkapni és a progressbaron a gep mutatta a disarming haladását. Irta pedig, hogy take20+pixie ügyes és minden rendben. Kb. a felénél a mûveletnek bemászott a képbe egy büdösbogár. A gépi DM bájosan képességpróbát tett, mostmár 20-as kockán ami a pixie-m életébe és így nekem is hp.-levonásba került. Az örömtõl teljesen odavoltam;-))))
Béke Nektek!
Ráadás: A DM meghatározhat egy take10-hez tartozó idõszeletet és ezzel a frekvenciával ismételgetheti a képességpróbát és gyanítom(mivel géprõl van szó) hogy a résztvevõ minden NPC-re el is végzi. Sõt az is majdnem biztos, hogy nem csak egy kitüntetett képességpróbát végez el hanem az összes lehetségest. Azaz teljesen mindegy, hogy a kari a spotra vagy a listenre bukik le.
Béke Nektek!
A képességpróbák idõszeletekben hajtódnak végre a D20 szabályai szerint. Az elsõ kategória az elvileg teljesen laza idõszelet, ennek megjelenítõje a take20. A következõ(bár nem tudom, hogy a gépi DM felajánlhatja-e) a take10, ami nagyjából azt teszi, hogy ugyan nem vagyunk idõmilliomosok, de van idõ a tett biztonságos végrehajtására és közvetlenül nem is zavar senki, vérbeli játékos általában el sem fogadja ezt a megoldást, hiszen bízik a szerencséjében. A legfeszesebb a d20 gurítás, ami azt jelenti,hogy mázlista vagy vagy sem ahova a kocka fordul. Úgy figyeltem, hogy mindaddig amig nincs harci kör -hogy a gépi DM mikor kezdi ezt nem tudom (spec.ha én adom elõ a kalandot ilyenkor szólok a játékosaimnak, hogy kezdõdik az elsõ harci kör) - take20 van. Tehát ha megközelítesz egy NPC-t akinek a listen skillje pl.10 õ ezzel "támadja" meg a csendben mozgásodat a gépi DM megadhatja a take20-at és az összes támadója 30 lesz. A védõ megkapja az õt megilletõ 10-est, tehát min. 21-es move silently skill kell ahhoz, hogy ne hallja a pasas csak a szél zúgását.
Béke Nektek!
Pontosítás a szószerintiség érdekében:
A wizardoknak ott a tanulás adománya meg az 5 szintenként ajándékba adott metamagic-feat, ezzel szemben a többi arcanefiú(meg kislány) meg kap egy nevetséges kis lazitást a felhasználható fegyverekre meg páncélokra és semmilyen bónuszt sem arra, hogy valamivel többféle mágiát tanulhatna meg. Gondolom szerinted sem akkora adomány, hogy nem kell kijelölten memorizálni.
"a wizardoknak már ott van a céhük ahol tanulhatják a titkosságokat"
Az NWN-ben a wizard ceh semmit nem tud, 1edul annyi, hogy ingyen hasznalhatod a varazslabort, ahol targyakat lehet osszerakni, mig a nem tagoknak ugyanezert fizetni kell. Hat ez aztan hatalmas extra...
"a 30 feletti hide a
30 feletti Move Silentel (ugyeltem a pancelra is)semmit sem er, mert egy szimpla harcos akinek meg csak nem is volt magas a Spotja es nem volt True Seeingje siman latott."
Hide uzemmodban voltal 1altalan? Mert elegge kizartnak tartom hogy eszrevegyen. Persze ha megutod, utana mar nem leszel lathatatlan.
Béke Nektek!
Ha már egy ekkora adatnyílvántartó apparátus mint egy ámitógép adott a játékban,hiszen hát erre íródott, bizony-bizony egy felületes "ezvan-azvan" táblázat helyett valóban a progi adhatott volna az ellenfelekrõl is egy, esetleg opcionálisan választható, részletes táblázatot, mondjuk olyasfélét mint ami a kariról és szövetségeseirõl megjeleníthetõ, esetleg valami "tisztánlátás-kütyüt" egy quest jutalmául vagy "szörnyazonosító" skillt illetve varázslatot(pl. az M&M sorozat). Akkor már igazán tettenérhetõ lenne egy ilyen rejtõzök-és-csendben vagyok jelenség ellen elkövetett csalás. A varázseszközöknek (benne az alkimia-löttyök) szerepe valóban nagy(túlnagy?!) és a velük való gazdálkodás a siker alapja lehet!
Béke Nektek!
A BÁRD-hoz vissztérve:
Annyit a fejlesztõk is lazíthattak volna, hogyha már a bárd egy kicsit elõrébb van a frontvonalban mint a sorcerer, hiszen nagyobb arányban kell támaszkodnia a fegyvereire a harcban és a mágiaismerete is jóval gyengébb kaphatott volna valami páncélban varázslás bónuszkát, vagy valami "bárdpáncélt" (ha már monkpáncél van!). Továbbá ha a wizardoknak már ott van a céhük ahol tanulhatják a titkosságokat, bizony lehetett volna elszórni a modulokban egy-két "witch-conventet", "szerencséd-hogy-öreganyádnak-szólítottál"-banyát vagy egy pár "dalmestert" akitõl tanulni lehetne az arra érdemeseknek (szinttõl, jellembeli igazítástól függõen).
Igy van.
Amugy ahogy nezem a jatekot Sipocz van egy sanda gyanum amugy.
A jatek AD&D 3.0 szabalyrendszere mindossze abbol all, hogy osszehasonlitja az attackpointot az ellenfel AC pontjaval es slussz.
Hiaba fejlesztettem pl a Parryt semmit nem er.
Vagy a Hidet az elf rangernel.
Meglepodve tapasztaltam, hogy a 30 feletti hide a
30 feletti Move Silentel (ugyeltem a pancelra is)semmit sem er, mert egy szimpla harcos akinek meg csak nem is volt magas a Spotja es nem volt True Seeingje siman latott.
Az attackpoint es AC osszehasonlitast meg onnan veszem hogy en ezzel a rangerrel akinek 30 feletti DEXje volt 35os elsodleges attackpointal egyszeruen keptelen voltam eltalalni a AC 42 feletti ellenfeleket, vagy ha szazbol egyszer netalantan eltalaltam, akkor megrokonyodesemre kiirta hogy Weapon noneffective.
Direkt multiban probalgattuk a haverral, ugy hogy o semmi mast nem csinalt csak rakosgatta magara a pancelokat.
Marpedig a szabalyok szerint a tamadas merteket az ERO a DEX es a kulonfele featureknek kene befolyasolni, itt errol pedig szo sincs.
Itt meg az tortenik, hogy elkezdem csepelni pl a trollt de nem talalom el mert kicsi az attackpointom az ACjehez kepest, de megiszok egy Potion of Bull Streght es csodakcsodaja mar minden utesem talal, mert megnott az attackpointom.
Ordog es pokol. :(
Béke Nektek!
Természetesen jogosak a megállapítások -összevetve a ténylegesen(még ha fantasy is) elfogadható fizikai világra érvényes tapasztalatokkal - , de sajna a D20 klónját látjuk viszont az NWN-ben. Ceruza&Papir alapon mi a MAGUS harcrendszerét ezért kedveljük jobban mert ott a támadóérték meghatározásánál az ügyességnek az erõvel azonos a hatása, sõt az ügyesség bónusz(ott simán a 10 feletti rész) a védõértékben is benne van, továbbá jóval fontosabbak a statisztikai értékektõl független harcérték módosítók (mint a tapasztalat, a mágikus tuning és a pszi).
Sztem is hulyen van +oldva. Mer ugye 1 eros harcos azt jelenti hogy nagy a bicepsze, de attol meg nem biztos hogy jol tud vele celozni, nem csak luftot rug. Nyilazasnal meg igazan lehetne %-os aranyban critical, meg insatnt kill, vegulis nem minden ember bir el 10 fejlovest ugy hogy meg fullosan harcol is.
Na hat ez amiert pofatlansagnak velem az egeszet, elvegre a DEX hatarozza meg az ugyesseget, es ha nem ugyes valaki ugyebar akkor nem igazan talalja el az ellenfelet. Itt meg semmi jelentosege nincs. Vegy egy harcost legyen jo eros akkor tuti o lesz a nyero.
Igaz beszelni azt nem tud , se nem ugyes mert felallni se tud egy szekrol, de az NWN multinal ez nem szamit, hiszen nem kell NPCkel beszlgetni csak leutni a masikat.
Raadasul ha Rangerrel nyomulsz akkor is max 15-20 koruli sebzest tudsz elerni 30 feletti DEXel is hosszuijjal (ha nem Critical hit) mig egy harcos egy ugyan olyan sebzesu 1d8as hosszukarddal 25os eronel mar akar 30 felettieket is sebezhet.
Ezt ebben a jatekban nem tartom fairnek.
"sajnos lényeges további,föleg szociális környezetben megjeleníthetõ vontakozásai(maga a szinház, a zene, a legendárium, a szexualitás) már nem is fértek bele a játék kereteibe."
Nincs 1edul, a magusnak sincs meg a varazslatainak vagy 70%-a, golem, tekercs es varazscucc keszites, enchantolas, stb, ami igazan magussa tenne ot. Ha mar a hiressegeket emlited, Egy Raistlin vagy Elminster is sirva fakadna ha NWN keretek kozt kene elkepzelnie onmagat. :) Es ezt meg mindig 1szerubb lenne lekodolni mint a gep altal iranyitott NPCk spontan viselkedeset. A boiware forumat olvasgatva nem is kell attol tartanunk hogy a nyakunkba ontik ezeket.
"Számomra újfent kiderült, hogy az univerzális megoldás alkalmasint gyengébb mint egy "célgép""
Inkabb az idohiany, a szoros hataridok a fo bunos.
Én másodjára bárddal játszottam végig a játékot és nagyon élvezetesnek találtam a magam részérõl. Különben a bárd fõleg multiban jó a dala miatt, singlében kissé gyengébb a többinél (talán), de ettõl függetlenül simán végig lehetett játszani a játékot vele...
honnan lehet leszedni magyar modulokat?
van tört szerver?
Béke Nektek!
Sok-sok szerepjáték kereste és keresni is fogja a bárd helyét az általa megjelenített világ(ok)ban, de nagyon úgy nézem eddig egyik sem találta meg igazán. Van ahol a bárd maga a totál-brutál nagymájer pl.MAGUS (nem véletlen hiszen az irodalmi alapot adó mûvek visszatérõ, verhetetlen és világmegtartó alakja a "Fekete Dalnok"), van ahol szvsz. "gyengécskére" sikerült mint a pl. a D&D F.R. világa (ahol nagyobb májer a ranger, mondjuk Drizzt D'Urden vagy akár a barbár mint Wulfgar). Az NWN megjelenítésében erõs jokernek tünik a bárd a sokféle képzettségével, varázslat tudományával, sajnos lényeges további,föleg szociális környezetben megjeleníthetõ vontakozásai(maga a szinház, a zene, a legendárium, a szexualitás) már nem is fértek bele a játék kereteibe. Számomra viszont nagy volt a csalódás, a bárd kari,hogy úgymond "nem állt kézre". Az egyedüli nagyszerû dolog a "bárd dala", a többi néma csend. Számomra újfent kiderült, hogy az univerzális megoldás alkalmasint gyengébb mint egy "célgép".
Béke Nektek!
(szörnyen ráérek és szörnyû is vagyok)
Folyamatosan említed a dex. értéket. A D20, így az NWN szerint sincs benne a dex.módosító a közelharci fegyver támadó értékébe csak akkor ha un.tolvaj fegyver és megvan featként a weapon finess, tehát általában és feat nélkül csak a strenght módosító jön hozzá a közelharci fegyverrel való támadás sikeréhez. A harcost tologató gamások 12-es ügyességet (+1 dex.bónusz) fõleg azért vesznek fel mert így tudnak attack of opportunity-t ütni, ennél nagyobbat akkor láttam ha valaki el akarta érni az abszolut kétkezes featet a kétkezes harchoz vagy megszállott íjász.
Béke Nektek!
Sõt ki kell emelni a sebzésnél, hogy a harcos kasztok azért alkalmazzák elõszeretettel a power attack-ot mer nekik van mibõl leadni 5 tohit bónuszt azért, hogy kapjanak érte 5 fix sebzést. Az improved párjánál ugyanez már 10-10. Aztán meg nagyon kedvelik a knockdown-t mert a hátán heverészõ ellenfél az AC egy részét is elveszti. A harcos kasztnak, azon belül is a pure fighternek ez lehet a vonzereje, a páros szinten kapott ajándék harcifeatekkel nagy csaszik lehetnek a harctéren, egy emberbõl való harcos 20. szint lépve megkapja a 19. featjét is.
Béke Nektek!
(Jön a májerkodás, biztonsági öveket kérem becsatolni!)
A D20 képességpróbák sorozata, maga harc is képességpróba: annak eldöntése hogy az adott körülmények között a támadó a rendelkezésére álló idõszeletben és földrajzi helyen képes-e a védekezõt megsebezni. Ha nincs különleges harci helyzet (vakság,a hátán fekszik,van a kezében fegyver vagy monk,kábult... meg ilyesmik) a támadó un. támadó dobást gurít d20-on(most tekintsünk el attól mit jelent a 0[20] és mint jelent az 1 vagy mikor van critical meg mikor nincs). A kijött számértékhez megy a kaszttól és szinttõl függõ un. alap támadásmódosító (ez harcosoknál szintenként +1 már az 1. szintre is a többieknél +0 az elsõ szint, wiz. és sorc. kétszintenként +1, a többiek háromszintenként kettõ), aztán az aktuális stat.értékektõl(erõ vagy dex.) függõ a támadás jellegére (közel-távol,könnyû-nehéz,finess vagy sem,kétkezes[ha kétkezes az offhand fegyver tipusa külön tragédia],duplapengés fegyver) vonatkozó módosító, aztán az éppen bekapcsolt támadásmódosító feat(powerattack,vagy improved párja,rage meg ilyenek) vagy skill,aztán a támadás sikerességét befolyásoló spellek(bless,prayer...) és végül a fegyver támadásbónusza. A támadás elõször is átmegy a parry szürésen ha az be van kapcsolva a védõnél és még mindig tud parryzni(a parry annyiszor él körönként ahányszor a használó támadni tud), ha nagyobb vagy azonos akkor nézzük a védõ AC-ját. A védõ AC alapja 10 ehhez jön a védõ dex. bónusza, aztán a viselt páncélzat és ruházat által biztosított AC (páncél, pajzs, deflectio, naturál, dodge), aztán az AC módosító featek és védõspellek (monk páncél,paladin bónusz,igazitás elleni védelem bonuszai,dodge), aztán a testméret arányából adódó bónusz vagy hátrány, bár az NWN-ben nincs benne de a kifejezetten védekezésre használható fegyver és a védekezõ harcmodor. Ha a támadásérték nagyobb vagy egyenlõ a siker teljes és jöhet a sebzés meghatározása, ha nem akkor "missed".
A sebzés számítás alapja a fegyver alapsebzése, aztán az erõtõl(az épp aktuális erõtõl!) függõ bonusz (már amennyiben a fegyver ezt át tudja vinni,pl.: hosszúíj nem de compositíj bizonyos erõhatárig igen), aztán a sebzést módosító spellek, aztán a fegyver szintje és különleges tulajdonságai (pl.:a fiam druidájával kapcs.-ban említett scimitár +1-e és az 1d6 tüzsebzés), aztán hogy az így érkezõ komplex sebzést le kell módosítani a demage resit-tel(ghostly visage, stoneskin, elementál resistencia vagy pl.:mágikus ruházat) és ami a végén marad ez a beszlopált sebzés,csak azt kell healing potionokkal kompenzálni.
Akkor magyarazd meg a 4186os hozzaszolasomat.
Mert az azt hiszem eleg erdekes szabaly , hogy egy bunko harcos aki meg a poharat se tudja felvenni, mert 12-as a dexje mindig eltalal mondjuk egy Roguet vagy Rangert akinek 30 feletti Dexje van, mert neki nagy az ereje.
Egyszeruen eleg viccesnek latom.
Raadasul a Ranger karakternel akinel megtortent , meg azt se lehetett mondani, hogy az ero tul alacsony lett volna, mert a featurest ado cuccok feltornasztak azt 26ra.