Béke Nektek!
Lehet, hogy (nagyorcájú) májer vagyok, de hadd mondom, hogy a gama alapját adó D&D3e nem igazán százalékokra meg kb. értékekre hivatkozik itt minden feszesen matekos számítgatás, véletrenre csak a kockadobigálás van bízva és ha azok megtörténtek akkor attól kezdve minden számítás következetes. Az engine számítási procáit még nem értem csaláson, pedig sokszor(fõleg a karimra és szövetségeseimre hátrányos eredményeknél) visszalapoztam az eseménynaplóban. Sõt szvsz. ez a következetes, kiszámítható viselkedés tesz lehetõvé komplett stratégiai tervezést, ami egy ember DM esetében már korántsincs így.
Béke Nektek!
(Lehet, hogy átírták a D20-as rendszert?)
A fegyvereiket kiértékelted? Pl. lehetnek a paliknak plussz elemental sebzést adó vagy keen fegyvereik. Még pl.a monk számára is már az alapgamában van valami kesztyû ami találatkor szikrázik pedig neki nincs sokféle fegyvere. A fiam egy druidát tol és van a karijánál egy +1 desert scimitár(látványnak sem gyenge), hát tegnap néztem és egy troll berserk átl. 2 ütés ezzel a kütyüvel mondjuk ráadásként 15% a kritikál sansza(némi bullstrenght azért volt rajta).
Azert egy ket dolgot nem igazan ertek.
Mi alapjan szamolja ki a talalati %-ot?
Online jatszunk kulfoldi sracokkal es nem egynek sokkal kisebb az ertekei mint az en karakteremnek, (kiveve AC) megis ok sebeznek sokkal nagyobbat.
Multkor teszteltuk, fist fightingal a dolgokat.
Az en ertekem mindenben magasabb volt megis en voltam az aki nem tudta megutni a masikat.
Reflex: 11/22 , Parry: 10/29 Will: 10/12
Attackpoint: 33/35
Csak az AC-m volt kisebb: 45/35
Szal igazan erdekelne miert nem en utom meg akkor a masikat.
Nehogymar csak az AC szamitson vagy az hogy en Ranger vagyok mig a masik Fighter ha az ertekeim mindenben szinte jobbak.
A bodak: élõholt, annak a maradványa aki a gonosz érintésétõl pusztult el. Hogy ez most mit jelent azt nekérdezd...
A manó az olyan nagy fülü figura aki a mesékben a mondákban...:)))
Béke Nektek!
Lásd nem véletlenül nõi alakban jelenik meg, dumás a drága;-)))). Ha rászólsz, hogy álljon szorosan melléd és kövessen békésen akkor is szájal?
Béke Nektek!
Egyszer olvastam az AD&D valamilyen kiadmányában, hogy a kiadó mind a 6 stat.értéket meg akarta duplázni pl.így->karizmából lett volna vezérség(a követõk száma és szintje és valami testi szépség) és figyelmesség(innen számította volna a tetrekészséget és a fegyelmezettséget pl.encountereknél a meglepetésre/meglepõdésre), vagy a dex.-bõl->kézügyesség(zárak,csapdák,íjak) és mozgékonyság(reflex,AC). Az is benne volt, hogy a kari elõször kidobja a fõértéket és aztán dönthet, hogy melyik vonatkozást favorizálja(nem volt kötelezõ!) amitõl azok 2 pontra elcsúszhattak volna egymástól pl.:13-as dex.-nél 12-es kézügyesség és 14-es mozgékonyság. Aztszem a DM-ek többsége lazán hídbaesett volna és úgymarad;-))))).
Nem tudja valakli, hogy lehet elkussoltatni a Pixiet? Arra gondolok, hogy ne "csörögjön" nekem állandóan..
én amigán játszottam a R.o.A.-val. nem volt rossz.
Béke Nektek!
Tessék már mondani ez a bodak nevû tetvarek ez valami élõholt buzerátor avagy mia a manó?
Hat nekem a Realms of Arcaniaban a negativ rahatasok tetszettek inkabb, amit szinten szetkellett osztani a karaktergeneralasnal.
Ha valakinek nem ugrik be mi is ez a jatek lehet, hogy mint a "Das Schwarze Auge" felremlik valami.
Béke Nektek!
Volt egyszer egy jó kis kalandprogi sorozat a SIRTECH adta ki az volt a cime, hogy Realm of Arkania. Abban volt a kariknak, fõleg az elfeknek egyik tulajdonsága az intuició és lehetett csinálni egy nem túl okos, nem túl szép elfet de a nevezett tulajdonságának dominálnia illett. A másik, hogy a leirásodban szereplõ "agyilag zokni" lehet még egy amolyan "kiválasztott" aki valamilyen entitás befolyása alatt áll,de természetesen a DM-nek errõl tudnia kell. Egyszer olvastam magyar szerzõ tollából egy regényt amelyiknek az egyik kulcsfigurája egy loncsos-lompos-bozontos nõstény ork volt mint isteni avatár, hát eléggé meglepõdtem. (De akin rajta a Jel azon rajta a Jel;-)))!)
Béke Nektek!
Ez egy eléggé fura dolog de egy teljesen opcionális dungiban a luskani kapu elõtt a Zöldgriff fogadóban rendezett bulin. A tulaj talált a kocsma alatt valami õsi dungit tele rémmel(vagy õ maga telepítette ide ezeket?) és jutalmat igér azoknak akik bémennek-végignyomják-mégmindigélnek. Az alacsony termetü morcos egyént kell megkérni a menet végefelé, hogy adja már oda;-)))).
Miert? Agyilag zokni a gyerek, beszelni nem tud folyamatosan, olyan hulyesegek mint olvasas vagy iras szoba sem johet, de osztonosen csak ugy szorja a jobbnal jobb tippeket, aranykopeseket, tototipposzlopot, orok igazsagokat, stb.. ;]]
Amúgy a skill pontok elosztása elég valószerûtlen is lehet egy egyébként sikeres karinál. Nekem van egy félork monkom 20-as wisdommal és 8-es inteligence-el. A harcban nagyszerû de képzeljetek el egy mérhetetlenül bölcs félorkot aki nem tud rendesen beszélni...:)
Béke Nektek!
Ne érezz ki belõle semmilyen élt, ha májerkodok mindig csak a saját véleményem mondom és persze szívesen veszem bárkiét! Ahogyan mondod, a wizard kaszt eleve jól jár a magas int. miatti bónusszal, de kell is neki mert a kaszt 2 pontot kap szintenként. Szvsz. a pap, sorcerer, paladin, fighter csapat a skill pontokból kisemmizett népcsoport és õk meg csak nem is érdekeltek számottevõ int. elérésében. Fõleg a pap és a sorci elkapálása fájó, hiszen a harcos feat-eket is kap bõven a paladin meg jó nagy bónuszt az általános evillel szemben.
jóvanna csak példa volt, amugy én intet 9-10re rakom harcosnál de inkább énis 10 amire nincs minig szükség szerintem az a charisma (és nem a kar izma :D), int márcsak azé is fontos mert többi pontot kap skillekre...
de azé példálózni lehet nem? :D
Sziasztok!
Az ACT .3-ban nemtudok bejutni valami H-nevû erõdbe mert az elõtte lévõ kapu zárva van! Pedig itt lenne azthiszem az egyik Power Word! Segítsetek hogy hol találom hozzá meg a kulcsot!
Elõre is Köszönet
Béke Nektek!
Jaja! Ki milyen harcost csinál! Lehet hogy nagyon amatõrösen fogom fel, de nincs olyan karim amelyiknek bármilyen stat. értéke 10 alatt lenne bár a helyzet az hogy mindegyik ember és mágiahasználó. Pl. egy ilyesmi harcosnak(mármint 8-as int.) az a nagy mázlija, hogy a gama a hivatkozott jelenséget nem varrja be szigoruan. Gondolom emlékszel még a Meldanen kúria elõszobai õrére és jót nevettél a gagyogáson. Most lépzeld egy olyasmi kifinomult pap-paladin mint Aribici néni mennyire örül egy ennyire menõ szöveggel megáldott harcosnak aki a feladatot magát alig képes felfogni nemhogy eljárni benne;-))). Pen&Paper módon játszott ilyen karinál a feladatismertetésnél az irányító játékost a DM. ki is küldi a szobából, hiszen úgy sem értene az egészbõl egy mukkot sem.
Béke Nektek!
OK. érv elfogadva, a példa tetszik. Mindazonáltal azért jó lenne ha minden kasztnak ugyanúgy class-skillje lenne. Hiszen maga az ábrázat esetleg a többé-kevésbé kifinomodott közlési módszer már a karizma módosítóban megjelenik, de azért szerintem egy pap is tud úgy "szentségelni" és "anyázni" mint egy barbár és talán egy harcosember is elõ tudja adni helyesen és meggyõzõen a szándékát.
Szerintem viszont jó ötlet a persude meg a taunt különszedése. Végülis az hogy borzalmasan fel tud hergelni valakid a karid a szavaival még nem jelenti azt hogy meggyõzõen is tud érvelni.(pl. lehet hogy a ragyás arcú ork barbár olyat tud mondani mindenkinek, hogy az kapásból nekiugrik de mikor meggyõzésre kerül a sor ránéznek a pofájára és kapásból otthagyják...)
Béke Nektek!
Varázshasználónak(drui,sorci) valóban jó, bár picit evil!;-))
Jó gama, órákig tudok vele túrni de ez a betonmerev képzés-rendszer képes felbosszantani. Szg-s kalandban eddig a TES-sorozat tetszett a legjobban talán épp azért mert nem a gyakásból eredõ szintezõdés fejlesztette a skillt, hanem a skill használatból(és ebben benne volt a gyakás is, sõt a csapda-leszerelés is) eredõ gyakorlottság fejlesztette a kari szintjét(ez olyan életszerû). A fejlesztõk(természetesen a Wiz.o.t.Coast.-tal való legteljesebb egyetértésben;-))) legalább az NWN erejéig és fõleg a singleplayer módban lazíthattak volna a nagyon kötött képzési rendszeren. A persuade és a taunt valóban érdemes skill és a kettéválasztása a D20-hoz képest szvsz. nem indokolt, ez olyan mintha a prot.from aligment spellt szétkapnád ketté.
Béke Nektek!
Legfeljebb magyar modulról, a .hu site-on le is tölthetõ. Szvsz. majdminden menõ rpg. és kalandgama akkora szöveges bázist rejt, hogy a magyarítás csak nehezen elvégezhetõ, de aki belekezd egy ilyenbe és be is végzi az elõtt lekapdosom a sapimat(nem hordok kalapot;-)). Ráadásul vannak olyan szövegek amelyek magyaritásához már költõnek kell lenni pl. az alapgamában is van egy nagyon szép vers bizalomról, reményrõl és bátorításról (a címre sajna már nem emlékszem szó van benne tüzekrõl és szelekrõl) amit ugyan tükörbe át lehet írni, de az eredeti ritmust és hangulatot ez még nem adná vissza.
Béke Nektek!
Familiárisban jó! A problem az vele, hogy ez esetben vagy wizard vagy sorci az egyik kaszt, továbbá a pixie szintje igazodik a famulus alapot adó kasztod szintjéhez. Olyat próbáltam már, hogy egy szintnyi sorcira kezdve átváltani a ténylegesen fejleszteni kívánt kasztra(jó pl. a paladin vagy a druida is), de aztán az a nyûg vele hogyha nem fejleszted a famulust ado kasztot a pixie marad alacsony szintünek a csapdák és a zárak meg egyre finomodnak és a pixie-elhullás esemény gyakorisága minden határon túl nõ. A helyzetet tovább ragozza, hogy éppen a padlózatra helyezett csapdákat néha harci körben kellene kiiktatni és ilyenkor még a take20-as lehetõség sem adott: pl. betépsz(betéptek) egy terembe ahol a kányanépség meg köztetek feldereng a pirosvacak és ott már szemben íjászkodnak vagy kántálják a bûvigéket és akkor ugye még le kellene bontani a pirosan derengõ csapdavackot hogy "emberesen" hozzáférj a "jónéphez".
Béke Nektek!
Szvsz. ha már végeztél Gulnannal és a fõküldi rendben ne bánkódj az erõteres ajtó meg a licsó miatt. Az ide illõ szinten és erõséggel max. 200-300 xp. lett oda, esetleg némi gyenge minõségû felszerelés. A kocsma neve stimmel, ha szigorúan forgatókönyv szerüen nyomulsz akkor a kapu õrségének kapitányával történt egyeztetés után elõször ide kell bémenni és a nevesített májerekkel dumálni, második fázisban zombimentesíteni az utcákat(figyelni a nevesített hullákra!),harmadik fázisban a lakóházak érdekesek és végül a különleges épületek(a temetõi átjárót rakd a legeslegvégére). Szvsz. ha tartod ezt a sorrendet nem mehetsz el quest mellett.
A kocsma ahol beszéltél az illetökkel az a Shinig Sherpent kocsma BegNest-ben?Az a baj hogy már nem emlékszem hogy ott volt e licsó,az õrt már rég kiszabadítottam.
Béke Nektek!
A licsot az erõteres ajtó elõtt nyírtam ki, ott ahol az õrt is ki kell szabadítani. A lich "gyerekkorában" a Kardparti-fiuk fõnöke volt és Gulnan néni alakította át erre a cuki kinézetre. Gyakás közben folyamatosan dumálta is, hogy micsoda erõt kapott, meg hogy legyõzhetetlen és amikor az utólsót rúgva felordított hogy "errõl nem volt szó" akkor omlott össze az erõtér.
Az az ajtó,amelyett jól írtál-alagút szerûség és az egyik végében van, és a district épületei egyikébõl visz a temetõbe.Az áruházba meg csak 1 bejárat van onnan már csak a mágikus fallal elzárt lejárat van,de nem tudom azt eltüntetni.Azt mondtad hogy kinyírtál egy licsót,azt hol csaptad le?
Béke Nektek!
De ha arra az alagút-szerüségre gondolsz ami a district épületei egyikébõl visz a temetõbe, akkor a nem nyitható ajtó:
1. vagy a kigyóhívõk székházába visz
2. vagy a BegNest árúházba,
azaz éppen a másik helyre mint ahogyan bejutottál.
Az a baj, hogy a katakombában, ami a temetõböl vezet le,van egy ajtó amit nem tudok kinyitni,nem todom, hogyn kell.A kocsmában meg egyig karakter sem ad már questet.Egyébként már cak ezek lennének hátra,jurnalben már mindent megoldottam.Ha valaki tud valamit az szóljon.
Béke Nektek!
Éppen ez az, a henchmanus(és ugye közöttük is Tomi Undermókus) akit ki szeretnék kerülni. Találtam 2 féle karit akik jók ebben az egyik egy knowledge szférával is bíró pap, a másik a wizard akik megoldják az egészet magic-kel, de szerettem volna egy pure druidát is az arcképcsarnok teljessége miatt. Ráadásul még ott vannak a kemény harcos népek bár én nem tudok velük jól játszani, de azért számukra is jobb lehet egy varászlós henchman mint egy hasonlóan "kétkezi" tolvaj.
Béke Nektek!
Sajnos nem müx csak tárgyakra(arra jó!)->ajtók,ládák. Amikor a padlón lévõ csapdára mousejobketye akkor csak a csapdanyitás-tolvajmódra lehetõségek jönnek elõ, az lenne tuti ha ide is lehetne valami rombolást varázsolni.
Béke Nektek!
Nemtom az alapquest-et kikaptad-é mert Never sírjaival kapcsolatban már az elsõ(szabadbejárású ha megvan a megbizás) sírban kapsz instrukciókat a teendõkrõl.
A BegNest árúházban (legalább is nálam) ahogyan lecsaptam a licsót összeomlott az erõtér. Ide a questsor a kocsmában kezd: az ügynökkel meg az elõholt-vadásszal kell dumálni, itt kapsz 2 cimet és az egyiken indul el a "Kardparti fiuk" quest aminek állomása az árúház.
Megcsináltam,már mindegy.De azért lenne itt mégegy.Beggar Nest-ben.Be lehet valahogyan jutni a Nevewinter Acadamy-ba,meg a Warehouse-ban hogyan lehet megszüntetni a varázskaput?
Na hi mindenkinek.A Blacklage Districben, van a kunyho ahol az asszony hangokat hall.Lemegyek a szekrény mögötti titkos lejárón.Lent van 12 csontváz plusz egy szoba.Hogyn kell kinyítani az ajtaját,vagy bejutni?
Béke Nektek!
Nem tudtok-é olyan metódot, modot...(bármit), ami a talajra, padlóra (egyáltalán járófelületre) helyezett csapdát egészségkárosodás nélkül kisüti. Tehát nem "find trap" magic és nem disable trap skill amire gondolok. Valami olyasmi kéne mint ijjal a "bash" metód, de ez csak tárgyakra müx. és a padlóra rakott csapdát nem lehet (ha lehet szóljatok!) kioldani.
Béke Nektek!
Nem "mit?" hanem "kit?";-)))
(a füvesember)
Béke Nektek!
NVIDIA 41.09 drivert használ-é valaki? Mennyire fér össze a gamával? Jelenleg nálam 30.82 van fennt, de új a csatoló és ugyan felismerte a win., de kicsit döcög 3D-ben.
Béke Nektek!
Naja, kedvencem a Mari-hónalja! (Api! mégcsak nem is dohányzok!;-)))
Béke Nektek!
Van egy feat ötletem: "Béke Nektek" feat->power 13+wis.-tól elérhetõ nem kaotikus kariknak,ebben a körben nem támadhatsz és a fegyvertõl független támadás bonuszoddal+char.módosító megpróbálhatod az ellent tárgyalásos rendezésre szólítani ami ellen will. mentõt dobhat(esetleg módosítva az õ char. bónuszával), ha elvéti lehet vele tárgyalni, ha nem le kell gyakni;-))))))!
Béke Nektek!
Õsi Sipöcz-féle köszönési formula. Ha békesség van mindenhol akkor már nincs olyan nagy problema. Béke Neked személyesen (szférák: lelki béke, szemlélõdés, nyugi), Béke a Közösségnek (szférák: világbéke, az élet békéje, a természet békéje, a mindenség harmóniája), Béke Nekünk, hogy másságunk ne okozzon erõszakot, vitáink ne okozzanak nyomorúságot.
Béke Nektek!
Ez a bárd kari, no errõl mesélhetnél valamit. Amikor elkezdtem a gamával foglalkozni, akkor azt hittem, hogy az egyik legjobban játszható, amolyan "jack-of-trade" figura. P&P-ben is ûzünk egyfajta rpg.-t és ott a bárd annyira 'übermanus", hogy kineveztük nem játszható kasztnak. Az elsõ próbálkozásom viszont nagy csalódás volt-> a dalolászás az tényleg nagyszerû, de minden másban(legalább is nekem) nagy bukta volt.
Nem igazán, ha levetköztetem teljesen és a kezébe adok egy sima fegyvert akkor is két támadó bónuszt ír ki, mint ahogy azt írtam lejjebb. Nem lehet, hogy a dual cast miatt van?
Valami tenyezo kozrejatszik, pl valami targy, ruha, pancel, varazslat, vagy akarmi.
Szal valami negativ hatas amitol nem kapod meg az osszes +ot.
Nezd vegig szerintem az osszes eszkozod tulajdonsagat.
Volna egy kérdésem a single-vel kapcsolatban. A karakterem (bárd/harcos) támadási bónusza után van egy / és utánna a támadási bónusznál 5-el kevesebb érték van pl.:a támadási bónuszom +4, akkor az van ott, hogy +4/-1. Mi ez a másik érték? Valaki segítsen már, hogy ha tud.
Szal az Ambrozia Trading Skill Mod van benne.
Na a multi jatekosoknak egy magyar szervercim.
IP: 193.6.159.150:5121 jelszo: nwnhu
Raadasul igen jo kis modul fut a szerveren.
Tanulhatsz nehany skillt : mint nyil es ijkeszites, kovacsmesterseg , borcserzes stb.
Es a fo erenye hogy magyar jatekosok vannak rajta. :)
Szal a sajat IP utan TAB es utana a nwmaster.bioware.com cim.
Valaki meg regebben kerdezte, hogyan lehet Interneten jatszani.
Naszoval szepen megkeresni a C:\WINNT\SYSTEM32\DRIVERS\ETC\ konyvtarban a hosts nevu filet.
Szepen beleirni a kovetkezoket.
127.0.0.1nwmaster.bioware.com
a termeszetesen a TAB billentyu megnyomasa. :)
Elinditjuk a jatekot, majd kivalasztjuk a Multiplay menut. Beirunk egy tetszoleges nevet es jelszot majd OK.
Akkor kiirja, hogy Authorizing Player Name, de mivel letiltottuk a nwmaster.bioware.com cimet a hostban termeszetesen nem talalja meg az azonosito szervert, ezert ki irja hogy "Could not connect the Master server, some multiplayer services may not avalaible".
Ezutan ennel az uzenetnel nyomjunk megint OK-ot.
Ha ezt megtettuk megjelennek a MultiPlayer funkciok.
FIGYELEM AMIG A HOSTBAN a 127.0.0.1nwmaster.bioware.com szerepel addig ezt a weblapot sem tudjatok elerni.
Szoval ha ismet szugsegetek lenne az URL hasznlalatara, akkor ezt a sort toroljetek.
Béke Nektek!
Szerintem a "róla elnevezett kapitány" már megfordult minden kasztban és ahogyan nézem különleges faju lehet mer nem hat rá az XP. levonás!;-))