Mivel a darkness varázslat mágikus sötétséget hoz létre, ezért semmilyen sötétben látó lény nem fog látni benne semmit, mert az õ sötétlátásuk csak a természetes sötétségre vonatkozik.
Béke Nektek!
A "Ghostly Visage" arcane mágia a leírása szerint kör/szint valóságban a gamában óra/szint tartamúnak tünik. Melyik az igaz? Egyébként nagyon tuti, "szellõs" páncélzat;-))
Béke Nektek!
1. Nemtom mi okozza (patch 1.27 mellett): A "Darkness" arcane varázslat nem a leírásnak megfelelõen müx. A varázslat belsejében a caster sem lát semmit, varázslatot, varázseszközt nem tud használni, fegyveres támadást a szokásos(jónagy) levonásokkal indíthat.
2. Felfedeztem egy partikuláris ölés-technológiát egyelõre sikeres, de nem tudom hol a korlátja és meddig juthatok el vele? A lényeg:
a. wizard kari(elvileg sorcerer is jó)+ütõs familiáris(elvileg a technológia leginkább a rogue tipusoknak(pixie,panther) felel meg a "sneak" miatt) vagy summon bármi,
b. "Ultravision" befûrdés a karinak és a segítõnek aztán (megközelítés,benyomulás után) "Darkness" az ellenfelek köré(nincs mentõ dobigálás!)
c. a továbbra is jól látó segítõ(némi unszolásra) mindenkinek átharapja vagy elvágja a torkát, némi pusztító mágia alapu támogatás javalt.
d. Elvileg dwarf és half-ork fazonok helybõl kapnak sötétben-látást, de tapasztalataim szerint ezek sem moccantak rá a karira vagy a kisérõre. Biztos vannak más dögök amelyek láthatnak sötétben, de ezekkel még nem sikerült próbát tenni.
Lattam, de az 1 kB-os hamarabb lejon. :) Valoban kicsi, de allitasa szerint ez megpeccseli a filet, nem maga a peccselt file. ezexerint nem probaltad.
izometrikus = Az axonometrikus ábrázolás azon speciális esete, amikor az x és y tengelyek 30-30 fokot zárnak be a vízszintessel, s egy kocka oldalarányai 1:1:1.
Te vagy a leader, azt jelenti a multipléjerben. A leaderhez általában a csapat többi tagja ingyen oda tud teleportálni. Át lehet adni p betû, majd transfer leadershippel.
Minden karakter tud jo lenni magas szinten, egyedul az alvas ami szivatas, de az nagyon. Amig 1 harcossal annyit csapkodsz naponta amennyit csak akarsz, addig 1 varazsloval csak annyit amennyit eppen lehet - es az nem tul sok. Ez a mezei modulokban nem gaz, mert ha kifogy a spelled, alszol, de egy HC modulban, ahol 8 percet kell varni 2 alvas kozt, az eleg idegesito.
Mondjuk az 1.28 ahogy hallottam epp a kivetelek koze tartozik, az ugralo NPCk gondolom eleg zavaroak es gyakoriak lehetnek, szal tuti sietnek az 1.29el, gondolom eleg sok embernek sir a szaja ezert.
Jacchato. En mindig csak azert peccseltem, mert a szerverekhez csak azonos verzioszammal lehet csatlakozni, azokat meg allandoan befrissitik.
Legtobb hiba csak extrem esetekben jon elo, en 1et nem lattam eddig, hozzateszem az 1.28at meg enm probaltam, mert most epp nincs fenn a vinyon az NWN.
Mondjuk mar kinn van az 1.29 beta peccs, lassan jon az 1.29 rendes is, mer' az 1.28 eleg szar, ugralnak az NPCk, meg hasonlo, szal hamarosan lehet megint letolteni az uj kamera hekket (atirja az exe-t, igy minden verziohoz uj kell).
Az elso A betu az biztos. :) Asszem Avalon, Avanglion, vagy vmi ilyesmi volt. Volt benne par repulo sarkany (olyat is le lehet szedni hak packban), meg jo nagy tomegjelenet, mint a Witchwork elejen.
3D rendernél is láthatsz párhuzamos éleket, FOV kérdése. De tényleg nem ez a lényeg. Épp képek után kutatok, hogy legyen valami elképzelésem errõk a camera dologról.
Az izometrikus olyan abrazolasmod, amely terhatast kelt a koordinata tengelyek elforgatasaval, de az elek parhuzamosak maradnak, ezert torzitanak. 3D-ben az elek 1 (pl folyoso) vagy 2 (pl. kulso nezet) nezopontban futnak ossze.
De sztem tok felesleges ezen vitatkozni, nyilvan az izometrikusra hasonlito 3D-s nezopontra mondjak hogy izomtrikus 3D. Nem helyes, de hasznaljak.
"Az L/ISO olyan alkalmazás, amelyet kifejezetten a 3D-s izometrikus csõrendszerek vázolására fejlesztettek ki."
http://www.bentley.hu/termek/grp-plant.html
Mint már mondtam, az "izometrikus" CSAK NÉZET, attól még lehet a render 3D. Példának ott van egy nagy rakás újabb RTS (vagy akár a NWN), ahol minden objektum 3D-s, de a kamera fix (izometrikus), míg régebben ugyanez ment, csak sprite-okkal. Persze ma is rengeteg 2D izometrikus játék jön ki.
Egyszer volt szavazás asszem az rpgplanet.com-on, hogy melyik a legjobb RPG nézet, a négy lehetõség az
-izometrikus 2D
-izometrikus 3D
-first person
-third person
volt.
Mindenesetre kösz az infot, valószínûleg kipróbálom!
Az izometrikus az 2D, olyankor az elek parhuzamosak (3D-ben nem), ha jol emlexem a vuizszintestol 30 fokra vannak elforgatva.
En nem probaltam ki, de letoltheto a cuccos az nwvault.ign.com-rol.
Izometrikus nincs, az egesz jatek full 3D. A kamera fix szogben rogzitett, azonban 1 camera hack moddal ez felulirhato, a nezopont tetszolegesse teheto (akar FPS is).
igaz az a pletyka hogy lehet játszani 3rd person nézetben is?
Béke Nektek!
Jaja! Így sajna nem is lehet igazán jól csúnya bácsit(nénit) elõadni. Egyszer próbáltam és amikor Dulcimamát a kifaggatás után rituális módon feláldoztam Jonas mester már mint ellenséget tartott nyílván. Ezen a ponton abba is hagytam az evilséget.
Installáltam egy 6-os monkra egy csipetnyi papságot és meg kell mondjam igen jót tett neki. Az egyébként is brutál védelmét -ami egy páncél nélküli mukinál igancsak furcsa elsõre- tovább fokozta és az áldott kéz igencsak jókat tud ütni.
Engem inkabb az zavar, hogy ha vki eszrevesz, arrol 1bol indenki tudomast szerez, nem lehet mondjuk kinyirni az aldozatot, aztan eltussolni az ugyet. :)
Egyébként elég szar sztem hogy a legtöbb szerepjátékban egyáltalán nem éri meg evilnek lenni. Elõnye nincs, hátránya viszont rengeteg.
Igaziból pont fordítva van:)
Béke Nektek!
Nem konkrétan erre gondolásztam, hanem arra hogy a lawfull, tru, chaotic rész változik-e? Mert azt látom, hogy a good, neutral, evil az változik, sõt innen tapasztaltam, hogy az alapgamában a good jellem javalt a többit babrás kijátszani. Fõleg neutralon maradni:pl. a börtönnél az egyik népet kikisérni a kapuig a másikat meg helyben leölni;-)).
Béke Nektek!
A kari jellemének szociális igazítása a Bioware alapmoduljaiban változik-e valamilyen tetteitõl függõen? (A monk és barbár karakterek rendszerbeállítása miatt kérdezem.) Éremes-e monk vagy barbár karaktert bekeverni némi pappal a "szent tuning" elérése érdekében, legalább 3 szint kellene papból?
Ezzel az egesszel most mit akartal mondani? Ha a sorci es a wizard kozti kulonbseg ecsetelese lett volna a lenyeg, az sztem meg 1 beginnernek is kiderul mar karaktergeneralaskor. :) En a gyakorlati hasznositasrol beszeltem, nem az elmeletrol. Mert az szep es jo hogy elmeletileg ezt vagy azt is meg lehetne tenni, ha vmiert megse lehet. Az olyan elony, amit nem tudsz kihasznalni, nem elony.
Béke Nektek!
(Még mindig értetlen vagyok!)
Szerintem:
1. spellt megtanulni=nem ismerem, szintet léptem és egy mestertõl(itt nyílván az NWN progi maga a mester) ellestem egy vagy több spellt, sõt ha wizard vagyok leugrom a sarki magicszatócshoz és veszek néhányat majd bemásolom a saját meséskönyvembe, sajnos a sorcerer ezt nem tudja neki marad az amit az idõsebb banyáktól ellesett, ha feleslegeset tanult akkor a használhatatlan,ha jó dolgokat akkor a tuti
2. spellt memorizálni= wizard->meséskönyv elõvesz, mintákat kiválaszt, tudást felfrissít, pihenés közben tudásminta mágiával telitõdik,a mintával formázott manát most már uralom és arra fordítom amire való[end of wizard];sorcerer->hogyan is csinálta az az öreg boszorkány(mester)?,aha így,ez volt az a minta!nomeg az a másik is ami meg úgy volt, aha.....,nomeg még ez is amelyik meg amúgy volt, aha(ugye hogy nem csak szép vagyok de még cseles is! a francba azzal a sok könnyvvel meg olvasással!),na most akkor megvannak a minták,az összes(!) minta amit jónak tartok és érdemesnek ebben az életben, akkor most pihi, hogy miért kell nem értem,de az öreg boszi így tanitott és akkor újra hatalmas vagyok és a tudásommal azt csinálok amit csak akarok[end of sorcerer].
Tehát akkor mind a két kasztnak:
1.feladat-> 4 db kánya ellenfél bent a szobában, amibõl 1 db. erõs és okos, 1 db. csak okos de gyengusz, 2 db. valami kocsmai szájhõs
2.feloldozás->meg kell halniuk(sorry)
3.hogy honnan tudom->a panther it mellettem szem és fûl, néha elcserélem vele a lelkem,többet jelent nekem mint bárki én õ vagyok,õ meg én(aztszem eléggé jól leírtam a familiárist igaz?)
4/a.wizard vagyok,az ELME követe->gondosan kiválasztom azt a 3 mágiát amit ezeknek a szerencsétleneknek az elpusztítására jónak ítélek, mintatároló kész (energiát!),pihenek és aztán pusztítok
4/b.boszi vagyok,gyönyörû és veszélyes->tudom amit tudok,van ami van,enyém a hatalom minden, féreg meghal(csak a frizurám össze ne borzolódjon!)
5.meghaltunk,én is a panther is,még jó hogy van ez a savegame-loadgame
6/a.wizard vagyok,van még más trükköm is, most azt fogjuk elpróbálni,az ÉSZ minden felett gyözedelmes!
6/b.sorcerer vagyok,még mindig gyönyörû és szõke(legalább is szõkülök)ÉS ÚJRA 4/b MERT TUDOM, HOGY MOST SIKERÜLNI FOG!
Remélem érzékeltettem azt, hogy miben látom a két kaszt alapvetõ különbözõségét. A wizard sokoldalu mert válogathat a minták között, a boszi legfeljebb azt válogathatja meg hogy mit les el a mestertõl, mi az ami igazán érdekli. Ez viszont beszûkíti a tudását,ami megvan az megvan ezenfelül bármit eltanulni csak akkor ha a mester szerint készenáll(szintlépés).
(A szöveg mindig az õ környezetében bír igazi tartalommal, abból kiragadva néha más értelmet kaphat. A gondolat szétforgácsolva csak gondolatfogács, a szöveg széttördelve csak szövegtöredék.[ismeretlen bölcselõ a 21.sz. elejérõl])
Érdekes nekem sorcerer-em van, és sokkal jobban tetszik, mint a wizard... most vagyok 10. szintû, és pl. 7 tûzlabdát tudok nyomni egy nap, 4 jégesõt nemtom mi a neve meg 3 cone of coldot, plusz egyéb varázslatokból napi átlag 4et, szóval elég erõsnek érzem magam az eddig harcosaimhoz képest is!
En a 3 alatt az 1szerre elloheto varazslatok szamat ertettem, a sorci a konyvebe eloszor csak 1 spllt masolhat be, majd kovetkezo szinten +1, stb. Viszont ami mar nem kell, azt ki is torolheted. Amikor mar summon 4-nel jarsz, nyilvan a summon 1-3 felesleges, a helyukre (szintlepeskor) berakhatsz olyat ami kesobb (is) hasznos (pl. az elejen nyilvn nem a Darknessel indit az ember, de magas szinten mar akar a melf, akar a summon 2 felesleges, a helyere igy be lehet pakolni).
"a wizard sokoldalú kevés slottal a sorc. csak egyet tud, de azt többször."
Ez a BG2-ben meg igaz volt, de itt mar nem. A sima wizard mondjuk x. szinten kapja meg az y. varazslatszintet (de 1szerre csak 1et tanulhat belole), a sorci ugyanezt x+1. szinten (1szerre 3at tanulhat belole). Ugyanitt az elozo wizard mar 2t tanulhat az adott szintrol, specialista magus (ennek van ertelme) mar 3at, ami pont ugyanannyi mint a sorcinak, csak eppen mar korabban hozzajutott az adott szintu spellekhez, es nagyobb a valaszteka. Egyedul amiben itt a sorci meg elonyben lehet, az az hogy ami a konyveben benne van, abbol barmit felhasznalhat, a wizard meg csak amit megtanult. Elmeletben. Ugyanis a gyakorlatban a hianyos sorci varazslatlista miatt o" se tud sokkal jobban varialni mint a wizard, raadasul a BG2-hoz kepest az NWN-ben joval lecsokkentettek az ertelmes es hasznalhato varazslatok szamat, igy gyakorlatilag a wizardnak is csak 1-2 spellt erdemes az adott szintrol tanulnia, amivel meg ugyanott van mint a sorci. Ezert aztan marad az 1etlen lenyeges elteres: a wizard 1 szinttel korabban kap uj varazslatosztalyt. (Illetve ha a helyzet megis megkivanja nagy ritkan, esetleg memorizalhat kulonlegesebb, a helyzethez jobban illo spelleket). A BG2-ben 1ertelmuen jobb volt a sorci, a tobbszor elloheto spellek (Project Imageval volt igazan latvanyos az elony), illetve a wizarddal 1utt valo szintlepes miatt elonyben volt. Ez az elony itt elkopott, ismet jobb a sima wizard a sorcinal.
Béke Nektek!
Amit a sorc. kari vari fejlõdésérõl szólsz azt én nem tapasztalom. Páros szinten jut hozzá a varik új szintjéhez mivel késleltetve van 2. szinten a wizardhoz képest és az új szintjén csak 1 spellt kap, tanulni meg ráadásul nem tud. Tehát egy 6-os szintü boszi el tud lõni 3-szor(4-szer ha eléggé szépséges) egy tûzlabdát, de semmi más 3. szintü varit. A mágiakapacitás és az új spellek majd csak a következõ páratlan szinten teljesednek ki. Még az a jó, hogy "el tud felejteni" nem használt spellt és a helyére "áttanulhat" valami másikat. Áldás vagy átok ez a wizardhoz képest egy másik kérdés, a wizard sokoldalú kevés slottal a sorc. csak egyet tud, de azt többször.
Vmi nem stimmel, a sorcerer egy szintrol min. 3 varaazslattal indul. Sorcerernek a CHA, wizardnak az INT adja a varazslatokat, azt kell novelni.
"hencmanus nélkül hogyan lehet min. 2 kört úgy túlélni, hogy legalább 2 varázslat biztonsággal kirepüljön"
Summon. Arra valo. Beallitod tankolni, a gyengebb ellenfeleket magatol is lerendezi (magas szinteken azert nem mindig, persze ehhez hozzatartozik hogy ott mar nem a vaddiszno a gyenge ellenfel :)), a komolyabbakhoz aktiv tamogatas kell. Nagyon hasznos a 2. szintu Darkness spell, ebbe beallva az ellenfel nem vesz eszzre, lehet lovoldozni (ha megtamadod, automatikusan kiszurja a helyzetedet es odamegy, de eleg 1 lepessel arrebbalni, es az orra elott se vesz eszre). De alapvetoen magussal / sorcival nem vedekezni kell, hanem tamadni. Ezert erdemes amint lehet felhuzni a boots of speedet (lvl10 v. 11), az 1 (lvl 11tol 2) tamadas / kornel kulonosen fontos a +1. AC-ra nem erdemes gyurni, arra ott a stoneskin, inkabb a mentoket erdemes felhuzni.
"A stoneskin meg a hatékonyabb summon megjön persze sokkal késõbbi szinteken, de addig el kellene jutni."
Addig eleg a summon 1magaban is, huzosabb ellenfelekre persze kell neki segitseg: magic missile, melf, fireball (bar hat a szovetsegesekre / summonra is, de meg lehet tanulni vele jol celozni, akkor nagyon 6ekony).
"Tehát rühellem a földbuta harcost és a tyúkmellü varázshasználót is, noha tutira hatékonyak."
Pont az a lenyeg hogy nem mindenki mindent csinal, hanem kulonboznek a karakterek. Mi lenne a valtozatossaggal, ha mindenki ugyanazt csinalna? Ez kifejezetten jo a 3E-ben, hogy "bunteti" a multi classt, es osztonoz a sima osztalyok hasznalatara. Vegulis a valos eletben sincs 200as IQ-ju biztonsagi or, vagy 50es bicepszu matematikus. :) Meg kell tanulni hasznalni az adott osztalyok kepessegeit, (szinte) mind1ikkel lehet jol nyomulni (azt azert nem mondom hogy ugyanolyan gyorsan, mert a varazslok nyilvan szopnak ha elfogy a varazslatuk, de nem tudnak aludni).
"Sajnos az NWN minden nagyszerûsége ellenére sem képes ennek hangsúlyt adni, kész röhej hogy valamely tárgyban többször is engedi a meggyõzés nekifutását, hát egyszer csak a karinak is fest a kocka."
1 rendes RPGben altalaban 1 egesz csapat kalandozik (az NWNben ez csak multiban van igy), ott eleg 1 +gyozoember, aki kepes magat teljesen annak szentelni, nem kell mindent maganak csinalnia, hiszen ott a csapat. Itt nem igy van, mindent 1 karakternek kell(ene) ellatnia, ami nyilvan lehetetlen, sokmindent ki kell hagyni. Meg 1 tolvajnak se lehet minden fontos (es az AD&D-ben egyben megtanulhato) skillt megtanulni (nincs ra eleg pont), hat meg ha melle kene varazsolgatnia, +gyoznie, kardot forgatnia.
Béke Nektek!
1.27-tel pecsálva az NWN jól megszvatott. Az elsõ modulban gladiátorkodtam a blacklake-i kocsma tulajdonáért. A meccset vezetõ spine rámfújt (meg a kisérõmre is) egy dispelt, ha ugyan az volt miáltal a statisztikai értékeim lementek a pontvásárlás elõtti bájos értékekre ,azaz 8 mind a cha 11 merthogy a kari boszi. Sõt a kisérõ panther értékei is elérték a szédületes 8-as szintet és mindkettõnk teljes tudástára eltünt. Merthogy dispel hát dispel node csoda, hogy a kûltakarónkat nem varázsolta le rólunk.
Béke Nektek!
Pontosítom a kérdést:
6 szintû boszival (hiába a 18-as karizma a 3. magic szintrõl 1 db. spell, a fiam wizarddal megy 18-as int. az sem sokkal jobb), hencmanus nélkül hogyan lehet min. 2 kört úgy túlélni, hogy legalább 2 varázslat biztonsággal kirepüljön ha AC10(jó esetben AC19, de ehhez a cat grace-nak elég jónak kell lennie+magic armor) más semmi? A stoneskin meg a hatékonyabb summon megjön persze sokkal késõbbi szinteken, de addig el kellene jutni. Nem tartom magamat valami nagy rpg. gurunak (kb. 7 éve vagyok mesélõ, igaz a MAGUS rendszerében), de mint dm. mindig szeretek kibabrálni a "féloldalra" fejlesztett (a MAGUS meg sem engedi) karikkal és sajnos nem is áll rá a kezem, hogy ilyeket csináljak. Tehát rühellem a földbuta harcost és a tyúkmellü varázshasználót is, noha tutira hatékonyak. Szvsz. legjobban azokkal a kalandozókkal lehet kibabrálni a szabályok szigorú betartásával akik az élõlényekkel - mindegy hogy elf-, ember-, vagy majomszabású esetleg értelemmel bíró szörnyike -kapcsolatban nem tudnak megfelelõ reakciókat kiváltani, ilyenkor az enyhe átveréstõl az eszelõs szívatásig durrbele. Sajnos az NWN minden nagyszerûsége ellenére sem képes ennek hangsúlyt adni, kész röhej hogy valamely tárgyban többször is engedi a meggyõzés nekifutását, hát egyszer csak a karinak is fest a kocka.
Sztem 1 magusnak nem dexxel kell vedekeznie, hanem spellekkel (pl. stoneskin, summon), vegulis azert magus. Ha a dex pontokat intre rakod, sokkal jobban jarsz vele.
"jó esetben 17-19 AC"
Az nagyon keves.
"Mivel nincs henchmanus bizony-bizony rámtör az ellenfél face-to-face és nem mind 00-ás."
Arra valo a summon.
"Hogyan lehet min. 2 kört úgy túlélni, hogy legalább 2 varázslat biztonsággal kirepüljön ha AC10 és más semmi?"
Felrakod a stoneskint, a summont meg eloreengeded. A combat casting feat es a concentration skill (+ a greater gloves of concentration kesztyu) segit abban hogy ha utnek se szakadjon meg a varazslas. Ezenkivul a +CON-t ado cipo helyett javaslom a boots of speedet, ami +1 extra tamadast ad koronkent (nem irja ki a karakterlapon, de szabadszemmel is meglaccik az eredmeny), ez joval fontosabb mint 30-40 HP (legjobb cedekezes a tamadas). Igy mar semmi baj nem erhet.
Harcos az mas mint a magus, neki nem art a dex, igaz nem a sneak ellen, hanem sokkal fontosabb a 2kezes harc. Enyem 18 str, 15 dex, 14 con (tobbi semmi), mert 15 dextol lehet ambidexterityt valasztani, igy megfelelo cuccokkal csak 2vel kisebb az attackja mint 1kezzel, viszont joval tobbszor ut, igy aztan ledaralja a tolvajt a sneakjevel 1utt mielott kozrulnezhetne. En nehezpancelra szakositottam, de lehet konnyupancelra es mobility + dodgera menni, hatha az is jo (viszont az mar 2 featet igenyel, a nehezpancel csak 1et). Long es shortsword pont megfelelo a 2kezes harchoz (proficiency es specialization feat mind2re), toughness, power attack, cleave, es foleg: improved critical (legalabb a longswordra, de ha jut, a shortra is). Skillbol csak 2 kell: discipline es heal.
Béke Nektek!
Természetesen feat-et én sem áldozok mágus karinal harci tuningra, csak véleményeztem és egyedül - ha már bárki mindenképp akar erre is áldozni- csak ezt tartom praktikusnak. Nyomulok 1 boszival, 14 dex-re és az összes általam elérhetõ ruhában(ez jelenleg most 0 plusszAC)+magic armor+cat grace+prot.from evil(az alapmodulokban nagyon sok az evil ellenfél, még szerencse) jó esetben 17-19 AC. Mivel nincs henchmanus bizony-bizony rámtör az ellenfél face-to-face és nem mind 00-ás. Hogyan lehet min. 2 kört úgy túlélni, hogy legalább 2 varázslat biztonsággal kirepüljön ha AC10 és más semmi?
Béke Nektek!
A "dex" védelmében:
1szer volt egy nagyon erõs törpi-harcos karim, mint frontembernek 16-os str-je és 0-ás dex-e. No, a börtönben is de kivált a dockban az "aranyos" tolvajkasztu ellenfél folyamatosan nyomta ellene a sneak-et és így a sokadalomban elég hamar elhalt. Mint kiderült a kari "ludtalpas" kategóriájuként szenvedte el ezeket, aminek elsõdleges oka a dex-bónusz teljes hiánya volt.
Más:frontember harcos kariknak ajánlom a dobófejsze kipróbálását, bár kissé nehéz eszköz (pár darab[kb.:10] elõl a többi magicbagban) de hatalmas a látvány és müx az erõbónusz. Tegnap figyeltem fel rá, hogy a szablya helybõl 15%-ra critical hit, druida kariknak melegen ajánlott hidegvas!
na úgy már más
A 0-as ertekek nyilvan a valosagban nem 0, hanem hogy semmi pontot nem kell rarakni (altalaban 8ra lehet lecsokkenteni az adott erteket, kiveve nem emberi fajoknal 6 is elofordul6).
16 str, 0 dex, 12-14 con, 0 int, 16 wis, 0 cha. Bull strength, barkskin, stoneskin, harm, az instant kill spellek, a pappal ellentetben neki kell a summon, a maradekbol meg gyogyitas. Bar nem kifejezetten druidas +oldas, de erdemes nehezpancelban tolni.
Alacsony szinten meg csak-csak elm1 a nyilazas, de magasabb szinteken mar banni fogod hogy dexre pazaroltad az ertekes pontokat, feateket. 1reszt a nyilazas hamar hasznalhatatlanna valik (pl. 1 vampir, de akarcsak 1 csonti harcos meg 1 rangernek is kihivas ijjal, nemhogy 1 magusnak), masreszt hianyozni fognak az INT bonuszbol adodo extra spellek.
Papnak ajanlani tudom meg a Heal szferat, az 1el korabban megkapott gyogyito spellek (pl. heal lvl5-on is) igencsak jol jonnek (igy lehet a 6. szintrol harmot tanulni, es kozben heal is marad). En bevalasztottam melle az animalt, bar utolag atgondolva total felesleges, mert kozepes szintektol mar nem is ideztem summont, csak az XPt viszi. Jol hasznalhato 4. szintrol a harcosi kepessegeket ado spell, idonkent a hold person, a sok instant kill spell pedig igen jol jon az izmosabb ellenfelekre (balor, sarkany, vampir, drow).