Béke Nektek!
Blacklake-ben az õsi Never kriptában hogyan lehet leverni a "kardokat"? Csak próbaként ment, de hechmanussal(VörösTigris nagyfõnök) és idézett ordassal együtt sem sikerült pedig volt minden:bull strenght, barskin, cat grace, áldás, prot.from akármi. Mindig eljátszom a berohan+lenyul+szökik módszert, de ez nem stílusos!
Béke Nektek!
(Melóban vagyok és mostmár csak laza van, hát reszelgetem tovább a körmeimet;-))
Vizsgálódásaimat kiterjesztettem az arcane mágiát használó népekre. Meg kell mondanom, hogy alacsony szinten igazi kíhívás a csekély fegyveres képesség, a semmilyen páncélzat miatt és ilyenkor még a "nagy és hatékony" magic sem müx. Harcos/pap karival olykor elég csak úgy bemenni a csatába és néha bizony csak a "majd-meg-látjuk-mi-lesz" a metód,de egy 00-ás varival keresgetni kell a jó poziciót, végig kell gondolni a felhasználandó mágiák körét - kész taktikai tervezés! Egy "tüzes" kis boszival is nyomulok (valami szuper ahogy a fenekét billegeti;-)) egyszál párduc familiáris a segítõ. No, így kettesben a dockbéli pókokkal nagyon megszenvedtek. Érdekes, hogy így a csata nem is annyira látványos; ugyan a varieffektek hangsúlyosak de nem pótolják az elnyúló szemtõl-szembeni küzdelmek hõsies attitûdjét. Ráadásul minden rövid ideig megy -> ha az ellen jöhet másodszor a boszinak vége, ha a boszi jöhet kétszer az ellennek annyi.
ha a henchmanus vagy a familiáris, esetleg egy idézett lényünk meghal, nem vesztünk semmi xp-t!!!
Béke Nektek!
(Minden amit májerkodok singleplayerben igaz!)
A játék rendszerében nagyon nagy adomány a mindenféle pontozási hercehurca nélkül 4 szintenként kapott ajándek stat.pont. A papnak természetesen a wis. a legfontosabb, 17. szinten(csak remélem,hogy egyszer eljutok ide a karimmal) képes elõször felvenni a 9. szintü mágiaosztályt. Tehát ha töretlenül akarod fejleszteni a pali varázslat képességét 9. szintre akkor bizony 15-ös wis.-mal érdemes generálni legalább és minden 4szinten csak a wisdomra rakni. Nem tartom praktikusnak, hacsak ezt faji alapok (tiszta rasszizmus;-)) nem indokolják, a 10 pont alatti stat. értékeket mert sajnos ezek skill/próba érték levonással járnak. A pap->hitének harcosa , harci értékei meg sem közelítik ugyan a harcos kasztokét de nem illik a csatába erõtlenül küldeni. Ha jól használod a mágia lehetõségeit akkor a stat. értékeit és közvetlen harcképességet nagyon magasra tudod tupírozni. A-lényeg-a-lényeg,az én papkarim alapjai:ember+str.14,dex.12,con.14,wis.14,int.10,cha.14,szférái knowledge(identify,knock),animals(jó nagy dögök jönnek+cat grace),(hencmanus nekem nem kell). A pontvásárlási metód 14 felé csak nagyon sok áldozattal jár, az én normáim szerint felesleges áldozattal. Fejlesztve adománypontokból 4 szintenként csak a wis. stat.-ja. 8.szintre a featjei:toughness(olyan mintha 16 lenne a constija,legalább is a hp.-hez jutáskor), combat casting(jól jön a sokadalomban,kivált ha némi ellenséges érzület tettenérhetõ), martial weapons(egyedül nyomul és bizony néha nem árt jó nagyot odaütni),spell penetráció(azért hogy minnél kevesebben vonhassák ki magukat a mágiája alól). Spelleket föleg tuningként használ magára és a megidézett jószágra egyaránt (nagy táp hogy a stat. érték növelés órákra és nem körökre szól!). Nem játsza a mozgó gyógyszerládát, a varázslatait nem erre lõdözi el arra ott vannak az alkimiás löttyök és a magas heal skilljét használva a gyógyszercsomagok. Nem idézgeti meg folyton folyvást a kisérõjét, ha gyõzi egyedül akkor elõadja a 007-es ügynököt. Közepes páncélban jár, közelre pajzsot is felvesz, továbbá hosszúkard, hosszúíj (de látom már én is hosszasan májerkodok;-)).
Béke Nektek!
OK. A májerkodást miszerint:"A sorc./wizard kariknak egyetlen jó harci featje van a közelre íjazást lehetõvé tévõ" továbbra is fenntartom. Az indokom a páncélzat hiánya, e miatt nem hátrány a dex stat. kb.14-es értéke. Viszont ha az egyébként str.-ben gyenge máge (fõleg ha a fegyverkorlátozást is tekintem) a dex.-ét igazán jól akarja kihasználni és a mágia már kilõve vagy gyengébb ellenfél áll szemben akkor lõjön. Sõt ha megvan a 'cat grace' akkor mégjobb.
Ahogyan a karim egyre magasabbra jut már látom, hogy igazán a szemben álló ellenfeles csoportok együttes "erõérték"-ének aránya van igazán nagy hatással az xp. szerzésre. Hála az égnek elõbb-utóbb eljutok oda a karival, hogy a számháború az xp.-kel meg a stat. és harci értékekkel már egyre kevésbé érdekel, egy-egy csatát már inkább azért játszok újra hogy alternetív megoldásokat is kiértékelhessek.
"a familiáris és a mágiával idézett kisérõ nem, de az állatkisérõ (drui/ranger[nyílván probálni csak a druidát tudtuk]) és a hencmanus elvon xp.-t"
A familiaris es a summon is visz az expet. Minel nagyobb szintu, annal inkabb. Papanal pl. erdemes ezt is szamitasba venni amikor Animal szferat valasztasz (ilyenkor az 1el magasabbszintu summont adja az adott szintu helyett, viszont annal magasabb szintu).
A tobbi varialast sem ertem, a faj se befolyasolja az xp elosztast, csak azok a tenyezok, amik le vannak irva a karaktergeneralasnal is.
"az xp. nagysága nõ az int. módosító értékének növekedésével arányosan"
Azzal nem no, te a szintlepessel kevered (magussal nyilvan az intet noveled minden 4. szintlepesnel, valszeg ez tevesztett +).
"A sorc./wizard kariknak egyetlen jó harci featje van a közelre íjazást lehetõvé tévõ"
Azert lehet jobb helyre is tenni az erre szant pontot. Nyilazashoz dex is kene, az meg magusnak nem igazan van, szal tokmind1 hogy feattel vagy anelkul 0.
Béke Nektek!
Nagyon jó feat az ügyes, de nem túl erõs fazonoknak. Az a lényeg, hogy néhány közelharci fegyvernek (átalában azok,amelyeket a tolvaj vehet fel) a támadásbónuszát nem ez erõhöz, hanem az ügyességhez rendeli (cseles igaz;-)). Tehát ha betartod a fegyverzetkorlátozást és a dex bónuszod nagyobb mint a str bónuszod akkor használd, egyébként ne!
Pap van ilyen is olyan is. Ha egy harcimarcit akarsz akkor str.kb.min.14 és legalább közepes páncél és roham, ha egy ijászkodó-varázsolgatóst akkor elég 10-12 str. kb.min.14 dex. és könnyû páncél, ha nagyon ragozod és tartod magad a tolvajfegyverekhez használd a Weaponfinesse-t, bár e helyett akkor már jobb PointBlankShot és akkor csak az íj kell fegyverként.Szvsz. próbáld ki mind a kétfajta mukit, valszeg a Prelude végéig (kb.:15-20 perc) kiderül, hogy az alkatodhoz melyik illik. A kiválasztásnál figyelmezz a papi szférákra, egy durrbelebumhoz nagyon illik a war és a plant, egy könnyed fazonhoz az animal és a magic.
Béke Nektek!
A melót a városi bíró adja ki elsõdlegesen papok,druidák kaphatják meg de rábeszélésre bármelyik kasztnak kiadja(alacsony DC). A levele alapján kell elmenni a Peninsula körzetben egy lakóház pincéjébe, a ház bázisában egy õr áll, hivatkozz arra hogy "Oleff küldött". Lebandukolsz a pincébe,itt van egy törpi aki az ásatásokat vezeti,lehet vele csocsorászni(útálja a helmitákat). A tag mögötti ládában van könyv, nyíl, kard, pajzs: a könyv infokat ad, a többi végsõsoron a másik 3 sírhely kulcsa. A többi kerületben elõbb vagy utóbb rátalálsz a sírhelyekre, mindegyik elõtt van egy nyitott láda benne valamilyen viharvert iromány. Az irományt elolvasva következtethetsz arra, hogy melyik kulcsot kell belehelyezned ebbe a ládába. Ha a megfelelõ tárgy bekerül a ládába a közelben nyílik egy ajtó, az ajtó mögött meglepik. A kriptákban van egy-egy szarkofág(máskofág nincs), amiben cuccos, na ezt kell elvinni a bírónak.
Egyébként aki szereti a monty python filmeket az feltétlenül töltse le a Monty Python and the Holy Grail part 1 Arthur meets a Moose nevû modult.
NAGYON lol de angol tudás nem árt hozzá.
Kezdj el keresni a neten és pár perc múlva hasraesel öt tonna modulban...:)
Béke Nektek!
A DC="Difficulty Class" általában valamely képesség vagy ismeretszint próbájánál ez fejezi ki a karitól(tudás,stat.érték,állapot) és a sorstól(ilyen-olyan kockadobigálás) független nehézségi szintet. Nem tudom pontosan, de azt hiszem a "Rules"-ban rögzitve van a DC min. és max. értéke. Ha a kalandmester megfelelõen szemétláda akkor a DC felnyomásával tudja igazán elnehezíteni a dolgot. PL.: egy útszéli patkolókovács által a ládára szerelt zárszerkezet DC-je 5-10, ugyanezt ha a város valamelyik céhbeli mestere készítette akkor 15-21, ha egy ügyes dwarf mesterember akinek az idõk hajnala óta a családja minden tagja fémmûves volt akkor 30-35, ugyanõ ha ezt valamilyen igényes megrendelõ kérte vagy mûremek készül egy kovácsklánok közötti versengésre 40-45.
Béke Nektek!
Több napos "projekt" keretében a fiaimmal kielemeztük a xp.-k ha jönnek hányan jönnek cimû nagy kérdést. Összesen 12 különbözõ faju/kasztu kari vittünk el a 4. szintig, a feladat minden esetben a Peninsula megtisztítása volt a teljes outdoor, 4 db. lakóház, és a börtönbe való behatolás az udvarház alagútja felõl kínosan ügyelve arra, hogy minden ellenfelet likvidáljunk.
Az elemzés eredménye:
1. az ember faju karik minden esetben több xp.-t kapnak mint bármelyik más faj,
2. az egykasztu karik minden esetben több xp.-t kapnak mint a multikasztok,
3. a familiáris és a mágiával idézett kisérõ nem, de az állatkisérõ (drui/ranger[nyílván probálni csak a druidát tudtuk]) és a hencmanus elvon xp.-t
4. a kari jellembeli igazítása nem befolyásolta az xp. szerzés ütemét, a vizsgált modulban játszhatóra a good jellem jön ki jól bármilyen szociális igazítással,
5. az xp. nagysága nõ az int. módosító értékének növekedésével arányosan,
6. az xp. nagysága függ a kaszt alap-tulajdonságának értékétõl, valószinû a módosító értékével arányos.
Májerkodás [minden ami májerkodás szerintem van így, ezek nem abszolut bölcsességek]:
A fajok leírásánál már korábban is feltünt, hogy igazán az ember faj preferált, a többiek szvsz. csak szinesítés valamint a mágiát még érintõlegesen sem használó kasztoknál elõnyösek, a többi kaszt ugyanis mágiával pótolni tudja azokat a tulajdonság-elõnyöket amelyekkel más fajok indulnak. Ennek megfelelõen az ork-barbár, a dwarf-harcos és a halfling-tolvaj tutira tuti a nem ember fajuak közül. A multikaszt fõleg egy modulsorozatban (életút?) max. 2 kasztra elõny, a 3. kaszt már túlzás és gabaly. A multikasz 2 kasztjára érdemes tartani 3:1, inkább 4:1 fejlesztési arányt. Sokáig zavart a zárak-csapdák kérdése, technológizálással a dolog leegyszerûsödött: ha nincs tolvaj (kaszt/képzettség/familiáris/hencmanus) a csapatban a harcosok szétverik (csapdákat íjazzák) a mágusok knock-olják vagy támadómágiával szétnyomigálják. Az idézett állat/undead/familiáris óriási elõny feltéve, hogy körültekintõen van megválasztva. Leginkább azt sajnálom az egészben, hogy a hencmanus jelöltek magánküldijeit csak ennyire fondorlatosan - felvéve és szintrõl-szintre kitudva - lehet megkapni. Feltett szándékom ugyanis, hogy a továbbiakban a hencmanusok lesavanyítva-dunsztolva maradhatnak ott ahol vannak. A páncélok kérdése nem kérdés, mindenki használjon akkorát amekkorát akar de igen figyelmezzen az ezzel együttjáró hátrányokra, tök király volt amikor az egyik fiam egy páncélos-pajzsos karival lopakodni akart majd amikor észrevették el akart sütni egy arcane tipusu mágiát;-))). A sorc./wizard kariknak egyetlen jó harci featje van a közelre íjazást lehetõvé tévõ, a többit meg kell hagyni a harcos nyomiknak.
Már nem emléxem jól, de asszem nem kell, ha végighalgatod a dumát elvileg kinyílik a kapu és le kell vened a gyíkpofájúakat. Ha mégsem akkor támadj vmi távolba hatóval...
Az én kedvencem a törpe harcos. Erõs és hatékony, fõleg nehézpáncélban ráadásul alapból kap bónuszt a goblinoidok, orkok meg óriások ellen ami nagyon jól jön( az alapkampányban és a modokban is rohadt sok van belõlük). Kalapáccsal/baltával elég jól is néz ki és a harcos rengeteg featet kep amivel tovább erõsíthetõ...
6-os erõ úgyis elég neki, azt a maradék 2 pontot meg rakhatod constitution-ra, mert nem mindegy, hogy +1 (5 hp) vagy +2 (6 hp) vagy +3 (7 hp) búnusszal kezdi a pályafutását.
nekem a kedvencem a gnome illusionist. az a legütõsebb karakter, fõleg magas szinten :) 5. vagy 6.? szint után komoly meló legyûrni, mert arra megvan neki a fireball, amivel igazán lehet aratni. ja és +2 int és úgy általában a magas int miatt rengeteg skillpontja van, amit eloszthat. alacsony szinteken pl. a lopakodást és a rejtõzködést szoktam neki fejleszteni, mert alacsony szintû mage-nél kimondottam hatásos+életmentõ tud lenni
Kinek milyen karaktere van?
Vazz de értelmeseket tudok írni...remélem azért érthetõ:)
A program jelzi, mennyire vagy hû a jellemedhez. A karakterlepon lepörgeted, ott megtalálod számadatként 0 absz evil 100 absz good
0 absz chaotic 100 absz lawful
magyarul a chaotic gonosznak a legjobb ha mindkettõ 0, lawful goodnak legjobb ha mindkettõ 100.
Béke Nektek!
Én általában a NG(a példa is ez) palikat tudom kijátszani mert ugyan nem borulok le a hatalom fennsége elõtt de csak azt ölöm aki engem bánt. A fiam egy CG barbit alakít, hogy mennyire tudja elõadni a hangulatember stílust nem tudom, de ahogy figyeltem indokolatlanul nem gyílkol le senkit. A tegnapi megfigyelésem az, hogy a human karaktereket jobban díjazza a progi és talán függhet az int. módosító értékétõl is, mert van egy harcosabb mukim aki nem egy tanult elme és átlagban 5-10% hátrányban van az egyébként igen magas inteligenciáju varis ipséhez képest.
Béke Nektek!
A következõ a tényáladék:
Én vezetek egy ember pap/sorc. karit, a fiam vezet egy félork barbár/pap karit. Ha az én karim lever egy átlagos palit (pl.:egy õrt) akkor kap érte 38-43 pont exp.-t a srácé ugyanezért a melóért kap 21-28 pontot. Mi okozhat ekkora különbséget, hol marad az azonos munkáért azonos bért????
MINDEN von le xpt kivéve a familliáris, de azt, hogy mennyit nem tudom.(az idézett lény és a te szinted kapcsolatától biztos függ)
Én mostanában már csak multiplayert játszok ott van most egy scorcim és nekem jobban tetszik mint a wizard. Bár multiban a varázshasználók jobbak mint singleben, a csapatmunka (megvédenek míg varázsolsz/nincs már varázslatod) sokat dob a hangulaton és a játszhatóságon is.
Singleben igen idegesítõ volt mikor a near death ellenfél odaött, leütött és mielõtt felkelhettem volna kinyírt. Én mondjuk minnélnagyobatrobbanannálfaszább típusú varázslót csináltam, és egy idõ után henchmanus és familliáris nélkül, csak egy skeleton championnal nyomultam.
Béke Nektek!
Nyomul-e valaki hencmanus nélkül csak idézett kisérõkkel? Jó láttam-e, hogy max. 3 kisérõd lehet (a hencmanuson kívül) úgymint 1 állat-kisérõ(drui,ranger) + 1 familiáris(sorc.,wiz.) + 1 idézett lény(a varázshasználat szinje szerint)? A nem hencmanus kisérõkkel osztozunk-e az exp.-on, egyáltalán a hencmanus mennyit nyúl le a begyûjthetõ exp.-bõl?
A sorcerort nagyon kényelmes mágiahasználónak tartom, igen rugalmasan használja ki a slotjait és a magas karizma a singleplayerban nagyon jól jön ki. Talán alacsony szinteken még jobb is mint a wizard, de szvsz. 5. kasztszint felett már elmaradós. A véleményem viszont az, hogy mint multikasztos másodrendû nagyon kiváló valami könnyed kiadású harcostipus vagy akár mágiahasználó mellé sõt pl.:paladin (már aki szereti;-)) kavarással a magas karizmából még rezisztenciát és harci módosítókat is adhat.
Béke Nektek!
Varázsolgatós tipusú papom van és a Knock sem problem mert a "Knowledge" szférával 2.variszinten megjön addig meg úgysenincs sok lezárt cuccos. Egyszál posztóvért+kispajzs a papkarim páncélzata, de tuning mágiában hogy mit tud elkövetni az valami õrület pedig még csak 6 a papi szintje (1 szintre boszorkánymester is). A dock districtben a kalózok hadnagyát az eddigi próbálkozásaim csak nagyon nyögõsen tudták kigépelni, ám most egy 8-10 varázslatból álló kondicionálás után VörösTigris harcifõnök meg a kisérõ ordasfarkas mellett a papom csak a páholyból nézte a gyakást (no azért némi íjász meg alacsonyszintû támadómágia támogatás is csinált). A már említett 'Knowledge" mellett a "Magic" szférát vettem fel a papónak és így inkább egy varázslós tipusú palit kaptam erõ helyett pedig dex-re nyomultam és ha kimerûlnek a varislotok jöhet az íjászat.
Nemrég kellemes meglepetés ért: most lettem 6-os szintû mágus, és a fireball-t választottam varázslatnak. Belõttem pár zombi közé, és örömmel tapasztaltam, hogy itt ér is valamit... nem úgy mint a többi játékban általában, hogy a lények felének van ellene vmi ellenállása :)
A saját hozzászólásodra válaszoltál? :))
Most a sorceremet folytatom, és igen tetszik.
A szférák választásánál döntsd el, hogy a varázslataidat akarod fõleg használni, vagy harcolsz és besegítessz varázslattal. Utóbbi esetben mindenképp a két harci (war és nemtommiamásik:)) domaint válaszd. Ha azonban varázsolgatni szeretsz akkor én az air domaint ajánlom ( a call lighting nagyon jó) mellé pedig vmi védelmi varázslatokat adót. Sokan szeretik a death domaint is, a társ idézése miatt.
A pap ebben a játékban iszonyú erõs lett, fõleg mivel nyugodtan viselhet heavy armort is. Ráadásul van egy varázslata ami szinte minden ellenfelet nagy mértékben sebez(harm). A más síkokból jött lényknek és az élõholtaknak esélyük sincs, és már alacsony szinten tápos élõholtakat tud idézni. Egyetlen probléma, hogy nem tud knockot tanulni szóval a ládanyitogatáshoz kell találnod vmimás megoldást...
Béke Nektek!
Amit a monk esetében láttam:
Nem nyomtam még monkkal, de amit tapasztaltam az elég brutál. Mágiahasználóként egyszer felvettem a törpi-monk hencmanust aki 4-5. szinten akkorát rugott mint egy ló és az ellen kidõlt mint egy zsák. Utánna olvasgattam a kasztnak, maxira fejlesztve totál-brutál, de multikasztnak nem túl jó. Rengeteg ajándék featet kap és kb.5. szinttõl teljesen áttérhet pusztakézre, folyamatosan nõ a sebzése, nagyon jók a mentõi és gyors. Persze az eszköz(páncél,fegyver)használat hiánya miatt sok-sok táp elmarad és praktikus "féloldalasan" kifejleszteni, azaz str+dex+con+wis kizárólag, így sajna nem túl okos a pali és a személyisége sem valami bûbáj ami a singleplayer-ben kissé hátrány. Szvsz. az ujdonságok kedvelõinek érdekes szinfolt, de a hagyományok tisztelõit ez nem fogja meghatni.
Béke Nektek!
Ha valaki nyomult már pap karival:
Ha csak a pap kasztját fejleszted (tehát ha multikaszt vagy akkor csak lehetõség-nyitásnak használsz más kasztot) a max. lehetõségre (17-20) milyen szférák felvételét javallod, felállítható-e valamilyen értékelés, van-e hasznavehetetlen szféra. Mondjuk elsõ olvasatban szvsz. a "Heal" szféra eléggé gyenge amikor skillbõl és alkimi lötyikkel akkorát gyógyulhatsz hogycsakna! Én spec. nagyra értékelem a pap kasztot, megszünt az a státusza hogy kizárólag gyógyszerláda-szanitéc-lelki vigasz legyen, a "War" szféra brutális egyénétõl a "Magic" szféra arcane tudósán keresztül egész a "Trickery" szféra tolvajáig tartanak a lehetõségei.(király;-)))
Pl. sárkány. Vagy gyakran lehet szopni az orkoknál meg ilyesmiknél is ahol többen egyszerre mennek rád. Hiába ütöd le/kábítod el az egyiket, amíg azt kinyírod (sajnos viszonylag kicsit sebez) a többiek szétszednek.
Milyen ellenfelek ellen tehetetlen?
Fõleg magas szinten és egy ellenfél ellen, sok wisdom növelõvel iszonyú erõs, de bizonyos ellenfelek ellen szinte tehetetlen.
Mundjuk a spell resistenzhez meg az armor classhez hozzáadott wisdom modfier azér elég táp:)
Kicsit "elkésve bár de törve nem" : Nem tud valaki egy iso letöltési helyet?
Béke Nektek!
Átböngésztem a .hu magyar oldal fórumát, ahol "anyázásig" menõ vita is volt a legnyerõbb karakterrõl, annak mágus vagy harcos voltáról. Szvsz. egyik vitatkozó félnek sem tudok igazat adni. Lassan-csendben kipróbáltam a legmarkánsabb összeállításokat, kivált a súlypontot képviselõ harcos, tolvaj, pap, wizard karikat és mindegyiknek tutijátszható paraméterei vannak, igazán az számít hogy kinek mi a játékstílusa. Ahogyan én láttam a D&D-rules sajátja az, hogy a varázshasználóknak rengeteget kell pihengetve memorizálniuk. A fejlesztõk szerintem ehhez a "resting" folyamathoz nomeg a vizsgálódáshoz meg a tolvaj-tevékenységekhez rendelt "pause-csak elmegy az idõ valahogy" jellegû unalmas és szerintem felesleges képi effektet elhagyhatták (vagy kikapcsolhatóvá tehették) volna. A mágiahasználók legnagyobb tápja szvsz. a 24 óra tartamra megidézhetõ kisérõ, nekem spec. jelenleg egy vadmalac, amit papként õssze-vissza mágikusan kondicionálva mint harckocsit alkalmazok.
jó hát a tp=xp-t meg a hp-t tudtam, de ép-t még nem láttam sehol
Nem azért mondom, de néztem változik-e az xp-m, mikor meghal a familiárisom, és nem ment le semmit!
Bemásolom ide hátha mást is érdekel.
Hogyan játsszunk multiban?
Néhány emberrel biztosan elõfordul, hogy a CD-key-e bannolva van, vagy esetleg valamilyen oknál fogva nem mûködik. Ezeknek kínál megoldást a következõ kis leírás.
A jelenlegi CD-key rendszer a következõképpen mûködik:
Klienseken:
Ha az ember a multiplayer opciót választja, akkor a játék (kliens) becsatlakozik az nwmaster.bioware.com szerverre, és elküldi nekik ravaszul a az user logint. Így ez a központi szerver le tudja ellenõrizni az user jogosultságát. Amennyiben ez az elsõ alkalom, akkor generálni kell egy login-t, és ehhez a CD-key-t is kikéri a szerver (Sima loginnál már nem). Amennyiben valakinek valami oknál fogva nem megfelelõ a key-e, vagy az user login/pass nem stimmel ( bár a játék megvásárlásakor, ez igen ritkán fordul elõ ), akkor bizony az illetõt a bioware szervere ki is dobja a fenébe, tehát a multi nem elérhetõ.
Azonban nem mindenki van a netre kötve, aki multiban akar játszani.(pl. LAN) Az õ esetükben a játék észreveszi, hogy "nincs internet", azaz a fennti szerver nem elérhetõ, és továbblép a multiplayer menübe. Kiad egy hibaüzenetet, hogy nem minden opció fog mûködni...és ezzel le van tudva. De a LAN az mûködik, és meg kell hogy mondjam, minden játék mûködik amit fizikailag a neten elér a játék...
Tehát: Ha csak a Bioware-t nem éri el a kliens, akkor zavartalan a netes játék a többi szerveren.
Szervereken:
Indításkor megkeresi a Bioware master server-ét, és közli vele, milyen játék fut rajta, valamint ki tudja még mit cseverészik vele, a lényeg, hogy felveszik a kapcsolatot.
Ezekután ül csendben, és várja a klienseket... Amint egy kliens belép leellenõrizteti a kliens CD-key-ét a bioware-rel. Ha nem stimmel a key, vagy az a key már játszik a szerveren, akkor kidobja a klienst, és nem sikerüt a csatlakozás...
Akárcsak a kliens, ez is észreveszi, hogy a "Bioware nem elérhetõ" és elindítja magát LAN módban. Magyarul, ha jön egy kliens nem ellenõrzi le a CD-key-ét, mert nincs kivel.
A megoldás:
A fentiek alapján már egyértelmû: Egyszerûen modellezni kell azt az állapotot ( el kell hitetni a klienssel/szerverrel), hogy nem elérhetõ az internet( azaz a Bioware ).
Erre két módszer ismert:
1. Tûzfal segítségével kitiltjuk az nwmaster.bioware.com ( ip: 66.244.193.142 ) szervert a gépünkrõl.
2. A host file-ban a következõ bejegyzést teszed(idézõjel nélkül):
"127.0.0.1 nwmaster.bioware.com". Windows2k, XP alatt ez a következõ file: c:\windows\system32\drivers\etc\hosts, míg win9x alatt: c:\windows\hosts.( Kiterjesztés NÉLKÜLI file, alapban nincs ilyen, csinálni kell egyet )
(Ez az módszer gyakorlatilag azt magyarázza meg a gépnek, hogy a sajátgép a bioware master server.
Mindkét módszer megfelelõ, a másodikat azoknak javaslom, akiknek nincs tûzfaluk, különben az elsõ módszert használják. ( A host-file-s módszerrel hallottam már vissza problémákat ) Update alatt pedig érdemes mindkét "védelmet" ideiglenesen felfüggeszteni ;)
Az jó, hogy mikor 3-as szintû lettem, és lehetett új featet választani, a recommendre kattintva toughnesst kaptam? (sorcerer vagyok)
Van még 2 kérdésem: a prolológusban találtam egy wand of fire-t, és ha megnézem mit tud azt írja, hogy fireball(5) 5charges/use. Ez mit jelent?
2.: ha meghal a familiáris akkor ugye nem vesztek xp-t ?
Az normális, hogy a varázslómmal minden 5. ellenfél után aludnom kell szinte? (elfogynak a spelljeim)
Bebaszna ha nem lenne, az a lenyeg benne.
irc.extra.hu / #nwn.hu <- itt talalsz (magyar) embereket (nagy ritkan magyar ember 2t is :)) multihoz, felteve hogy nem alszanak.
Ez magánvélemény de sztem az elején érdemes felvenni az ork henchmant Neverwinterben és familliárisnak vmi repülõ de jól harcoló lényt
(mephit/imp) választani mivel az elsõ szinteken a mágus nemigen rúg labdába. Hogy aztán hogyan folytatod az rajtad áll. Én például szinte teljesen a támadó spellekre gyúrtam, ilyenkor jók az idézett lények, mert ha véletlenül kinyírod õket vmi területre ható varázslattal nem kell visszafutkozni a templomba. De ha te olyan típus vagy aki szeret mindenféle védõvarázslatot használni akkor megtarthatod a henchmant és stoneskinekkel meg hasonlókkal erõsítgetheted. Késõbb aztán a familliáris is egyre kisebb szerephez jut(legalábbis nekem állandóan kinyírták). Featekbõl mindenképp érdemes az ami a concentrationt növeli, a többihez én a dodge+mobility+thougnesst ajánlom meg jól jön néha az olyasmi mint empower spell és hasonlók.
A legnehezebbre állítva a difficultyt tényleg kicsit durva. Mongyuk én asszem utolsó elõttin mentem, és a végén(a 2 sárkinál) orbitálisokat szívtam. Mondjuk sztem nem éerdemes ennél alacsonyabb szinten menni, nagyon nem realisztikus amikor a fireball még az ork henchman popójáról se pörköli le a szõrt...
Béke Nektek!
Jaja, ahogyan mondod. Meredt szemmel kukucsoltam sõt papíron vezetgettem, hogy változik-e valami ha a kisérõ vagy a familiáris elhal, de valóban csak a familiáris lehaláskor meglévõ életerejét vonta le a kariéból.
Jó nagyot szlopáltam a gamával már kb. 1.5 hete kisérletezgetem és meglepõdtem a kihívás nagyságától. Aztán tegnap rábukkantam egy csuszkára a beállításoknál ami maxi erõre volt állítva és így igencsak próbára teszi a 'T' szintû mazsi játékosokat. Midõn visszanyomtam gyengébb állásra kénytelen voltam a hencmanusomat mellõzni mert már boldogulok egyedûl, illetve az állatkisérõmmel (ez egy hatalmas brumimaci) meg a familiárisommal (pixibaba) támogatva.
A legujabb peccsben van lehetoseg valtani az "ingame text"-en. Ha jol emlexem 2 lehetoseg van, valahol az optionsba keresd. Vagy ha mar probaltad, akkor passz, nincs mas otletem.
Sziasztok! nem tudjátok, hogy miért van az, hogy a játékban az összes szöveg kicsit elmosódott, meg olyan fura, olvashatatlan, nincs teljesen kitöltõdve...
Pedig már volt fennt a játék és akkor okés volt.
Most 1.28-asról visszaupdate-eltem 1.27-re. lehet, hogy ez a baja?
Ez asszem nincs így, én is olvastam de ilyet sohasem tapasztaltam. Csak épt vesztettem amikor a familliárisom megdöglött, mást nem, bár én más lényeket a specializált wizardom miatt nem nagyon tuttam idézni (csak élõholtakat) de azoknál nálam nem vett le semmit se épt se xpt.
Béke Nektek!
Ha jól értettem, akkor valami sokkra kell mentõt dobni és a siker/elvétés eredményében veszítek expit szinttõl (nem tudom e kari szintje vagy a megidézett és elvesztett lény szintjétõl) függõ mennyiségben.