Béke Nektek!
A kisérõ NPC halála jár-é ugyanazokkal a levonásokkal mint az állatkisérõ(drui,renger) vagy a familiáris elhullása?
Béke Nektek!
Megvan ám mi a baj! (Mindig mondom magamnak, hogy az olvasottságot nem pótolja semmi!) A devorer demage absorb tetü, a kari kétkezes rövidkardos demage módosító nélkül (finomtrükkös-fegyver feat). A csócsabéka lazán benyelte a sebzést, így az volt a hatás mintha meg sem tudnám ütni(tényleg nem tudtam;-)). Úgyhogy egy lazafröccs az érõfokozó piából és máris kész a breki!
Varázslat-használó kisérõ - a gyógyításon kívül -utasítható-é egy specó varázslat elvégzésére? Pl.: csata elõtti befûrdésnél kérhetnék-é áldást, képesség-javítást, ellenállás fokozást meg ilyenek? Szigoruan singleplayer vagyok és mire Linu,a kisérõ elkezdi ezeket kivarázsolni már néha félholt (vagy teljesen az) a kari!
Béke Nektek!
Népek! Mekkora rúnafegyver kell egy gejvás agyszlopáló agyonütéséhez? A kóter veremszintjén elkaptam a tetves devuert miután a gazdatesteit kigyaktam és ez a szemétláda csócsabéka nem üthetõ meg +1-es tõrrel. A kari kétkezi, a kisérõ pap, támadómágia 0-ás szintü jégspray az a szemét breki meg csak ugrál, nyammog, sebez, de mi ketten képtelenek vagyunk lecsapni! Se közel se távol normális +-os stukker nincs, pénzem sem hogy bárhonnan is szerezhetnék.
Béke Nektek!
Vizsgálódtam és szenvedtem egész hétvégén a kari alkotással, mivel számomra minden dolog nagy újdonság! Nem vagyok D&D-és, fõleg nem 3E így a mágiaügyek nekem szokatlanok, elsõsorban az elõre memó miatt. Azt is nehezen tudnám elképzelni, hogy a mágiát teljesen mellõzzem ezért rakosgattam ezt is, azt is. A vége egy ranger/sorceror lett, ami így elsõre eléggé elmeháborodottnak tûnik, de nagyon jók a tapasztalataim. Természetesen a ranger-ság túlteng, ha megéri a végét min. 13:7 arányban. Ámbár nagyon jó a magas karizma a sok csocsorászás miatt, a palikat ált. elsõre lepersuál. A mágiák közül csak azokat veszi fel amelyek stat.érték vagy skill javitók, azaz csak addig mágus amig ezzel a bajvívót megtámogatja. Nagyon aranyos a pixi familiáris és így elértem, hogy nem kell "kétkezi" kisérõt felvenni, hanem jöhet egy pap vagy egy mágus. Az egyedüli felesleg az ilyen összeállításban a harcos kaszt páncélismerete, de ez nem igazán zavar. Azért csak felvettem egy +1-es posztóvértet, az 1:20 arányú spellrontás azért még tûrhetõ effekt.
Abu dhalzim's horrid wilthing. ez az eredeti neve a horrid wilthingnek, a BG sorozatban meg igy szerepelt.
Akkor jobb sorcit valasztanod, ha nem tudod eldonteni mit tanulj be. Nekem mar van 1 bevallt varazslatkeszletem, szinte mindig csak azokat tanulom, igy nem akkora hatrany hogy menet kozben nem tudok modositani. Specialistaval szoktam jaccani, az ugyanannyi varazslatot tud a magasabb szintekrol, mint 1 sorci (a sorci ugye alapbol +1 spell / szint elonyben van a magushoz kepest, viszont 1el kesobb lep szintet, igy mire megkap 1 uj varazslatszintet, mar a specialista is ugyanannyit memorizalhat belole). Viszont a magusnak nagy elony hogy 1 szinttel hamarabb tudja a kovetkezo szintu spelleket hasznalni, illetve a joval szelesebb varazslatkeszlet, amivel konnyebben lehet alkalmazkodni az adott helyzethez (persze csak akkor ha tudsz rendesen aludni). A BG2ben meg jobb volt a sorci, itt mar sztem nem. Persze masnak mas jatekstilussal elkepzelheto hogy jobban bejon az.
2 abu dhalzim is eleg, ha nincs ra resisted, meg saved, meg szep nagyot gurit a kockaval. De altalanossagban nem igy szokott lenni. (Mondjuk az abudhalzim azert 1 kivetelesen utos spell.)
Láttam olyan sorcit aki 130 hp-mat leszedett 3 varázslattal...
Sorci sztem nem jo, 1 szinttel tobb kel neki a kov. varazslatosztalyhoz, raadasul addigra egy specialista magus is pont ugyanannyit varazsolhat az adott szinten mint a sorci (a BG2ben meg a sorci elonyben volt, mert egyutt leptek feljebb a wizarddal, igy ervenyesult a +1 vrazslat / szint elonye). Egyedul 20as szinten tud tobbet castolni a sorci, 5 helyett 6ot, ami ott mar nem akkora elony. Az elso 19 szinten a wizard sokkal elonyosebb.
Én eddig majdnem minden játékban harcossal mentem, nem mondana vki pár szót a varázslókról, hogy mit érdemes fejleszteni, mmivel legyek: wizarddal vagy sorcererrel... thx
Remelem a kiegeszitoben (Shadows of Underentide) visszarakjak a Project Imaget (a 3E-ben is megvan).
En magas szintre epitek, ott mar az ij semmit nem er (maguskent nincs dex hozza, se featek). A varazslatok raadasul kesobb is elfogynak, ahol nem lehet aludni az szivas nagyon.
Az armor esetleges egyeb plusszaiert ha talalsz egy jot. Termeszetes, hogy csak azert hogy legyen rajta, nem rakok ra, csak ha olyan a ruha hogy nagyon megeri.
Pancelrol annyit, hogy sajna a spellfaliora komolyabb pancelok eseteben telleg nagyon magas tud lenni, de egy 10-15%os falioraval meg vigan lehet csataba menni sorccal vagy mageval. En lagalabbis elmentem 20%ig, eleinte foleg, a vege fele mar nem kockaztattam, ott 10-15 maradt.
Ha ejjel mesz a Port Lasttol eszakra levo farkasbarlangba, akkor ott lesz a csavo, miutan lenyomtad, irany vissza a varosba, a fogadoban eddig arusitgato Alchelort a sajat hazaban talalod, ot leutve kesz a quest.
Meg 1 fontos dolog: varazsloval is erdemes a boot of speedet hasznalni a boot of striding helyett, ugyanis varazslasban is megkapja a +1 tamadas / kort. Igaz a karakterlapon nem tunteti fel (harcosnak se), de eszreveheto hogy ott van. 1, kesobb 2 tamadas / kor mellett a +1 eleg jelentos, tobbet er mint +10-20 HP.
Pancel magusnak nuku, nagy a varazslatrontas %-a, nem erdemes ahsznalni. Alacsony szinten az idezesek nagyon fontosak, soxor a summon 1edul elintezi az ellenfeleket, foleg ha rax ra stoneskint, magasabb szinten konnyebben leverik, de par tamadasig feltartja az ellenfeleket, itt mar aktivan kell segiteni neki spellekkel. Magic missile, fireball, chain light, abu dhalzim, finger es wail: ezek kellenek tamadasra, stoneskin vedeni, illetve breach leszedni a vedelmeket. Nagyon jo megoldas a 2. szintu darkness, ebben jol el lehet tunni a legkomolyabb ellenfelek elol is, nem talalkoztam olyan ellenfellel, amelyik atlatott volna rajta (talan true seeingesek kepesek ra, azokra gyorsan fingert kell nyomni). Featekbol ami jo: combat casting, a 3 save novelo (fort, will, reflex), penetration, spell micsoda (ami +2-t ad az adott osztaly ellen, ezekbol necro es enchant erdemes), fortification vagy mi (+1 HP / szint), esetleg pvpre pap ellen a silent spell. Skillbol: heal, concentration, spellcraft ami belefer, a felesleget en search, spot, illetve disciplinere raktam, bar ezek nem lesznek tul magas szinutek, inkabb csak jobb hijan kerult rajuk pont. Fajnak az embert javaslom a +1 feat, es +1 skillpont / szint miatt, esetleg jo meg a gnom illusionist (+2 int). Az elfek darkvisionja gyakorlatilag semmit nem er, a +1-2 charm resist szinten nem akkora elony mint a bonusz feat es skill pontok. Hat kb ennyi. :)
Ugy latom a defaultot a nem specializaltra erted, ezzel vitatkoznek, sztem a specialista magus jobb valasztas, fokent za illusionist es a necromancer. Illusionistanak az enchant az ellenosztalya, necronak a divination. Enchantbol tul sok gyakorlatban hasznalhato spell nincsen az NWNben, a +1 spell / szint sokkal fontosabb (sztem), necronal az illuzio detektalas hianya mar gazosabb lehet, de csak pvpben, a gepi ellenfelek eleg ritkan hasznalnak lathatatlansagot, raadasul amint tamadasba lendul, lathatova, igy tamadhatova valik, meg az improved invis. is. A tobbit nem nagyon ajanlom, mert vagy a transmute az ellenosztaly, amibe a time stop is tartozik, vagy a conjuration, amiben az osszes idezes van.
Sztem erdemes "custom" wizardot inditani, be lehet konfiguralni az alap wizard feateket, viszont az alap felallasban a kezdo skillpontokat osszevissza osztja szet, customban arra koncentralod, amire akarod. Persze nem lesz 2szor olyan jo, de az utolso %-okat is fel lehet igy hasznalni a celnak megfeleloen.
Van valakinek nekromancer karija? Ha igen leírhatna pár dolgot, hogy milyen, mit érdemes fejleszteni, páncél/fegyver stb...
Help!
A farkasemberes küldetésnél nem tudja valaki, hogy hol található a fõnökük? Visszaváltoztattam a 3 fiút majd a G. G. Inn-es pályán bementem a barlangba. De itt csak egy levél van...
Másik probléma, hogy Aribeth nem akarja odaadni a gyûrûjét, pedíg már mindent kipróbáltam.
Illetve van meg ilyen "guard me" opcio, es hasonlok.
Béke Nektek!
Népek!! Van-é valamilyen mód arra, hogy az agyatlan kisérõmet rávegyem miszerint: ne mászkáljon el tõlem még a csata hevében sem mivel->
1.annyira nem menõ és a támogatásom nélkül leverik
2.kezdjük az írtást a szélén és ne bumm a közpébe.
Bármi jó lenne: parancs, taktikai értekezlet....!
Le lehet valahonnan szedni ezt a játékot!? Engem nagyon érdekelne!
Béke Nektek!
Végre találtam vmi csapatszerüséget, bár lehet hogy sokmindent feláldozok miatta:
1. maga a kari druida/sorceror
2. a drui kaszt solyma, a kari testõre
3. a sorc. kaszt pixije a zárnyitó + csapdamentesítõ + kém
4. ????? nemtom - az ork barbi vagy a törpi monk - ez lenne a verõember, még nem vettem fel mert gyõzöm egyedül is.
Ahogyan kukucs és amit (nagyon keveset!) tudok a vége vmi drui15/sorci5 tervszerûség lenne(mindenkép több mint az 1:1 min. 2:1).
Kérdés: sok áldozat-é ez a multikaszt (fõleg mert casterek!) ha csak single-playerben utazom?
Topicban nincs, azt lattam volna. Utananezek a forumban, arra nem is gondoltam hogy atfussam ;] Koszi a valaszt.
De itt minden magyarisítást megtalálsz: www.extra.hu/gmiki
Nincs hozzá magyarosítás.
nemtudjátok honnan lehet leszedni magyarosítást a gamehoz????
Az is ki van irva az ircen, fogalmam sincs melyik az aktualis, megnezni meg nemtom napkozben, hala a szuper gprsnek. Van 1 magyar modul, Land of adventure, azt most tuti nyomjak, a neverwinternights.hun biztos talalsz hozza linket, ha mashol nem, a forumban. Nepszeru meg a Land of Nordock (nwvault.ign.comrol leszedheto) is.
Béke Nektek!
Köszönöm a válaszokat!
A csapathoz való ragaszkodás miatt próbáltam egy druidát, nagyon jó tapasztalatokkal. A kisérõ sólyom lényegesen gyorsabb mint a kari (és ez párosul egy iszonyú dex.-es ac.-val) ezért az ellenfelek rá figyelnek és rengeteg a szabad ütésem. Ha resistanciában meg tudom támogatni igen-igen tuti lesz. Ha a rangernek hamarabb lenne kisérõje akkor egy druida/ranger kasztcombo vmi eszméletlen lenne!
Ertem. Sajnalatos, dehat ezvan. Es melyik module fut a serveren? Ne akkor kelljen tokolnom vele, leszedem elore.
A legjobb karakterem singlet vegignyomva, egy 10fighter/9thief neni lett. Segitonek jott mogottem Linu draga, ranged attackra allitva (nehogy lehaljon) es folyamatosan gyogyitva ha kellett. Minden ladat kinyitottam, mindenkit levertem (kit konnyen, kit vert izzadva). Probalkoztam barddal, sorcival, paladinnal, de ahogy mindig, most is a tolvaj/harcos gyozott nalam. Viszont ismerosom csinalt egy monkot, ami szinte legyozhetetlen lett, duelben pl eselyem sem volt ellene.
Béke Nektek!
A kisérõ megjelenése-rejtõzése, figyelme, személyisége mennyire önálló, mennyire igazodik hozzád, az engine egyáltalán mit vesz belõle figyelembe. Ork-pajtással nyomultunk egy kastélyban és megpróbáltunk sniperkedni, de nem igazán volt egyértelmü hogy tényleg a 3 méternyi, caplatós komámra moccantak-e rá az õrök!
Béke Nektek!
Kóstolgatom:vissza-visszatér a kari-alkotás és formálás. Nyílván praktikus a story teljes ismeretében eldönteni a játszott személyiséget, de az elõreolvasás spoiler. Nemtom jól gondolom-é, de eddig ami nyerõt láttam:
1.un. vegyeskasztu pasas (paladin, ranger, bárd, druida) és egykaszt végig , kisérõ mindig az adott feladathoz illesztve,
2.kétkasztu pasas (1 might+1 magic) és mindig a hiányérzetre fejleszteni, ehhez egy jól kiválasztott kisérõ mindenképp kell,
3.háromkasztu pasas, de itt attól tartok elaprózódik - bár, ha mindenbõl el lehet érni legalább 10. szintet akkor a végére ez az igazi jószág.
Mi a javaslatotok?
Béke Nektek!
Köszönöm a válaszokat!
Magam is körülnéztem infók után mint kiderült ez a pókocska kb. 10.szintü npc.-nek felel meg, tehát meg is érdemli a körültekintést. Nekem spec. nagyon hiányzik a csapat, úgy értelmeztem: egyszerre csak egy kisérõ(?!), aki valóban kissé hebehurgya és a kikapcs/bekapcs stratégiai megbeszélés helyett némi árnyaltabb parancskészlet bizony-bizony kellemesebb lenne. Réges-rég volt egy pici ikonos gama, amelyik a D&D elsõ kiadását követte, aztán meg a DarkSun sorozat...mindkettõ nagyon tuti körös harcrendszerrel és jól alakítható csapattal. Csak az enginnel adott részeket ismerem nem tudom biztosít-e valami csapatjátékot single módban? Ezzel együtt tetszik: a multimédia jó, kezelhetõ a folyamat kétkézzel(a stopra csak néha van szükség). Eleddig nem ismertem a 3Edi.-nek ezt a kunsztos megoldását (igazán az egész 3E-t egyáltalán) és valóban olybá tünik, hogy ezek jó megvállogatása a siker alapja. Az nem baj, hogy a karit megszabadították a merev kaszt-kötöttségektõl ha mindez kiegyensúlyozott, hát mindenki úgy szvtja magát ahogyan akarja mert nyílván a bevállt régi módi adja az optimális megoldást. Szerintem is egy máge adjon annyit magára, hogy nem bujik konzervdobozba!
1. Aribethtel kell beszelni, o lepasszol Arin Gendhez, aki majd kuldi az emberet a kapuhoz, es o visz be Luskanba.
2. Vki bekes csavot kinyirtal akit nem kellett volna, ilyenkor eleg sokmindenki ellenseged lesz. Megoldas: load game.
Nem, itt mar minden feat alapon megy, akinek megvan a featje az adott fegyverhez, az hasznalhatja. Magus es pap is rohangalhat 2kezes karddal, full plateben, ha bevalasztod neki a hozza kello feateket. Az mas kerdes hogy ezek minden hatranyat is megkapja, tehat a magus full plateben nem igazan fog varazsolgatni. Csak a hasznos feateket erdemes bevalasztani.
Discipline a harci featek (knockdown, aimed shot, stb) kivedesehez kell, a dex bonusz (dodge) pedig az utes eloli kitereshez. Ha nem sikerul elhajolni, akkor eltalal az utes, ilyenkor jon a discipline proba hogy az utessel sikerul-e knockolni.
Magusmelle sztem hasznosabb a barbar henchman, foleg ha rapakolsz 1 stoneskint. Magas szinten is. az elementalok sajna eleg karcsut sebeznek, es lassan, a barbar segito jobban oszt.
Az nem egy nagy durranas, kicsit erosebb mint a kalozok kinn az uccan, de az a jo benne. En inkabb a Twisted Rune szintu harcokat hianyolom az NWN single kampanybol, sztem tulsagosan leadtak a szinvonalat (igaz, itt nincs csapat, csak 1 eleg buta "elorerohanokesbehalok" segito).
Attol hogy a jatek eleje a pokocska, meg lehet kihivas a legyozese. Sot. En dijazom az ilyet, szemben a vegig csak konnyu, azonnal behalo monsztokkal. Lesz meg par nehezebb monszt a kesobbiekben, gondolom mondani sem kell ;]
Béke Nektek!
Kostolgatom+megszeppentem:Állapottér:3/3 rogue/bárd kari+ork-pajtás mint testõr, szinhely:dokk-körzet elhagyott ház,diffic.csuszka normál szinten. Találtunk egy bazi-nagy pókot, mondok tudatlan állat, roham->pókica köpött 2szer, hanyatt estünk és kampec volt nekünk. Második próba(load game után): belépõ elõtt énekeltem szépen (14-es perform, amibõl 8 egy kesztyû miatt) + befûrdés, aztán körültekintõbben benyomul és egy hosszú-hosszú gyakás után, lemérgezve, gyógyital készlet felhasználva, 1 db pók kivégezve. A megszeppenésem oka: ha átlagos felkészülés mellett ennyi a bíbelõdés egy nyomi pókkal, akkor a nagyobb ellenfelekkel szemben van valami esélyem vagy nézzek valami más gama után(nem szeretném mert tetszik!!), esetleg ez a pók valami extra a gamában? A legszebb az volt, hogy a pók 1 db. normál speart õrzött ami egy bonyolult csapdás-lezárt ládából került elõ;-))!
Nem tudja valaki véletenül, hogy ha az editorban csinálok egy tárgyat (pl. kardot), hogy nem e lehet valahogy beállítani hogy mekkora szint kell neki? Mert ugye kimutatja hogy mekkora szint kell neki, csak nem lehet átállítani. De ha valaki esetleg tudja az szóljon lécci.
Marlowe, vagy barki aki tudja: a manapsag online nwn serverek cimeit(lehetoleg magyaroket) es jelszavait ird/irjatok le pls. Esetleg azt is hogy melyik module megy rajta, es egyeb fontos infokat is ha vannak. Thnx elore is.
En szem.szerint utaltam tomi gyereket, sosem azt csinalta amit kellett, vagy ha igen, ugy kellett ravenni hogy menjen mar oda es nyissa/szedje le azt amit akarok ;] Ez persze csak prog.hiba volt, de idegesito tudott lenni. Linut vittem magammal mindig, nekem o volt a legszimpibb karakter, a kepessegei (papneni) es a tortenete alapjan is. A csapdakat meg vagy "levettem mellel" vagy szetdobaltam valami +1es torokkel, parittyakkal, stb. Ajtoknal meg maradt a faltoro kos modszer ;]
Béke Nektek!
Kóstolgatom:ember rogue/bárd->javaslat kellene a hencmanok közzül ki(k) a feltétlen fontosak?
Béke Nektek!
Visszatérve a varázsláshoz: a varázstárgy sikeres használatát befolyásolja-e vmilyen harcközeli-harci esemény (pl.:olvasgatom a fejére a papirról a litániát, vagy hadonászok egy bottal az a tetü meg belémlõ)?
Béke Nektek!
Nem is az a prücc, hogy mi a hatás hanem a melee fegyverek köre. A sorc. meg a wizard biztos, a pap meg a drui esetében nem hat a vértfalióra, de a bárd az eléggé 2 esélyes.
Béke Nektek!
Kóstolgatom:jött 1 nagydarab jószág és feszt próbálkozott ellenem a leütés skilljével,ami renszeresen bejött neki->haláli volt;-)). Feltétlen kell a Discipline skill ahhoz, hogy az ilyesmit körbevihogjam vagy elég a valami más amit 1 dex-re gyúrt kari elérhet?
Béke Nektek!
A bárd varászlására hat-e a viselt vért tipusa és a pajzshasználat?
Multi-classnál a druida fegyverhasználati kötöttségei "lebutitják" az elõzõ kaszt vagy a faj-spéci fegyverhasználatot?
Béke Nektek!
Tudók! A Weapon Finesse egészen pontosan milyen közelharci fegyverek bónuszát transzformálja dex-re? Eddig a következõ varikat láttam: bármi, egyszerû, tolvaj által használható.
És editorba hogy kell csinálni?
Tudtommal nem lehet betölteni a játékos karakterét.
Inkább a skilleket akarom turbozni.
Honnan lehet character editort letölteni?
Felmerult egy erdekes problema...
Megcsinaltam a Chapter 1-et, lezajlott a ceremonia rendben , atmentem a portalon, Chapter 2, de lefagyott a gep mielott menthettem volna.
Oke, betoltom a Chapter1 Final Save ami a ceremonia elott keszult. Beszelek a 4 NPC-vel hogy elkezdodjon a ceremonia ,ok, elfoglaljak a helyuket DE NEM CSINALNAK semmit!!!
Nem kezdik meg a varazslaltot csak allnak bamban.
Igy viszont nem tudok atmenni a Chapter2-be...
Miert van ez?
Mit csinaljak?
Eye-scream: Köszi szépen a segítséget!
Már kezdtem volna feladni a dolgot és hanyagolni a játékot de így már más a helyzet! :)
hat nwn utan is ugyanaz a velemenyem az RPG-el kapcsolatban hogy Fallout1-2 volt az elso es utolso jo rpg... a tobbi mint az nwn bg iwd morrowind nemiazan...
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene mert elakadtam!
Az utolsó elõtti chapterben vagyok és nemtudom mit kell csinálni hogy továbbjussak!? Találkoztam két sárkánnyal két különbözõ barlangban! Szóval a kérdés az hogy velük mit kell csinálni? Vagy mi a fõ küldetés aminek teljesítése után átjutok a végsõ chapterba?
Elõre is köszönöm a segítséget!