Nekem is kellene egy kis help. Merre találom az a vérfarkast a C2-ben, amelyikre azt mondják, hogy a Charwoodban rejtõzködik? Már megvan az, amelyik a szülei padlásán volt és az, amelyik a szabadban vol egy szekér mellett. A B betûs hiányzik. Plz help!
Sziasztok.
Valaki segítene?
Ch.2 Charwood-Haunted Forest-ben a Pillar-hoz kellene a runa sorrend.
Elõre is kösz.
hi
lattam irtatok itt valami patch-rol
honnan tudnam azt letolteni????
Nem is tudom. nekem még egyetlen egyszer se volt fagyási problémám. Tegnap például reggel 6-tól este 11-ig nyomtam megállás nélkül és egyetlen egyszer se fagyott ki, lépett ki. Bár minden játék ilyen stabilra lenne megírva.
HI!
En nemreg kezdtem el nyomatni a jatekot es erdekelne hogy nektek mi a velemenyetek rola.
Nekem az hogy szerintem kicsit elnagyolt es nem igazan melto a baldurs gate es icewind dale sorozatokhoz..
olyan mintha egy beta verzioval jatszanek...mindemellett tetszik a jatek nagyon mert ebben is ott van a baldurs fiiiiling csak szerintem tobbet is kihozhattak volna belole.
ja megvalami...
lefagyassal kinek volt mar problemaja?
Asszem a Green Griffon Innben megtalalod. Ott iszogat, es van 2 eros testõre is...
Ha lecsapod, ad 1 kulcsot, azzal az emeleten a szobájába behatolva lelhetsz egy gemet.
Tisztelt SG akárki.
Fontos volt letörölni az ftp-re tett savem??
Ki a francnak szúrta a szemét?
Remélem elüti egy villamos.
Nem tudja valaki, hogy merre van a Chapter 2-ben az a varázslónõ, aki elvitte egy elf drágakövét? Már kettõ megvan (boszorkány+varázsló(aki a toronyban volt)). Azt mondja a muksú, hogy Luskan-ba ment, de oda nem engednek be. Plz help!
Hát nem tudom, nekem van egy '90-es 2nd editionom... De az abszolút nyomtatott meg minden.
Helloka mindenki.
Ha valaki tud olyan helyeket ahonnan modulokat lehet letolteni az irjon mar nehany cimet.
Sziasztok!
Van valaki,aki még ma fel tudná nekem írni a 3 cd-t,valahol Szentendre környékén élõnek örülnék
a legjobban,de persze Pestre is be tudok jutni elég hamar.Kérem a megértéseteket,erre a játékra várok
már nem is tudom mióta,s mivel senkivel nem tudom leszedetni nekem pedig nincs közvetlen elérésem
esélytelen,hogy másképp,hozzájussak.Ma már nem tudok ide visszalépni,tehát arra kérem azt aki felírná nekem,hogy csörögjön rám és én visszahívom.Bocs,hogy ilyennel szemetelem össze a topicot,de már egyszerüen nem tudok tovább várni.Úgyhogy valakinek elõre is köszi.Bízom benne,azzal,hogy megadom a számom nem adok lehetõséget tréfásabb kedvû spielereknek engem szórakoztatni,ami elég rövid idõn belül
kimondottan idegesítõ lehet.Egyébként eddig életem legjobb singleje a morrowind volt,gondolom azt csak a multiban szárnyalja túl az NWN.Tehát köszi sziasztok
0620/3748864
Yellowcab
P.S:Ha mindem igaz,2 hét múlva lesz valami normális elérésem,akkor pedig szeretnék valahová becsatolni
köszi
P.S.2:Ja és SÜRGÕS lenne,ezért kérem a megértéseteket,képzeljétek magatokat a helyzetembe.Köszi
OFF
Semmi gond Ebola, csak a tegnap történtek után pont egy ilyen jellegû beszólás nem jött jókor.
ON
Halihó urak.
Na sikerült teljesen elakadnom a játékban.
Szó mi szó,az angol tudásom hagy némi kivánnivalót maga után.Már cirka hatvanszor körbecsámpáztam a pályán és mostmár fogalmam sincs,hogy mit hagytam ki.Valaki légyszives segítsen.Feltettem az sg ftp-re a boot könyvtárba a mentésemet.Ha valaki megnézné és felvilágosítana,köszönettel venném.
Mondjuk gothic oldala?
Véletlen nincs tudomása valakinek egy xp-cap removerrõl? Elértem a 20-as szintet a chapter3 2. felében és még pár szintet biztos nõhetnék. Nem szeretem, ha kárba veszik az xp :)
OFF
en monitorfeju vagyok ^.^ Szep nagy 21 colos buram van ... de ugy latszik ide csak a maradek 20% ir be? Ez itt a klanom (mind mind monitorfejuek) fotoalbuma ...
Ha valaki ezekutan ilyen hujeseggel jon, hogy a "80% tornából felmentett monitorfejû, akik csak cseten tudnak megszólitani egy lányt..." akkor az eddig csak a Habostortan cseteloket ismerte ^.^
OFF
Ez egy ilyen nap. Nem állt szándékomban megsérteni Jaan-t vagy beszólni! Nem értettem "flére" (Bocsi) és nem is ráá írtam hogy monitorfejû. Hanem a netezõ-faszik 80%ára.
Bocs Jaan, én csak az elõitéletet ítéltem el a megnyilvánulásodban...
ON
OFF
Na,ezt is megértük,beszóltak Jaan-nak:)))
Öcsém,hogy miylen emberek vannak.Mindenkibe bele kell kötni már a mai világban?:))
ON
OFF
Ez abszolút hülyeség. Nem vagyok monitorfejû, és nem tartom hülyének a nõket, sõt. Ráadásul imádom is õket. A csetelni nem szoktam, mert baromság. Annak a hozzászólásnak megvolt az elõzménye. Egy igencsak kellemetlen élmény az ex-el, kb. 1/2 órával azelõtt. Úgy tûnik fléreértetted.
ON
Akkor talán tud valaki segiteni.
A neverwinter átlag 15 percenként lefagy (Win98SE), ha meg telepitem a patch-et, akkor meg nem lehet megnyitni a spell bookot.
Valami ötlet kéne a hiba javításához.
Szerintem Te meg egy tipikus faszi vagy tele elõitélettel...
Mert a nõk buták, nem számítógépeznek, nem szerepjátékoznak... ez szerintem balgaság...
Nézhetnénk úgy hogy közületek kerül ki a számítógépezõk 95%-a és ebbõl 80% tornából felmentett monitorfejû, akik csak cseten tudnak megszólitani egy lányt...
Bocsi az OFFTOPICéééé ... de nem bírtam ki...
Persze, mindenki játszik, senki nem irkál ide. :)
(Aki nem játszik, az meg dolgozik, nyaral, nõzik, nincs számítógépe, vagy nem is él)
uhh, most jutott eszembe, hogy tkp. a nõ is egy számító gép. Lehet, hogy ezért nem szeretik egymást? Két dudás egy kocsmában? :)
Miaz leeset a felsõ 1/3ból a topic? Ejnye ejnye :)
Ez nem a Diablo!
AD&D-ben egyáltalán nem is változtathattál rajta. Legfeljebb egy-két varázstárgy, varázslat volt amikkel ezt át lehetett lépni.
Gondolj bele. Mire az adott teremtmény egy adott kaszt tagja lett (harcos, pap, varázsló stb.) a születésekor kapott képességeit szinte a maximumig fejlesztették. Ezek a tulajdonságok, csak nagyon kis mértékben, vagy egyáltalán nem fognak tovább fejlõdni. Ennyire teszi képessé az adott lényt a teste, elméje. A harcos egy idõ után hiába emelgeti a súlyokat, nem lesz erõsebb. A varázsló hiába mélyed el jobban a mágia tudományában, hiába dolgoztatja elméjét keményebbnél keményebb fejtörõkkel egy bizonyos szintnél nem lesz okosabb.
Az, hogy a D&D-ben 4 szintenként lehet ezeket a képességeket fejleszteni, csak azt tükrözi, hogy a képesség hosszú idõn át való kamatoztatása minimális fejlõdést eredményez. A papíron játszott szerepjátékokban egy-egy szintlépés között akár évek is eltelnek a karakter életébõl! Akkor gondolj bele, hogy 4 szint lépés mennyi gyakorlást jelent.
A képességeket ezen kívül az életkor is befolyásolja. De ez a szabálykönyvekben elég részletesen taglalva van. Kijátszva pedig nem kevés szint vihet a szerepjátékba.
Ezektõl külön kell választani a szintlépéskor fejlõdõ képzettségeket. Ezek a gyakorlat folyamán állandó jelleggel fejlõdnek. Így javul a harcosok harci tudása, a mágia használok hatalma. Így sajátít el a karakter új fogásokat, új eljárásokat. De ezen képzettségek alapjait a karakter képességei adják. Lényegében az egyes képzettségek csak lehetõséget adnak arra, hogy a karakter a képességeit új formákban, új módon használja.
Más játékrendszerekben ez megint másként van lekezelve, de nagy vonalakban ehhez hasonlóan. CP 2020-ban egy-két implantátummal szépen fel lehet turbózni a reflexeket, vagy éppen egy kis bõrátszövéssel szinte golyóállóvá válik az illetõ.
sarkany ... gondolkodj csak el rajta ... ha minden szinten kapnal mondjuk 5 pontot ... akkor egy kezdo karakter szinte eletkeptelen lenne egy 10es szintuhoz ... es foleg egy 20as szintuhoz.
A karaktergeneralasnal oda kell figyelni. Hisz azzal jatszod vegig a jatekot ... es kozben nem valtozik felistenne.
Hû emberek az ability-ket (strength, intelligence, carisma stb.) tényleg csak minden negyedik szintlépéskor lehet növelni (és akkor is csak eggyel)????????
Ez szinte semmi!!!!!!!
Direkt ez a szabály, hogy egy létrehozott karakteren már nem sokat változtathatsz ebbõl a szempontból?
Sarkany ... amennyire en tudom a Sorcerer az akinek nem kell memorizalnia. O az aki egy adott nap el tud castolni 5 1es szintu varazslatot (pl.) ... tehat nala mukodik az amit irtal. Csak amennyire tudom a Sorcerer kevesebb spellt tud mint a Wizard.
Ezek szerint az NWN-be se függ a fejlõdésem közvetlenül attól, hogy mit használok (varázslatot, vagy kardot, stb.), csak a szintlépéseknél szétosztott pontoktól?
Eszembe jutott még egy dolog. Nem tudom ugyan, hogy mûködik-e még az oldal, de egy csomó hasznos infot lehet összeszedni róla a szerepjátékokkal kapcsolatban.
http://rpg.rulez.org/
A fórumon is nézz körül!
SarkanyfuaRUSH:
Nem mondanám, hogy teljesen saját kútfõbõl jött volna. Ha az ember rajong a szerepjátékokért, átolvas néhány szabálykönyvet, elolvas egy rakat regényt (pl.: Sárkánydárda Krónikák), így egy idõ után már átlátja a dolgokat.
Ha tényleg szeretnéd kipróbálni a Valódi szerepjátékokat, akkor elõbb gondold át milyen jellegû játék érdekelne. Ráadásul ehhez társak is kellenek. Olyanok akik rendszeresen ráérnek és szintén érdekli õket a dolog. Vagy keresni kell egy már hosszabb ideje együtt játszó társaságot és velük kell kipróbálni a játékot.
Olyan játék rendszert ajánlanék, amihez vannak magyar nyelvû szabálykönyvek. Sok félreértést és vitát lehet ezzel elkerülni, bár lesz így is éppen elég.
Ha a meseszerû heroic fantasy áll közel hozzád, akkor AD&D vagy D&D jó választás.
Ha a stílusosabb szerepjátszáson van a hangsúly és inkább ember központú világ érdekelne, akkor ott a M.A.G.U.S., esetleg a Codex.
Ha tetszik a Cyberpunk stílus (ala Szárnyas fejvadász), akkor talán fel lehet hajtani még a Cyber Punk 2020 szabálykönyveit.
Ezen kívül persze még akad jónéhány másik játékrendszer. Ha bemész egy szakboltba biztos vagyok abban, hogy szívesen segítenek.
Ami a többit illeti. Persze bele lehet kötni a dologba, de itt a logikát lökd félre. Mágiáról, varázslásról van szó!
M.A.G.U.S. esetében pl. manapontokból varázsolgat mindenki. Az egyszerû mágia használók elõre meghatározott forumlák alapján teszik ezt, míg a varázslók úgynevezett mozaikokból, mindig az alkalomnak megfelelõ varázslatot rakják össze.
Ezt el kell fogadni. A D&D és az AD&D rendszere ilyen, a M.A.G.U.S.-é más. (Az Ars Magica-é pedig még ennél is másabb. )
Ami a karakter fejlõdést illeti. Amennyire tudom D&D-ben teljesen szabadon, a saját kedved szerint fejlesztheted a karaktereidet.
Persze papíron játszva a DM beleszólhat a dolgokba.
Bocsi, a duplázás véletlen volt.
Szóval röviden, nem cseszem el a varázslóm fejlõdését, ha kardozok vele (amikor kell)? Csak a szintlépések során dõlnek el a skillek fejlõdései ?
És még egy kérdés:
Függ a tulajdonságaim fejlõdése, attól, hogy mivel harcolok vagy kizárólag szintlépéskor én döntöm, el hogy milyen tulajdonságaimra hány pontot rakok?
Arra gondolok, ha egy varászlóval kardot használok, akkor ettõl nem fejlõdik-e valamilyen kardozó skill magától és így varázslóként nem fejlõdök. Illetve ha varázsolok ez önmagában fejleszte-e valamit az XP-n kívül, ami várázslással kapcsolatos vagy kizárólag én tudom szintlépéskor meghatározni a fejlõdési irányt, nem a cselekedeteim?
Szóval olyan-e itt a tulajdonságok fejlõsése, mint a Morrowindben vagy a Dungeon Siege-ben (automatikus a skillek használatával) vagy olyan, mint a Diablóban (szintlépéskor én határozom meg hogy mit akarok fejleszteni)?
És még egy kérdés:
Függ a tulajdonságaim fejlõdése, attól, hogy mivel harcolok vagy kizárólag szintlépéskor én döntöm, el hogy milyen tulajdonságaimra hány pontot rakok?
Arra gondolok, ha egy varászlóval kardot használok, akkor ettõl nem fejlõdik-e valamilyen kardozó skill magától és így varázslóként nem fejlõdök. Illetve ha varázsolok ez önmagában fejleszte-e valamit az XP-n kívül, ami várázslással kapcsolatos vagy kizárólag én tudom szintlépéskor meghatározni a fejlõdési irányt, nem a cselekedeteim?
Szóval olyan-e itt a tulajdonságok fejlõsése, mint a Morrowindben vagy a Dungeon Siege-ben (automatikus a skillek használatával) vagy olyan, mint a Diablóban (szintlépéskor én határozom meg hogy mit akarok fejleszteni)?
Gabo!
Egyébként kicsit gondolkodva a dolgon bele lehet kötni ebbe az ideológiába :)))
Szóval adott egy bizonyos szintû varázsenergiám. Na most ebbõl miért kell lekötnöm a síkból az elmémben többször ugyanazt az igét, hogy többször használhassam? Nem elég ha egyszer tudom az igét és használatakor csökken az energiám amit a többi varázslatra felhasználnék.
Vagyis az én bajom az, hogy az energiáimat, miért kell elõre lekötnöm, még akkor, amikor nem tudom, hogy kivel, hogyan fogok harcolni, miért nem dönthetem el a limitált energiám felhasználását a megtanult igék között, amikor harcolok ?
Miért kell külön több EGYFORMA energiaszeletet elõre tárolnom az elmémben, ahhoz hogy utána többször használhassam az igét? Miért nem tudják a varázslók a rendelekzésükre álló energiát beosztani harc közben?
Szóval megkötném én a várázsláshoz szükéséges energiákat az elmémben, de ezt nem szeretnlm elõre beosztani, hogy melyik energiacellámat mire használom fel.
Na hát ez kurva jó lett :))))))))
De tudom a választ: elõre meg kell határozni az energiákat és azok felhasználását is az elmében, mert harc közben erre már nincs koncentrációs lehetõség, igaz ? :))))))))))))
És különben is ez a szabály ugyhogy fogjam be !! :)))
Köszi Gabo,hogy ezt leírtad,az egyszerû válaszaimat azért adtam,mert nem akartam ezt most elmagyarázni,de te ezt nagyon szépen megtetted!
Tnex, Gabo köszi a válaszokat.
Na egyébként ez is szépen meg van ideologizálva:
"a memorizálás során a varázslathoz szükséges energiákat is meg kell kötnöd az elmédben. Tehát ha többször szeretnéd használni az adott varázslatot, akkor minden egyes használatához el kell tárolnod az szükséges varázserõt"
Ez tetszik :)))))))))))
Te találtad ki vagy valahol le van írva :)))))
Egyébként tetszik a gamma, már tényleg ki kéne próbálnom egy papíros szerepjátékot is. Mit ajánlotok?
Bár a 3rd edtiont nem nagyon ismerem, de nem hiszem, hogy a mágia rendszer sokban különbözne a jó öreg AD&D 2nd-tõl.
1.) A varázslataid számát néhány varázstárggyal lehet növelni, ha jól tudom. Illetve ha specializálódsz valamely iskolára (diviner, invoker, summoner, stb.) a karakter indításakor, akkor szintenként kapsz plusz egy varázslatot.
2.) Erre a kérdésre igen a válasz.
3.) Erre szintén igen a válasz.
A dolog a D&D világát és mágia rendszerét nézve nem logikátlan. Fogd fel úgy, hogy a memorizálás során a varázslathoz szükséges energiákat is meg kell kötnöd az elmédben. Tehát ha többször szeretnéd használni az adott varázslatot, akkor minden egyes használatához el kell tárolnod az szükséges varázserõt. Minden varázslathoz más energiákat kell eltárolni. A D&D világában a varázslatokhoz szüksége erõket a varázslok különféle síkokról csapolják le. Más energiákra van szükség egy tûzlabdához, más kell egy halott mozgatásához, megint más egy csábításhoz. Ezért nem mûködik az amit felvetettél.
Másik oldalról nézve csak így lehet a varázshasználókat valamelyest keretek közé szorítani. Magasabb szinten, így is szinte megállíthatatlanok.
Szóval ez egy D&D szabály.
4.) A fentiekbõl adódik, hogy ez sem mûködik.
Ha több varázslatot szeretnél használni, keresni kell tekercseket, varázspálcákat és egyebeket. Persze ha megszoktad a fenti rendszert, akkor biztos vagyok benne, hogy élvezni fogod a játékot. (Papíron játszva még érdekesebb! )
Más szerepjáték rendszerekben (pl.: M.A.G.U.S.) másképen épül fel a varázslás rendszere.
Renben van, hogy nem mana alapú, de miért kell háromszor megjegyeznem valamit, hogy háromszor használjam?
Én csak azt várnám, el hogy ha tudok 3 spellt, egy szinten, akkor felölem lehet a cast limit is 3, csak ha akarok, akkor háromszor castolhassam el az egyiket és mikor castolok a másik kettõ spell castolási lehetõsége is csökken egyel. Aztán egy cast után még eldönthessem hogy a maradék 2 castomat mire használom az adott szinten.
Kozben rajottem en vagyok a hulye. Felejtsetek el az elozo kerdest. Hiaba no. Munka,vizsga,no es meg jatszani is kellene sok ez egy kicsit egyszerre:))))
Szeva mindenki!
Lenne egy kerdesem. A capter 1-ben a harom sirhoz hogy bejussak milyen targyakat kell az ajtok melletti ladakba rakni. Biztos hogy en vagyok a hulye de a ladakban levo papirokon szereplo infokbol nem jottem ra.
Elore is koszi a segitseget.
na ... par portret csinaltam a Lodoss War alapjan ... (aki nem ismerne ... egy anime a D&D vilagaban)
Ha valakit erdekel akkor itt letoltheti:
http://web.interware.hu/kirkie/nwn/lodoss.zip
(meg feltoltes alatt de mire olvassatok mar szerintem fent lesz ...)
Ja ... nem teszteltem le mindet ... csak parat ... (28 portre az soka tartott volna ^.^) ... azok jok voltak es a tobbi ugyanolyan szisztemaval ugyanavval a programmal ... tehat azok is jok kellenek legyenek!
Mindenféle nyalánkság kedvenc játékunkhoz.
Modulok, HakPak-ok, editorhoz scriptek, arcképek.
Azt még elfelejtettem mondani, hogy lopni multiban is próbáltam eleget /Chapter 2-ben/.
Szerintem a Pick Pocketet leszámítva jók lettek a tolvajok.
Ha elég nehéz ellenfelekkel találkozom, akkor be kell vetni a teljes repertoártom.
Csapdatelepítés, lopakodás, backstab.
Változatos és érdekes a tovaj élete NWN-ben.
Annak aki nem akar bicskamaxi lenni nagyon jó választás.
tolvajok csak ugy hasznalhatoak ha multiclassolnak. egyebkent a tolvajok jok a papir-os rpgkben de a pc-s rpgben mindig a harc az igazi kuldetes mindig a gyilkolason van a hangsuly ezert nem jok :(