"de nekem ez a béta inkább hasonlított a StarCraft pályaszerkesztõjére, mint arra, amit egy ilyen komplexitású játéktól elvárna az ember" Erre meg csak így tudok válaszolni: Ha kipróbálnád nem mondanád, mind1...
Új elemek szerkesztéséhez 3D modellezési tudás kell, 2D-s, mikor textúrázni akarod és megfelelõ prodramok! Ezt azért manapság elég kevés emner tudja kivitelezni, bár kétségkívül szépen hangzik... :) Egyébként úgy legyen ahogy mondtad, én leszek a legboldogabb, de nekem ez a béta inkább hasonlított a StarCraft pályaszerkesztõjére, mint arra, amit egy ilyen komplexitású játéktól elvárna az ember... :P
Na skacok, kicsit elrugaszkodva ettol a vitatematol, a kovetkezo reszt azok olvassak, akiket tenyleg erdekel a szerkesztes...
Aki probalgatta az editort, mi a velemenye, tapasztalata? Es itt most nem a "kiraly" vagy a "gagyi" -ra volnek kivancsi, hanem a reszletekre. Pl engem bosszant az a fa az ut szelen, titeket nem? Vagy ko, vagy fa? Miert nem lehet eltuntetni azt? A kriptaban ha folyosot rakok le, hogy lehet eltuntetni a faklyakat az oldalarol? Nekem mindig vilagitanak... Aki a scriptelest probalgatja, az segitsen mar nekem. Bar kiprobalni nem tudjuk, mukodik e, de azert ha van vkinek epkezlab scriptje vagy otlete, majd kuldje mar el. Pl 2 waypoint kozott akarom, hogy mozogjon a karakter, akkor mit kell hova irni? Erre valszinuleg en is rajovok, csak azert kerdeztem, erdekel e itt valakit ez a resz, mert foloslegesen nem pofazok itt magamban scriptelesrol, nwn fuggvenyekrol.
Koszi
"itt senki nem fog egy óra alatt összedobni egy kalandot, mert egy ház normális megszerkesztése és berendezése is több órát vesz igénybe."
Ez meg a morrowind ellen szól :o(
"Ha az NWN editora is ennyire komplex lenne, akkor esetleg kevesebben adnák szerkesztésre a fejüket, de csodákat lehetne vele mûvelni hozzáértõ kezekben, így viszont nem biztos, bár nincs kizárva..."
Namost, az NWN sokkal komplexebb dolog átlátható formában, és kezelhetõen. (pl. Rengetek scriptelési esemény, hartbeat, stb....csapdák tehetõek az ajtókba, rengeteg dologra vannak elõregyártott opciók, ha ezek meg nem elegendõek az "ember fantáziájának" kiélésére, még mindig ihet be egyedi területi elemeket, és tárgyakat, és megoldhatja scripteléssel.
Na akkor úgylátom, itt csak a grafikára tértél ki. Erre akkor reagálnék, ha nem haragszol tõled veszem az idézeteket :o)
NWN pozitívumok: "halál egyszerû, mert csak lepakolod az elemeket" Igen, lehet egyszerûen is kezelni, gyorsan összedobni egy területet, de ugyanúgy van rengeteg elem ( nem számoltam össze, de csak a bétában csak a kriptákhoz 30-40 (vannak group elmek is) ezeknek véletlenszerûen sok változata van. Pl a folyosókból nagyon ritkán jön i két egyforma szakasz, lehet variálni, teljes 3d szerkeszthetsz) Azonkívül lehet nagyon aprólékos munkát is végezni. Mindeg egyes területelemet megvariálni stb.
NWN negatívumok: "Szvsz ez az elemes megoldás a legrosszabb, amit csak el lehet képzelni, nemcsak azért mert sablonossá, egyhangúvá teszi a terepet, de jelntõsen meg is köti a tervezõ kezét!" Ez így ebben a formában nem igaz: Bármikor szerkeszthetsz saját területi elemeket, ezt mind a játék, mind a modulszerkesztõ dinamikussága megengedi. És itt már a lehetõ legjobb megint a területi elemes dolog, mert ugye van egy vagon alap, plusz ezekre tehetsz tereptárgyakat is(nwn), de ha ez sem elég csinálsz magadnak egyet. Azaz mind a gyorsaságra, mind az igényes munkára van lehetõséged.
Ha kipróbálnád nem kérdeznéd, mind1... Ez az NWN editor arra megy rá, hogy a 4 éves kiscsákó is tudja normálisan kezelni. Ezáltal halál egyszerû, mert csak lepakolod az elemeket. Szvsz ez az elemes megoldás a legrosszabb, amit csak el lehet képzelni, nemcsak azért mert sablonossá, egyhangúvá teszi a terepet, de jelntõsen meg is köti a tervezõ kezét! Nem változtathatod igazán a saját fantáziád szerint a dolgokat, mert csak az elemeket használhatod fel... :PP A Morrowind editor egy sokkal komplexebb nagyobb szabadságot nyújtó pályaszerkesztõ. A legapróbb dolgokat is kidolgozhatod. Kezdve akár a tenyérnyien apró dombozati viszonyokkal, egészen addig, hogy hány kavics legyen a tengerparton. A lényeg, hogy tényleg a saját elképzeléseidet tudod megvalósítani. Ennek következtében sokkal bonyolultabb a kezelése és sokkal aprólékosabb munkát is igényel. Itt senki nem fog egy óra alatt összedobni egy kalandot, mert egy ház normális megszerkesztése és berendezése is több órát vesz igénybe. Cserébe viszont az eredmény az, amit a tervezõ megálmodott! Ezért tartom jobbnak! Ha az NWN editora is ennyire komplex lenne, akkor esetleg kevesebben adnák szerkesztésre a fejüket, de csodákat lehetne vele mûvelni hozzáértõ kezekben, így viszont nem biztos, bár nincs kizárva...
Na meg az sem egy utolsó érzés,hogy auroraval palyat szerkesztesz, es tudod, hogy akár 64 ember fog rajta jatszani, mikozben figyeled oket... :)))
megnéztem a morrowind editorát... 1. Nehezen kezelhetõ, nehezen átlátható.... 2. Nemigazán tud többet mint az nwn, ahogy elnéztem.
2-2 órát foglalkoztam mkettõvel. Az nwn-ben megkreáltam egy szép kis sírboltot szörnyekkel, fényviszonyokkal. Itt meg jóformán épp kitapasztaltam :o(
Nem mondom, hogy az nwn isten, azt sem mondom, hogy olyan nagy szam ez az editor, talan van egy csomo hibaja, talan sokmindent kihagytak belole, talan mar elavult a grafikaja... DE kozel es tavol ez az egyetlen jatek, ami vegre osszehozza a szerepjatekosokat, es valora valtja a dungeons and dragons pnp jatekosok nagy almat, szamitogepre viszi sok millio ember kedvenc idotoltesenek targyat. Nem varom el senkitol, akiket nem varazsoltak el a dnd szerepjatekok vilagai, hogy megertse ezt, de az nwn a maga nemeben egyedulallo jatek.
Na ez kb. ki is fejezi az értemi szintet ebben a topicban...
Na itt álljunk meg egy picit! Senki nem szidta az NWN-t!!! Csak megállapítottam, hogy ennél a gagyi editornál, amit kiadtak hozzá, van száz milliószor jobb is! Ez nem tetszett valakinek és légbõl kapott vádakkal ilette az említett progit, nyilvánvaló valótlanságot állítva, csakmert valaki nem azt mondta, hogy az NWN az Isten! Azért, bocs, de ne arról szóljon már egy topic, hogy aki ömleng a játékról az jó arc, aki meg valamit beszól az menjen a picsába!!! Másik meg nem érzem, hogy személyeskedtem volna, sõt egy nyilvánvaló provokatív és ami fontosabb valótlan állításra reagáltam szvsz elég normálisan, semmi személyeskedõ nem volt benne! Végül pedig, hol nem voltam objektív???
jo, csak a morrowind editoraval senki nem fog palyat szerkeszteni, ezzel meg igen
+nézem már maganak ezt a morrowind editort :)) De ha nem lesz jobb mint az NWN-é, akkor jaj nektek :O)))
Letöltöttem és megnézteztem ezt a pályaszerkesztõt és hááát... :/ Nekem Morrowind editora sokkal szimpibb volt, mert ezerszer több mindent tehetsz meg benne, sokkal nagyobb a szabadságod. Igaz kissé kompleszebb, de szerintem annyival jobb is! Igaz ez még csak béta és persze változhat, mindenesetre eddig szvsz elég gagyee. :(
nem nagy durranas? asszem te sem dndztel meg soha... darabonként rakhatsz össze páncélokat és fegyvereket? hmm... hat buvolom mar egy ideje, latod, ez meg fel sem tunt... :) szerintem mas a hozzaallasunk a jatekhoz.
morrowind: jo, hogy van palyaszerkesztoje, csak szamomra semmi ertelme... szerintem alig akad olyan elszant jatekos, aki elovenne, miutan vegigvitte a morrot.
Naszóval: Sokféle területi elem építhetõ be, ezeknél egységenként kétféle fényforrás megadható, plusz két fáklyafény, ha épp vannak ott. (mindegykinek kiválasztható a szine) A ajtókra csapdák szerelhetõek, beállítható, hogy mire nyíljanak, stb. ( azt is, hogy nyitás után újra záródjanak, vagy ne és megsemmisítsék a kulcsot) Vannak több területet is elfoglaló nagyobb területe elemeg, egy egész föld alatti palotát lehet összerakni, oszlopcsarnokokkal.
Szörnyek... szintén rengeteg, mindnet lehet testreszabni, cuccokat elhelyezni náluk, azt is be lehet állítani melyik tárgyát dobja, szinte végtelen mennyiségû dolgot lehet rajtuk állítani.
NJK-k szintén ugyanez, de ha lehet mégtöbb opció. Ezenkívül ott a scriptelés mindenhez plusszban.
És még rengetegmindent kihagytam...pl. tárgykészítést, és egyebeket. Ráadásul ez csak egy béta :o)
Megnéztem. Az egyetlen jó dolog, amit észrevettem, az az, hogy darabonként rakhatsz össze páncélokat és fegyvereket. Amúgy nem egy nagy durranás. De ez mint tudjuk csak béta.
Mindjárt jön a leírás is csak dolgom akadt :))
Most kezdem el. Majd írok. : )))
Nemtudom azt nem próbáltam, de így látatlanba IGEN :o) Na jó leírom miket tud, aztán döntsd el
Van olyan jó mint a Morrowind Construction Tool Set?
Szerintem érdemes lenne :o) Bár én minden re azt mondanám :)) Majd ránézek.
Másik: Kipróbálgattam ezt a toolsetet, hát MARHA JÓÓÓÓ!!! Igaz, hogy egy komolyabb modul mexerkesztése nem két perc lesz - ha ez ember tényleg komolyan ki akarja dolgozni - , de gyorsan is össze lehet csapni egy dungeont, szóval lehet gyorsan is. A kedvenc NJK-inkat, szörnyeinket meg el lehet tárolni, szóval aki benne van annak gyorsan fog menni.
Ha lehet értékelnem: Ilyen még nem volt! Azaz ez így ebben a formában nem... (a starcrafthoz is elég jó pályaszerkesztõ volt) de eddig ez a legjobb, amivel találkoztam.
A grafika szintén nagyon jó, szépek a textúrák. Szóval eddig azt adták amit igértek!
Egy másik észrevételem is lenne: Sajnos ez a toolet alkalmas lesz arra, hogy a cheat-es tárgyakat létrehozhassuk :(( Remélem a beépített ellenõrzés ezt kiszûri. (persze ez is kijátszható lesz :( )
remelem mar mindenkinek megvan a beta toolset, aki meg nem toltotte le, az a bioware foruman talal egy csomo mirror siteot ahonnan lelehet tolteni... NAGY JO LETT AM !!! :)
"Lesz mindkettõ fajta védelem, CD kulcs és másolás ellenes rendszer is. 5 év fejlesztõi munka után igazán nem akarom megkönnyíteni a tolvajok dolgát..."
Igaza van, de sajnos manapság nem nehezítik meg nagyon a dolgot :))
Valószínûleg az lesz, hogy új IP-ket kapnak a szerverek, és a DNS beállítás nem fogja mindenhol rendesen követni.
Azaz pl. a www.neverwinternights.com --> 1.2.3.4 átköltözik az 1.2.3.4 -re. És valószínûleg az egyes szolgáltatók DNS szerverei nem követik ezt elég dinamikusan.
es remelem a "shortly thereafter" nem napokat jelent
nem ertem ezt az ip-s dolgot, miert allna le attol, hogy megvaltoztatjak az ip-ket? meg mi koze az internet szolgaltatomnak hozza?? na mind1.
vedelem: a cd kulcs oke, de a masolatvedelem... szerintem tovabb tartott szegeny biowarenek megcsinalni, mint majd a kalozoknak feltorni... ennyit errol...
tok8, hogy most regisztralod magad, vagy a megjelenes utan azon a forumon. nem is muszaj regisztralnod, csak opcionalis, a jatekbol is lehet majd account-ot kerni. ez az egesz csak a cd kulcsos mokarol szol, szoval aki nem veszi meg es tort szervereken fog jatszani, annak felesleges is.
Részemről én is elég szemét dolognak tartom ezt a matáv lépést, de egy adsl havi 7e huf körül már elérhető, így ár/teljesítményben jobb is mint a modem, az itt a baj, hogy marha kevés helyen elérhető a dolog. :o(
Naszóval Kwish megint küldött pár újdonságot, az hátha meghozza a kedveteket :o)
ja
Hé süllyedünk!
Na jövök a védőbeszéddel: 1. A Bioware a megjelenéssel: "Hagyjatok már békén, ha kész kiadjuk. Időben megtudjátok, egyenlőre annyi, hogy nyáron" Egységesen ezt nyilatkozzák. Szóval gondolj augustrusra, és akkor nem csalódsz...mások 1.5éve várják...:o)
2. A mai fórumszemle fordításban pedig kiderül, hogy jáccanak vele rendesen bennt. Szóval eléggé előrehaladott állapotban van. A Gamemeca, vagy miahalál videóban is elég jól játszható már.
3. találgatás: Mivel mostanában sok "nyilatkozat" a multiról jött ezért valószínű már annál tartanak. Azt farigcsálják. Az Infogrames meg nem ezért fizetett egy kisebb vagyont az interplaynek, hogy csússzon vele megint.
Konklúzió: Várj türelemmel, ne bántsd őket, ha csak fele bejön annak, amit igértek,már egy nagyon jó játékot kapunk....amire nagyon rég nem volt példa.. :o))
Bosszantjak az embert ezek a Biowaresek, nem kepesek semmi konkretat mondani a "Beta toolset mikor jelenik meg?" kerdesre. Ugyanugy osszevissza dumalnak, mint a jatekmegjelenesrol. Egyszeruen mar idegesit, hogy meg csak honapra se tudom behatarolni a megjeleneseket. Nem tudja az ember, hogy meg sehogy se allnak, vagy mar keszen vannak. Szerintem az elobbi...
mi jatszottuk egy ideig a high level campaign is, a 2. kiadasban. A 3.ban meg nem jutottam el 16 os szint fole... :(
marlowe: A beépített modulokat nem tartom rossz ötletnek. Szerintem apránként érdemes lesz majd bővíteni a magyar világ játékterét néhány önálló, felügyeletet nem igazán igénylő modullal. Így akkor is lesz lehetőség kalandozni, ha éppen nincs egy aktív DM a közelben. Azt hiszem a nagyobb DM-i felügyeletet igénylő modulokat érdemes lenne egy-egy kampány részeként felépíteni. Persze ez egyenlőre csak egy kis filozofálgatás, konkréttá majd csak a játék megjelenése után válik a dolog. (Vegyétek úgy, hogy hangosan gondolkodtam.) Egyben viszont biztos vagyok. Annak ellenére, hogy eddig csak egyszer próbálkoztam map készítéssel, ráadásul az is a HL-hez volt, az NWN-nél valószínűleg meg fogok próbálkozni egy-két kisebb modul elkészítésével.
dracoon: Azért a magas szintű játékoknak is megvan a maga stílusa, hangulata. Általában ilyenkor már a karakterek nem kevés felelősséggel járó pozíciókat töltenek be, döntéseik birodalmak életét befolyásolhatják. A személyes hatalmuk, legyen az harci tudás, mágia vagy papi hatalom is óriási. Az ilyen hatalommal rendelkező figurákat a legtöbb esetben már az égi hatalmak is figyelemmel kísérik. Ez pedig mind felelősséggel jár. Egy ilyen szintű karakternek (és az őt irányító játékosnak) illik kellő önmérsékletet tanúsítani. Bármily meglepő szerintem a szerepjátszásnak itt néha még nagyobb szerep jut, mint egyébként. Persze ehhez az szükséges, hogy a kalandmester is kellő képen felnőtt legyen a feladatához. Meg az is, hogy a játékos tényleg végig élje a karaktere fejlődését a kezdetektől egészen hatalmának a csúcsáig. Ha valaki csak "csinál" egy 20. szintű karit, valódi értékét soha nem fogja átélni, megérteni. Arról nem is beszélve, hogy valószínűleg csak egy eszetlen gyilkológépet fog látni benne.
Mondom mindezt úgy, hogy soha nem volt igazán magas szintű karim és nem is meséltem még ilyen társaságnak.
A TOB-ban az a CEL hogy szintet lepj, itt csak egy lehetoseg...
Olyan ez mint ha leulsz dnd-zni. Ott is csak masodlagos a szintlepes... Az meg nagyon ritka, hogy egy karival 1. rol eljuss 20. szintre. Vagy uj karaktert inditasz, vagy mondjuk 8-as szintrol kezditek. Egyebkent szerintem alacsonyabb szintu karikkal sokkal elvezetesebb jatszani. Meselni nekik meg meginkabb. A 20-as szint, az mar csak amolyan plusz, nesze elvezkedj egy kicsit, mielott ujrakezded. Aki meg azt elvezi, hogy van egy 20-as szintu karija, es kesz, arra mar nemtok mit mondani.
Így jórész már eleve meg vannak szűrve a játékosok...
Én mondjuk úgy képzelem el a "kalandokat", hogy megbeszéljük irc, fórum, ki mikor ér rá egy modul lejátszására... Aztán a karakterek találkoznak a megadott időben a kocsmában, és egy kis felkészülés után elindulnak kalandozni egy portálon át. Vagy egyszerűen a Magyar világ pár beépített modulját csinálják meg.