Scriptelés nagyon leegszerúsítve: Írsz egy file-t amiben a parancsokat összefúzöd, olyan sorrendben, ami neked jó. Egy játék moduljának esetén a játék parancsait fúzöd össze.
Pl. a kovetkezo scriptnél neveden szólítva köszön neked a kocsmáros:
if (jatekosjon(kocsmaros)!="") echo"Szervusz"jatekosjon(kocsmaros),"!"
Ahol a: jatekosjon(kocsmaros) fugveny megadja a kocsmaroshoz kozeledo jatekos nevet, ellenkezo esetben nincs erteke.
Az if () parancs a zárójelben levo feltetel teljesulese eseten vegrehajtja az utana levo parancsot...
az echo parancs pedig az "" az NJK nevében szól.
Na ez csak egy nem létező példa, de nagyon egyszerűen lehet vele egész bonyolult dolgokatr megoldani.
Jut eszembe: egy kérdés. Mi az a scrippelés? Valamiféle programozási fajta? Sajnos én ilyesmikben igen oktondi vagyok, ezért örülnék neki ha valaki gyújtana egy kis pilácsot sötét fejemben, hogy értsem mi is ez.
Támogatom az öteletet! Rám számíthatsz, amiben tudok, segítek, csak szólj. Egyébként mikor leszenek fenn a februári hírek az nwn.hu-n? Nem sürgetésképp, csak érdeklődöm.
Még azt is jó ötletnek tartom (mivel egy gépen több server is futhat) Hétvégenként/esténként ugyanezen bemutatnánk a modulokat is. A standard NWN kocsmánk mellett. Persze rögtön a kocsma mellől lehetne egy térkapun indulni utunkra :o))
Amint tudom, az oldalon is meghirdetem hamarosan. SZóval várjuk a jelentkezőket, akik segítenének benne, akár csak azzal, hogy bemennek, és halálra fárasztják az agyonscriptelt kocsmárost,
Ami BIZTOS: Szerver az lesz rá, gyors net szintén. Aztán innen lehet indulni a kalandozásokra.
Nos, egyenlőre ők online világot nem terveztek, de már sok kezdeményezés indult. ALFA poject, meg van egy mésik is. (az oldalon a cikkek között ott van valahol).
Szóval szervereket ( virtuális tereket ) ők nem biztosítják. Csak a karaktereket tárolja a server, azaz ellenőrizgeti, stb...
A szervereket MI fogjuk Csinálni :o) Pl. Petyus vettette fel anno, meg volt is egy topic róla valamelyik fórumunkon, hogy kéne egy magyar kocsmát csinálni. Egész sokáig jutottunk a szerverzkedésben, már egy kis online magyarországról volt szó, stb..
És az alább felsorolt dolgok még csak a jéghegy csúcsát képezik.(Ez igen sejtelmesre sikeredett:)
A Battle.net-en mindenképpen túlmutat, elég ha csak azt vesszük figyelembe, hogy a bugok, -legalább is ezt mondják, és a Biowareben eddig nem nagyon kellett csalatkoznunk, nem igaz- száma jeletnősen kevesebb lesz, és a rendszer is stabilabb lesz, nem patctől patchig fogunk élni, mint a Diablo 2-nél. Legalább is remélem....
Hmuda: Azért ami itt készül, egy picit túlmutat a battle.net-en.
Ja, ezúton üzenném kwishnek is, hogy amit küldött és nincs fennt az oldalon azt elvesztettem..:o((
Elszállt a vinyóm partíciós táblája.... Mailcímét sem tudom, semmit...
Ezt a munkát főként Kwishnek köszönd ( KH ) Rengeteget fordított. Jelenleg azért van kicsit elmaradva az oldal, mert készítem az új "engine"-t, amiben lehet hírezni, hírt küldeni nekünk, stb... Szavazás meg minden egyébb ökörség.
Remélem egy héten belül befejezem, bár most nagyon sokminden összegyűlt.
Lanban egyikőtöknek sem kell majd megvenni, ahhoz elég lesz a tört. De az Internetes játékhoz valószínűleg kell majd mindkettőtöknek az eredeti! Mondjuk úgyis lesznek tört szerverek, tehát lehet, hogy oda se...
Kösz Skorpio:) Egyébként lenne egy kérdésem. Ha én megveszem a programot eredetiben, de barátom nem, akkor még tudunk játszani (tehát ő az én progimat installálná fel magához) Magyarán, elég lez az egyikünknek megvenni a programot ahoz hogy mindketten játszani tudjunk vele multiban?
Olvastam valamelyik fórumon, hogy nem folyamatosan scrollozódó lesz a proggy (tehát ahogy megyek változik a pálya) hanem helyszínek lesznek (ala Alone in the Dark) és ott lehet kameraállást váltogatni. PLEASE ! Cáfoljatok meg, mert így nem akarok élni :)))))))
Mit gondoltok (akik értenek a DND 3e.-hez lehet majd empowerelni meg maximalizálni a varázslatokat ? )
Üdvözlünk a fedélzeten . Az itteni aktív fórumos tagok tesznek róla , hogy ne menjen feledésbe egyetlen említésre méltó program , így anno a NWN-se .
Most egy kicsit nagyobb terjedelmű eszmefuttatást fogok itt véghez vinni, remélem elnézitek ezt nekem. Emlékszem, még "anno" 2000 nyarán ismekedtem meg a játékkal az egyik PC-s újság E3-as (ezt most jól írtam?:) rovatában. A DM-kedés rettentően felcsigázott, így hát eszeveszett kutatásokba kezdtem hogy legalább egy csipetnyi információ morzsával gazdagabb legyek a JÁTÉKkal kapcsolatban. Emlékszem, még itt is indítottam egy témát, de az akkoriban, csekély létszámú érdeklődő miatt megszűnésre kárhoztatott. Aztán eltelt egy év, itt volt 2001 nyara (az ígért megjelenési időpont) ám a játékot tovább halasztották karácsonyra, majd most tavaszra. Csak mellékesen jegyzem meg, nekem a nyári megjelenés lenne a legjobb, mert akkor lenne rá időm igazán. Na, hogy visszatérjek az eredeti mederbe, rettentően megörültem a magyar NWN honlapnak. Ezúton szeretném megköszönni az oldal készítőinek, fordítóinak(!) azt az iszonyatos mennyiségű munkát, amit ebbe belefektettek. Ezt most nem nyalásból mondtam, én ugyanis latinul és németül tanulok, angol tudásom alacsony, így tehát tényleg hatalmas segítség ez a honlap abban, hogy képben legyek a játék alakulását illetően. És tényleg sok munka lehet, én már fordítottam nagyobb mennyiségű német szöveget, és alaposan megszenvedtem vele, tehát át tudom érezni a fordító srác helyzetét, mikor a nyakába szakad az a sok meló. Na, szóval a lényeg hogy kösz:) Azt hiszem minden lényegeset elmondtam. A játékot nagyon várom, lassan már két éve, remélem hogy a nyár elején birtokba vehetem (lehetőleg magyar nyelvű kézikönyvel), hogy aztán legalább egy hónapig fel se álljak a gép elől -leszámítva az alapvető be illetve kiviteli dolgokat a szervezetemen belül, dehát ez nem lényeges-. Egyébkétn szerintem ideje lenne csapatot toborozni. Én már elkezdtem a környezetemben megfeleleő vassal ellátott emberkék toborzását, de eddig csak 3-4 érdeklődőre tettem szert. Ők viszont, hasonlóan hozzám, a megszállottai lettek a programnak. Na, most már tényleg befejezem, köszönet annak ki szentelt időt ennek a kis irománynak, és végigolvasta. Ezentúl megpróbálok aktív tagja lenni az itten fórumnak.
Minden jót!
HA lémszpájos lesz, akkor tuti az ASE is fogja támogatni, szóval nem gáz.
Egyébként meg szerintem ki van zárva :)
Valami olyasmit olvastam a hivatalos oldalon, hogy Gamespy-al fog menni. Cáfoljátok meg vagy tökön szúrom magam, nehogymá'... :((
Remélem valami ínycsiklandozó videót csak kihoznak :o) Esetleg egy bétát...
A témában érdekeltekenek és különösen marlowe fórumtársnak ajánlom elolvasásra , hogy nehogy bekattanjon idő előtt .
...Previously only accessible to subscribers, Progress Report: Neverwinter Nights on PC.IGN catches up with BioWare producer Trent Oster and joint-CEOs Greg Zeschuk and Ray Muzyka about the development of their 3D role-playing game. After a brief introduction of the game, the trio shares some insight into its current status, aspects that were recently improved, what's still left to be done in terms of polishing, optimizing and testing, and their goal of "an early summer release of the game (i.e. May/June)."...
egész felélénkült ez a topic, de ha nem jön ki nyárra, akkor öngyilkos leszek.... Ha meg kijön, akkor elúszik a vizsgaidőszakom :o))))
"a diablo 2 megjelenese elott 2-3 evvel gyonorunek tunt a grafika most meg meg a LoD-dal is csunya! szoval oregedik es egyre rondabbnak tunik a grafekja :("
A diablo 2-nek nem csunya a grafikaja. Ugyanis a d2-nek nincs grafikaja...
Akkor vegyél gyorsan egy mx400-at az most nagyon olcsó, és azért van benne erő...és még kapni is lehet :o) Az NWN-hez szvsz elég lesz, ha meg mégsem, akkor egy durva procit kell mellé tenni :o)
És arról nem is volt szó, hogy olyanra tervezik a multis részét, hogy egy 56-os modem elbírjon szerverként 8 játékost!!!
Szóval nem egy Diablo lesz :o)))
árnyákok=árnyékok :o))
Valami kínja van a mozillának az SG fórumjával..rendszeresen elvesznek a hozzászólásaim. Tehát mégegyszer: Szerintem azért nem lesz csúnya ez a játék, elég csak belegondolni az árnyákok kezelésébe, a lángok megjelenítésbe....nem lesz maximális felbontás meghatározva, a modelleidet szabadon öltöztetheted, és így tovább.... láttam egy ősrégi videót, nagyon gagyi minőségben, azon a tűzelementás valami nagyon durva kinézetű volt. Ezt a csúszást meg remélem felhasználják a reklámozás beindítására, meg jópár video, meg screenshot kiadására.
Ja, és ez lesz az a játék, amiben nagyon nem a grafika számít. Én úgy vagyok vele, ha megüt egy szintet, akkor már nem érdekel....
Szerintem azért nem lesz csúnya ez a játék, elég csak belegondolni az árnyákok kezelésébe, a lángok megjelenítésbe....nem lesz maximális felbontás meghatározva, a modelleidet szabadon öltöztetheted, és így tovább.... láttam egy
A grafika nem minden. Mai szemmel nézve a CS is egy csúnyaság, mégis egy rakat ember imádja. Az NWN engineje pedig kicsit újabb. Az RPG-k mindig le voltak maradva a kor grafikai elvárásaitól (a legtöbb esetben). Gondlom ennek részben a hosszabb fejlesztési idő az egyik oka, az NWN esetében pedig a kiadó körüli huzavona. Mellesleg eddig nem csúsztak túl sokat. Ha jól emlékszem az első kiadási időpontok 2001 karácsonyát célozták.
igen csak azt is ezsedbe jutattnam hogy a diablo 2 megjelenese elott 2-3 evvel gyonorunek tunt a grafika most meg meg a LoD-dal is csunya! szoval oregedik es egyre rondabbnak tunik a grafekja :(
Csááá. Egyszer hallottam régen, hogy a NWN-ot több féle nézetbenlehet majd játszani, mit tudtok eről? mert nekem szar a gépem, és nem igazán mennek a 3D-s csudagamék....
Feltettem a januári anyagokat, nagyon fel is csigáztak ... :o))
Azért lesz munka az oldallal rendesen...mindent rendszerezni, meg átválogatni. Hogy a kis készül
Hát igen, a Pool of Radiance tényleg nagyon elcseszett egy játék lett... KH: Teszem fel a híreket
Király lenne már nagyon ha kijönne a Nwn tavaszra. Remélem nem cseszik úgy el mint a Pool of Radiance II.-t. Akkora baklövés volt, hogy nem alkothattad meg tisztességesen a karijaidat, hogy kihagyták a Wizardot, a Bárdot és még sorolhatnám. Ha jól megcsinálják a Nwn-t, akkor egy új m?fajt fognak vele teremteni. Maybe.
Mi a franc van az SG-vel?
Szóval első negyedév vége, márc 21-ig akarják kiadni, de hivatalos megjelenési dátum még nincs. Jelenleg dolgoznak rajta gőzerővel, engine optimalizálás, zene, modulok, stb...
Szóval els
Szóval els
Hova lett az üzenetem vége????
Mostanában a hivatalos fórumon is iszonyat nyaggatják
Én alig várom, hogy végre ilyen módon is kiélhessem mesélői hajlamaimat :)
Jah mint lászik nem tüntem el és továbbra is szemmel követem az NWN-t. Az igazság az, hogy a játék magyar oldalán olvasott infok méginkább felcsigázták a kíváncsiságom, kiéhezve várom a gamét.
Ha ez igaz, lehet hogy nyáron hétvégénként nem sokat fogok aludni. A végére pedig ilyen leszek: vagy ilyen
Ezt én se értem, hogy miért az Interplayesek ömlengenek, hogy milyen jó... :)
Na, bejelentem, túlestem a vizsgákon, úgyhogy Marlowe vagy KH -nem tudom ki a kompetens- dobhatnátok egy mailt, hogy mit kellene esetleg fordítani... :)
Akkor mostmár tudsz mondani hiavatalos dátumot a kiadásra?
Hola mujeres! Nem nagyon pörög a topik! Marlowe, bocs az eltünésért, de otthon mostanában nincs netem, a suliban meg nem érek rá.
Kwish küldött nekem megint híreket, nemsokárra kikerülnek. A lényeg: egyre inkább érezhető, hogy a játék kezd "kész lenni". Már az igazgatóhelyettes hazavitte egy hétvégére :))) Igaz talált is benne vagy 200 bugot ...:))
Szóval ahogy megbecsülöm, erősen kicentizik azt a 2002 q1-et :))
Na, de nem ékeskedem itt Kwish tollaival, teszem fel az oldalra :D
Ja, és azt sem, hogy bővebben itt "művelődhettek".
Na és most már lelövöm magam
Gondolom, mondanom sem kell, hogy Kwish-nek köszönhetitek ezt is :))
Na egy kicsit ontopicolok
Beteszek néhány idézetet az oldalunkról.
Kérdés és Felelet TOP10 Ne felejtésetek el, hogy ezek a válaszok nem jelentenek majd túl nagy újdonságot, de úgy gondoltuk, inkább összegyûjtjük õket itt a message boardon, mintsem személyes üzenetekben küldözgessük õket mindenkinek…
1. Mikor adják ki a NWN-t? Lehetnék béta tesztelõ? Nincs még meghatározott kiadási dátum. Nncs még idõbeosztásunk a Béta tesztre vonatkozólag sem, és jelenleg nem is keresünk Béta tesztereket. Ha ezek bármelyike változik, valószínûleg rászánjuk majd magunkat, hogy újabb infókat adjunk.
2. Kaphatunk új videót, vagy valami képet? Az üzleti típusú közleményeink lenyûgözõen nagy száma miatt várnunk kell az ilyen típusú anyagokra. Higgyétek el, ez nekünk is nagyon kellemetlen…
3. Lehet majd lovagolni, vagy valamilyen más állatot megülni? A lovaglással az a tényleges helyzet, hogy elképesztõ mennyiségû munkát kell elvégezni az animációban, a tervezésben és a programozásban egyaránt, hogy implementálhassunk egy ilyen dolgot. A lovaglás a játékmenet szinte minden részét érinti, és nem egyszerûen csak azt jelenti, hogy valaki eljut az A pontból a B pontba. Mert milyen hatása is lenne a lovaglásnak például a csatákra, az útvesztõkre, vagy a nyomkövetésre?
4. Van valami új info az úszás, mászás, álruha képeségek alkalmazásáról? Az erdeti NWN játékban nem lesz úszás és mászás. Az álruha kit, és általában az álruha, megtévesztés témakörében még nem született meg a döntés, és pillanatnyilag nem is tudunk új információt közölni velük kapcsolatban. Azok a problémák, amelyek a lovaglással kapcsolatban felmerülnek, jelenkeznek az úszás, és mászás témájával kapcsolatban is.
5. Milyen fajok lesznek? Félork, ember, elf, félelf, félszerzet, gnóm, törpe.
6. Létrehozhatom a saját fajomat, és ha igen, hogyan? Mint Játékmester, vagy mint a modul elkészítõje létrehozhatsz alfajt a játékos karakternek, és speciális képességeket adhatsz ennek az alfajnak a module scriptjének megírásával.
7. Kaphatnánk egy listát a varázslatokról, a szakértelmekrõl és a hõsi képességekrõl? Mivel senkit sem akarunk azzal elkeseríteni, hogy miket hagytunk ki a játékból, úgy döntöttünk nem adjuk közzé a teljes varázslat, szakértelem és hõsi képesség listát, fõleg mivel a lista még mindig változik, a fejlesztés során némelyik bekerül, némelyik pedig kikerül a játékból.
8. Mikor lesz a NWN elérhetõ Németországban, Oroszországban, Olaszországban, Spanyolországban stb. stb.? Mennyibe fog kerülni, hol lehet megvásárolni, vagy hol lehet leadni az elõrendelést? Mivel még nem ismert a játék kiadásának idõpontja, nem akarunk azon spekulálni, hogy az egyes országokban mikor kerül a boltokba. Ráadásul, nem tudunk választ adni a vásárlással, elõrendeléssel és árral kapcsolatos kérdésekre sem, mivel ezek a kérdések a kiadók és nem a fejlesztõk illetékességébe tartoznak. Nem tehetünk semmilyen megállapítást a NWN kiadójával kapcsolatban.
9. Meg lehet majd szerezni az Eszköztárat (Toolset) a játéktól függetlenül, hogy elkezdhessem a modulom kialakítását? Nem kapható külön példány az Eszköztárból, mert ahogy a játék áll a pillanatnyilag, ez annak az integrált része, s attól elválaszthatatlan.
10. Mi volt az oka az új információk hiányának? Bár igyekszünk mindent megtenni annak érdekében, hogy válaszoljunk a játékkal kapcsolatos kérdésekre, tudnotok kell, hogy jelenleg igen szigorú szabályai vannak annak, hogy mit mondhatunk el, különféle kérdésekre nem válaszolhatunk, illetve nem hozhatunk nyilvánosságra nagyobb mennyiségû információt. Nem akarunk eltávolodni a rajongóktól, sõt, épp az ellenkezõje az igaz, de meg kell harcolnunk minden egyes kis információ morzsáért, hogy engedélyezzék a közlését.
Azért azt nem hiszem, hogy egy ilyen cég egy ekkora fejlesztést csak a szemétbe dobott volna, ha nem lettek volna meg a tervei előre.
Az oldalon lévő "lmélkedésben" egyébként egész jól vázolják a helyzetet. A licenszjog az Infogrames-nek is megvan, ami pedig szintén elég nagy cég... a csődben lévő Interplay-t simán ki tudja fizetni... aztán nincs gond.
Az is sokmindent elárul, hogy nem hagyták abba sem a fejlesztést, se nem tolták el a megjelenés időpontját. Tehát fel a fejjel, és lehet készülni a játékra!
Persze egy kis esély van arra, hogy csúszik, de hogy ne jönne ki, arra szerintem semmi.
Hát remélem sikerül kiegyezni, mert ha nem, akkor valszeg itt is aláírásgyülytés lesz.
Viszont így tuti ki akarnak egyezni az interplay-jel :) Ezekből nagyon az tűnik ki.
Most az oldalra felkerült ( Kwish jóvoltából persze, akinél a szorgalom nem apadt ezekben az ínséges időkben semmit ) egy elmélkedés a licenszel kapcsolatban, valamint a BIOWARE nyilatkozata az ügyel kapcsolatban.
Lényeg: 1. dolgoznak rajta. 2. kiadják a játékot 3. és ez az időpont lesz amit igértek. 4. ennél többet viszont nem mondanak, mert beindulnak a spekulációk.