Derek French (Assistant Producer)épp most akadt ki valamelyik fórumon.."There is no release date. When its done will have to do for now."
Épp most olvastam még, ha már kérdezed , hogy OpenGL-ben írják ezért is lesz könnyebb multiplatforma elkészíteni...lásd kijön Linux, Mac, meg mégvalamire..
Az egyik fejlesztő (már meg nem modom melyik ) szerint, még nincs optimalizálva az engine, de a minimum konfig olyan 300Mhz proci..( a többire nem emléxem de az nwn.hu-n fennt van ) A céljuk az , hogy a lehető legszélesebb körben menjen a game..azaz lehet butítani az engine-t, de pl. nem lesz maximális felbontás....csak a monitorodtól függ.
Van valami infotok affelől, hogy a game milyen konfiggal fog szépen jól futkorászni ?
ELvileg a határidő 2002 márc. Csak hát szeretnék....szeretnénk karácsonyra látni :)
Azért mondjuk én arra fenemód kíváncsi lennék, hogy miképp is sikerül majd a srácoknak tartani a "The Christmas" határidõt. ;-) Na mind1 addíg is nem maradt más hátra, mint a remény. Mert ha jól tudom ez hal meg utoljára. Vagy nem?
Húha....nálam a "v" a "w" mellett van...
És, hogy az újaknak se kelljen az oldat keresgélniük Íme itt a címe...http://neverwinternights.gamekapocs.hu( ha minden jól megy, és Chris is úgy akarja akár egy héten belül a www.nevervinternights.hu is mi leszünk :)
Nem bírok egyszerűen egy hozzászólásba beírni mindent.....olyan szűk ez a text field....Szóval, aki esetlgesen servert tudna, szeretne, adna bele..bármi.. az az oldal fórumán jelenkezhet, a Neverwinternights kocsmában...
Ha már a mesélők/játékosoknál tartunk :), lehet nekem is több kedvem lesz modult írni, mint lejátszani, bár a kiváncsiság nagy úr :) Ezzel kapcsolatban jut eszembe, hogy az oldalon ki lehet listázni e "letesztelt" modulokat (1. nem agyonszivatás az egész, 2. Nem tápgép ), valamint amennyiben lehetséges letölthetővé is tehetjük ( bár ez utóbbi csak annak kell, aki mesélni akarja, vagy serveren futtatni, ugyanis csak a serveren kell legyen a modul, az userek "csak" a custom texturakat, hangokat kell letöltsék. - ami szintén kitehető).
Igyekszem majd megfelelni az elvárásoknak! De a nagy kérdés továbbra is, hogy mennyit tudok ezekből átültetni az NWN-be! De mindenesetre mindent el fogok követnei!
Tetszik ez a fajta elhivatottságod DM-ként. Szerintem pont te csinálod jól, valahogy én is így csináltam (nem is szerettek érte :D ) annó, de annak már jó ideje. Ha te leszel a " msélõm " akkor szívesen játszok majd a csapatodban.
Kellene nekem néhány fantasy kép. Távlati kép egy városról, néhány utcakép és pár kép valami fogadó szerű épületről.
on
Most nézem az videókat, marha jó lesz a karakter alakíthatósága, fejet testet, meg még valamiket lehet külön változtatni majd..
Petyus a monk/sorcerer-t feladtad?
Petyus IRC? ICQ?
Gyerekek, mi ez a cheat téma? Nekem a legális félelf fighter/sorcerer-em alapban lesz olyan kemény, hogy egész Faerun rettegne tőle, ha nem lenne Chaotic good! :D
Hehe... Anno én is egy csíter ellenes klán tagja voltam dio1-ben. Figy! Hidd el hogy nem az anyázásról van szó. Csak egy példa a lehetőségek közül: Jött egy füles, hogy vki csítes, azonnal beírtuk csetbe hogy senki ne jáccon a láma csíterrel! Így aztán hamar elment a kedve tőle. Amúgy természetes hogy lesznek csíterek... De minden normális DM úgy vágja ki őket, mint macskát szarni
Ezexerint szerver van, DM van, jatekos is van, marcsak a game hianyzik. ;)
Rám inkább DM-ként lehetne számítani, mert bár több mint 10 éve aktívan szerepjátékozom, kb. 10-15 modul volt, amit játékosként értem meg. szóval időm nagy részét DM-ként tengetem... :) És, ha már Gabo leírta a stílusát, mint DM, akkor én is megteszem (nem mintha érdekelne valakit :):
A gondolkodós, fejtörős kalandokat részesítem előnyben! Ha van benne csata (mert azért kell, főleg CRPG-ben), akkor mindig igyekszem olyan szörnyet választani, ami kihívást jelent a party számára, hisz (szerintem) semmi értelme annak, ha egy szörny csak arra van, hogy a csapat megkapja a kinyírásáért járó XP-t! Szerintem akkor élvezetes egy csata, ha megvan az esélye, hogy a party elbukik benne (általában 10-15%), tehát nem nagy, de van! Szóval nem kell már első szinten vörös sárkányok légióira számítani :). Nem szórom két kézzel a mágikus tárgyakat és egyéb javakat sem, mert szeretem, ha a játékosok megküzdenek érte, nem csak az ölükbe hullik! Ez nagyjából azt jelenti, hogy egy karakter kb. 3-4. lvl-nél kapja meg az első +1-es fegyverét vagy egyebet! XP-osztásnál szintén szűkmarkú vagyok, mert szerintem annak sincs értelme, ha már a második kalandban 4-5 szintű játékosok rohangálnak, mert megöli a játékélményt! Összegezve: kevés XP, kevés varázstárgy, de sok fejtörés és minden modulban ott az elbukás lehetősége! Ez vagyok én, mint DM. Ez lehet, hogy sok embernek rosszul hangzik, de a tapasztalatom azt mutatja, hogy ezekkel a karakterekkel a játékosok szívesebben játszanak, mert minden egyes XP-ért megszenvedtek és ezáltal jobban összenőnek a karakterükkel, jobban megbecsülik, mintha gyorsan fejlődne! Hisz egy gyorsan fejlődő karakter, ha meghal, akkor a játékos újra kidob egyet és 3-4 játékülés múlva már ugyanott van, tehát elveszik a játékélmény!
Tőlem nagyjából erre lehet majd számítani. Persze sok függ attól, hogy mennyit tudok átemelni a papíron játszott RPG-ből az NWN-be, de mindent megfogok tenni! Kalandokat biztos csinálok, aztán, hogy majd jöttök-e hozzám játszani az már rajtatok áll. Én mindenesetre szeretném. :)
Te felreerted a dolgot, itt nem errol van szo. Az en jatekomat nem kell felteni, a b.neten is megvan a modja a csiterek, pk-k elintezesenek. Hanem arrol beszelek, hogy hiaba jo 5let a Vault, semmit se fog erni. Arra van kitalalva, hogy nyugodtan megbizhass egy ott regisztralt jatekosban, hogy betartja a szabalyokat. Ennek pedig nem igazan tudhat megfelelni. Ezert mondom azt hogy a csitereket nem onnan fogod tudni felismerni hogy nincsenek ott regisztralva, hanem ha mar szetcseszte a jatekodat. Persze tobbet nem jatszol vele 1utt az eletben. A lenyeg csak ez: nem kell szamitani a Vaultra, mint a csiterek kiszuresenek eszkozere.
Bocs! Helyesen így cseng: A csapat orvgyilkosa a két combján lévő mély sebek miatt csak négykézlább bírt kúszni a térdig érő, bomlás termékekkel teli VÍZZEL BORÍTOTT dungeonban. Ez kimaradt.
A DK2 my pet dungeon része nagyon bejött nekem, sok szemét pályát csináltam :DD Itt sem lesz ez másképp :)))
Muerte: A DK2 anno nagyon feküdt nekem. Ha nem fogtok vigyázni, akkor majd lehet boklászni a visitozó impektől hemzsegő útvesztőkben, meg félreugrálni a kőgolyók elől. Kombájn tudna mesélni arról, hogy milyen vagyok KM/DM-nek. Ha jól emlékszem a legutóbb a társaságból senki nem úszta meg sérülés és vérmérgezés nélkül. A csapat orvgyilkosa a két combján lévő mély sebek miatt csak négykézlább bírt kúszni a térdig érő, bomlás termékekkel teli dungeonban. Senki nem volt hajlandó cipelni, lábra állni pedig már nem tudott. Imádom a M.A.G.U.S. kritikus sebzés táblázatait.
Errõl jut eszembe az a tûzelementálos videó.....Nagyon szépen néz ki a tûzelementál, meg pár varázslat...
Aha megnéztem, marhára tetszik az editor, pláne, hogy nem igazán kell vele sokat vacakolni... Pikk pakk és meg is van egy pálya.....persze, ha saját textúrákat akarsz......akkor van vele gond.
Egy kérdés a leendő DM-eknek. Megnéztétek már azokat a videokat az editorról, amiket belinkeltem? Nem nagyon látom a véleményeket :( Nekem nagyon megtetszett a dolog, valszeg rengeteg kircsi pályát alkotok majd :) Amugy első második és harmadik látásra is a Dungeon Keeper 2 jut róla eszembe, ugyanúgy lehet fölépíteni az egészet.
Na de siratás helyett akár folytathatjuk is a szervezõdést :)
Mz/x: Ha ennyi érv sem gyõzött meg ( a jelenleg még ki sem adott játékról ), akkor csak 1-et tudok javasolni: Ne játsz neten semmit, mert szétcsítelik a játékod.....
Ez az ami miatt a b.neten is altalaban ismeretlenekkel jatszik az ember, es csak nagy ritkan haverokkal.
Azért ha bele gondlunk, hogy 30-40 játékosból kijön kb. 10 kalandozó csapat akkor már felettébb kellemesnek ígérkezik a dolog. Pláne, hogy ezek a csapatok többé-kevésbé ismerni is fogják egymást. Lelki szemeim előtt látom, hogy mint Ynev-ven Torozon tavernájában, szájról-szájra járnak a kisebb-nagyobb hírek egy-egy csapat hőstetteiről. A kalandozok "látásból" ismerni fogják egymást és valószínűleg követni is fogják egymás sorsának alakulását. "Egy új kalandor belép a fogadóba, hamarosan egy sunyi tekintetű gnóm szegődik mellé kéretlen kalauzként. - Látja jó úram azt a páncélos ember óriást? Ő Lándzsás Erik. A sarok asztalnál az a feketébe öltözött bárd, pedig Tier Nan Gorduin..."
Viszont, ha összegyűlik egy jó nagy tásaság (30-40 fő), akkor nem kell, hogy ismeretlenekkel játszunk! Hisz van annyi játékos, hogy az egy kis csalásmentes közösséget alkosson és akár teljesen függetlenekké is válhatunk a külsős játékosoktól! DM-ek is közülünk kerülnének ki! Játékosok is. Mindenki. Ez a legnagyobb garancia a csalás elkerülésére, hiszen, ha valakit rajtakapnak, akkor azt kiveti magából ez a közösség.
Ha valaki latott mar leirast arrol hogy a profik milyen modszerrel dupolnak (a jatek es a b.net mukodesenek alapos ismerete kell hozza), akkor hamar rajon, hogy aki akar, barmilyen vedelmet ki tud jatszani.
Egeszen mas b.neten diozni, mint TCP/IP-n. Az utobbin ugyanis csak ismerosokkel nyomulsz, mas nem is tud becsatlakozni, hiszen nem tudja az IP cimedet. B.neten viszont 99%-ban a nyilt jatekok a jellemzoek, valaki indit egy gamet, aztan bejon aki akar. Azt mar csak utolag tudod megmondani (ha meg tudod) hogy csiter az illeto, vagy nem. A dio1-ben pedig szinte mindenki editorral keszitett felistenekkel rohangalt, es tette tonkre a becsuletes jatekosok jatekat, pont ugy mint most a dio2-ben az open b.net-es jateknal. Azert nem is veszi senki komolyan az openes karaktereket.
Ha mar lesz az NWN-ben egy ilyen Vault, akkor az azert csinaljon is valamit. Annak nincs sok ertelme, hogy mindenki regisztralja ott a csiter karaktereit, mert akkor teljesen komolytalanna valik, es ertelmet veszti. Akkor meg minek 1altalan megcsinalni?
Ez a magyar kocsma jo dolog, szerintem egy egymast jol ismero tarsasag sokkal hatekonyabban el tudja donteni ki csal es ki nem. De ez csak az adott szerverre lesz ervenyes, idegenekben attol meg nem bizhatsz meg, a Vaultnak pedig pont az lenne az alap5lete.
A csiterek nem a questek megoldasaval szoktak foglalkozni, hanem a masik leolesevel, a jatek tonkretetelevel. Ahhoz meg nem kell esz. A Vault ertelmet abban latom, ha az garantalja mindenki szamara, hogy akarmilyen ismeretlennel jatszol (mert azert nem mindenki csiter akit nem ismersz, lehet jo fejeket is talalni), az tuti legealisan jatszik, ebbol eredoen valoszinuleg erdemes vele egyutt jatszani, mert nem a jatek elrontasaban erdekelt, hanem egy elvezetes jatekban.
Celern:
Csiter ellenes klanok most is vannak, leghatekonyabb fegyveruk az anyazas a csiterekre. :) Mast ugyse tudnak tenni ok se.
Na csak, hogy bizonyítsam, az ember sokat dumál piásan :)
Már a kocsmaservernek tuti a 100Mbit, talán a server is, de csak 6-10%...szóval ez utóbbira szivesen várom a felajánlásokat :)) Valamint izzítsatok a pályázatra jól!!
Az oldal fórumán részletek megtalálhatóak..
MuERTe:
Csak hogy kötekedjek:))) Ilyen gazdag? Ilyen hüje? Vagy így fox hadonászni :))
Microsoft suxx... a game alapban kijön linux alá...szóval onnatól csak az lesz nekem, úgyis éjjel nappal azt fogom nyomni :)
Idõközben Feltettem a celern által készített anyagot, valamint Kibiggyesztettem egy hírt a fõoldalra....:)
//off Bocs az írási hibák, meg összefolyás miatt.. csak teszteltünk pár piaféleséget...nem mintha józanul nem így írnék :) //on
Mz/x:
Igaz jelenleg nem játszom diablot (2), de anno mind a megjelenés, mind az exp set megjelenése idején kb 1 hónapot nyomtam éjjel nappal....
Battleneten nem sokat voltam, mivel ugye khm...biztonsági másolatom van...helyette tökéletesen megtette az irc...Aztán tcp/ip itt megismertem sok embert, sok játékost, és nem volt negatív tapasztalatom...
Anno az 1-el oltam battleneten, ott azért előfordult a csalás, de TK-t ott sem nagyon láttam....Persze azt már el lehet valakiről a beszólásai alapján dönteni, hogy mennyire érett, stb...max 1x kitapasztalod, hogy csal...aztán többet nem játszol vele...
Többek között ezért próbáljuk meg kialakítani (izé ez alakul magától) szóval összefogni a magyar játékosokat, hogy ne legyen ezzel gond...Így fórumokról irc stb már szinte előre megismerheted a játékosokat. A magyar kocsmáról ne is beszéljek...már eleve csak legalizált karival jöhetsz be...sőt a server már megis van rá...aztán ha valaki szemet szúr valakinek, azzal többet senki nem lép be egy portálba, és esetleg bannolódik a serverről..
Na meg azzal is egyetértek, hogy ez a játék -leendő szépsége ellenére ( huhú milyen videókat töltöttem le :)) - tényleg az éretteb korosztályokat fogja meg (persze azok között ia vannak hülyék ), de mit érsz egy tápos karival egy olyan quest megoldásánál, ahol nem az erő számít? Szóval nem ad annyi sikerélményt egy ütős karakter, mint egy MÁS játékban..pl diablo...
Persze, de itt elég erős védelmet akarnak a csalók ellen - persze nem fog igazán sokat érni sajnos.
Viszont a mi kis (nagy? :) ) magyar játékosközösségünk csalómentes lesz, ez garantált! :)
Na, a megjelenésig kibulizom magam, utána beköszönthet a non-stop NWN korszaka! :D
Hiú ábránd! Csalók mindenhol vannak!
egyetértek Gabo-val abban, hogy az ilyen szerepjátékoknak éretteb a közönsége mint monyuk a Diablo-é. Szerintem nincsen okunk félni. Pláne mivel D1-ben is voltak csíter ellenes klánok, gondolom itt is meg fognak jelenni. Csak jelenne már meg! :-)
"A diabloban meg anno nem túl sok csíterrel találkoztam....pedig elég sokat játszottam neten."
Ha a Diablo2-vel jatszanal neten (en mar 1 eve teszem), akkor mas lenne a velemenyed. ;)
A csites karik leginkabb akkor okoznak problemat, ha idegenekkel jatszol. Akar a valtozatossag kedveert, akar azert mert nincsenek epp online a haverok, vagy egyszeruen csak nincs ismerosod aki jatszana NWN-t is. Akarcsak a b.neten a dio2-vel. Ha ott korulnezel, rajossz hogy nagyobb problema mint aminek latszik. Persze ha minden haverod pont akkor er ra amikor te...
Na meg eleve korai a játék megjelenése elõtt eltemetni a játékot, hogy csíterek paradicsoma meg ilyesmi....még meg sem jelent....
A diabloban meg anno nem túl sok csíterrel találkoztam....pedig elég sokat játszottam neten. Tehát, ha meg egy DM-et is találsz aki hajlandó modul készítéssel szenvedni, +bemegy lemesélni...az már csak megnézi milyen karakterrel jössz...ha meg nem tetszik neki az agyoncsítelt kari úgy kirúgja a fenébe, hogy csak na.
Mz/X: "Ha a Vault csak azt ellenorzi hogy a modul szabalyainak megfeleloen jatszottal-e, akkor ez.. " Ezt te honnan a fenébõl szeded? Itt van leírva pár hozzászólassal lentebb, hogy az XP növekedésed stb. nézi....azaz, ha gyors a növekedés...meg a cuccok+ egyéb gyarapodás...
Plusz Gabonak legutóbbi hozzászólásában is totál igaza van, a számból vette ki a szót :)
MZ/X: Szavaz már egy kis bizalmat a játéknak és a DM-knek! A készítők szerintem mindent megtesznek a csalások ellen. Másrészt azok akik komolyabban foglalkoztak/foglalkoznak ad&d-vel vagy más szerepjátékkal azok esetek többségében nem a csalásokon fogják törni a fejüket. Az igazi szerepjátékok a Diabloval ellentétben megkívánnak némi éretséget a játékosoktól és a DM-ktől pláne. Sejtésem szerint a DM által osztható XP mennyisége arányos lesz a modulban gyűjthető XP-vel. Ha még jól emlékszem a szabálykönvek tanácsaira erre az össz. XP kb. 5%-kát javasolják és elsősorban a rendkívüli játékosoknak adható. Egy ilyen korlátozást beépíteni a játékba pedig nem nagy kunszt. Szerintem az egyedi karakterek, szörnyek XP értéke is limitált lesz és alighanem egy tól-ig határon belül lesz állítható.
Persze, de ha csinalhatsz mindenbol sajatot, akkor csinalsz egy xyz348 fajtaju uj karaktert 1 HP-val, meg 99999999999999 XP-vel, es mar kesz is a csalas. Ha a Vault csak azt ellenorzi hogy a modul szabalyainak megfeleloen jatszottal-e, akkor ez siman atmegy a szuron. Remelem azert komolyabb vedelem lesz benne, mondjuk az XP-t nem te adod meg, hanem az ellenfel tulajdonsagaibol szamolja. Bar, meg mindig ott van a DM altal osztogathato XP, arrol meg semmit nem irtak hogy mi alapjan lehet majd ilyeneket adomanyozni.
Hat ja. A battle.netet is folyamatosan hekkelik, dupolnak mindenfele trukkokkel, itt se lesz maskepp. A legjobb vedelem, ha kialakul egy nagyjabol allando jatekos csapat, sajat DM-el, aztan az emberek majd kihajitjak maguk kozul a csitereket. Remelem lesz valami ilyesmi, legalabb itt a magyarok kozott. Mert az is eleg idegesito tud lenni, ha mondjuk utolag tudod meg hogy ami cuccot / XP-t te legalisan kaptal egy jatekban, az vegso soron elotte egy csalas eredmenyekeppen keszult, igy te is ugy fogod tekinteni a karakteredet mint egy csites karit.
Szerintem talán épp Petyus fordította a faq-ban, hogy a multi karaktereket a server leellenõrzi, és ha nagy xp , vagy egyéb növekedés van felkínálja a választást: visszahoz a korábbi állapotodba, vagy illegal maradsz :)
Persze ezt is ki lehet majdan játszani...
Hmmmmmmmm... re! :)
MZ/X: A Vaultnak épp ez a lényege: azt is csinálhatod, hogy kapsz 35423975335235 XP-t, ha belépsz a szobába - de az ilyeneket megpróbálják majd kiszűrni! :)
tuti kitalalnak erre is valamit mondjuk meglesznek adva hogy mi lehet max egy goblinnal szerintem csak a karaktereket dolgozhatod ki mmarmint a foellenfeleket meg stb es azt is ugy foja szerintem hogy meglesz adva hogy 20-as erohoz mennyi xp tartozik meg stb.
Sokan meg is fogják ezt játszani :(( Guildokba kell majd szerveződnünk, ha normálisan akarunk játszani.
Ezexerint sajat keszitesu nyersanyagokat felhasznalo (textura, modell) sajat modult is lehet jatszani majd a hivatalos szerveren (marmint onnan belepve magaba a jatekba). Elso ranezesre a Vault elegge kijatszhato, eleg ha te inditasz szervert, es csinalsz egy sajat modult, ami az 1. goblin megolesere ad 9999999999999999 XP-t, meg a legjobb cuccokat zsakmanykent.
Mert, ha az én gépem fog szerverként üzemelni, akkor azzal semmire nem fog menni a jónép! Mert ugye hiába van nekem CABLE/T1/ASDL kapcsolatom, az még egy játékos fogadására se elég, nemhogy 64-re! Egy szerverhez minimum egyetemi kapcsolat kell, bár néha még az is kevés. Vagy akkor csak az indítson szervert, aki hozzáfér ilyenekhez??? Nem értem...
Igen, a szerverek portálokon keresztül lesznek összeköthetõk. Ez mindkét irányban átjárást fog biztosítani a játékosok számára a másik szerverre. Ha létrejött egy ilyen portál, mindaddig megmarad, amíg valamelyik szerver-operátor ki nem veszi. Ha a másik szerver nincs fenn a hálón, a portál zárt állapotban lesz. A portálok végtelen lehetõséget biztosítanak: sok összekapcsolt szerver akár egy Faerun-méretû kontinens élethû reprodukálására is képes, de az is elképzelhetõ, hogy két rivális klán portált nyit egymás felé, hogy vitás ügyeiket lerendezzék…
Szóval a dolog úgy néz ki, hogy egy serveren 64-nél többen nem lehetnek bennt egyszerre....ami azért elég sok ígyis...., de össz elehet majd őket kapcsolni.
Nos, magyarul ők nem indítanak Gameservereket, de te csinálhatsz magadnak, és az bejelentkezik a Hivatalos nagy netre mint a CS serverek.
Ettől függetlenül terveznek egy online világot is kialakítani, most a linket nem tudom pontosan, de ha kell beírom. ( fennt van a magyar honlapon )
A másik, hogy tervezzük páran egy magyar kocsma kialakítását, azaz egy modulként megtervezett bescriptelt kocsma elhelyezését egy egyetemi gépen, ami éjjel nappal menne, és itt lehetne találkozni csereberélni , ökörködni, stb.
Aztán egy Portálon indulni a serverekre, ahol a tényleges modul van.
Muerte: Rám számíthatsz! A sok UT-s gyilkolászás után/mellett mindenkép érdemes lesz kicsit "békésebb" vizekre evezni. Ha DM-kedni az elején nem is fogok, azért kalandozótársnak biztos jó leszek.
Ez a szolgáltatás integrálva lesz a játékba - a NWN megszállottak gyülekezõhelye lesz, ahol cseveghetnek, tervezgethetnek, vagy közös kalandokra indulhatnak. A neverwinter.net listázni fogja az éppen online szervereket, amelyeket különbözõ kritériumok (ping, játék típusa…) alapján rangsoroltathatsz.
2. A multiplayer játék során a neverwinter.net lesz a szerver?
Nem, a szolgáltatás „peer-to-peer” alapon fog mûködni, tehát a játékosok gépei fognak szerverként üzemelni. Ez nemcsak a lelassulást és túlterheltséget fogja megakadályozni, hanem például nagyobb teret enged a DM-eknek, hogy saját moduljaikba játék közben beavatkozzanak.
3. Mi az a neverwinter.net Official Vault?
Ez a szolgáltatás teszi lehetõvé a játékosok számára, hogy védekezzenek a csalás és a játékegyensúly megbomlása ellen. Úgy mûködik, mint egy könyvtár: ha csinálsz egy karaktert, az bekerül ide. Ahogy elkezdesz egy modult, ellenõrzik a karakteredet, visszatértedkor pedig több szûrõn futtatják keresztül. Ezek a szûrök a fair fejlõdés menetét tartva szem elõtt, ellenõrzik a karakter megszerzett varázstárgyait, a tulajdonságaiban bekövetkezett fejlõdést, a kincseit, és általában a jelentõs változásokat. Ha a karakter fennakad ezeken a szûrõkön, a játékosnak választania kell: vagy megõrzi a karaktere hivatalos státuszát, és lemond a túlzott mértékû XP-rõl, varázstárgyról, stb., vagy elmentheti a karakterét egy helyi szerveren, de így a késõbbiekben csak olyan modulokban játszhat, ahol engedélyezik a nem-hivatalos karakterek részvételét. Tehát a hivatalos karakterek minden esetben a Vault-ban vannak elmentve, míg a nem-hivatalosak vagy a játékos gépén, vagy valamelyik szerveren.
Szánom bánom szégyenkezem, de engem a NWN single része nem igazán érdekel :) Biztos öregszem, de már nem szeretek egyedül játszani a gép ellen. Untat, még akkor is, ha olyan jó története van, mint a BG sorozatnak. Ezért várom nagyon ezt a DM dolgot. Számítok rátok!!
Nagy itt kavarodas mar. ;) A hivatalos szerver akkor most hogy fog kinezni? Egy rendes dedikalt szerver lesz (ilyenkor is lehet 2 lehetoseg: 1. csak az eredeti modulokat tudja hasznalni, 2. az alapprogram minden elemet tudja hasznalni, akarmilyen modult jatszhatsz, ami a szabvany elemekbol epul fel), vagy csak egy bejelentkezo szerver, ahonnan csak at lehet ugrani egy ott bejegyzett gameba (mondjuk minden sajat szerver inditaskor ott bejegyzi hogy nalad megy egy ilyen jatek, es aki akar az onnan becsatlakozhat hozzad). Ez utobbi esetben ugyanis a szervernek nincs sok koze ahhoz hogy te milyen modulokat hasznalsz, ha a tobbi jatekosnal is megvannak ugyanazok (vagy legalabbis a specialis, hazi keszitesu elemek (hazak, fegyverek, texturak, stb)).
Ezt nem lehet a dio kettőhöz hasonlítani! Én csak a szerverekre példának hoztam fel! Az teljesen más! Mivel te itt az NWN-ben a játékban szereplő elemekből saját modult raksz össze, ezért ahány DM, annyi féle modul! És a letölthető modulok 99%-a is ilyen házikészítésű lesz! Mert ugye az NWN-t erre tervezték! Tehát lehetetlen, hogy a modulok fent legyenek a szerveren! Az már viszont elképzelhető, hogy, ha valaki mondjuk előveszi a 3D max tudását és tervez mondjuk egy új házat! És aztán azt adaptálja a moduljába, akkor már valószínű, hogy azt nem használhatja a központi szerveren! Ám amit fent leírtam az csupán puszta találgatás, midamellett ez tűnik a legértelmesebbnek! (bazzeg most tisztára úgy beszéltem, mint Tuvok )
Ha letoltesz egy modult, azt minden tovabbi nelkul jatszhatod hivatalos szerveren, vagy fenn kell lennie a modulnak szerveren is? Mert a Dio2-hoz is vannak mindenfele MOD-ok (ez persze nem azonos a NWN fele modulokkal), amiket a hivatalos szerveren (battle.net) nem lehet jatszani.
Persze! Szerintem ennek semmi akadálye, hisz letöltöd a modult (inkább ezt a szót használnám pálya helyett) aztán indítasz egy szervert és lejátszod! Tuti lesznek gyári modulok, sőt szerintem letrölthető kieg.-ek is, mint például új helyszinek, szörnyek, stb... Legalábbis nagyon remélem... De igazából, szerintem erről marlowét kérdezt, elvileg erről neki többet kéne tudnia, mint nekem egyszerű halandónak... A magyar játékosok együttjátszását, pedig egyféleképpen tudom elképzelni: Kódszavakkal indítunk host-okat a hivatalos szervereken, és ezeknek a játékoknak az időpontját mindenki elolvashatná a magyar oldalon, egy rövid leírás kíséretében! Ily módon mindenki eldöntené, hogy melyik kaland tetszik neki, és melyik indul jó időpontban, és arra csatlakozik majd fel.
A NWN-re visszaterve pedig ahogy a TA-hoz is voltak letoltheto egysegek (necsak a hazi keszitesuek, hanem a gyari, Cavedog-osra gondolok), ugyanigy elkepzelhetonek tartanam a NWN-hez letoltheto palyakat, amiket a hivatalos szervereken is lehetne jatszani.
A b.net hatarozottan jobb lett miota eltakarodtak innen a koreaiak, de azert a blizzard mindig tud valami ujabb lassitast kitalalni hozza, soxor panaszkodnak meg azemberek hogy neha kib. lassu.