Attól függ milyen zenét játszanál, szerintem nagyon jó(sõt azt is megkockáztatnám hogy a legjobb) vétel 40k forint körüli áron az Epiphone Les Paul Special II. Szerintem ennyit minimum érdemes rákölteni, ennél olcsóbban használható hangszert nem igen kapsz.
Kérdésem az volna, hogy kezdõként milyen elektromos gitárt vegyek, még sosem tanultam gitározni és most szeretnék nagyon megtanulni. Köszi a válaszokat.
Egyelõre csak így tudok rögzíteni sajnos. :( Amint lesz normálisabb multim / külsõ hangkártyám / erõsítõm & mikrofonom jönnek a minõségibb videók.
Tudom nem gitár, de mivel se zongora, se szinti topik nincs igazán élõ, így hátha itt tud vki segíteni. Olyan szilikon zongora billentyûzetet keresnék, amit hozzá lehet kapcsolni USB vel számítógéphez és lehet vele pl Synthesia ban játszani. Az se gond, ha magában is tud játszani. Ajándékba lenne, szóval ha tudtok ajánlani valami nem eget verõ összegért lévõt, akkor nagyon megköszönném.
Abból jó a mezei mûanyag, a legjobb ha úgy van kialakítva hogy a fán kell átfûzni a húrt, de olcsó gitárokon ilyen nem nagyon van, a húrtartó lécet ha fémre cseréled akkor fémesebb hangot kapsz, de nem biztos hogy jobb lesz, lehet inkább ront a helyzeten, oda is csontot érdemes tetetni vagy jó kemény mûanyagot.
Köszike! Én is a csontra tippeltem volna, de csak azért mert annak jobban tetszik a színe. És azokat a kis húrtartó tüskéket mire érdemes cserélni? Ha érdemes egyáltalán. Egyszer régen olvastam valahol egy cikket, vagy fórumbejegyzést vagy nemtom mit, egy srác írta hogy az akusztikus basszerén lecserélte ezeket a tüskéket valami bronz vagy réz vagy nemtom milyen cuccra, és sokkal jobb, teltebb hangja lett tõle a cuccnak.
Mitõl van az, hogy az akusztikus gitáromon a magas e húr, hiába van jól behangolva, szarul hangzik? Ha lefogom valahol akkor jó, de ha pl E minort (bocs de nem tudom a magyar nevüket) játszok akkor full hülye hangja van, teljesen elbssza az egész akkordot.
Szerintem Vintage52 nevû boltba vidd el és kérj egy árajánlatot. Csont vagy grafit kérdésre a válasz, hogy szerintem inkább csont egy akusztikus gitárba, a grafit jobban elnyeli a rezgéseket.
Uff! Gitárszervizelõs-beállítgatós téma. Nem mostanság tervezem mert le vagyok égve, szóval csak érdeklõdés. Addot egy régi Samick akusztikus cumó. Még jó régen vette nõvérem, tudjátok, elsõ gitár, occó cucc. De azért alapvetõen nem szar gitár szerintem. Jó öblös telt hangja van, kora nem látszik rajta (nincs ragasztásnál elválás meg ilyenek), bundok jó állapotban, nem ötszáz darabból van összerakva. Szóval egész jóféle, viszont az action (mi ennek a magyar neve?:D) az valami szánalmas. 2mm híján egy centi a távolság a húrok és fogólap között.. Nut meg a híd meg a tüskék persze fostos mûanyagok. Na sok szófosás után jöjjön a lényeg: Le akarom cserélni a nut/híd/tüskék triumvirátust, meg beállítatni a nyakat. (Meg persze jófélére megcsiszoltatni az új alkatrészeket.) Ezzel kapcsolatban lenne néhány kérdésem. Elõször is az, hogy hol érdemes ezt megcsináltatni. Legfontosabb az lenne, hogy jól megcsinálják, úgy értem, hogy JÓL, ne valami kókány munka legyen kéremszépen. Meg persze az ár is fontos szempont. Szóval itt fõleg tapasztalatokra vagyok kíváncsi. Sok hangszerbolt van ahol foglalkoznak ilyenekkel is, de mindenfélét hallani róluk. Második, egyszerûbb kérdés: Nut, híd, tüskék - grafit vagy csont? Melyik a jobb? Mi a különbség?
Ha közvetlen kimenetrõl hangosítod akkor nem számít hogy hogyan van bemikrofonozva a cucc, meg hogy milyen mikrofonokkal. Ilyen célra viszont szerintem untig elég a F212 is, ha kell azt is rá lehet varázsolni egy 4*12-es ládára, elvégre a kombóban ugyanaz az erõsítõ van mint amit külön fej ként árulnak. Szerintem az meghatározóbb hogy van-e effekt loopja, ugye a chorus, reverb, delay, eq, egyébb tér és modulációs effekteket ide szokták kötni. Meg ha akarod akkor használhatod egy másik végfokkal csak az elõfokot belõle. A Laney külön kimenete esetleg otthoni felvétel készítésére lehet alkalmas, mondjuk kérdés milyen jelszinten üzemel az a kimenet, de stúdióban jobb mikrofonozni szerintem mint az ilyen kimeneteket használni.
illetve ha már.. :) nincs túl nagy gyakorlatom még erõsítõk terén, tisztában vagyok vele hogy nem ezek a csúcs, de a büdzsé ennyit enged most.. két kombó között hezitálok jelenleg: Laney HCM65R (65W) Fender FM 212R (100W)
.. szinte kizárólag fellépéseken használnám (most még) kisebb klubokban, alternatív rockot játszunk, fõleg clean meg némi enyhe overdrive van a hangzásban.. eddig kölcsön kombókkal oldottuk meg, mikrofon az erõsítõ elé és ki volt hangosítva még..
A Laneyt több helyen olvastam megbízhatóbbnak, a Fendernek meg elvileg nagyobb a hangja, de az is sokaknak bevált, volt akinek melegedett de plusz hûtõvel áthidalta, volt akinek semmi baja nem volt vele..
A Laney-nek van külön kimenete, hogy nagyobb cuccra is ki lehessen tenni, a Fendernek nincs.. Nem tudom mennyire számít h egy erõsítõ mikrofonnal van tovább hangosítva, vagy saját kimenetrõl?
vagyis ha jól értem az effekt pedálomat nem a gitár és az erõsítõ közé iktatom be, hanem a gitárt bedugom az inputba, az effektet meg külön a PRE OUT és a PWR IN "közé"?
Ahogy utánaolvastam az az effectloop lesz. PRE OUT ( Preamp Out ) megy az elsõ effektbe (input) a sorban és a PWR IN ( Power Amp In ) megy az utolsó effekt outputjába.
egy kis segítséget szeretnék kérni.. gitárkombó vásárlás elõtt állok, és elvileg holnap nézek meg egy Fender FM 212R-t, de van rajta kér jack amit nem találok mire jó, a manuálból se igazán értem: - PRE OUT - PWR IN
köszi
Nagyon befolyásolja, EL34, 6L6 ég és föld a különbség köztük. Ez a két legelterjetebb is egyébként.
Pont jó lenne a dupla hangzáshoz, ha jól értelmeztem külön-külön lehet használni a két csatornát. Akkor most jön a gyûjtögetõs rész.
Amúgy, ha (akár elõfokban, akár végfokban) csöveket cserél az ember (pl más típusú csõre), azzal nagyban lehet változtatni a hangzáson, vagy csak minimálisan befolyásolja?
Nuendo 4 - EZDrummer plugin, meg tudom hallgatni a dob mintákat, ám mikor áthúzom a MIDI sávra, hogy összerakhassak valamit, már nem játsza le. Mást pl. importált audio-t lejátszik.
Valakinek ötlet? Ti olyan okosak vagytok :D
egyébként annyira egyszerûek a csöves kapcsolások, hogy a mai modern csöves erõsítõkben is sokkal bonyolultabb és már több alkatrészt használnak fel a különféle kapcsoló relék-kapcsolható ellenállások vezérlésére mint maga a csöves kapcsoláshoz.
Egy 100 x os erõsítésû csöves áramkör ezekbõl az elemekbõl áll csupán.
Egy pár száz voltos DC anódfeszültség. Egy anódellenállás. 100 k körül. Maga a csõ, aminek a rácsára közvetlenül rákötheted a bemeneti jelet. Egy katód ellenállás. 820 ohm , pl a marshallban Az anód ellenállás és a csõ közé egy lecsatoló kondenzátor ami lecsatolja az anódról a 100 szoros erõsített jelet.
A legegyszerûbb erõsítõ áramkör ami létezik..a csöves. A legkevesebb alkatrészen megy át a jel.. és a legkevésbé szenved torzulást. Túlvezérléssel meg egy természetes módon torzul amit a fül számára is kellemes hallgatni.
Nem kell félni a használt csöves dolgoktól.. Ezek örök darabok. A vaterán is vannak sok évtizedes csöves rádiók, erõsítõk, amik a mai napig is mûködnek.
Ami baja lehet a csöves cuccoknak, az a csövek kimennek, fûtés elég, vagy anód plate szarrá ég... ezeket könnyen lehet cserélni és idõnként kell is. A kimenõ trafó, vagy táp trafó kimegy.. ezt azonnal észre lehet venni.. nem mûködik a cucc. A többi dolog nem nagyon szokott tönkre menni benne, ha mégis, az alkatrészek hozzá, kondik, ellenálások, pár ft os alkatrészek, és a régebbi szakik nagyon olcsón megtudják csinálni.
Ha ma megveszel egy csöves darabot, talán még az unokáid is tudják majd használni.
Peavey 6505 re szivesen rátenném a kezem, csak most ment ki a gyujtás vezérlõ a kocsimban és az elvitte a kasszát.
Eladó nálam pár huncutság:
-Saffire pro 40 stúdióhangkártya+ajándék füles -Shure sm 51 eredeti mikrofon -Shure SRH440 Stúdiófejhallgató -Audio technika mb-dk5 dobmikrofonszett -4* 3 méter XLR-XLR kábel, 2* 6 méter XLR-XLR kábel -Cort Z44 AW elektromos gitár beállítva -Peavey 6505+ 112 gitárkombó
Nagyjából mindenre van még garancia.Eladásom oka magasabb árkategóriás dolgok vétele.
Ha érdekel írj privátot megegyezünk^^
Én ha legolcsóbban szeretnék hozzájutni egy csöves végfokhoz, vagy komplett csöves erõsítõhöz. Azt úgy csinálnám, hogy keresnék a neten, vagy ilyen régiség piacokon régi csöves erõsítõt, keverõ erõsítõt, esetleg erõsítõs rádiót. Azt elvinném egy hozzáértõ szakemberhez, hogy tekerje át a táp trafóját, mert azóta megváltoztak a feszültségek, és, hogy kösse át az áramkört.. ellenállások, kondik, pár ft os dolgok. Lehet csinálni, marshallt, vagy ENGL véget.. amit akarsz. A régi BEAG csöves erõsítõkben, meg még pár PA cuccban, 100V os kimenõ van, amit ki kell cserélni. Mindent összevetve, ezt meg lehet úszni 50 ezer ft ból.. de ez a legolcsóbb megoldás.
életképesnek tûnik.. de szerintem egy .44 es magnum is elég lenne hozzá.. A felvett hangot, majd még át kell küldeni egy Kefir IR hangláda szimuláción is, hogy tökéletes legyen az eredmény. Egy csöves végfok szépen megtudná koronázni a rendszert, elvenné azt az enyhe digitális rossz szájízt amit a processzorok generálnak.
Kipattant a fejembõl egy agyszülemény, vélemémnyeket, javaslatokat várnék vele kapcsolatban! Csináltam egy szedett-vedett ábrát, de le is írom a lényeget.
Egy digitális modellezésen alapuló kettõs gitárhangzást szeretnék csinálni. Elõre lefektetném, hogy tudom, mennyivel jobb a csöves hangzás, de az a pénzügyi lehetõségekhez mérten most még a háttérbe szorul(bár ez sem annyira olcsó). A fõ szempont a mobilitás és a széles variálhatóság :)
Elsõ nekifutásra:
A gitárjel egy Electro-Harmonix Switchblade Plus ABY Boxon keresztül "kettéválik", majd egy-egy (szóval kettõ :D) Zoom G3 multieffekt processzorba megy. Rendelkezek már egy ilyennel, nagyon kellemeset csalódtam benne hangzást illetõen. A két digitális "fej" kiegészíti egymást, variálni lehet a két erõsítõ modellt, igen kövér hangzást lehet így kihozni, ráadásul egy raklap effektet (6+6 egy idõben) tudok velük kis helyen haszálni.
A két processzorból a jel itt megint kettéválna:
A normál kimenet menne egy-egy Electro-Harmonix 44 Magnum pedál végfokba. Kicsi a bors... Onnan pedig egy nagy (vagy kettõ kisebb) ládába. Természetesen nem nagykoncertekre tervezve :D
A két effekt két XLR kimenete pedig menne egy analóg keverõbe, ezt mondjuk nem vágom, hogy a mikrofon bemenet XLR csatlakozójára rá tudom-e csatlakoztatni, de szerintem nincsen akadálya. A keverõbõl menne az egyesített jel felvételre (pl. PC).
Logikus, hogy attól függõen, hogy hangládára vagy gépre van kötve a rendszer, variálni kell az effekt ládamodellezési beállításait.
Itt egy kép a dologról, értelem szerûen nem a hardware-ek ki és bemeneti csatlakozójához húztam a kábel jelét, de szerintem érthetõ :D
Vélemények? :)
Jazzbõl a rock? :D Meg is õrülnék, ha kihallanám belõle.
jah.. és úgy tudom, hogy a jazz az meg az afrikából behurcolt rabszolgák õs kultur zenéjébõl fejlõdött ki. Az afrikaiak hozták magukkal a saját zenei alapjukat.
34 ben milyen jól nyomták az ipart a zenészek..eszméletlen. Nem hiába mondják, hogy a metál és a rock a Jazz bõl fejlõdütt ki.
Ahogy így hallgatom, visszaköszönnek a modernebb metál, és hardcore, és rock zene szólói, ütemei, ritmusváltások, a virtuozitás.. Már megvolt minden 100 éve is, csak a "szerszámok" hangszerek cserélõdtek, korszerûsödtek.
Nagy bõgõ bassz gitárrá változott. Trombiták, fúvosok, vonósok szóló gitárra változott. stb Az elektromos gitár elég sok mindent le tud fedni, és át is vállalt sok mindent a régmúltból. Legalább olyan sokoldalú az elektromos gitár is mint a zongora.
Peavey Vypyr 15, vagy 30 Nézd meg ezt az erõsítõt. Modellezõs, de a torzítási szimuláció, analóg benne.. nem program csinálja.
Én most adtam el egyet 25 ért pár hónapja. Jó tapasztalatom van vele.. elég hangos tud lenni a kis mérete ellenére. Házhoz ideális.. színpadra nem alkalmas. Talán kompromisszummal gyakorló terembe ha nincs más, el lehet vinni. Külön ki hangosítással meg mindenhova tökéletes.
Valaki indul a mostani Jónás Tamás Versenyen?
http://gitarverseny.wordpress.com/
Én gondolkozom rajta :P
Backing tracket lehet berakni az erõsítõre is, van rajta bemenet....
"Amúgy azt nem tudod normálisan megoldani, hogy guitar rig szóljon az erõsítõdön" -Remélem azért már kiderült, hogy pont erre hajtok, nem akarok áttérni a guitar linkes megoldásról, mert szeretnék backing track alá játszani, felvenni, meg ilyesmit, akkor meg fölösleges a sok effekt, és szeretném normális hangfalon hallani normális hangerõn mindezt füles helyett.
Vox-nál jobb cuccot nem találsz ennyi pénzért(modellezõre gondolok), biztos nem csalódnál benne. Amúgy azt nem tudod normálisan megoldani, hogy guitar rig szóljon az erõsítõdön, szóval megint csak legjobb megoldás a modellezõ erõsítõ lenne amivel mindent tudsz csinálni.
Erre bármelyik kis kombó jó amin van mp3/aux bemenet, ha a guitar linkes motyót akarod használni akkor oda kötöd be, ha meg a csak a kombót akkor rendesen a bemenetre.
Bocs, Fehércsoki, nem akadékoskodni akartam, és kössz, a segítséget, csak kicsit szétszórt voltam, hogy megfogalmazzam, pontosan mit szeretnék, és miért. Megpróbálok még1x nekifutni: Fõként guitar link + guitar rig-hez kéne valami szobába, ami jól szól, hordozhatóság nem szempont, de nem szeretnék pc és stúdió-hangfalakkal szopni, kombókat meg mégiscsak gitárhoz találták ki, de az effekteket nem használnám ki, viszont jól jönne, ha néha csak úgy rá tudnám dugni közvetlenül is a gitárt, így valami minél egyszerûbb, jó hangzású cucc kéne.
En ugy ertettem, hogy a szamitogepre akarja kotni, hogy ne fulessel hasznalja a guitar riget.
De guitar rig mellé csak fejhallgatója van, egy olyan erõsítõ kéne neki amit gép/fejhallgató nélkül tudna használni, nem is értem ezt a logikát, miért ne kéne neki ugyanúgy torzítás?
Ú ezt nem lejátszási listába linkeltem.Mindegy ha valaki kiváncsi utána tud keresni :)
Ismerõsömék feltörekvõ zenekarának nagylemeze(De érdekes mondat :D).
Mindenki nevében nagyon szépen köszönjük a megtekintéseket, és reméljük találtok majd olyan számot ami tetszik :)
Nem foglak gyõzködni, nincs semmi a baj a hangerejével, ha nem tetszik akkor vegyél másikat, de akkor nem tudom miért kérdezted mások véleményét, fõleg hogy csak szobába kellene gyakorlásra, nem értem mi a bajod...