Illetve akkor érdemes, ha felvételt is akarsz készíteni jobb minõségben (vagy csak rádszakdt a lottóötös, és nem tudsz mit kezdeni a kötegnyi Deák Ferencekkel).
Behringer UCG-102 vagy kínai másolata a legolcsóbb megoldás.(ha szebb magas hangokat akarsz akkor érdemes lehet Hi-Z bemenetes hangkártyát venni, de az meg már dupla ennyibe kerül, ennél többet viszont már nem érdemes rákölteni)
szeretnék valami külsõ hangkártyát venni PC-hez amivel kis latencyvel lehet felvenni gépen zenéket (cubase-el pl).. volt itt korábban eszmecsere errõl (valami 10e huf körüli cucc volt amit valaki ajánlott ha jól emlékszem) de nem találom a keresõvel :/ tud ebben segíteni valaki, mit, hogy érdemes stb?
hát annyi kell neki.. nálam a jcm 2000 es doboza megvan 4 centi vastag is elég masszív egy szerkezet ez a marshall.. elpusztíthatatlan. Jim bácsi úgy tûnik a piramisokkal akart versenyezni mikor az erõsítõit tervezte.
Igazából, csak a szürõ elkók azok amik kiszáradhatnak az idõ folyamával.. mondjuk olyan 30 évenként egyszer érdemes kicserélni õket, de az meg nem szól bele a hangzásba.
Más baja nem nagyon lehet ezeknek a fejeknek.. még azokkal a hatalmas 6550 es csövekkel is mennek, amik majd duplája áramot esznek mint az el34 ek.
Nagyon asztalos függõ, meg attól hogy mibõl akarod csináltatni, én biztos hogy legalább 2cm-es rétegelt lemezbõl csináltatnám, az bírja a strapát, koncertre is lehet vinni simán.
Szerintetek mennyibe lenne egy fej doboz össze eszkábálása az asztalostól?
Csak a fa doboz kell... a bõr borítást, huzatot felrakom én rá.
Most próbálom kitalálni, hogy milyen módon tudnám majd átkapcsolni egymásba a 4 féle áramkört..
1987 és 1959 super lead áramkörök között a különbség csupán egy katód bypass kondi értéke.. ezt egy utas kapcsolóval meg is tudum oldani.. De a 2203 áramkörben elég sok az eltérés.. azt nehéz lesz relék nélkül megoldani azt hiszem.. =(
Figyi.. nem kell minden áron párba válogatott csöveket venned. Teljesen felesleges.. nem hifi használatra veszed.. és a csövek használatuk során úgy is elcsúsznak az értékeik.. bias stb..
Spórolhatsz mindenen..csak a kimenõre figyelj, hogy az jó féle legyen.. mert ha az szar.. akkor az egész szar lesz.
Ez két nagyon jó oldal, trafók sajnos aranyárban vannak, meg az össze válogatott csövek is :( mondjuk saját magam szívatása helyett inkább rászánom a pénzt ezekre e kényesebb darabokra. Kíváncsi vagyok amit tervezel az hogy fog szólni, azt szívesen meghallgatnám majd élõben :D
kapcsolást lehet találni a neten, több félét is. Egy multiméter biztos kelleni fog.. Kimenõ trafót muszáj normálisat venni. Hálózatit meg érdemes szakemberrel tekercseltetni.. aki olcsón megtudja csinálni. 2 szekunderbõl meg lehet csinálni. Egy 6.3 V fûtésnek. Meg nagy feszültségû az anódnak. Abból jön le a bias áramkör is.
Én a helyedben Rack fiókba építeném. Kb a fiók 10 ezer ft.. A hálózati trafó, kijön 10-15 ezerbõl, ha találsz egy jó helyet A kimenõk azok drágák lesznek.. De majd utána kérdezek a hangmester forumon, van ott egy két arc akik foglalkoznak kimenõk tekerésével is. Megkérdezem még Mákost is.
Amit tudsz alkatrészeket vedd meg olcsón valamely elektronikai boltban. Amit tudsz csinálj meg magad.. ha lehetséges.
Még egyelõre nincs meg a kapcsolás, olvasgatok, keresgélek. Gondoltam egy full JCM2000 kopira is, vagy csak a végfokára, de annyiféle kapcsolás van a neten hogy nem nagyon igazodok ki köztük. Neked nincs véletlen hozzá valami?
ebayen lehet venni ilyen mustár kondikat.. de ezek inkább a vintage erõsítõkhöz használatosak. És nem egy kell, hanem minden csõ után ilyet kell használni, illesztéshez, és ilyen kell tenni a katód bypasshoz is. Azért mert egy kondi hatását még nem igen lehet hallani, de ha már több ilyen kondin megy át a jel mint a marshallokban, a hatások összeadódnak és az már nagyon jót tesz a hangnak.
Van már kapcsolási rajzod a végfokhoz? Majd rápillantanék ha megvagy vele.. hátha tudok hozzászólni.
Kelleni fog legalább 4 kimenõ csõ, 2 ecc83 a fázisfordításhoz, és még egy az elõerõsítéshez.. de az lehet ecc81 is A két kimenõ trafó, meg a hálózati lesznek a legdrágábbak. A kimenõket honnan akarod megvenni? Figyelj oda a kimenõk primer ellenállására, hogy passzoljanak a power csövekhez amiket bele akarsz tenni.
Merre lehet ilyet kapni? A helyi boltba úgy néztek rám mintha a marsról jöttem volna mikor kérdeztem hogy ilyen van-e nekik :D Van pár csöves tv-bõl és rádióból való ellenállásom én azokat akarom majd felhasználni a többi részhez és hardwiredben akarom építeni az elsõ csöves szerkezetem. Ami úgy néz ki hogy egy 50/50-es stereo végfok lesz a HD500-hoz.
Nem Marshall/Vox/Fender kaliberu nevre gondoltam. Mar csak kishazankban is rengetegen foglalkoznak erosito epitessel - Greg, Silverblade, SL amps, Makos, hogy csak az ismertebbeket emlitsem. MO nagyon kis piac, es eros a konkurrencia, a penzesebb orszagokban meg csak nagyobb lehet. Szerintem nem fogsz egybol profitot termelni, legyen barmennyire is jo az erositod.
De a legfontosabb, hogy mar vegre dobj is ossze egy mukodo erositot, mert evek ota hajtogatod, hogy mi mindent lehetne epiteni...
itt vannak a mustár kondik.. ilyenek kellenek a plexi marshallokba
A marshall 15 év alatt küzdötte fel magát arra a szintre hogy már majdnem minden színpadon jelen voltak az erõsítõi. Dehát akkoriban nem is volt túl nagy választék erõsítõ téren. Volt vox, Fender, Marshall, meg egy két említésre sem méltó próbálkozás amik elhaltak. Nem volt nehéz akkoriban újat alkotni. Késõbb bejött a Hiwatt, Dr. Z, kis Gibson kombók.. majd berobbant egy csomó új márka, amik egymást másolták.
Nagy névre nincs értelme törekedni... arról már lekéstem. Kb olyan 100 ezer Ft körül van az anyag költség.. már csak össze kell szerelni a dolgokat, és valamennyi árréssel el is lehetne adni szerintem.
Szerintem az, hogy 4 különféle legendás Marshall erõsítõ áramkörének pontos reprodukcióját építeném meg.. amik átkapcsolhatóak egymásba. Tehát nem arról van szó, hogy utánozom a hangzást, vagy modellezem.. Hanem, hogy 100% ban ugyan az az áramkör, és ugyan az a hangzás. Még arra is figyelek, hogy az eredeti Mustár kondenzátorokat használjam fel. Amiknek különleges hangja van..a vintage plexi érában használták ezeket a kondikat. Az ellenállásokra nem nagyon kell figyelni, azoknak nincs saját hangjuk, max termális zajuk. De majd olyan huzal ellenállásokat használok majd amiknek van egy kis saját induktivitásuk, és ezért elnyomják a magas frekvenciás zajokat, sistergést.
Tehát 4 féle marshall erõsítõ egyben, plusz még rakok bele két-két gain erõsítõ fokozatot hogy fel lehessen boostolni Hi-Gainba az erõsítõt. Kettõt a normal, és kettõt a Lead csatornához.. Ebben az elrendezésben gyakorlatilag két pream hajtja meg a végcsöveket.. ettõl az együtt mûködõ két erõsítõ fokozat szerintem nagyon vastag hangot fog majd produkálni. Nemsokára elkezdem építeni.. most még a tervezésnél vagyok, hogy mi hogy legyen pontosan és hogy milyen alkatrészeket kellenek majd.
Egyes cegek a legegyszerubb Plexi masolatokat el tudjak adni, szal kereslet biztos lenne, inkabb az a kerdes, hogy hany evtized alatt tudsz magadnak egy nemzetkozileg ismert markat epiteni, hogy ne anyagar alatt kelljen eladnod az erositoidet...
Kicsiben nem hiszem hogy túl sok anyagi vonzata lenne, de hát hosszú távon fene tudja... A kompakt megoldások mindig népszerûek, mert könnyebb egy erõsítõt cipelni, mint 4-et, másfelõl meg ott vannak pl a modellezõs erõsítõk, amire sokan háklisak, és valóban, ha mellérakod egy olyannak amirõl modellezték, tényleg markánsak a különbségek. Viszont ha belegondolsz, hogy tizedannyi-huszadannyi árból kapsz hasonló hangzásokat, mintha minden erõsítõt eredetibe szereznél be, akkor nem nehéz elcsábulni, fõleg ha nem egy kifejezett hangzást keresel, hanem szeretsz váltogatni a stílusok között. Amit te mondasz, az úgy hangzik, hogy hasonlít a modellezõs ötlethez, csak kicsit magasabb szinten. Szerintem van benne fantázia, de az egész úgy is ott fog eldõlni, hogyha kész az egész konstrukció, és valóban mit tud (meg persze, marketing, egyebek, de ezekkel már csak akkor érdemes foglalkozni ha a termék kész van). Nem lehetetlen hogy sikersztori legyen a vége, pl ott vannak a Greg erõsítõk, amik mondjuk az egyedi hangra mentek rá inkább, de az szvsz valami bitang jó lett.
figyi.. szerintetek lenne értelme olyan marshall copy erõsítõt házilag gyártani ami kapcsolható 1987 super lead 1986 super bass 1959 JMP (Randy Rhoads) és 2203 master volume jmp között.. ez az áramkör van a jcm800 asokban is
ezeknek az áramköre nagyon hasonló.. pár kapcsolóval, könnyen átkapcsolhatóak egymásba.. Lehetne csinálni olyat, hogy egy erõsítõ tartalmazza mind a 4 különféle legendás hangzást. $1000 dollár körül vannak ilyen marshall másolatok az ebayen.. szerintetek lenne rá igény?
miau
Meg az a helyzet, hogy ezek az olcsó fenderek, epi-k nembiztos hogy jobbak a hasonló árú kisebb nevûeknél... nagyonmax 30-at adnék ki akusztikért, mert annyit nemhasználom, de azért amikor használom, jólenne, ha nem füzifán játszanék :D
jaja, az lényeg lenne, mert egy sima dreadnought-akusztikom van, de kellene hogy elérjek feljebb is, ezzel a 14-es bund a max. Nem kell egy martin szintûnek lennie, deazért a csont cuccokkal meg egy jó húrkészlettel lehet egész fasza gitárt csinálni szerintem ezekbõl is... Persze lényeg legyen hogy ha lehet azért a nyaka ne legyen nagyon elmenve
A satander uj, marcsak ezert sem foglalkoznek vele. >>Ez viszont egy igen jo cucc, en az elodjet, PR-100-qt hasznaltam, nagyon hangos es szep a hangja, ha lealkudod 18k-ra, jo vetel!
Ezeket néztem, kell egy cutaway akusztik, de olyan 20nál nagyon többet nem szánnék rá, mondjuk a húrláb, húrvezetõ meg a tüskék egybõl ugranának le róla a húrokkal együtt, van itthon egy szett csont cuccom rá. Nem feltétlen kell elektroakusztik, akusztikusan szóljon viszonylag jól az árához, megpersze ne legyen szanaszét a nyaka. Ha kell egy picit finomítani a bundokon, azsem gáz.
Hát akkor reméljük, hogy ez a sorozatgyártás minden termékére igaz (azért jobb félni, mint megijedni... )!
Nem, minden mást zárj be, amíg a Guitar Rig(vagy bármilyen hasonló szoftver) megy addig minden másnak le lesz tiltva a hangja. DAW-ba be lehet rakni pluginként ha az érdekelne.
Kösz de ha rászánom magam - elõbb egy kemény tok van kiszemelve, mert tömegközlekedésen láthatóan nem törõdnek azzal, hogy esetleg egy drága hangszer van nálad... - ezt mindenképpen boltból szerzem be, hogy tudjam õket "baszt*tni" ha valamiért nem mûködik, mert ahogy olvastam neten a véleményeket, a Behringer support ehhez a termékhez valamikor tavalyelõtt gyakorlatilag megszûnt.
Hát akkor rosszul állítottad be, én tudok rá megoldást. Asio4All nevû drivert leszeded, ott letiltod az összes bementet kivéve amit használsz, összes kimenetet is letiltod, kivéve a laptop hangszóróit aztán az adott programban kiválasztod hogy Asio4All drivert használja.
Az ~1.600HUF-os kinai guitar link klon ar/ertek aranyban sztem verhetetlen, az eredeti behringeremhez kepest alig ereztem kulonbseget a minosegben, de nem jatszottam vele sokat.
Mindenesetre ha behringert akarnal venni, nekem van egy elado hasznalt 8khuf-ert!
Nekem behringerem van. Amikor csatlakoztatom, akkor azt használja alapértelmezett hangkártyaként, és át sem tudom vezetni, h. a laptop hangszóróján adja ki a hangot, mindenképp a kütyü kimenetébe kell dugni a fejhallgatót/hangfalat (3 évnyi használat tapasztalata után). Csak ennyire tudok reagálni, nekem se macbookom, se ezerféle jelerõsségû gitárom, meg ilyesmik.. Általános megítélés szerint remek kis cucc, szal nagyon félre nem lõhetsz.
Ha már így szóba került (megint), én is elgondolkoztam egy ilyen guitar link eszközön, az Alesis-en és a Behringer-en kívül más gyárt ilyesmit? Igazából a cél csak szimplán zenélgetés lenne, felvételre van itthon normális hangkártyám, viszont amikor ingázok a fõsuli meg a zenesuli között, jó lenne valami ilyesmi gyakorolni. Nincsenek nagy elvárásaim, macbook pro-val használnám, abban a Logic-nak elég jó erõsítõ modelljei vannak, szóval ideálisabb lenne egy olyan eszköz, ami nem akar fölöslegesen egy "vacak" erõsítõ-modellezõ programot rám erõltetni. Fejhallgató kimenet se muszáj, a laptopon úgyis van, vagyis minél egyszerûbb konstrukció/kompaktabb, minél kevesebb "felesleges" softwarerel a mûködéséhez, annál jobb. Ja, meg az némi elõny, ha valamelyik esetleg kevésbé hajlamos szívni az aksit. És "of korz" ne recsegjen normál hangerõn fejhallgatóval használva. Igazából ahogy néztem, árban pár ezer forint különbség van közöttük, de ha ezen a pár ezren lényegesen nagyobb minõségbeli ugrás múlik, akkor belefér a drágább is a költségvetésbe. Szóval ha van valakinek tapasztalata bármilyen ilyesféle termékkel, az ne habozzon megosztani! Thx elõre is! Egy valami viszont szemet szúrt az ilyen eszközökön: eddig az összes interface, amivel dolgom volt, hozzárendelt gain-potit vagy csúszkát a bemenetkhez állítási lehetõséggel, és ahogy néztem, eléggé különböznek a gitárjaim jelszintje, szal valszeg nem véletlenül van ez így kitalálva... Ezeknél a guitar link-eknél viszont nincs ilyen (oké, a Behringeren van egy lo-hi kapcsoló állítási lehetõségként, de ez se sokkal több a semminél), akkor ezek az eszközök belövik szofware-esen a jelszintet automatikusan maguktól? Eddig az Alesis felé húz a szívem, de csak kizárólag azért, mert a Behringer mint márkanév tapasztalataim szerint nem a minõség szinonimája az általános termékpalettát tekintve... ergo meggyõzhetõ vagyok.
Rákötni sztem rá tudod anélkül, hogy baja lenne, viszont élvezhetõ dolgot nem fogsz tudni kihozni belõle. Párezer Ft-ért tudsz venni guitar linket, amivel már teljesen jól el lehet szórakozni gépre kötve...
Gitárt direktbe beszabad kötni a PC line in-jébe? Mert ajánlották, hogy így generálhatok hozzá valami progival effekteket, de félek h leégetem vele az alaplapot (integrált hangkártya).
Medgyesi oldalán le van írva a sustainer, keress rá. Vagy van itt olyan akinek már volt dolga vele, esetleg van neki?
fejtsd ki nekem bõvebben, nem tudom mi az de szakmabéli vagyok ha lehet ilyet mondani, ha érdekesnek találom összedobok magamnak egyet, ha nem túl bonyolult + anyagárba neked is, ha de akkor már nehezebb az ügy de egy próbát megér :)
Üdv mindenkinek! Nos, foglalkoztat egy dolog már jó ideje ami nem hagy nyugodni, ezért is írok rá a topikra. A sustainer elektronika. Valószínûleg elõttem is sokan megkérdezték, de itthon hozzá lehet jutni valahogy? Akár gitárból kimûteni. A mûködési elvét értem, azon is gondolkodtam már hogy házilag összehozok valamit, csak sajnálom szétbarmolni feleslegesen a gitár testet.
Hû, én a Nothing else Mattersel szoptam rengeteget mikor Kiscsikó voltam. Teljes Napok csak azzal teltek hogy jól fogjam le az akkordokat, stb. Nem guitar Proból hanem csak Tabról, Papíron.
faszom.. elköltöttem 90 ezret csak csövekre.. vettem minden félét, e34l, 6ca7, 6l6gc, tungsol reissue 6550, 5u4g dióda, 54z dióda.. meg még pár dolgot az elõfokba is..
Igen ez szenzációs érzés :D Én is sokszor tapasztaltam már. (Kár hogy suliba mikor már harmadjára veszem fel a programozást, akkor nem érzek így...)
Ez nagyon lol. Most gyakom a Guns - Nightraint, és úgy emlékeztem rá pár évvel ezelõttrõl, mikor megvettem az elsõ elektromos gityóm, hogy próbálgattam guitar pro tabról megtanulni, de abbahagytam, mert bonyolultak voltak az akkordok. Most meg így nézek bután, és nem értem, hogy mi tûnt ezen akkor annyira nehéznek.
Csak nekem vannak olyan vad asszociációim, ha ránézek az ujjbegyeimre, akkor a Dûne navigátorai jutnak az eszembe?
Am elég tré, hogy még fix bõrkeményedéssel is tud fájni, ha sokat nyúzom a gitárt. :/
jobban szeretem volna en is de nem gyartanak balkezesbe tenor meretben aktiv hangszedoset.. meglehetne cserelni a hurokat az igaz de akkor a "kapocsolo tabla" mindig a tokomhoz vagy a combomhoz esne.. igy mas megoldast nem tudok.. vagy nagyon dragan besszereltetni egy simaba egy aktiv hangszedot de arra nincs pinzem:) koszi a helpet meg egyszer
Az aktív szedõknek kisebb a tekercse, általában kevésbé zajosak és nagyobb jelet adnak mint a passzívak, akusztikusnál általában van egy aktív eq is beépítve, én akusztikus gitárnál jobban szeretem az aktív szedõt, de kinek mi jön be.
Ugyanolyan erõsítõ kell mindhez, benne van az erõsítõben az elõerõsítõ, vannak külön végfokok meg elõfokok, de ezeknél ez fel van tüntetve, meg az árukon is meglátszik keményen :D
Milyen cuccra akarod rákötni? Szerintem akusztikus gitár erõsítõ simán jó ukuleléhez is, passzív meg aktív szedõ itt is azt jelenti mint az elektromos gitárnál, de a gyáriak általában nem a legjobbak.
egész nap azon lovagolok, hogy milyen márkájú és tipusú csöveket vegyek..
TAD 6l6gc rõl van valakinek tapasztalata?
Sziasztok! Szeretnek egy kis segitséget kerni.. sajna a googlezas nem hozott szamomra felfoghato (biztos hogy az en saram) eredmenyt. vennek egy ukulelet tenor meretben ami csak passziv pickuppal van ellatva (sajna nem talaltam megfelelot balkezes aktiv pickup-osat). Es istennek nem jovok ra hogy akkor most ehhez kell e vennem egy eloerositot hogy erositore kossem vagy van e olyan erosito amiben mar benne van a megfelelo technika vagy mi a rossebbet kell vennem meg hozza hogy hangfalra tudjam rakotni:) Valaszokat elore is koszonom.
mindent bemutatok ha vársz még egy kicsit.. nemsokára folytatom tovább a blogot.. amúgy tûreszelõvel
A törött helyett egy teljesen ugyanolyat vettem. Szóval csak annyi érdekelne, hogy milyen ragasztót vegyek hozzá. De akkor valami spéci pillanatragasztót veszek én is.
Magukat a vájatokat mivel érdemes mélyíteni a nuton?