Hello Egyetértek a halott quake3-as Forumokkal. Én is kerestem a témával kapcsolatban (mármint a hogyan csináljunk modellt Quake3 alá) És arra az eredményre jutottam, hogy csak külföldi oldalak fordítottak erre igazán igényt.
Anno a polycount oldalán lehetett ezzel kapcsolatban utánanézni, Ez persze akkor volt mikor a Quake 2-3 a fény korát élte
Aztán a Planetquake és a polycount oldal szétváltak. Helyette a planetquake össze állt a gamespy és a fileplanet oldalával. Még van régi link de már nem él az oldal de nem is veszik ki a régi polycount linket a planetquake-rõl :D (Az elmondottak igazolása Csak érdekesség) --> http://planetquake.gamespy.com/View.php?view=ModeloftheWeek.Detail&id=2
A polycount pedig úgy gondolta hogy továbbra is modellekkel foglalkozik de már nem a modell-letöltések kategóriában
Végsõ elkeseredésemben keresni kezdtem a netten... És rábukkantam Egy hivatalos oldalra, ami quake3 modellezéssel foglalkozik <-- ez az oldal az, amire gondoltam, és kezdõknek igen ideális. !Még mai napig aktív oldal! Itt mindent leír lépésrõl lépésre, képekkel segíti az útmutatást. Ez annak hasznos, aki konyít valamit is a 3DSmax-hoz Én persze a Max-ott egyáltalán nem ismertem és nem is tudtam semmiien formában megszerezni :(
Aztán rábukkantam a „chUmbaLum sOft” által készített MilkShape –ra. Ez volt az utolsó reménységem és tényleg mind modellezésben mind convertálásbahn bevált. Szerintem ez a legegyszerûbb program, mai napig csinálok modellt és map-ot a Quake1 - 2 - 3 hoz, és nem panaszkodok.
Gyakorlás a convertálás ajánlom quake3 alá, nem érdemes rögtön modellezni, mert elõbb ki kel ismerni a .Qc fály animation.cfg, .skin és esetekben scripts megírásának trûkjeit. A modellek átkonvertálása persze nem olyan 1szerû, mint amit a játékos a gaméban készen lát. Mindig vérszemet kapok amikor XY azt vágja valakinek a modelljére hogy: „ áhhh csak átkonvertálta azt kész!” mintha ez két – három gombnyomás lenne. Igen csak nehéz a modellt minimum 3 részre bontani, a polygon limitet megadni esetekben átszerkeszteni a modell részeit, meghatározni a TAG pontokat és az ami a legnehezebb õszhangolt animációt csinálni!
Ha segitség kell quake3 modell elkészítéséhez MilkShape ben profi vagyok, és szivessen segítek :) (A galéria képeken látható modelleket mind MilkShape-el csináltam.)