Nekem is AMD-m van (XP1600+ es egy EPoX 8KHA+ lap) szerencsere soha nem fagyott meg a game, pedig nagyon sokat jatszottam mar a Heroes 4-vel, amiota "megjelent" ;).
Tehat a fagyast nem valoszinu, hogy ez okozna. Kollegamnak pl. a Celeronon szinten fagyogat. Talan a memoriaja lehet keves (128 MB), vagy passz. Na fagyas tema ejtve.
Azt hiszem teljes jogal allithatom magamrol, hogy igazi Heroes fan vagyok, es meg finom voltam.
A 4. resz vitathatalanul sokat valtozott a 3. reszhez kepest. Termeszetesen vannak elonyok es hatranyok is egyarant. A grafikaval nincs semmi gondom, sot gyors is, meg 1280x1024-ben is. Talan a varban a kastelyra klikkelve gyengebbek az egysegek rajzai, vagy csak sokkal massabbak, mint a 3-ban voltak.
Sokan irogattak itt 3D-s dolgokrol, azt kell, hogy mondjam, nekem egyaltalan nem hianyzik.
Hasonlitgattak itt a Heroest az Disciples 2-hoz, amely lehet hogy 3D-sebb, talan valaki azt szebbnek is veli, na de kiforrottsagban, szavatossagban, es hangulatban a Heroes 4 nyomaban sincs, es sokkal inkabb ezek szamitanak, mintsem, hogy full 3D-s e, vagy csak izometrikus 3D-s. Az Etherlords-val valo hasonlitgata mar durva dolog, velemenyem szerint az stilusban mar messze esik a Heroes-tol.
Vissza a jatekhoz...
-A varazslatok teljesen atalakultak, meg szokni kell.
-A varakban az alternativ fejlesztes jo otlet, de az upgrade hianya picit bosszanto.
-Sajnos a penzugyi/gazdasagi resz is egyszerusodott, na de sebaj ez csak egy maximalista siralma.
-Amit sokkal nagyobb problemanak tartok, az a hos aktiv reszvtele, ez alapjaiban felrugta a megszokott rendszert, meg kell szokni.
-Sajnos kikapcsoltak a grid-et is, ez mar sulyos hiba. Igy jelentosen csokkent a hatckozbeni strategia szerepe.
-Az egysegek "sajat" varazskonyve pozitiv.
-A varak kiegyensulyozottsagarol meg nem nyilatkozom, majd nehany honapnyi jatek utan... :). Elso ranezere picit kiegyensulyozattlanabb, mint a 3, de ez betudhato a relative keves tapasztalatomnak is.
-A skil rendszer hatarozottan fejlodott. Bar errol is csak hosszu-hosszu jatek utan lehet erdemben hozza szolni.
-A csatak kozbeni un. "elobb visszasebzek, majd azutan halok meg" szisztema fura, de nem rossz. Talan az ijjaszok visszasebzese nem kellett volna.
Mindent osszevetve biztos, hogy sokban valtozott a Heroes 4, de az is valoszinunek latszik, hogy mindezen valtozasok ellenere egy rendkivul jo jatekot hoztak ossze a 3DO-nal.
Aki meg kevesli a palyakat, az gondoljon bele a 3 utani Heroes mission disk aradatra, talan most sem kell felnunk, hogy palya nelkul maradunk, biztos hogy dolgoznak a 3DO-s sracok... :)