Az egész WoW és Warcraft porba tiporta a klasszikus fantasy elemek többségét és lebutította egy rajzfilmes vicceskedés szintjére, ami pont az egyszerűsége miatt jön/jött be a pórnépnek akik nem igazán tudták felfogni a többi MMO sokszínűségét, komplexitását és az azokban való fejlődéshez szükséges dolgokat.
Ugyanez a butítás megy most is, azok akik a maiak közül "hozzám hasonlóan" gondolkodnak, most a mobilos játékok egyszerűségét és pénz-éhségét fikázzák, pedig teljesen ugyanez történt anno a WoW-al is: csak a mostani mobilos, napi-rewardos, "sosincs vége" valamik ütik ki a WoW-hoz hasonló ma már "komplex"-nek mondott játékokat az egyszerűségükkel és pszichológiai módszereikkel.
_PONT_ ugyanezen elvek mentén ütötte ki a WoW is a normális fantasy játékokat (MMO-kat), ahol nem a UI-ra meg az "accessibility"-re feküdtek rá a fejlesztők, hanem a lore-ra, a gameplay-re, hogy a játékosokat minél hosszabb és változatosabb, EPIC küldetésekkel bombázzák, ahol a fejlődési rendszer nem csak egy muszáj-letudni része a játéknak, stb-stb...
(anno az EQ2-ben MÁR be volt építve egy rendszer, amiben a high-level haver a kicsi szintjére skálázódott, a skilljei és cuccai is, 2006-ban!, vagy említhetném a játékosok között átívelő kombó-rendszert, vagy tényleg ezer más dolgot amiket csírájában ölt meg a WoW, csak mert egyszerű és hozzáférhető volt és nem kellett hozzá jó gép. Mint a mai AFK-shit mobil játékok! )